Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Forschung

Publikationendatenbank

Treffer anzeigen

Autor:
Hasselhorn, Marcus; Breznitz, Zvia:

Titel:
Editorial: Neurocognitive precursors of difficulties in reading and arithmetic

Quelle:
In: Journal of Neurolinguistics, 24 (2011) 5 , 521-523

URL des Volltextes:
http://dx.doi.org/10.1016/j.jneuroling.2011.05.002

DOI:
doi:10.1016/j.jneuroling.2011.05.002

Sprache:
Englisch

Dokumenttyp:
3a. Beiträge in begutachteten Zeitschriften; Bibliografien/Rezensionen u.ä. (z.B. Linktipps)

Schlagwörter:
Empirische Forschung, Grundschüler, Kognitionspsychologie, Lesestörung, Neuropsychologie, Rechenschwierigkeit, Vorschulkind


Abstract(englisch):
Although recently research activities addressing the underlying factors of domain-specific learning difficulties have increased continuously, the specification of precursors of reading and arithmetic skills is still at its beginning. The contributions of the present special issue entitled Neurocognitive Precursors of Difficulties in Reading and Arithmetic mirror this most recent research focus.


DIPF-Abteilung:
Bildung und Entwicklung

Notizen:

zuletzt verändert: 11.11.2016