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Dr. Janin Brandenburg

Post-doc researcher

Development of successful learning

Department of Education and Human Development

Solmsstraße 73-75
60486 Frankfurt am Main

+49 (0)69-24708-852

brandenburg@dipf.de

Projects

Curriculum Vitae

Current work and research activities

  • Learning disabilities and learning disorders
  • Working Memory and executive functions
  • Development of language competencies in pre-school children
  • German as a second language

Publications

Selected publications

  • Brandenburg, J., Fischbach, A., Labuhn, A. S., Rietz, C. S., Schmid, J., & Hasselhorn, M. (2016). Overidentification of learning disorders among language-minority students: Implications for the standardization of school achievement measures. Journal for Educational Research Online, 8, 42–65.
  • Klesczewski, J., Brandenburg, J., Fischbach, A., Grube, D., Hasselhorn, M. & Büttner, G. (2015). Working memory functioning in children with poor mathematical skills: Relationships to IQ–achievement discrepancy and additional reading and spelling difficulties. Zeitschrift für Psychologie, 223, 83–92. doi:10.1027/2151-2604/a000206
  • Schuchardt, K., Brandenburg, J., Fischbach, A., Büttner, G., Grube, D., Mähler, C. & Hasselhorn, M. (2015). Die Entwicklung des akademischen Selbstkonzeptes bei Grundschulkindern mit Lernschwierigkeiten. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 18, 513–526. doi:10.1007/s11618-015-0649-z
  • Brandenburg, J., Klesczewski, J., Fischbach, A., Schuchardt, K., Büttner, G. & Hasselhorn, M. (2015). Working memory in children with learning disabilities in reading versus spelling: searching for overlapping and specific cognitive factors. Journal of Learning Disabilities, 48, 622–634. doi:10.1177/0022219414521665
  • Brandenburg, J., Klesczewski, J., Fischbach, A., Büttner, G., Grube, D., Mähler, C. & Hasselhorn, M. (2013). Arbeitsgedächtnisfunktionen von Kindern mit Minderleistungen in der Schriftsprache: Zur Dissoziation von Lese- und Rechtschreibfertigkeiten und zur Relevanz des IQ-Diskrepanzkriteriums. Lernen und Lernstörungen, 2, 147–159. doi:10.1024/2235-0977/a000037
  • Fischbach, A., Schuchardt, K., Brandenburg, J., Klesczewski, J., Balke-Melcher, C., Schmidt, C., Büttner, G., Grube, D., Mähler, C. & Hasselhorn, M. (2013). Prävalenz von Lernschwächen und Lernstörungen: Zur Bedeutung der Diagnosekriterien. Lernen und Lernstörungen, 2, 65–76. doi:10.1024/2235-0977/a000035



last modified Sep 23, 2016
Knowledge for Education

Profile and Overview 2013/2014

This brief overview presents the most important milestones of work conducted at DIPF in the past two years

Cover Profile and Overview 2013-2014

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DIPF-Flyer "Knowledge for Education"