Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Forschung

Publikationendatenbank

Treffer anzeigen

Autor:
Boubekki, Ahcène; Brefeld, Ulf; Delacroix, Thomas:

Titel:
Generalising IRT to discriminate between examinees

Quelle:
In: Santos, O.C.;Boticario, J.G.;Romero, C.;Pechenizkiy, M.;Merceron, A.;Mitros, P.;Luna, J.M.;Mihaescu, C.;Moreno, P.;Hershkovitz, A.;Ventura, S.;Desmarais, M. (Hrsg.): Proceedings of the 8th International Conference on Educational Data Mining (EMD 2015) 26-29 June Madrid, Spain Madrid : International Educational Data Mining Society (2015) , 604-606

URL des Volltextes:
http://www.educationaldatamining.org/EDM2015/proceedings/edm2015_proceedings.pdf

Sprache:
Englisch

Dokumenttyp:
4. Beiträge in Sammelwerken; Tagungsband/Konferenzbeitrag/Proceedings

Schlagwörter:
Item-Response-Theory, Leistungstest, PISA (Programme for International Student Assessment), Rasch-Modell, Testauswertung, Testkonstruktion


Abstract(original):
We present a generalisation of the IRT framework that allows to discriminate between examinees. Our model therefore introduces examinee parameters that can be optimised with Expectation Maximisation-like algorithms. We provide empirical results on PISA data showing that our approach leads to a more appropriate grouping of PISA countries than by test scores and socio-economic indicators. (DIPF/Orig.)


DIPF-Abteilung:
Informationszentrum Bildung

Notizen:

zuletzt verändert: 11.11.2016