Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Ergebnis der Suche in der DIPF Publikationendatenbank


Ihre Abfrage:

(Personen: HASSELHORN, MARCUS )


Treffer pro Seite

 

|
1-200 von 315
 
Brod, Garvin; Hasselhorn, Marcus; Bunge, Silvia:
When generating a prediction boosts learning
In: Learning and Instruction, 55 (2018) , 22-31
Schneider, Wolfgang (Hrsg.); Hasselhorn, Marcus (Hrsg.):
Schuleingangsdiagnostik
Göttingen : Hogrefe (2018)
Titz, Cora (Hrsg.); Weber, Susanne (Hrsg.); Ropeter, Anna (Hrsg.); Geyer, Sabrina (Hrsg.); Hasselhorn, Marcus (Hrsg.):
Konzepte zur Sprach- und Schriftsprachförderung umsetzen und überprüfen
Stuttgart : Kohlhammer (2018) , 169
Geyer, Sabrina; Titz, Cora; Ropeter, Anna; Weber, Susanne; Hasselhorn, Marcus:
Werkzeuge zur Umsetzung von Konzepten
In: Titz, Cora; Weber, Susanne; Ropeter, Anna; Geyer, Sabrina; Hasselhorn, Marcus (Hrsg.): Konzepte zur Sprach- und Schriftsprachförderung umsetzen und überprüfen Stuttgart : Kohlhammer (2018) , 28-45
Roebers, Claudia; Hasselhorn, Marcus:
Schulbereitschaft - zur theoretischen und empirischen Fundierung des Konzepts
In: Schneider, Wolfgang; Hasselhorn, Marcus (Hrsg.): Schuleingangsdiagnostik Göttingen : Hogrefe (2018) , 1-18
Lindberg, Sven; Hasselhorn, Marcus:
Kognitive Entwicklung
In: Lohaus, Arnold (Hrsg.): Entwicklungspsychologie des Jugendalters Berlin : Springer (2018) , 51-73
Neidhardt, Eva; Hasselhorn, Marcus:
Gedächtnistraining
In: Rost, Detlef H.; Sparfeldt, Jörn R.; Buch, Susanne R. (Hrsg.): Handwörterbuch Pädagogische Psychologie Weinheim : Beltz (2018) , 200-209
Karbach, Julia; Schmiedek, Florian; Hasselhorn, Marcus:
Kognitives Training
In: Rost, Detlef H.; Sparfeldt, Jörn R.; Buch, Susanne R. (Hrsg.): Handwörterbuch Pädagogische Psychologie Weinheim : Beltz (2018) , 345-353
Hasselhorn, Marcus; Artelt, Cordula:
Metakognition
In: Rost, Detlef H.; Sparfeldt, Jörn R.; Buch, Susanne R. (Hrsg.): Handwörterbuch Pädagogische Psychologie Weinheim : Beltz (2018) , 520-526
Klesczewski, Julia; Brandenburg, Janin; Fischbach, Anne; Schuchardt, Kirsten; Grube, Dietmar; Hasselhorn, Marcus; Büttner, Gerhard:
Development of working memory from grade 3 to 5
In: International Journal of Disability, Development and Education, (2018) , online first
Golle, Jessika; Zettler, Ingo; Rose, Norman; Trautwein, Ulrich; Hasselhorn, Marcus; Nagengast, Benjamin:
Effectiveness of a "grass roots" statewide enrichment program for gifted elementary school children
In: Journal of Research on Educational Effectiveness, 11 (2018) 3 , 375-408
Nagler, Telse; Lindberg, Sven; Hasselhorn, Marcus:
Leseentwicklung in der Kindheit
In: Kindheit und Entwicklung, 27 (2018) 1 , 5-13
Titz, Cora; Ropeter, Anna; Hasselhorn, Marcus:
Ausgangslagen erfassen und Veränderungen dokumentieren
In: Titz, Cora; Geyer, Sabrina; Ropeter, Anna; Wagner, Hanna; Weber, Susanne; Hasselhorn, Marcus (Hrsg.): Konzepte zur Sprach- und Schriftsprachförderung entwickeln Stuttgart : Kohlhammer (2018) , 87-100
Titz, Cora (Hrsg.); Geyer, Sabrina (Hrsg.); Ropeter, Anna (Hrsg.); Wagner, Hanna (Hrsg.); Weber, Susanne (Hrsg.); Hasselhorn, Marcus (Hrsg.):
Konzepte zur Sprach- und Schriftsprachförderung entwickeln
Stuttgart : Kohlhammer (2018) , 280
Fischbach, Anne; Brandenburg, Janin; Hasselhorn, Marcus:
Arbeitsgedächtnis und Lernstörungen
In: Honal, Werner H.; Graf, Doris; Knoll, Franz (Hrsg.): Handbuch der Schulberatung Kulmbach : Mediengruppe Oberfranken Fachverlage (2017) , 1-12
Hasselhorn, Marcus; Ehm, Jan-Henning:
Forschung im Dienste der frühpädagogischen Praxis
In: Nentwig-Gesemann, Iris; Fröhlich-Gildhoff, Klaus (Hrsg.): Forschung in der Frühpädagogik X Freiburg im Breisgau : FEL-Verlag (2017) , 167-183
Höltge, Lea; Hartmann, Ulrike; Ehm, Jan-Henning; Hasselhorn, Marcus:
Zusätzliche individuelle Förderung in Kindertagesstätten
In: Frühe Bildung, 6 (2017) 4 , 217-224
Hasselhorn, Marcus:
Arbeitsgedächtnis und Sprachentwicklungsstörungen
In: Sprachförderung und Sprachtherapie in Schule und Praxis, 6 (2017) 3 , 175-180
Ehm, Jan-Henning; Hartmann, Ulrike; Höltge, Lea; Hasselhorn, Marcus:
Die Perspektive pädagogischer Fachkräfte auf schulvorbereitende Zusatzförderung in der Kita
In: Unterrichtswissenschaft, 45 (2017) 3 , 239-253
Nagler, Telse; Lindberg, Sven; Hasselhorn, Marcus:
Leseentwicklung im Grundschulalter
In: Lernen und Lernstörungen, (2017) , online first
Bar-Kochva, Irit; Hasselhorn, Marcus:
The training of morphological decomposition in word processing and its effects on literacy skills
In: Frontiers in Psychology, (2017) , 8:1583
Hardy, Ilonca; Hertel, Silke; Hasselhorn, Marcus:
Förderung in frühen Bildungskontexten
In: Unterrichtswissenschaft, 45 (2017) 3 , 194-197
Lonnemann, Jan; Li, Su; Zhao, Pei; Li, Peng; Linkersdörfer, Janosch; Lindberg, Sven; Hasselhorn, Marcus; Yan, Song:
Differences in arithmetic performance between Chinese and German adults are accompanied by differences in processing of non-symbolic numerical magnitude
In: PLoS ONE, 12 (2017) 4 , e0174991
Titz, Cora; Roth, Hans-Joachim; Hasselhorn, Marcus:
Durchgängige sprachliche Bildung vom Elementarbereich bis zur Sekundarstufe - roter Faden oder lose Enden?
In: BiSS-Journal, (2017) 6 , 4-11
Höltge, Lea; Ehm, Jan-Henning; Hartmann, Ulrike; Hasselhorn, Marcus:
Teachers' self-efficacy beliefs regarding assessment and promotion of school-relevant skills of preschool children
In: Early Child Development and Care, (2017) , online first
Hasselhorn, Marcus:
Editorial
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 20 (2017) 1 , 3-4
Trautwein, Ulrich; Hasselhorn, Marcus:
Vorwort der Herausgeber
In: Trautwein, Ulrich; Hasselhorn, Marcus (Hrsg.): Begabungen und Talente Göttingen : Hogrefe (2017) , VII-XI
Hasselhorn, Marcus:
Forschung im Themenfeld sprachliche Bildung
In: Mercator-Institut für Sprachförderung und Deutsch als Zweitsprache (Hrsg.): Blick zurück nach vorn Köln : Mercator-Institut für Sprachförderung und Deutsch als Zweitsprache (2017) , 88-90
Bögeholz, Susanne; Eggert, Sabina; Ziese, Carolin; Hasselhorn, Marcus:
Modeling and fostering decision-making competencies regarding challenging issues of sustainable development
In: Leutner, Detlev;Fleischer, Jens;Grünkorn, Juliane;Klieme, Eckhard (Hrsg.): Competence assessment in education Cham : Springer (2017) , 263-284
Hasselhorn, Marcus; Hasselhorn, Johannes:
Quantitative methodische Zugänge der empirischen Bildungsforschung
In: Heinrich, Martin; Kölzer, Carolin; Streblow, Lilian (Hrsg.): Forschungspraxen der Bildungsforschung Münster : Waxmann (2017) , 39-53
Hasselhorn, Marcus:
Was sind aus psychologischer Perspektive die individuellen Voraussetzungen gelingender Lern- und Bildungsprozesse?
In: McElvany, Nele; Bos, Wilfried; Holtappels, Heinz Günter; Hasselhorn, Johannes; Ohle, Annika (Hrsg.): Bedingungen gelingender Lern- und Bildungsprozesse Münster : Waxmann (2017) , 11-29
Hasselhorn, Marcus; Gold, Andreas:
Pädagogische Psychologie
Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 528
Ehm, Jan-Henning; Lonnemann, Jan; Hasselhorn, Marcus:
Wie Kinder zwischen vier und acht Jahren lernen
Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 180
Titz, Cora; Hasselhorn, Marcus:
Sprachförderliche Maßnahmen im Elementarbereich
In: Becker-Mrotzek, Michael; Roth, Hans-Joachim (Hrsg.): Sprachliche Bildung - Grundlagen und Handlungsfelder Münster : Waxmann (2017) , 287-297
Woerner, Wolfgang; Müller, Christian; Hasselhorn, Marcus:
Bedeutung und Berechnung der Prozentränge und T-Werte beim Erstellen von Testnormen
In: Trautwein, Ulrich; Hasselhorn, Marcus (Hrsg.): Begabungen und Talente Göttingen : Hogrefe (2017) , 245-263
Golle, Jessika; Herbein, Evelin; Hasselhorn, Marcus; Trautwein, Ulrich:
Begabungs- und Talentförderung in der Grundschule durch Enrichment
In: Trautwein,Ulrich; Hasselhorn, Marcus (Hrsg.): Begabungen und Talente Göttingen : Hogrefe (2017) , 177-195
Vidmar, Masa; Niklas, Frank; Schneider, Wolfgang; Hasselhorn, Marcus:
On-entry assessment of school competencies and academic achievement
In: European Journal of Psychology of Education, 32 (2017) 2 , 311-331
Trautwein, Ulrich (Hrsg.); Hasselhorn, Marcus (Hrsg.):
Begabungen und Talente
Göttingen : Hogrefe (2017) , 271
Gold, Andreas; Hasselhorn, Marcus; Hartmann, Ulrike:
Das Frankfurter IDeA-Zentrum - Zwischenbilanz und Ausblick
In: Hartmann, Ulrike; Hasselhorn, Marcus; Gold, Andreas (Hrsg.): Entwicklungsverläufe verstehen - Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 497-503
Hasselhorn, Marcus; Gold, Andreas:
Bildungsrelevante Prozesse individueller Entwicklung
In: Hartmann, Ulrike;Hasselhorn, Marcus;Gold, Andreas (Hrsg.): Entwicklungsverläufe verstehen - Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 115-124
Hasselhorn, Marcus; Büttner, Gerhard:
Lernstörungen
In: Hartmann, Ulrike; Hasselhorn, Marcus; Gold, Andreas (Hrsg.): Entwicklungsverläufe verstehen - Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 65-79
Ehm, Jan-Henning; Hasselhorn, Marcus:
Kompensatorische Zusatzförderung zur Erhöhung der Schulbereitschaft
In: Hartmann, Ulrike;Hasselhorn, Marcus;Gold, Andreas (Hrsg.): Entwicklungsverläufe verstehen - Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 295-311
Hasselhorn, Marcus; Andresen, Sabine; Becker, Birgit; Betz, Tanja; Leuzinger-Bohleber, Marianne; Schmid, Johanna:
Bildungsrelevante Risiken
In: Hartmann, Ulrike;Hasselhorn, Marcus;Gold, Andreas (Hrsg.): Entwicklungsverläufe verstehen - Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 23-31
Hartmann, Ulrike; Gold, Andreas; Hasselhorn, Marcus:
Bildungsforschung interdisziplinär - das Frankfurter IDeA-Zentrum
In: Hartmann, Ulrike;Hasselhorn, Marcus;Gold, Andreas (Hrsg.): Entwicklungsverläufe verstehen - Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 11-20
Hartmann, Ulrike (Hrsg.); Hasselhorn, Marcus (Hrsg.); Gold, Andreas (Hrsg.):
Entwicklungsverläufe verstehen - Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern
Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 513
Lonnemann, Jan; Hasselhorn, Marcus:
Diagnostik mathematischer Leistungen und Kompetenzen
In: Fritz, Annemarie; Schmidt, Siegbert; Ricken, Gabi (Hrsg.): Handbuch Rechenschwäche Weinheim : Beltz (2017) , 323-338
Büttner, Gerhard; Brandenburg, Janin; Fischbach, Anne; Klesczewski, Julia; Poloczek, Sebastian; Hasselhorn, Marcus:
Arbeitsgedächtnis
In: Hartmann, Ulrike; Hasselhorn, Marcus;Gold, Andreas (Hrsg.): Entwicklungsverläufe verstehen - Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 141-157
Brandenburg, Janin; Klesczewski, Julia; Schuchardt, Kirsten; Fischbach, Anne; Büttner, Gerhard; Hasselhorn, Marcus:
Phonological processing in children with specific reading disorder versus typical learners
In: Journal of Educational Psychology, 109 (2017) 5 , 709-726
Gresch, Helge; Hasselhorn, Marcus; Bögeholz, Susanne:
Enhancing decision-making in STSE education by inducing reflection and self-regulated learning
In: Research in Science Education, 47 (2017) 1 , 95-118
Beißert, Hanna M.; Hasselhorn, Marcus:
Individual differences in moral development
In: Frontiers in Psychology, section Developmental Psychology, (2016) 7:1961
Lonnemann, Jan; Linkersdörfer, Janosch; Hasselhorn, Marcus; Lindberg, Sven:
Differences in arithmetic performance between Chinese and German children are accompanied by differences in processing of symbolic numerical magnitude
In: Frontiers in Psychology, (2016) 7:1337
Roche, Jörg; Jessen, Moiken; Weidinger, Nicole; Behrens, Heike; Haberzettl, Stefanie; Hasselhorn, Marcus; Ifenthaler, Dirk; Kapica, Natalia; Kecker, Gabi; Klein, Wolfgang; Madlener, Karin; Pagonis, Giulio; Schug, Maike; Skoruppa, Katrin; Terrasi-Haufe, Elisabetta; Thissen, Frank:
Zur Entwicklung eines interaktiven Verfahrens der Sprachstandsermittlung bei mehrsprachig aufwachsenden Kindern
In: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht, 21 (2016) 2 , 127-142
Ehm, Jan-Henning; Kerner auch Körner, Julia; Gawrilow, Caterina; Hasselhorn, Marcus; Schmiedek, Florian:
The association of ADHD symptoms and reading acquisition during elementary school years
In: Developmental Psychology, 52 (2016) 9 , 1445-1456
Beck, Luna; Hasselhorn, Marcus; Dewitz, Nora von; Titz, Cora:
Durchgängige Leseförderung
Köln : Universität, Mercator-Institut für Sprachförderung und Deutsch als Zweitsprache (2016)
Nagler, Telse; Lindberg, Sven; Hasselhorn, Marcus:
A fact retrieval account of the Acceleration Phenomenon
In: Khateb, Asaid;Bar-Kochva, Irit (Hrsg.): Reading fluency Cham : Springer (2016) , 107-123
Hasselhorn, Marcus (Hrsg.); Schneider, Wolfgang (Hrsg.):
Förderprogramme für Vor- und Grundschule
Göttingen : Hogrefe (2016) , 251
Hasselhorn, Marcus; Schneider, Wolfgang:
Förderung schulrelevanter Kompetenzen in Vorschule und Schule
In: Hasselhorn, Marcus;Schneider, Wolfgang (Hrsg.): Förderprogramme für Vor- und Grundschule Göttingen : Hogrefe (2016) , 1-12
Lindberg, Sven; Nagler, Telse; Bar-Kochva, Irit; Hasselhorn, Marcus:
Computergestützte Ansätze zur Förderung der Leseleistung durch Manipulation individueller Lesezeiten
In: Hasselhorn, Marcus;Schneider, Wolfgang (Hrsg.): Förderprogramme für Vor- und Grundschule Göttingen : Hogrefe (2016) , 199-208
Hasselhorn, Marcus:
Zur Interdisziplinarität zukünftiger Unterrichtsforschung
In: McElvany, Nele; Bos, Wilfried; Holzappels, Heinz Günter; Gebauer, Miriam M.; Schwabe, Franziska (Hrsg.): Bedingungen und Effekte guten Unterrichts Münster : Waxmann (2016) , 189-193
Kunter, Mareike; Hasselhorn, Marcus:
Children at risk of poor educational outcomes.
In: Journal for Educational Research Online, 8 (2016) 1 , 3-6
Nagler, Telse; Linkersdörfer, Janosch; Lonnemann, Jan; Hasselhorn, Marcus; Lindberg, Sven:
The impact of text fading on reading in children with reading difficulties
In: Journal for Educational Research Online, 8 (2016) 1 , 26-41
Brandenburg, Janin; Fischbach, Anne; Labuhn, Andju Sara; Rietz, Chantal Sabrina; Schmid, Johanna; Hasselhorn, Marcus:
Overidentification of learning disorders among language-minority students
In: Journal for Educational Research Online, 8 (2016) 1 , 42-65
Arens, A. Katrin; Marsh, Herbert W.; Craven, Rhonda G.; Yeung, Alexander Seeshing; Randhawa, Eva; Hasselhorn, Marcus:
Math self-concept in preschool children
In: Early Childhood Research Quarterly, 36 (2016) , 391-403
Becker-Mrotzek, Michael; Hasselhorn, Marcus; Roth, Hans-Joachim; Stanat, Petra:
Die Bund-Länder Initiative "Bildung durch Sprache und Schrift" (BISS)
In: Psychologie in Erziehung und Unterricht, 63 (2016) 1 , 75-77
Hasselhorn, Marcus; Drewes, Stefan; Seifried, Klaus:
Wissenschaftliches Selbstverständnis schulpsychologischen Handelns
In: Seifried, Klaus; Drewes, Stefan; Hasselhorn, Marcus (Hrsg.): Handbuch Schulpsychologie Stuttgart : Kohlhammer (2016) , 23-29
Fiege, Christiane; Gawrilow, Caterina; Schmid, Johanna; Hasselhorn, Marcus:
Forschungsgrundlagen der Schulpsychologie
In: Seifried, Klaus;Drewes, Stefan;Hasselhorn, Marcus (Hrsg.): Handbuch Schulpsychologie Stuttgart : Kohlhammer (2016) , 58-69
Gold, Andreas; Gawrilow, Caterina; Hasselhorn, Marcus:
Grundlagen schulpsychologischer Diagnostik
In: Seifried, Klaus;Drewes, Stefan;Hasselhorn, Marcus (Hrsg.): Handbuch Schulpsychologie Stuttgart : Kohlhammer (2016) , 117-127
Seifried, Klaus (Hrsg.); Drewes, Stefan (Hrsg.); Hasselhorn, Marcus (Hrsg.):
Handbuch Schulpsychologie
Stuttgart : Kohlhammer (2016) , 489
Hasselhorn, Marcus (Hrsg.); Kunde, Wilfried (Hrsg.); Schneider, Silvia (Hrsg.):
Entwicklungspsychologie der Kindheit
Stuttgart : Kohlhammer (2015) , 340
Hasselhorn, Marcus; Andresen, Sabine; Becker, Birgit; Betz, Tanja; Leuzinger-Bohleber, Marianne; Schmid, Johanna:
Children at risk of poor educational outcomes: In search of a transdisciplinary theoretical framework.
In: Child Indicators Research, (2015) 8 , 425-438
Thomas, Kathleen; Schulte-Körne, Gerd; Hasselhorn, Marcus:
Stichwort: Entwicklungsstörungen schulischer Fertigkeiten
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 18 (2015) 3 , 431-454
Buschmann, Anke; Multhauf, Bettina; Hasselhorn, Marcus; Pietz, Joachim:
Long-term effects of a parent- based language intervention on language outcomes and working memory for late-talking toddlers
In: Journal of Early Intervention, 37 (2015) 3 , 175-189
Martinez-Méndez, Rebekka; Schneider, Michael; Hasselhorn, Marcus:
DERET 5-6+
Göttingen : Hogrefe (2015)
Schuchardt, Kirsten; Brandenburg, Janin; Fischbach, Anne; Büttner, Gerhard; Grube, Dietmar; Mähler, Claudia; Hasselhorn, Marcus:
Die Entwicklung des akademischen Selbstkonzeptes bei Grundschulkindern mit Lernschwierigkeiten
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 18 (2015) 3 , 513-526
Hasselhorn, Marcus; Ehm, Jan-Henning; Schneider, Wolfgang; Schöler, Hermann:
Das Projekt ""Schulreifes Kind""
Göttingen : Hogrefe (2015) , 102
Arens, A. Katrin; Hasselhorn, Marcus:
Differentiation of competence and affect self-perceptions in elementary school students
In: European Journal of Psychology of Education, 30 (2015) 4 , 405-419
Hasselhorn, Marcus; Maaz, Kai:
Inklusive Schule?
In: Herbert Quandt-Stiftung (Hrsg.): Bildung für Vielfalt München : Herder (2015) , 28-41
Klesczewski, Julia; Brandenburg, Janin; Fischbach, Anne; Grube, Dietmar; Hasselhorn, Marcus; Büttner, Gerhard:
Working memory functioning in children with poor mathematical skills
In: Zeitschrift für Psychologie, 223 (2015) 2 , 83-92
Hasselhorn, Marcus; Schulte-Körne, Gerd:
Entwicklungsstörungen schulischer Fertigkeiten
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 18 (2015) 3 , 427-430
Bar-Kochva, Irit; Hasselhorn, Marcus:
In search of methods enhancing fluency in reading
In: Journal of Experimental Child Psychology, 140 (2015) , 140-157
Hasselhorn, Marcus; Margraf-Stiksrud, Jutta:
[Rezension des Tests ET 6-6-R: Entwicklungstest für Kinder von sechs Monaten bis sechs Jahren - Revision von F. Petermann & T. Macha]
In: Psychologische Rundschau, 66 (2015) 3 , 208-210
Hasselhorn, Marcus:
Wie Kinder lernen
In: Roth, Gerhard (Hrsg.): Zukunft des Lernens Paderborn : Schöningh (2015) , 49-57
Hasselhorn, Marcus:
Sprache
In: Sprache, Stimme, Gehör, 39 (2015) 2 , 93
Hasselhorn, Marcus:
Frühe Bildung hat Potenzial
In: Leibniz-Journal, (2015) 1 , 14-15
Höltge, Lea; Hartmann, Ulrike; Ehm, Jan-Henning; Hasselhorn, Marcus:
Kinder vor Schuleintritt bedürfnisgerecht unterstützen
In: KiTa aktuell, 24 (2015) 4 , 93-94
Esser, Günter (Hrsg.); Hasselhorn, Marcus (Hrsg.); Schneider, Wolfgang (Hrsg.):
Diagnostik im Vorschulalter
Göttingen : Hogrefe (2015) , 182
Nagler, Telse; Korinth, Sebastian Peter; Linkersdörfer, Janosch; Lonnemann, Jan; Rump, Björn; Hasselhorn, Marcus; Lindberg, Sven:
Text-fading based training leads to transfer effects on children's sentence reading fluency
In: Frontiers in Psychology, (2015) 6:119
Linkersdörfer, Janosch; Jurcoane, Alina; Lindberg, Sven; Kaiser, Jochen; Hasselhorn, Marcus; Fiebach, Christian J.; Lonnemann, Jan:
The association between gray matter volume and reading proficiency
In: Journal of Cognitive Neuroscience, 27 (2015) 2 , 308-318
Loesche, Patrick; Wiley, Jennifer; Hasselhorn, Marcus:
How knowing the rules affects solving the Raven Advanced Progressive Matrices Test
In: Intelligence, 48 (2015) , 58-75
Hasselhorn, Marcus; Ehm, Jan-Henning; Wagner, Hanna; Schneider, Wolfgang; Schöler, Hermann:
Zusatzförderung von Risikokindern
Göttingen : Hogrefe (2015) , 85
Brandenburg, Janin; Klesczewski, Julia; Fischbach, Anne; Schuchardt, Kirsten; Büttner, Gerhard; Hasselhorn, Marcus:
Working memory in children with learning disabilities in reading versus spelling
In: Journal of Learning Disabilities, 48 (2015) 6 , 622-634
Hasselhorn, Marcus; Baethge, Martin; Füssel, Hans Peter; Hetmeier, Heinz-Werner; Maaz, Kai; Rauschenbach, Thomas; Rockmann, Ulrike; Seeber, Susan; Weishaupt, Horst; Wolter, Andrä; Werning, Rolf; Kühne, Stefan:
Education in Germany 2014
Bielefeld : Bertelsmann (2014) , 24
Neubauer, Anna; Gawrilow, Caterina; Hasselhorn, Marcus:
Selbstkontrolle bei Vorschulkindern unterschiedlicher kultureller Herkunft
In: Frühe Bildung, 3 (2014) 3 , 146-154
Roßbach, Hans-Günther; Hasselhorn, Marcus:
Lernumwelten in vorschulischen Kindertageseinrichtungen
In: Seidel, Tina;Krapp, Andreas (Hrsg.): Pädagogische Psychologie Weinheim : Beltz (2014) , 387-405
Hasselhorn, Marcus; Füssel, Hans-Peter:
Bildung in Deutschland - Dynamiken und Herausforderungen
In: DJI Impulse, (2014) 107 , 4-6
Hasselhorn, Marcus (Hrsg.); Andresen, Sabine (Hrsg.); Becker, Birgit (Hrsg.); Betz, Tanja (Hrsg.); Leuzinger- Bohleber, Marianne (Hrsg.); Schmid, Johanna (Hrsg.):
Children at risk of poor educational outcomes
Dordrecht : Springer (2014)
Schmid, Johanna; Hasselhorn, Marcus:
'Children at Risk' of poor educational outcomes
In: Child Indicators Research, 7 (2014) 4 , 735-749
Hasselhorn, Marcus; Andresen, Sabine; Becker, Birgit; Betz, Tanja; Leuzinger- Bohleber, Marianne; Schmid, Johanna:
Children at risk of poor educational outcomes
In: Child Indicators Research, 7 (2014) 4 , 695-697
Hasselhorn, Marcus:
Kurzportrait Forscher
In: Goethe deine Forscher, Jubiläumsbroschüre der Goethe-Universität Frankfurt (2014) , 48-49
Füssel, Hans-Peter; Hasselhorn, Marcus:
Schwerpunktthema 2014
In: DJI Impulse. Das Bulletin des Deutschen Jugendinstituts., (2014) 107 , 34-38
Hasselhorn, Marcus; Füssel, Hans-Peter:
Bildung in Deutschland - Dynamiken und Herausforderungen
In: DJI Impulse. Das Bulletin des Deutschen Jugendinstituts., (2014) 107 , 4-6
Hasselhorn, Marcus; Köller, Olaf; Maaz, Kai; Zimmer, Karin:
Implementation wirksamer Handlungskonzepte im Bildungsbereich als Forschungsaufgabe
In: Psychologische Rundschau, 65 (2014) 3 , 140-149
Hasselhorn, Marcus (Hrsg.); Heuer, Herbert (Hrsg.); Schneider, Silvia (Hrsg.):
Experimentelle Handlungsforschung
Stuttgart : Kohlhammer (2014) , 232
Hasselhorn, Marcus; Sallat, Stephan:
Sprachförderung zur Prävention von Bildungsmisserfolg
In: Sallat,Stephan;Spreer, Markus;Glück, Christian W. (Hrsg.): Sprache professionell fördern Idstein : Schulz-Kirchner (2014) , 28-39
Ehm, Jan-Henning; Hasselhorn, Marcus:
Intellektuelle Kompetenz
In: Lohaus, Arnold; Glüer, Michael (Hrsg.): Entwicklungsförderung im Kindesalter Göttingen : Hogrefe (2014) , 83-98
Arens, A. Katrin; Hasselhorn, Marcus:
Age and gender differences in the relation between self-concept facets and self-esteem
In: Journal of Early Adolescence, 34 (2014) 6 , 760-791
Suchodoletz, Antje von; Gawrilow, Caterina; Gunzenhauser, Catherine; Merkt, Julia; Hasselhorn, Marcus; Wanless, Shannon; McClelland, Megan:
Erfassung der Selbstregulation vor dem Schuleintritt
In: Psychologie in Erziehung und Unterricht, 61 (2014) 3 , 165-174
Ihrke, Matthias; Behrendt, Jörg; Menge, Uwe; Titz, Cora; Hasselhorn, Marcus:
Response-retrieval in identity negative priming is modulated by temporal discriminability
In: Frontiers in Psychology, 5 (2014) , 1-13
Autorengruppe Bildungsberichterstattung; Hasselhorn, Marcus; Baethge, Martin; Füssel, Hans-Peter; Hetmeier, Heinz-Werner; Maaz, Kai; Rauschenbach, Thomas; Rockmann, Ulrike; Seeber, Susan; Weishaupt, Horst; Wolter, Andrä; Werning, Rolf; Kühne, Stefan; Baethge-Kinsky, Volker; Dietze, Torsten; Gönsch, Iris; Grgic, Mariana; Isermann, Katrin; Kemper, Thomas; Kerst, Christian; Krenner, Daniela; Leerhoff, Holger; Lotte, Josefin; Malecki, Andrea; Rehkämper, Klaus; Tarazona, Mareike; Wieck, Markus:
Bildung in Deutschland 2014
Bielefeld : Bertelsmann (2014) , 342
Schneider, Michael; Martinez Méndez, Rebekka; Hasselhorn, Marcus:
R-FIT 5-6+
Göttingen : Hogrefe (2014)
Ehm, Jan-Henning; Merkt, Julia; Gawrilow, Caterina; Hasselhorn, Marcus:
Selbstkonzept und Schulleistungen von Grundschülern mit ADHS-Symptomen
In: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 46 (2014) 2 , 79-88
Hasselhorn, Marcus; Hartmann, Ulrike; Reuße, Sonja; Gold, Andreas:
Individual development and adaptive education of children at risk
In: Emde, Robert N.;Leuzinger-Bohleber, Marianne (Hrsg.): Early parenting and prevention of disorder London : Karnac Books (2014) , 215-225
Zettler, Ingo; Thoemmes, Franz; Hasselhorn, Marcus; Trautwein, Ulrich:
Aktuelle Lösungsansätze für methodische Herausforderungen in der Talent- und Begabungsforschung
In: Stamm, Margrit (Hrsg.): Handbuch Talententwicklung Bern : Huber (2014) , 475-484
Beißert, Hanna; Hasselhorn, Marcus; Lösche, Patrick:
Möglichkeiten und Grenzen der Frühprognose von Hochbegabung
In: Stamm, Margrit (Hrsg.): Handbuch Talententwicklung Bern : Huber (2014) , 415-425
Hasselhorn, Marcus (Hrsg.); Schneider, Wolfgang (Hrsg.); Trautwein, Ulrich (Hrsg.):
Lernverlaufsdiagnostik
Göttingen : Hogrefe (2014) , 312
Hasselhorn, Marcus; Kuger, Susanne:
Wirksamkeit schulrelevanter Förderung in Kindertagesstätten
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 17 (2014) 2 , 299-314
Arens, A. Katrin; Yeung, Alexander Seeshing; Hasselhorn, Marcus:
Native language self-concept and reading self-concept
In: Journal of Experimental Education, 82 (2014) 2 , 229-252
Ehm, Jan-Henning; Nagler, Telse; Lindberg, Sven; Hasselhorn, Marcus:
Dimensionale Vergleichseffekte zwischen Lesen, Rechtschreiben und Rechnen. Eine Erweiterung des I/E-Modells für die Grundschule
In: Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 28 (2014) 1/2 , 51-56
Ehm, Jan-Henning; Lindberg, Sven; Hasselhorn, Marcus:
Reading, writing, and math self-concept in elementary school children
In: European Journal of Psychology of Education, 29 (2014) 2 , 277-294
Nagler, Telse; Lonnemann, Jan; Linkersdörfer, Janosch; Hasselhorn, Marcus; Lindberg, Sven:
The impact of reading material's lexical accessibility on text fading effects in children's reading performance
In: Reading and Writing, 27 (2014) 5 , 841-853
Preßler, Anna-Lena; Könen, Tanja; Hasselhorn, Marcus; Krajewski, Kristin:
Cognitive preconditions of early reading and spelling: A latent-variable approach with longitudinal data
In: Reading and Writing, 27 (2014) 2 , 383-406
Fischbach, Anne; Könen, Tanja; Rietz, Chantal S.; Hasselhorn, Marcus:
What is not working in working memory of children with literacy disorders?
In: Reading and Writing, 27 (2014) 2 , 267-286
Wagner, Hanna; Ehm, Jan-Henning; Schöler, Hermann; Schneider, Wolfgang; Hasselhorn, Marcus:
Zusatzförderung von Kindern mit Entwicklungsrisiken
Göttingen : Hogrefe (2013) , 94
Sasse, Nadine; Gibbons, Henning; Wilson, Lindsay; Martinez-Olivera, Ramon; Schmidt, Holger; Hasselhorn, Marcus; Steinbüchel, Nicole von; Wild, Klaus von:
Self-awareness and health-related quality of life after traumatic brain injury
In: Journal of Head Trauma Rehabilitation, 28 (2013) 6 , 464-472
Ihrke, Matthias; Behrendt, Jörg; Schrobsdorff, Hecke; Visser, Ingmar; Hasselhorn, Marcus:
Negative priming persists in the absence of response-retrieval
In: Experimental Psychology, 60 (2013) 1 , 12-21
Hasselhorn, Marcus; Hartmann, Ulrike; Reuße, Sonja; Gold, Andreas:
Individuelle Entwicklung und Lernförderung
In: Leuzinger-Bohleber, Marianne; Emde, Robert N.; Pfeifer, Rolf (Hrsg.): Embodiment Göttingen : Vandenhoeck & Ruprecht (2013) , 157-171
Lonnemann, Jan; Linkersdörfer, Janosch; Hasselhorn, Marcus; Lindberg, Sven:
Developmental changes in the association between approximate number representations and addition skills in elementary school children
In: Frontiers in Psychology, 4 (2013) , 783
Lonnemann, Jan; Linkersdörfer, Janosch; Nagler, Telse; Hasselhorn, Marcus; Lindberg, Sven:
Spatial representations of numbers and letters in children
In: Frontiers in Psychology, 4 (2013) , 544
Brandenburg, Janin; Klesczewski, Julia; Fischbach, Anne; Büttner, Gerhard; Grube, Dietmar; Mähler, Claudia; Hasselhorn, Marcus:
Arbeitsgedächtnisfunktionen von Kindern mit Minderleistungen in der Schriftsprache
In: Lernen und Lernstörungen, 2 (2013) 3 , 147-159
Hasselhorn, Marcus:
Pädagogische Psychologie und Bildungspsychologie
In: Wirtz, Markus Antonius (Hrsg.): Dorsch - Lexikon der Psychologie Bern : Verlag Hans Huber (2013) , 60-63
Arens, A. Katrin; Yeung, Alexander Seeshing; Craven, Rhonda G.; Hasselhorn, Marcus:
A short German version of the Self Description Questionnaire I
In: International Journal of Research & Method in Education, 36 (2013) 4 , 415-438
Arens, A. Katrin; Yeung, Alexander Seeshing; Nagengast, Benjamin; Hasselhorn, Marcus:
Relationship between self-esteem and academic self-concept for German elementary and secondary school students
In: Educational Psychology, 33 (2013) 4 , 443-464
Lindberg, Sven; Linkersdörfer, Janosch; Ehm, Jan-Henning; Hasselhorn, Marcus; Lonnemann, Jan:
Gender differences in children's math self-concept in the first years of elementary school
In: Journal of Education and Learning, 2 (2013) 3 , 1-8
Dorbath, Lara; Hasselhorn, Marcus; Titz, Cora:
Effects of education on executive functioning and its trainability
In: Educational Gerontology, 39 (2013) 5 , 314-325
Heim, Sabine; Ihssen, Niklas; Hasselhorn, Marcus; Keil, Andreas:
Early adolescents show sustained susceptibility to cognitive interference by emotional distractors
In: Cognition and Emotion, 27 (2013) 4 , 696-706
Becker-Mrotzek, Michael; Ehlich, Konrad; Füssenich, Iris; Günther, Hartmut; Hasselhorn, Marcus; Kopf, Michaela; Jeuck, Stefan; Lengyel, Drorit; Neugebauer, Uwe; Panagiotopoulou, Argyro; Stanat, Petra; Wilbert, Jürgen:
Qualitätsmerkmale für Sprachstandsverfahren im Elementarbereich
Köln : Mercator Institut für Sprachförderung und Deutsch als Zweitsprache (2013)
Lonnemann, Jan; Linkersdörfer, Janosch; Hasselhorn, Marcus; Lindberg, Sven:
Gender differences in both tails of the distribution of numerical competencies in preschool children
In: Educational Studies in Mathematics, 84 (2013) 2 , 201-208
Roick, Thorsten; Gölitz, Dietmar; Hasselhorn, Marcus:
Affektive Komponenten der Mathematikkompetenz
In: Hasselhorn, Marcus; Heinze, Aiso; Schneider, Wolfgang; Trautwein, Ulrich (Hrsg.): Diagnostik mathematischer Kompetenzen Göttingen : Verl. für Psychologie Hogrefe (2013) , 205-221
Gölitz, Dietmar; Roick, Thorsten; Hasselhorn, Marcus:
Kettenrechner für dritte und vierte Klassen (KR 3-4)
In: Hasselhorn, Marcus; Heinze, Aiso; Schneider, Wolfgang; Trautwein, Ulrich (Hrsg.): Diagnostik mathematischer Kompetenzen Göttingen : Verl. für Psychologie Hogrefe (2013) , 149-164
Hasselhorn, Marcus (Hrsg.); Heinze, Aiso (Hrsg.); Schneider, Wolfgang (Hrsg.); Trautwein, Ulrich (Hrsg.):
Diagnostik mathematischer Kompetenzen
Göttingen : Verl. für Psychologie Hogrefe (2013) , 290
Hasselhorn, Marcus; Gold, Andreas:
Pädagogische Psychologie
Stuttgart : Kohlhammer (2013) , 537
Lindberg, Sven; Hasselhorn, Marcus; Lehmann, Martin:
Overregulation in physical education
In: International Journal of Learning & Development, 3 (2013) 3 , 19-40
Lindberg, Sven; Hasselhorn, Marcus; Lehmann, Martin:
The influence of perceived teacher-student congruence on students' satisfaction in physical education
In: Journal of Studies in Education, 3 (2013) 2 , 183-209
Lindberg, Sven; Linkersdörfer, Janosch; Lehmann, Martin; Hasselhorn, Marcus; Lonnemann, Jan:
Individual differences in children's early strategy behavior in arithmetic tasks
In: Journal of Educational and Developmental Psychology, 3 (2013) 1 , 192-200
Hasselhorn, Marcus; Linke-Hasselhorn, Kathrin:
Fostering early numerical skills at school start in children at risk for mathematical achievement problems
In: International Education Studies, 6 (2013) 3 , 213-220
Fischbach, Anne; Schuchardt, Kirsten; Brandenburg, Janin; Klesczewski, Julia; Balke-Melcher, Christina; Schmidt, Claudia; Büttner, Gerhard; Grube, Dietmar; Mähler, Claudia; Hasselhorn, Marcus:
Prävalenz von Lernschwächen und Lernstörungen: Zur Bedeutung der Diagnosekriterien
In: Lernen und Lernstörungen, 2 (2013) 2 , 65-76
Eggert, Sabina; Ostermeyer, Frauke; Hasselhorn, Marcus; Bögeholz, Susanne:
Socioscientific decision making in the science classroom
In: Education Research International, 2013 (2013) ID 309894 , 1-12
Arens, A. Katrin; Yeung, Alexander Seeshing; Craven, Rhonda G.; Watermann, Rainer; Hasselhorn, Marcus:
Does the timing of transition matter?
In: International Journal of Educational Research, 57 (2013) 1 , 1-11
Michalczyk, Kurt; Malstädt, Nadine; Worgt, Maria; Könen, Tanja; Hasselhorn, Marcus:
Age differences and measurement
In: European Journal of Psychological Assessment, 29 (2013) 3 , 220-229
Preßler, Anna-Lena; Krajewski, Kristin; Hasselhorn, Marcus:
Working memory capacity in preschool children contributes to the acquisition of school relevant precursor skills
In: Learning and Individual Differences, 23 (2013) 1 , 138-144
Schneider, Wolfgang; Baumert, Jürgen; Becker-Mrotzek, Michael; Hasselhorn, Marcus; Kammermeyer, Gisela; Rauschenbach, Thomas; Roßbach, Hans-Günther; Roth, Hans-Joachim; Rothweiler, Monika; Stanat, Petra:
Expertise "Bildung durch Sprache und Schrift (BISS)" (Bund-Länder-Initiative zur Sprachförderung, Sprachdiagnostik und Leseförderung)
Berlin : Bundesministerium für Bildung und Forschung (2012)
Neubauer, Anna; Gawrilow, Caterina; Hasselhorn, Marcus:
The watch-and-wait task
In: Learning and Individual Differences, 22 (2012) 6 , 770-777
Malstädt, Nadine; Hasselhorn, Marcus; Lehmann, Martin:
Free recall behaviour in children with and without spelling impairment
In: Dyslexia, 4 (2012) 18 , 187-198
Schrobsdorf, Hecke; Ihrke, Matthias; Behrendt, Jörg; Hasselhorn, Marcus; Herrmann, J. Michael:
Inhibition in the dynamics of selective attention: an integrative model for negative priming
In: Frontiers in Psychology, 2012 (2012) 3 , 1-21
Hasselhorn, Johannes; Hasselhorn, Samuel; Altenmüller, Eckart; Hasselhorn, Marcus:
Aufführungsangst bei Studierenden in den Fächern Gesang und Klavier
In: Beiträge empirischer Musikpädagogik, 3 (2012) 2 , 1-15
Grohmann, Anna-Catharina; Quaiser-Pohl, Claudia; Hasselhorn, Marcus:
Socio-cultural changes, value and parental well-being
In: Quaiser-Pohl, Claudia; Endepohls-Ulpe, Martina (Hrsg.): Women's choices in Europe Münster : Waxmann (2012) , 167-181
Hasselhorn, Marcus; Schneider, Wolfgang:
Vorschule
In: Schneider, Wolfgang; Lindenberger, Ulman (Hrsg.): Entwicklungspsychologie Basel : BeltzPVU (2012) , 593-604
Schneider, Wolfgang; Hasselhorn, Marcus:
Frühe Kindheit (3-6 Jahre)
In: Schneider, Wolfgang; Lindenberger, Ulman (Hrsg.): Entwicklungspsychologie Basel : BeltzPVU (2012) , 187-209
Linkersdörfer, Janosch; Lonnemann, Jan; Lindberg, Sven; Hasselhorn, Marcus; Fiebach, Christian J.:
Grey matter alterations co-localize with functional abnormalities in developmental dyslexia
In: PLoSOne, 7 (2012) 8 , e43122
Rietz, Chantal Sabrina; Hasselhorn, Marcus; Labuhn, Andju Sara:
Are externalizing and internalizing difficulties of young children with spelling impairment related to their ADHD symptoms?
In: Dyslexia, 18 (2012) 3 , 174-185
Baltruschat, Lisa; Hasselhorn, Marcus; Tarbox, Jonathan; Dixon, Dennis R.; Najdowski, Adel C.; Mullins, Ryan D.; Gould, Evelyn R.:
The effects of multiple exemplar training on a working memory task involving sequential responding in children with autism
In: The Psychological Record, 62 (2012) , 549-562
Plath, Ingrid; Hasselhorn, Marcus:
Erziehung und Persönlichkeitsentwicklung
In: Sandfuchs, Uwe; Melzer, Wolfgang; Dühlmeier, Bernd; Rausch, Adly (Hrsg.): Handbuch Erziehung Bad Heilbrunn : Klinkhardt (2012) , 140-146
Spinath, Birgit; Hasselhorn, Marcus; Artelt, Cordula; Köller, Olaf; Möller, Jens; Brünken, Roland:
Gesellschaftliche Herausforderungen für Bildungsforschung und -praxis
In: Psychologische Rundschau, 63 (2012) 2 , 92-110
Hasselhorn, Marcus; Margraf-Stiksrud, Jutta:
TBS-TK Rezension
In: Psychologische Rundschau, 63 (2012) 2 , 141-143
Lehmann, Martin; Hasselhorn, Marcus:
Rehearsal dynamics in elementary school children
In: Journal of Experimental Child Psychology, 111 (2012) 3 , 552-560
Poloczek, Sebastian; Büttner, Gerhard; Hasselhorn, Marcus:
Relationships between working memory and academic skills
In: Journal of Cognitive Education and Psychology, 11 (2012) 1 , 20-38
Schrobsdorff, Hecke; Ihrke, Matthias; Behrendt, Jörg; Herrmann, J. Michael; Hasselhorn, Marcus:
Identity negative priming
In: PLoSOne, 7 (2012) 3 , 1-11
Hasselhorn, Marcus; Schumann-Hengsteler, Ruth; Gronauer, Julia; Grube, Dietmar; Mähler, Claudia; Schmid, Inga; Seitz-Stein, Katja; Zoelch, Christof:
AGTB 5-12
Göttingen : Verl. für Psychologie Hogrefe (2012) , 70
Einecke, Björn; Woerner, Wolfgang; Hasselhorn, Marcus:
Funktionstüchtigkeit des phonologischen Arbeitsgedächtnisses bei blinden Kindern im Grundschulalter
In: Hasselhorn, Marcus; Zoelch, Christof (Hrsg.): Funktionsdiagnostik des Arbeitsgedächtnisses Göttingen : Verl. für Psychologie Hogrefe (2012) , 133-143
Gawrilow, Caterina; Oberbremer, Lisa; Hasselhorn, Marcus:
Arbeitsgedächtnisbesonderheiten von Kindern mit Aufmerksamkeitsdefizit-/Hyperaktivitätsstörung
In: Hasselhorn, Marcus; Zoelch, Christof (Hrsg.): Funktionsdiagnostik des Arbeitsgedächtnisses Göttingen : Verl. für Psychologie Hogrefe (2012) , 113-131
Schuchardt, Kirsten; Worgt, Maria; Hasselhorn, Marcus:
Besonderheiten im Arbeitsgedächtnis bei Kindern mit Sprachauffälligkeiten.
In: Hasselhorn, Marcus; Zoelch, Christof (Hrsg.): Funktionsdiagnostik des Arbeitsgedächtnisses Göttingen : Verl. für Psychologie Hogrefe (2012) , 77-93
Fischbach, Anne; Preßler, Anna Lena; Hasselhorn, Marcus:
Die prognostische Validität der AGTB 5-12 für den Erwerb von Schriftsprache und Mathematik
In: Hasselhorn, Marcus;, Zoelch, Christof (Hrsg.): Funktionsdiagnostik des Arbeitsgedächtnisses Göttingen : Verl. für Psychologie Hogrefe (2012) , 37-58
Michalczyk, Kurt; Zoelch, Christof; Hasselhorn, Marcus:
Zur Invarianz der Struktur des Arbeitsgedächtnisses bei Kindern
In: Hasselhorn, Marcus; Zoelch, Christof (Hrsg.): Funktionsdiagnostik des Arbeitsgedächtnisses Göttingen : Verl. für Psychologie Hogrefe (2012) , 23-35
Seitz-Stein, Katja; Schumann-Hengsteler, Ruth; Zoelch, Christof; Grube, Dietmar; Mähler, Claudia; Hasselhorn, Marcus:
Diagnostik der Funktionstüchtigkeit des Arbeitsgedächtnisses bei Kindern zwischen 5 und 12 Jahren: Die Arbeitsgedächtnistestbatterie AGTB 5-12
In: Hasselhorn, Marcus; Zoelch, Christof (Hrsg.): Funktionsdiagnostik des Arbeitsgedächtnisses Göttingen : Verl. für Psychologie Hogrefe (2012) , 1-22
Hasselhorn, Marcus (Hrsg.); Zoelch, Christof (Hrsg.):
Funktionsdiagnostik des Arbeitsgedächtnisses
Göttingen : Verl. für Psychologie Hogrefe (2012)
Krebs, Katja; Ehm, Jan-Henning; Hasselhorn, Marcus:
"Runde Tische" im Projekt "Schulreifes Kind"
In: Frühe Bildung, 1 (2012) 1 , 20-25
Hasselhorn, Marcus; Schöler, Hermann; Schneider, Wolfgang; Ehm, Jahn-Henning; Johnson, Miriam; Keppler, Isabelle; Krebs, Katja; Niklas, Frank; Randhawa, Eva; Schmiedeler, Sandra; Segerer, Robin; Wagner, Hanna:
Gezielte Zusatzförderung im Modellprojekt "Schulreifes Kind"
In: Frühe Bildung, 1 (2012) 1 , 3-10
Hasselhorn, Marcus; Schneider, Wolfgang; Schöler, Hermann:
Editorial Schwerpunkt: "Schulreifes Kind"
In: Frühe Bildung, 1 (2012) 1 , 1-2
Labuhn, Andju; Hasselhorn, Marcus:
Metacognition and self-regulated learning
In: Brown, B. Bradford; Prinstein, Michell (Hrsg.): Encyclopedia of adolescence London : Academic Press (2011) , 223-230
Hasselhorn, Marcus; Schöler, Hermann:
Bereit für die Schule?
In: Grundschule, 1 (2011) 10 , 6-8
Ihrke, Matthias; Behrendt, Jörg; Schrobsdorff, Hecke; Herrmann, Michael; Hasselhorn, Marcus:
Response retrieval and negative priming: Encoding and retrieval specific effects
In: Experimental Psychology, 58 (2011) 2 , 154-161
Baltruschat, Lisa; Hasselhorn, Marcus; Tarbox, Jonathan; Dixon, Dennis R.; Najdowski, Adel C.; Mullins, Ryan D.; Gould, Evelyn R.:
Further analysis of the effects of positive reinforcement on working memory in children with autism
In: Research in Autism Spectrum Disorders, 5 (2011) 2 , 855-863
Gold, Andreas; Hasselhorn, Marcus:
Von Risiken und Ressourcen
In: Forschung Frankfurt, 29 (2011) 1 , 21-25
Hasselhorn, Marcus:
Zu jung zum Lernen?
In: 4 bis 8, (2011) 12 , 8-10
Roick, Thorsten; Gölitz, Dietmar; Hasselhorn, Marcus:
Kettenrechner für dritte und vierte Klassen
Göttingen : Verl. für Psychologie Hogrefe (2011)
Ehm, Jan-Henning; Duzy, Dagmar; Hasselhorn, Marcus:
Das akademische Selbstkonzept bei Schulanfängern
In: Frühe Bildung, 2011 (2011) 0 , 37-45
Arens, Katrin; Yeung, Alexander Seeshing; Craven, Rhonda G.; Hasselhorn, Marcus:
The twofold multidimensionality of academic self-concept:
In: Journal of Educational Psychology, 103 (2011) 4 , 970-981
Arens, Katrin; Trautwein, Ulrich; Hasselhorn, Marcus:
Erfassung des Selbstkonzepts im mittleren Kindesalter: Validierung einer deutschen Version des SDQ I
In: Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 25 (2011) 2 , 131-144
Dorbath, Lara; Hasselhorn, Marcus; Titz, Cora:
Aging and executive functioning
In: Frontiers in Psychology, 2 (2011) , 1-12
Breznitz, Zvia (Hrsg.); Hasselhorn, Marcus (Hrsg.):
Neurocognitive precursors of difficulties in reading and arithmetic
Amsterdam : Elsevier (2011)
Hasselhorn, Marcus; Breznitz, Zvia:
Editorial: Neurocognitive precursors of difficulties in reading and arithmetic
In: Journal of Neurolinguistics, 24 (2011) 5 , 521-523
Pauly, Hanno; Linkersdörfer, Janosch; Lindberg, Sven; Woerner, Wolfgang; Hasselhorn, Marcus; Lonnemann, Jan:
Domain-specific rapid automatized naming deficits in children at risk for learning disabilities
In: Journal of Neurolinguistics, 24 (2011) 5 , 602-610
Lindberg, Sven; Lonnemann, Jan; Linkersdörfer, Janosch; Biermeyer, Eva; Mähler, Claudia; Hasselhorn, Marcus; Lehmann, Martin:
Early strategies of elementary school children's single word reading
In: Journal of Neurolinguistics, 24 (2011) 5 , 556-570
Schuchardt, Kirsten; Mähler, Claudia; Hasselhorn, Marcus:
Functional deficits in phonological working memory in children with intellectual disabilities
In: Research in Developmental Disabilities, 32 (2011) , 1934-1940
Lenhard, Wolfgang; Hasselhorn, Marcus; Schneider, Wolfgang:
KLASSE 4
Göttingen : Verl. für Psychologie Hogrefe (2011)
Lonnemann, Jan; Linkersdörfer, Janosch; Hasselhorn, Marcus; Lindberg, Sven:
Symbolic and non-symbolic distance effects in children and their connection with arithmetic skills
In: Journal of Neurolinguistics, 24 (2011) 5 , 583-591
Lonnemann, Jan; Linkersdörfer, Janosch; Heselhaus, Vera; Hasselhorn, Marcus; Lindberg, Sven:
Relations between balancing and arithmetic skills in children
In: Journal of Neurolinguistics, 24 (2011) 5 , 592-601
Redder, Angelika; Schwippert, Knut; Hasselhorn, Marcus; Forschner, Sabine; Fickermann, Detlef; Ehlich, Konrad; Becker-Mrotzeck, Michael; Krüger-Potratz, Marianne; Stanat, Petra; Weinert, Sabine:
Bilanz und Konzeptualisierung von strukturierter Forschung zu "Sprachdiagnostik und Sprachförderung"
Hamburg : Zuse (2011) , 191
Niklas, Frank; Schmiedeler, Sandra; Schneider, Wolfgang; Keppler, Isabelle; Biermeyer, Eva; Johnson, Miriam; Schöler, Hermann; Wagner, Hanna; Krebs, Katja; Ehm, Jan-Henning; Hasselhorn, Marcus:
Das Projekt "Schulreifes Kind"
In: SchulVerwaltung. Ausgabe Baden-Württemberg, 20 (2011) 3 , 66-69
Hasselhorn, Marcus:
Lernen im Vorschul- und frühen Schulalter
In: Vogt, Franziska; Leuchter, Miriam; Tettenborn, Annette; Hottinger, Ursula; Jäger, Marianna; Wannack, Evelyne (Hrsg.): Entwicklung und Lernen junger Kinder Münster : Waxmann (2011) , 11-21
 

Achtung!
Es werden immer nur die markierten Treffer der aktuellen Seite angezeigt oder exportiert

Markierte Treffer dieser Seite exportieren

Zu exportierende Felder:
 
zu exportierendes Format:
 

alphabetisch nach Autor/Titel sortieren

 
zuletzt verändert: 11.11.2016