Menü Überspringen
Contact
Deutsch
English
Not track
Data Protection
Search
Log in
DIPF News
Research
Infrastructures
Institute
Zurück
Contact
Deutsch
English
Not track
Data Protection
Search
Home
>
Research
>
Publications
>
Publications Data Base
Search results in the DIPF database of publications
Your query:
(Schlagwörter: "Kulturtechnik")
Advanced Search
Search term
Only Open Access
Search
Unselect matches
Select all matches
Export
2
items matching your search terms.
Show all details
"Sammeln als wissenschaftliche Kulturtechnik" Zwei Perspektiven auf Sammlungen in der universitären […]
Klinger, Kerrin
Journal Article
| In: Sammeln. Der Kosmos wissenschaftlicher Objekte | 2016
37320 Endnote
Author(s):
Klinger, Kerrin
Title:
"Sammeln als wissenschaftliche Kulturtechnik" Zwei Perspektiven auf Sammlungen in der universitären Lehre I
In:
Sammeln. Der Kosmos wissenschaftlicher Objekte, (2016)
URL:
https://sammeln.hypotheses.org/717
Publication Type:
3b. Beiträge in weiteren Zeitschriften; praxisorientiert
Language:
Deutsch
Keywords:
Lehrveranstaltung; Universität; Wissenschaft; Kulturtechnik; Text; Lektüre; Textproduktion
Abstract:
Im Seminar "Sammeln als wissenschaftliche Kulturtechnik" stand die Textarbeit im Zentrum, jedoch wurden immer wieder direkte Bezüge zu einer Universitätssammlung gesucht. Der Zugang zu den Sammlungsbeständen, Recherche zu einzelnen Objekten, der Kontakt mit den beiden Sammlungsbeauftragten, aber nicht zuletzt auch das Erleben der spezifischen Atmosphäre in der Sammlung war mit einzelnen Seminarsitzungen fest im Seminarplan verankert. Darüber hinaus gab es für die Studierenden die Möglichkeit zum selbstständigen Besuch der Sammlung. Neben den Sammlungsbesuchen und der Textlektüre wurde im Seminar das Anfertigen eines Objekttextes zu einem Gegenstand der mineralogischen Sammlung eingeführt und besprochen. (DIPF/Orig.)
DIPF-Departments:
Bibliothek für Bildungsgeschichtliche Forschung
Testing the internal and external frames of reference for academic self-concept among Chinese […]
Yang, Lang; Arens, A. Katrin; Xu, Man Kate; Sin, Kuen Fung
Book Chapter
| Aus: King, Ronnel B.;Bernardo, Allan B. I. (Hrsg.): The psychology of Asian learners: A Festschrift in honor of David Watkins | Singapore: Springer | 2016
35812 Endnote
Author(s):
Yang, Lang; Arens, A. Katrin; Xu, Man Kate; Sin, Kuen Fung
Title:
Testing the internal and external frames of reference for academic self-concept among Chinese vocational students
In:
King, Ronnel B.;Bernardo, Allan B. I. (Hrsg.): The psychology of Asian learners: A Festschrift in honor of David Watkins, Singapore: Springer, 2016 , S. 101-123
DOI:
10.1007/978-981-287-576-1_7
Publication Type:
4. Beiträge in Sammelwerken; Sammelband (keine besondere Kategorie)
Language:
Englisch
Keywords:
Berufsbildende Höhere Schule; China; Chinese; Chinesisch; Empirische Untersuchung; Fragebogenerhebung; Gültigkeit; Kulturtechnik; Leistungsfähigkeit; Lernen; Likert-Fragebogen; Mathematik; Modell; Schülerleistung; Sekundarbereich; Selbsteinschätzung; Selbstkonzept; Überzeugung; Unterrichtsfach
Abstract:
Based on a sample of Year 1 vocational students (N = 962) in China, the study presented in this chapter aimed to (1) test the generalizability of the classic internal/external (I/E) frame of reference model of academic self-concept (Marsh, 1986) to vocational students and (2) extend the classic I/E model by incorporating recent developments of the twofold multidimensional structure of academic self-concept (i.e., its domain-specific structure and a further separation between competence-affect components within each domain). Structural equation modeling analyses for testing the I/E model show that paths from math and Chinese achievements to corresponding domains of self-concept were positive and significant, whereas cross-paths to nonmatching self-concept domains were negatively significant. A further analysis by separating competence and affect components within math and Chinese self-concepts reveals that paths from math and Chinese achievements to matching affect components were stronger than those to competence components. This interesting finding is discussed in light of the Chinese cultural model of learning. Implications of our findings for the I/E model, self-concept research, and practice are also discussed. (DIPF/Orig.)
DIPF-Departments:
Bildung und Entwicklung
Unselect matches
Select all matches
Export