Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Dr. Susanne Böse

  Böse Wissenschaftliche Mitarbeit

Academic staff

Educational structures and pathways

Department of Educational Governance

Warschauer Straße 34-38
10243 Berlin

+49 (0)30-293360-676

boese@dipf.de

Projects

Curriculum Vitae

Current work and research priorities

  • Innovation and iImplementation research
  • Research on schol leadership
  • Research on school improvement

Publications

Selected publications

  • Becker, M., Neumann, M., Tetzner, J., Böse, S., Knoppick, H., Maaz, K., Baumert, J., & Lehmann, R. (in print). Is early ability grouping good for high-achieving students’ psychosocial development? Effects of the transition into academically selective schools. Journal of Educational Psychology.
  • Böse, S., Neumann, M., Becker, M., Maaz, K. & Baumert, J. (2013). Beurteilung der Berliner Schulstrukturreform durch Schulleiterinnen und Schulleiter, Lehrkräfte und Eltern. [Assessment of the Berlin school structure reform by school leaders, teachers and parents ] In K. Maaz, J. Baumert, M. Neumann, M. Becker & H. Dumont (Hrsg.). Die Berliner Schulstrukturreform. Bewertung durch die beteiligten Akteure und Konsequenzen des neuen Übergangsverfahrens von der Grundschule in die weiterführenden Schulen (S. 209-261). Münster: Waxmann.

Talks/presentations

  • Böse, S., Neumann, M., Becker, M. & Maaz, K. (2012, September). Die Implementation von Bildungsreformen am Beispiel der Berliner Schulstrukturreform – unter besonderer Berücksichtigung der Perspektive der Schulleiterinnen und Schulleiter. [The implementation of educational reforms- the example of the Berlin school structure reform and the particular perspective of school leaders] Presentation at the 77th conference of the working group for empirical educational research (Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung, AEPF), Bielefeld.
  • Böse, S., Neumann, M., Becker, M., Maaz, K. & Baumert, J. (2013, September). Beurteilung der Berliner Schulstrukturreform durch Schulleiterinnen und Schulleiter, Lehrkräfte und Eltern.[Assessment of the Berlin school structure reform by school leaders, teachers and parents] Presentation at the 78th conference of the working group for empirical educational research (Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschungm, AEPF), Dortmund.
  • Böse, S., Neumann, M., Becker, M. & Maaz, K. (2013, September). Kooperationsbereit oder Innovationsgegner? – Unterschiedliche Schulleiterprofile im Kontext der Implementation von Bildungsreformen am Beispiel der Berliner Schulstrukturreform. [Ready to co-operate or opposed to innovation? – Different school leader profiles in the context of implementating educational reforms: the example of the Berlin school structure reform] Presentation at the school leadership symposium (SLS), Zug.
last modified Dec 08, 2016
Knowledge for Education

Profile and Overview 2013/2014

This brief overview presents the most important milestones of work conducted at DIPF in the past two years

Cover Profile and Overview 2013-2014

e-book (epub, mobi)

DIPF-Flyer "Knowledge for Education"