Menü Überspringen
Contact
Deutsch
English
Not track
Data Protection
Search
Log in
DIPF News
Research
Infrastructures
Institute
Zurück
Contact
Deutsch
English
Not track
Data Protection
Search
Home
>
Research
>
Publications
>
Publications Data Base
Search results in the DIPF database of publications
Your query:
(Schlagwörter: "Mobil-Telefon")
Advanced Search
Search term
Only Open Access
Search
Unselect matches
Select all matches
Export
2
items matching your search terms.
Show all details
Hardware und Software für mobiles Assessment im Schulbereich
Dalir, Mahtab; Rölke, Heiko
Book Chapter
| Aus: Akbari, Mostafa; Böhnstedt, Doreen; Bremer, Claudia; Chatti, Mohamed Amine; Rensing, Christoph (Hrsg.): Mobile Learning | Hagen: FernUniversität in Hagen | 2012
32975 Endnote
Author(s):
Dalir, Mahtab; Rölke, Heiko
Title:
Hardware und Software für mobiles Assessment im Schulbereich
In:
Akbari, Mostafa; Böhnstedt, Doreen; Bremer, Claudia; Chatti, Mohamed Amine; Rensing, Christoph (Hrsg.): Mobile Learning, Hagen: FernUniversität in Hagen, 2012 (Research Report, 2/2012), S. 23-30
URL:
http://deposit.fernuni-hagen.de/2860/1/ResearchReport_2_2012.pdf
Publication Type:
4. Beiträge in Sammelbänden; Tagungsband/Konferenzbeitrag/Proceedings
Language:
Deutsch
Keywords:
Hardware; Kognitive Kompetenz; Leistungsmessung; Mobil-Telefon; Programmierung; Projekt; Schule; Schüler; Software; Technologiebasiertes Testen; Test; Testaufgabe; Validität
Abstract:
Mobile Endgeräte wie Tablets oder Smartphones sind mittlerweile in allen Bereichen des täglichen Lebens verbreitet. Ihre Nutzung zum Lernen und Testen in Schule und Freizeit ist nicht mehr nur eine Zukunftsvision. Zur Umsetzung wird ein vielseitiges und umfassendes System aus Hard- und Software benötigt, das die verschiedenen Arten von Lern- oder Testeinheiten präsentieren kann. Darüber hinaus müssen alle weiteren Aspekte einer Langzeittestung abgedeckt werden, wie zum Beispiel Testsicherheit, Datensicherung, Anpassbarkeit an neue Zeitabläufe usw. Erst dann kann ein echter Mehrwert gegenüber dem bereits praktizierten Einsatz von Computern zum Lernen und Testen erzielt werden. In diesem Beitrag präsentieren wir an einem praktischen Beispiel das Konzept und die Realisierung eines solchen Systems. Es wird im Rahmen von wissenschaftlichen Untersuchungen der täglichen Schwankungen kognitiver Leistungsfähigkeiten im Schulkontext eingesetzt.
DIPF-Departments:
Informationszentrum Bildung
Android-based mobile assessment system
Dalir, Mahtab; Rölke, Heiko; Buchal, Björn
Book Chapter
| Aus: Biswas, Gautam; Wong, Lung-Hsiang; Hirashima, Tsukasa; Chen, Wenli (Hrsg.): Proceedings of the 20th International Conference on Computers in Education ICCE 2012 | Singapur: National Institute of Education, Nanyang Technological University, Singapore | 2012
33179 Endnote
Author(s):
Dalir, Mahtab; Rölke, Heiko; Buchal, Björn
Title:
Android-based mobile assessment system
In:
Biswas, Gautam; Wong, Lung-Hsiang; Hirashima, Tsukasa; Chen, Wenli (Hrsg.): Proceedings of the 20th International Conference on Computers in Education ICCE 2012, Singapur: National Institute of Education, Nanyang Technological University, Singapore, 2012 , S. 370-377
URL:
http://www.lsl.nie.edu.sg/icce2012/wp-content/uploads/2012/11/MAIN-Conference-E-BOOK.pdf
Publication Type:
4. Beiträge in Sammelwerken; Tagungsband/Konferenzbeitrag/Proceedings
Language:
Englisch
Keywords:
Computerunterstütztes Verfahren; Fallstudie; Hardware; Leistungsmessung; Mobilität; Mobil-Telefon; Schule; Schülerleistung; Software; Technologiebasiertes Testen
Abstract (english):
Mobile devices such as smartphones and tablet PCs have gained global popularity and are increasingly used in all areas of daily life, including learning and assessment activities. To support different kinds of learning and assessment content, a versatile and comprehensive system is desirable. In addition, other aspects of long-term assessments have to be covered such as security, data protection and adaptivity, e.g. to new schedules or items. In this paper, we present the concept and realization of an Android-based mobile assessment system especially designed for school usage. It has been used already in several research studies in elementary schools, e.g. to measure daily fluctuations of cognitive performance capabilities.
DIPF-Departments:
Informationszentrum Bildung
Unselect matches
Select all matches
Export