Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Ergebnis der Suche in der DIPF Publikationendatenbank


Ihre Abfrage:

(Personen: HAHNEL, CAROLIN )


Treffer pro Seite

 

1-17 von 17
 
Zehner, Fabian; Harrison, Scott; Eichmann, Beate; Deribo, Tobias; Bengs, Daniel; Andersen, Nico; Hahnel, Carolin:
The NAEP EDM competition
In: Rafferty, Anna N.; Whitehill, Jacob; Romero, Cristobal; Cavalli-Sforza, Violetta (Hrsg.): Proceedings of the 13th International Conference on Educational Data Mining (EDM 2020) Worcester, MA : International Educational Data Mining Society (2020) , 302-312
Schoor, Cornelia; Hahnel, Carolin; Artelt, Cordula; Reimann, Daniel; Kroehne, Ulf; Goldhammer, Frank:
Entwicklung und Skalierung eines Tests zur Erfassung des Verständnisses multipler Dokumente von Studierenden
In: Diagnostica, 66 (2020) , 123-135
Weis, Mirjam; Doroganova, Anastasia; Hahnel, Carolin; Becker-Mrotzek, Michael; Lindauer, Thomas; Artelt, Cordula; Reiss, Kristina:
Aktueller Stand der Lesekompetenz in PISA 2018
In: Schulmanagement-Handbuch, (2020) 173 , 9-19
Zehner, Fabian; Kroehne, Ulf; Hahnel, Carolin; Goldhammer, Frank:
PISA reading
In: Psychological Test and Assessment Modeling, 62 (2020) 1 , 85-105
Schoor, Cornelia; Hahnel, Carolin; Mahlow, Nina; Klagges, Jorge; Kroehne, Ulf; Goldhammer, Frank; Artelt, Cordula:
Multiple document comprehension of university students
In: Zlatkin-Troitschanskaia, Olga; Pant, Hans Anand; Toepper, Miriam; Lautenbach, Corinna (Hrsg.): Student learning in German higher education Wiesbaden : Springer (2020) , 221-240
Kroehne, Ulf; Buerger, Sarah; Hahnel, Carolin; Goldhammer, Frank:
Construct equivalence of PISA reading comprehension measured with paperbased and computerbased assessments
In: Educational Measurement, 38 (2019) 3 , 97-111
Weis, Mirjam; Doroganova, Anastasia; Hahnel, Carolin; Becker-Mrotzek, Michael; Lindauer, Thomas; Artelt, Cordula; Reiss, Kristina:
Lesekompetenz in PISA 2018 - Ergebnisse in einer digitalen Welt
In: Reiss, Kristina; Weis, Mirjam; Klieme, Eckhard; Köller, Olaf (Hrsg.): PISA 2018 Münster : Waxmann (2019) , 47-80
Hahnel, Carolin; Schoor, Cornelia; Kroehne, Ulf; Goldhammer, Frank; Mahlow, Nina; Artelt, Cordula:
The role of cognitive load in university students' comprehension of multiple documents
In: Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 33 (2019) 2 , 105-118
Hahnel, Carolin; Mahlow, Nina; Schoor, Cornelia; Cerdán, Raquel:
Promoting reading goals and strategy knowledge to improve university students' comprehension of multiple documents
Berlin : Humboldt University; Johannes Gutenberg University (2019) , 10-12
Kroehne, Ulf; Hahnel, Carolin; Goldhammer, Frank:
Invariance of the response processes between gender and modes in an assessment of reading
In: Frontiers in Applied Mathematics and Statistics, (2019) , 5:2
Hahnel, Carolin; Kroehne, Ulf; Goldhammer, Frank; Schoor, Cornelia; Mahlow, Nina; Artelt, Cordula:
Validating process variables of sourcing in an assessment of multiple document comprehension
In: British Journal of Educational Psychology, 89 (2019) 3 , 524-537
Hahnel, Carolin:
Althergebrachte Kulturtechnik in neuer Umgebung
In: Schulmanagement, 49 (2018) 2 , 19-22
Hahnel, Carolin; Goldhammer, Frank; Kröhne, Ulf; Naumann, Johannes:
The role of reading skills in the evaluation of online information gathered from search engine environments
In: Computers in Human Behavior, 78 (2018) , 223-234
Hahnel, Carolin; Goldhammer, Frank; Kröhne, Ulf; Naumann, Johannes:
Reading digital text involves working memory updating based on task characteristics and reader behavior
In: Learning and Individual Differences, 59 (2017) , 149-157
Hahnel, Carolin; Goldhammer, Frank; Kröhne, Ulf; Schiepe-Tiska, Anja; Lüdtke, Oliver; Nagy, Gabriel:
Der Einfluss kognitiver Basisfertigkeiten auf die Änderung der in PISA gemessenen Lesekompetenz
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. Sonderheft, 33 (2017) , 205-228
Wolgast, Anett; Schwinger, Malte; Hahnel, Carolin; Stiensmeier-Pelster, Joachim:
Handling missing data in structural equation models in R
In: Electronic Journal of Research in Educational Psychology, 15 (2017) 1 , 5-47
Hahnel, Carolin; Goldhammer, Frank; Naumann, Johannes; Kröhne, Ulf:
Effects of linear reading, basic computer skills, evaluating online information, and navigation on reading digital text
In: Computers in Human Behavior, 55 (2016) A , 486-500
 

Achtung!
Es werden immer nur die markierten Treffer der aktuellen Seite angezeigt oder exportiert

Markierte Treffer dieser Seite exportieren

Zu exportierende Felder:
 
zu exportierendes Format:
 

alphabetisch nach Autor/Titel sortieren

 
zuletzt verändert: 11.11.2016