Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Forschung

Publikationendatenbank

Treffer anzeigen

Autor:
Boubekki, Ahcène; Kröhne, Ulf; Goldhammer, Frank; Schreiber, Waltraut; Brefeld, Ulf:

Titel:
Toward data-driven analyses of electronic text books

Quelle:
In: Santos, O.C.;Boticario, J.G.;Romero, C.;Pechenizkiy, M.;Merceron, A.;Mitros, P.;Luna, J.M.;Mihaescu, C.;Moreno, P.;Hershkovitz, A.;Ventura, S.;Desmarais, M. (Hrsg.): Proceedings of the International Conference on Educational Data Mining (EMD 2015) 26-29 June Madrid, Spain Madrid : International Educational Data Mining Society (2015) , 592-593

URL des Volltextes:
http://www.educationaldatamining.org/EDM2015/proceedings/poster592-593.pdf

Sprache:
Englisch

Dokumenttyp:
4. Beiträge in Sammelwerken; Tagungsband/Konferenzbeitrag/Proceedings

Schlagwörter:
Analyse, Belgien, Elektronisches Buch, Empirische Untersuchung, Geschichtsunterricht, Logdatei, Nutzerverhalten, Nutzung, Schulbuch, Typologie


Abstract(englisch):
We present data-driven log file analyses of an electronic text book for history, called the mBook, to support teachers in preparing lessons for their students. We represent user sessions as contextualised Markov processes of user sessions and propose a probabilistic clustering using expectation maximisation to detect groups of similar (i) sessions and (ii) users. (DIPF/Orig.)


DIPF-Abteilung:
Informationszentrum Bildung

Notizen:

zuletzt verändert: 11.11.2016