Menü Überspringen
Kontakt
Presse
Deutsch
English
Not track
Datenverarbeitung
Suche
Anmelden
DIPF aktuell
Forschung
Infrastrukturen
Institut
Zurück
Kontakt
Presse
Deutsch
English
Not track
Datenverarbeitung
Suche
Startseite
>
Forschung
>
Publikationen
>
Publikationendatenbank
Ergebnis der Suche in der DIPF Publikationendatenbank
Ihre Abfrage:
(Schlagwörter: "Hirnfunktion")
zur erweiterten Suche
Suchbegriff
Nur Open Access
Suchen
Markierungen aufheben
Alle Treffer markieren
Export
3
Inhalte gefunden
Alle Details anzeigen
How to select the best learning strategies for children. Consider age and individual differences
Brod, Garvin
Verschiedenartige Dokumente
| 2020
40770 Endnote
Autor*innen:
Brod, Garvin
Titel:
How to select the best learning strategies for children. Consider age and individual differences
Erscheinungsvermerk:
Zürich: Jacobs Foundation, 2020 (BOLD: Blog on Learning & Development)
URL:
https://bold.expert/how-to-select-the-best-learning-strategies-for-children/
Dokumenttyp:
5. Arbeits- und Diskussionspapiere; Arbeits- und Diskussionspapier (keine besondere Kategorie)
Sprache:
Englisch
Schlagwörter:
Adaptiver Unterricht; Kind; Kognition; Kognitive Entwicklung; Individueller Unterschied; Neurowissenschaften; Pädagogische Psychologie; Pädagoge; Führungsposition; Heterogenität; Implizites Wissen; Individualität; Lernen; Variabilität; Strategie; Lebenslanges Lernen; Erinnerung; Hirnfunktion; Bildung; Pädagogik; Schlussfolgerung; Kompetenz; Lernforschung; Lehrer; Unterricht
Abstract:
Should teachers use different strategies depending on their students' age? While the answer to this question may be obvious for educators, it is surprisingly obscure in educational research.
DIPF-Abteilung:
Bildung und Entwicklung
A theoretical framework for the study of adult cognitive plasticity
Lövdén, Martin; Lindenberger, Ulman; Bäckmann, Lars; Schäfer, Sabine; Schmiedek, Florian
Zeitschriftenbeitrag
| In: Psychological Bulletin | 2010
30100 Endnote
Autor*innen:
Lövdén, Martin; Lindenberger, Ulman; Bäckmann, Lars; Schäfer, Sabine; Schmiedek, Florian
Titel:
A theoretical framework for the study of adult cognitive plasticity
In:
Psychological Bulletin, 136 (2010) 4, S. 659-676
DOI:
10.1037/a0020080
URL:
http://dx.doi.org/10.1037/a0020080
Dokumenttyp:
3a. Beiträge in begutachteten Zeitschriften; Aufsatz (keine besondere Kategorie)
Sprache:
Englisch
Schlagwörter:
Alter Mensch; Altern; Arbeitsgedächtnis; Deutschland; Empirische Forschung; Erwachsener; Flexibilität; Gerontologie; Hirnforschung; Hirnfunktion; Kognitive Entwicklung; Kognitive Fähigkeit; Konzeption; Reaktion; Training; Verhaltensänderung
Abstract (english):
Does plasticity contribute to adult cognitive development, and if so, in what ways? The vague and overused concept of plasticity makes these controversial questions difficult to answer. In this article, we refine the notion of adult cognitive plasticity and sharpen its conceptual distinctiveness. According to our framework, adult cognitive plasticity is driven by a prolonged mismatch between functional organismic supplies and environmental demands and denotes the brain's capacity for anatomically implementing reactive changes in behavioral flexibility (i.e., the possible range of performance and function). We distinguish between 2 interconnected but distinct cognitive outcomes of adult cognitive plasticity: alterations in processing efficiency and alterations in representations. We demonstrate the usefulness of our framework in evaluating and interpreting (a) increments in frontal brain activations in the course of normal aging and (b) the effects of cognitive training in adulthood and old age. Finally, we outline new research questions and predictions generated by the present framework and recommend design features for future cognitive-training studies. (DIPF/Orig.)
DIPF-Abteilung:
Bildung und Entwicklung
Blakemore, Sarah-Jayne; Frith, Uta: The Learning Brain - Lessons for Education
Plath, Ingrid
Zeitschriftenbeitrag
| In: Report Psychologie | 2006
6962 Endnote
Autor*innen:
Plath, Ingrid
Titel:
Blakemore, Sarah-Jayne; Frith, Uta: The Learning Brain - Lessons for Education
In:
Report Psychologie, 31 (2006) 1, S. 17
Dokumenttyp:
3b. Beiträge in weiteren Zeitschriften; Bibliographien/Rezensionen u.ä. (z.B. Linktipps)
Sprache:
Deutsch
Schlagwörter:
Lernen; Hirnforschung; Hirnfunktion; Denken; Neurobiologie; Rezension
DIPF-Abteilung:
Bildung und Kultur
Markierungen aufheben
Alle Treffer markieren
Export