Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Forschung

Publikationendatenbank

Treffer anzeigen

Autor:
Buchholz, Janine; Jude, Nina:

Titel:
Scaling procedures and construct validation of context questionnaire data

Quelle:
In: Organisation for Economic Co-operation and Development (Hrsg.): PISA 2015 technical report Paris : Organisation for Economic Co-operation and Development (2017) , 1-39

URL des Volltextes:
http://www.oecd.org/pisa/sitedocument/PISA-2015-Technical-Report-Chapter-16-Procedures-and-Construct-Validation-of-Context-Questionnaire-Data.pdf

Sprache:
Englisch

Dokumenttyp:
4. Beiträge in Sammelwerken; Lexika/Enzyklopädie o.ä.

Schlagwörter:
Fragebogen, Methodologie, PISA (Programme for International Student Assessment), Skalierung, Validität


Abstract(original):
This chapter (i) describes the methodology used for scaling and construct validation including trend scales, (ii) presents an overview of all derived variables (simple indices, IRT-based scales) per questionnaire, and (iii) illustrates the computation of the PISA index of economic, social and cultural status (ESCS). (DIPF/Orig.)


DIPF-Abteilung:
Bildungsqualität und Evaluation

Notizen:

zuletzt verändert: 11.11.2016