-
-
Editor(s) Wilmers, Annika; Jornitz, Sieglinde
Title: International perspectives on school settings, education policy and digital strategies. A transatlantic discourse in education research
Published: Opladen: Budrich, 2021
DOI: 10.3224/84742299
URL: https://shop.budrich-academic.de/wp-content/uploads/2021/02/9783847416609.pdf
Publication Type: 2. Herausgeberschaft; Sammelband (keine besondere Kategorie)
Language: Englisch
Keywords: Digitalisierung; Ökonomisierung; Fachbegriff; Übersetzung; Deutschland; USA; Ägypten; Schule; Schulleitung; Schulentwicklung; Internationaler Vergleich; Migration; Flucht; Flüchtling; Öffentliche Erziehung; Hochschule; Akkulturation; Einstellung <Psy>; Schulleistungsmessung; Leistungsbeurteilung; Schüler; Bildungspolitik; Daten; Bildung
Abstract: Der Sammelband stellt den Stand der transatlantischen Diskussionen im Feld der Bildungsforschung dar, wie er seit 2015 auf der AERA-Konferenz durch die am DIPF beheimatete Servicestelle international cooperation in education angeregt wurde.
Die Themengebiete umfassen Schulentwicklung und large scale assessment-Politiken, Migration und öffentliche Bildung sowie Digitalsierungsstartegien und Ökonomisierungstendenzen in Bildungssystemen weltweit und das Problem der Übersetzung im internationalen Diskurs.
Abstract (english): In the field of education, transatlantic discourse has been shaped by an
exchange of ideas for a long time. Over the past two decades, education
science has increasingly become internationally networked. Since 2015,
the Office for International Cooperation in Education at DIPF | Leibniz
Institute for Research and Information in Education has organized international sessions on education research at the Annual Meetings of the
American Educational Research Association, thus providing a floor for
transatlantic exchange on current research topics. The volume gives an
overview of the transatlantic activities in education research with regard
to these sessions. It represents a collection of topics ranging from school
development to the use of large-scale assessment and digital data in
education to questions related to migration and public education, or the
economization of education. Moreover, the volume offers a reflection on
the gains respectively obstacles linked to international exchange.
DIPF-Departments: Informationszentrum Bildung