Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Forschung

Ergebnis der Suche in der DIPF Publikationendatenbank


Ihre Abfrage:

(Schlagwörter: BEFRAGUNG )


Treffer pro Seite

 

|
1-200 von 275
 
Beißert, Hanna; Gönülta, Seçil; Mulvey, Kelly Lynn:
Social inclusion of refugee and native peers among adolescents
In: Journal of Research on Adolescence, (2019) , online first
StEG Konsortium:
Ganztagsschule 2017/2018
Frankfurt : DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation (2019)
Koehler, Friederike; Neubauer, Andreas B.:
From music making to affective well-being in everyday life
In: Psychology of Aesthetics, Creativity, and the Arts, (2019) , online first
Neubauer, Andreas B.; Scott, Stacey B.; Sliwinski, Martin J.; Smyth, Joshua M.:
How was your day? Convergence of aggregated momentary and retrospective end-of-day affect ratings across the adult life span
In: Journal of Personality and Social Psychology, (2019) , online first
Grützmacher, Luisa; Raufelder, Diana:
Das reziproke Zusammenspiel von Stresserleben, sozialen Beziehungen mit Peers und Lehrkräften und schulischer Leistung im Verlauf von früher zu mittlerer Adoleszenz
In: Psychologie in Erziehung und Unterricht, 66 (2019) 2 , 118-130
Neumann, Marko; Maaz, Kai:
Anwahlverhalten und Akzeptanz im zweigliedrigen Bremer Sekundarschulsystem
In: Maaz, Kai; Hasselhorn, Marcus; Idel, Till-Sebastian; Klieme, Eckhard; Lütje-Klose, Birgit; Stanat, Petra; Neumann, Marko; Bachsleitner, Anna; Lühe, Josefine; Schipolowski, Stefan (Hrsg.): Zweigliedrigkeit und Inklusion im empirischen Fokus Münster : Waxmann (2019) , 25-60
Feldhoff, Tobias; Wurster, Sebastian; Rettinger, Tanja; Hausen, Joshua; Neumann, Marko:
Steuerung und Qualitätsentwicklung im Bremer Schulsystem
In: Maaz, Kai; Hasselhorn, Marcus; Idel, Till-Sebastian; Klieme, Eckhard; Lütje-Klose, Birgit; Stanat, Petra; Neumann, Marko; Bachsleitner, Anna; Lühe, Josefine; Schipolowski, Stefan (Hrsg.): Zweigliedrigkeit und Inklusion im empirischen Fokus Münster : Waxmann (2019) , 177-216
Dumont, Hanna; Klinge, Denise; Maaz, Kai:
The many (subtle) ways parents game the system
In: Sociology of Education, 92 (2019) 2 , 199-228
Sauerwein, Markus; Lossen, Karin; Klieme, Eckhard:
Ganztagsschulausbau in Bremen im Kontext der Schulreform
In: Maaz, Kai; Hasselhorn, Marcus; Idel, Till-Sebsatian; Klieme, Eckhard; Lütje-Klose, Birgit; Stanat, Petra; Neumann, Marco; Bachsleitner, Anna; Lühe, Josefine; Schipolowsky, Stephan (Hrsg.): Zweigliedrigkeit und Inklusion im Empirischen Fokus Münster : Waxmann (2019) , 163-176
Marsh, Herbert W.; Pekrun, Reinhard; Parker, Philip D.; Murayama, Kou; Guo, Jiesi; Dicke, Theresa; Arens, A. Katrin:
The murky distinction between self-concept and self-efficacy
In: Journal of Educational Psychology, 111 (2019) 2 , 331-353
Schukajlow, Stanislaw; Achmetli, Kay; Rakoczy, Katrin:
Does constructing multiple solutions for real-world problems affect self-efficacy
In: Educational Studies in Mathematics, 100 (2019) 1 , 43-60
Sauerwein, Markus:
Partizipation in der Ganztagsschule - vertiefende Analysen
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 22 (2019) 2 , 435-4549
Höltge, Lea; Ehm, Jan-Henning; Hartmann, Ulrike; Hasselhorn, Marcus:
Teachers' self-efficacy beliefs regarding assessment and promotion of school-relevant skills of preschool children
In: Early Child Development and Care, 189 (2019) 2 , 339-351
Fauth, Benjamin; Decristan, Jasmin; Rieser, Svenja; Klieme, Eckhard; Büttner, Gerhard:
Exploring teacher popularity
In: Social Psychology of Education, 21 (2018) 5 , 1225-1249
Baumert, Jürgen; Dumont, Hanna; Becker, Michael; Neumann, Marko; Bachsleitner, Anna; Köller, Olaf; Maaz, Kai:
Soziokulturelle und geschlechtsspezifische Selektivität von Übergangsberechtigungen für die gymnasiale Oberstufe in mehr- und zweigliedrigen Schulsystemen
In: Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie, 70 (2018) 4 , 593-628
Achmetli, Kay; Schukajlow, Stanislaw; Rakoczy, Katrin:
Multiple solutions for real-world problems and students' procedural and conceptual knowledge
In: International Journal of Science and Mathematics Education, (2018) , online first
Lühe, Josefine; Becker, Michael; Maaz, Kai:
Elterliche Geschlechterrollenvorstellungen, familiärer Hintergrund und Schulleistungen
In: Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 32 (2018) 3 , 155-169
Becker, Michael; McElvany, Nele:
The interplay of gender and social background
In: British Journal of Educational Psychology, 88 (2018) 4 , 529-549
Arens, A. Katrin; Niepel, Christoph:
School attitude and perceived teacher acceptance
In: British Journal of Educational Psychology, (2018) , online first
Neubauer, Andreas B.; Voss, Andreas; Ditzen, Beate:
Exploring need dynamics within and across days in everyday life
In: Journal of Research in Personality, 77 (2018) , 101-112
Sieverding, Monika; Eib, Constanze; Neubauer, Andreas B.; Stahl, Thomas:
Can lifestyle preferences help explain the persistent gender gap in academia? The "mothers work less" hypothesis supported for German but not for U.S. early career researchers
In: PLoS ONE, 13 (2018) 8 , e0202728
Böse, Susanne; Neumann, Marko; Maaz, Kai:
BONUS-Studie
Berlin : Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung (2018)
Böse, Susanne; Neumann, Marko; Becker, Michael; Maaz, Kai; Baumert, Jürgen:
Kooperationsbereit oder Innovationsgegner?
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 21 (2018) 6 , 1157-1186
Daniel, Annabel; Watermann, Rainer; Maaz, Kai:
Sind studienbezogene Kosten-Nutzen-Abwägungen veränderbar?
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 21 (2018) 3 , 535-563
Sauerwein, Markus; Hannemann, Janine; Rollett, Wolfram:
Ergänzende Unterscheidungsmerkmale für die Organisationsform von Ganztagsschule
In: Drossel, Kerstin; Eickelmann, Birgit (Hrsg.): Does "What works" work? Bildungspolitik, Bildungsadministration und Bildungsforschung im Dialog Münster : Waxmann (2018) , 241-258
Häfner, Isabelle; Flunger, Barbara; Dicke, Anna-Lena; Gaspard, Hanna; Brisson, Brigitte M.; Nagengast, Benjamin; Trautwein, Ulrich:
The role of family characteristics for students' academic outcomes: A person-centered approach
In: Child Development, 89 (2018) 4 , 1405-1422
Knoppick, Henrike; Dumont, Hanna; Becker, Michael; Neumann, Marko; Maaz, Kai:
Der Übergang als kritisches Lebensereignis
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 21 (2018) 3 , 487-510
Tillmann, Katja; Sauerwein, Markus; Hannemann, Janine; Decristan, Jasmin; Lossen, Karin; Holtappels, Heinz Günter:
Förderung der Lesekompetenz durch Teilnahme an Ganztagsangeboten? Ergebnisse der Studie zur Entwicklung von Ganztagsschulen (StEG)
In: Schüpbach, Marianne; Frei, Lukas; Nieuwenboom, Wim (Hrsg.): Tagesschulen Wiesbaden : Springer VS (2018) , 289-307
Schmid, Christine; Watermann, Rainer:
Demokratische Bildung
In: Tippelt, Rudolf; Schmidt-Hertha, Bernhard (Hrsg.): Handbuch Bildungsforschung Wiesbaden : Springer VS (2018) , 1133-1153
Upsing, Britta:
Lokalisierung in internationalen Bildungsvergleichsstudien aus informationswissenschaftlicher Sicht
Hildesheim : Universität Hildesheim (2017)
Höltge, Lea; Hartmann, Ulrike; Ehm, Jan-Henning; Hasselhorn, Marcus:
Zusätzliche individuelle Förderung in Kindertagesstätten
In: Frühe Bildung, 6 (2017) 4 , 217-224
Maaz, Kai; Baumert, Jürgen; Neumann, Marko; Becker, Michael; Dumont, Hanna:
Entwicklung einer neuen Schulstruktur im Berliner Schulsystem
In: Holtappels, Heinz Günter (Hrsg.): Entwicklung und Qualität des Schulsystems Münster : Waxmann (2017) , 75-103
Ehm, Jan-Henning; Hartmann, Ulrike; Höltge, Lea; Hasselhorn, Marcus:
Die Perspektive pädagogischer Fachkräfte auf schulvorbereitende Zusatzförderung in der Kita
In: Unterrichtswissenschaft, 45 (2017) 3 , 239-253
Kuger, Susanne; Marcus, Jan; Spieß, Katharina:
Does quality of early childhood education and care affect the home learning environment of children?
Berlin : Deutsches Institut für Wirtschaftsforschung (2017)
Lühe, Josefine; Becker, Michael; Neumann, Marko; Maaz, Kai:
Geschlechtsspezifische Leistungsunterschiede in Abhängigkeit der sozialen Herkunft
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 20 (2017) 3 , 499-519
Feldhoff, Tobias:
Was wissen wir über die Lernfähigkeit von Schulen?
In: Steffens, Ulrich; Maag Merki, Katharina; Fend, Helmut (Hrsg.): Schulgestaltung Münster : Waxmann (2017) , 185-207
Lengfeld, Holger; Ordemann, Jessica:
Von Abstiegsangst bedroht? Befunde der Umfrageforschung zur Lage der Mittelschichten
In: Gesellschaft, Wirtschaft, Politik, 66 (2017) 3 , 371-380
Bischof, Linda Marie; Feldhoff, Tobias; Hochweber, Jan; Klieme, Eckhard:
Untersuchung von Schulentwicklung anhand von Schuleffektivitätsdaten - "Yes, we can"?!
In: Steffens, Ulrich; Maag Merki, Katharina; Fend, Helmut (Hrsg.): Schulgestaltung Münster : Waxmann (2017) , 287-308
Reiss, Kristina (Hrsg.); Klieme, Eckhard (Hrsg.); Köller, Olaf (Hrsg.); Stanat, Petra (Hrsg.):
PISA Plus 2012-2013
Wiesbaden : Springer VS (2017)
Kreusch, Julia; Kullik, Andrea; Jäger-Dengler-Harles, Ingeborg:
"Die Bündelung von Angeboten ist das Allerwichtigste!"
In: Erziehungswissenschaft, (2017) 54 , 158-161
Kullik, Andrea; Kreusch, Julia; Jäger-Dengler-Harles, Ingeborg:
"Bitte keine neuen Repositorien, bitte keine neuen Portale"
In: o-bib, 4 (2017) 2 , 56-71
Bögeholz, Susanne; Eggert, Sabina; Ziese, Carolin; Hasselhorn, Marcus:
Modeling and fostering decision-making competencies regarding challenging issues of sustainable development
In: Leutner, Detlev;Fleischer, Jens;Grünkorn, Juliane;Klieme, Eckhard (Hrsg.): Competence assessment in education Cham : Springer (2017) , 263-284
Kuger, Susanne; Klieme, Eckhard; Lüdtke, Oliver; Schiepe-Tiska, Anja; Reiss, Kristina:
Mathematikunterricht und Schülerleistung in der Sekundarstufe
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. Sonderheft, 33 (2017) , 61-98
Schastak, Martin; Reitenbach, Valentina; Rauch, Dominique; Decristan, Jasmin:
Türkisch-deutsch bilinguale Interaktion beim Peer-Learning in der Grundschule
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 20 (2017) 2 , 213-235
Weinhardt, Michael; Meyermann, Alexia; Liebig, Stefan; Schupp, Jürgen:
The Linked Employer-Employee study of the Socio-Economic Panel (SOEP-LEE)
In: Journal of Economics and Statistics, 237 (2017) 5 , 247-467
Morin, Alexandre J. S.; Arens, A. Katrin; Tracey, Danielle; Parker, Philip D.; Ciarrochi, Joseph; Craven, Rhonda G.; Maïano, Christophe:
Self-esteem trajectories and their social determinants in adolescents with different levels of cognitive ability
In: American Journal on Intellectual and Developmental Disabilities, 122 (2017) 6 , 539-560
Müller-Kalthoff, Hanno; Jansen, Malte; Schiefer, Irene; Helm, Friederike; Nagy, Nicole; Möller, Jens:
A double-edged sword? On the benefit, detriment, and net effect of dimensional comparison on self-concept
In: Journal of Educational Psychology, 109 (2017) 7 , 1029-1047
Dumont, Hanna; Protsch, Paula; Jansen, Malte; Becker, Michael:
Fish swimming into the ocean
In: Journal of Educational Psychology, 109 (2017) 6 , 855-870
Arens, A. Katrin; Jude, Nina:
Parental involvement and student achievement in two language domains
In: Learning and Individual Differences, 53 (2017) , 145-155
He, Jia; van de Vliert, Evert; van de Vijver, Fons J. R.:
Extreme response style as a cultural response to climato-economic deprivation
In: International Journal of Psychology, 52 (2017) S1 , 67-71
Fauth, Benjamin; Decristan, Jasmin; Rieser, Svenja; Klieme, Eckhard; Büttner, Gerhard:
Urteile zur Unterrichtsqualität von Grundschüler/innen
In: Liebers, Katrin;Landwehr, Brunhild;Reinhold, Simone;Riegler, Susanne;Schmidt, Romina (Hrsg.): Facetten grundschulpädagogischer und -didaktischer Forschung Wiesbaden : Springer VS (2016) , 157-162
Moroni, Sandra; Dumont, Hanna; Trautwein, Ulrich:
Typen elterlicher Hausaufgabenhilfe und ihr Zusammenhang mit der familialen Sozialisation
In: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 48 (2016) 3 , 111-128
Vijer, Fons J. R. van de; He, Jia:
Bias assessment and prevention in noncognitive outcome measures in context assessments
In: Kuger, Susanne;Klieme, Eckhard;Jude, Nina;Kaplan, David (Hrsg.): Assessing contexts of learning Cham : Springer (2016) , 229-253
Jude, Nina; Hertel, Silke; Kuger, Susanne; Sälzer, Christine:
Die Lernumgebung in der Familie und die elterliche Unterstützung
In: Reiss, Kristina;Sälzer, Christine;Schiepe-Tiska, Anja;Klieme, Eckhard;Köller, Olaf (Hrsg.): PISA 2015 Münster : Waxmann (2016) , 349-373
Knoppick, Henrike; Becker, Michael; Neumann, Marko; Maaz, Kai; Baumert, Jürgen:
Das subjektive Erleben des Übergangs in die weiterführende Schule
In: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 48 (2016) 3 , 129-143
Decristan, Jasmin (Hrsg.); Klieme, Eckhard (Hrsg.):
Bildungsqualität und Wirkung von Angeboten in der Ganztagsschule
Weinheim : Beltz Juventa (2016) , 757-840
Fischer, Natalie; Sauerwein, Markus N; Theis, Désirée; Wolgast, Anett:
Vom Lesenlernen in der Ganztagsschule
In: Zeitschrift für Pädagogik, 62 (2016) 6 , 780-796
Schulte, Klaudia; Hartig, Johannes; Pietsch, Marcus:
Berechnung und Weiterentwicklung des Sozialindex für Hamburger Schulen
In: Groot-Wilken, Bernd;Isaac,Kevin;Schräpler,Jörg-Peter (Hrsg.): Sozialindices für Schulen Münster : Waxmann (2016) , 157-171
Böhm, Peter; Rittberger, Marc:
Einsatz von Webanalyse in überregionalen Informationsinfrastruktureinrichtungen
In: Information - Wissenschaft & Praxis, 67 (2016) 4 , 241-251
Bambey, Doris:
Fachliche Publikationskulturen und Open Access
Darmstadt : Technische Universität (2016)
Maaz, Kai; Böse, Susanne; Neumann, Marko:
BONUS-Studie
Berlin : Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung (2016)
Scherer, Ronny; Jansen, Malte; Nilsen, Trude; Areepattamannil, Shaljan; Marsh, Herbert W.:
The quest for comparability
In: PLoS ONE, (2016) , 0150829
Jansen, Malte; Lüdtke, Oliver; Schroeders, Ulrich:
Evidence for a positive relation between interest and achievement
In: Contemporary Educational Psychology, 46 (2016) , 116-127
Klimczak, Malte; Kampa, Miriam; Bürgermeister, Anika; Harks, Birgit; Rakoczy, Katrin; Besser, Michael; Klieme, Eckhard; Blum, Werner; Leiss, Dominik:
Dokumentation der Befragungsinstrumente der Interventionsstudie im Projekt "Conditions and Consequences of Classroom Assessment" (Co²CA)
Frankfurt am Main : DIPF (2016)
Weinhardt, Michael; Meyermann, Alexia; Liebig, Stefan; Schupp, Jürgen:
The Linked Employer-Employee-Study of the Socio-Economic Panel (SOEP-LEE)
Berlin : DIW (2016) , 75
Sauerwein, Markus:
Qualitätsmerkmale in Ganztagsangeboten aus Perspektive der Schüler/innen
In: Schulpädagogik heute, 7 (2016) 13
Bosse, Stefanie; Henke, Thorsten; Jäntsch, Christian; Lambrecht, Jennifer; Maaz, Kai; Vock, Miriam; Schründer-Lenzen, Agi; Spörer, Nadine:
Zum Zusammenhang von Einstellung und Selbstwirksamkeit von inklusiv arbeitenden Grundschullehrkräften
In: Liebers, Katrin;Landwehr, Brunhild;Reinhold, Simone;Riegler, Susanne;Schmidt, Romina (Hrsg.): Facetten grundschulpädagogischer und -didaktischer Forschung Wiesbaden : Springer VS (2016) , 99-104
Hachfeld, Axinja; Anders, Yvonne; Kuger, Susanne; Smidt, Wilfried:
Triggering parental involvement for parents of different language backgrounds
In: Early Child Development and Care, 186 (2016) 1 , 190-211
Arens, A. Katrin; Jansen, Malte:
Self-concepts in reading, writing, listening and speaking
In: Journal of Educational Psychology, 108 (2016) 5 , 646-664
Holzberger, Doris; Kunter, Mareike; Seidel, Tina; Praetorius, Anna-Katharina:
Individuelle Schwerpunkte im Unterricht? Eine latente Profilanalyse zu unterschiedlichen Mustern der Unterrichtsqualität
In: McElvany, Nele; Bos, Wilfried; Holzappels, Heinz Günter; Gebauer, Miriam M.; Schwabe, Franziska (Hrsg.): Bedingungen und Effekte guten Unterrichts Münster : Waxmann (2016) , 135-146
Leonhardt, Anja; Könen, Tanja; Dirk, Judith; Schmiedek, Florian:
How differentiated do children experience affect? An investigation of the within- and between-person structure of children's affect
In: Psychological Assessment, 28 (2016) 5 , 575-585
Langguth, Nadine; Könen, Tanja; Matulis, Simone; Steil, Regina; Gawrilow, Caterina; Stadler, Gertraud:
Barriers to physical activity in adolescents
In: Zeitschrift für Gesundheitspsychologie, 23 (2015) 2 , 47-59
Abubakar, Amina; Vijver, Fons J. R. van de; Alonso-Arbiol, Itziar; He, Jia; Adams, Byran Gregory; Aldhafri, Said; Tair, Ergyul:
Measurement invariance of the brief multidimensional student's life satisfaction scale among adolescents and emerging adults across 23 cultural contexts
In: Journal of Psychoeducational Assessment, 34 (2015) 1 , 28-38
He, Jia; Vijver, Fons J. R. van de; Domínguez Espinosa, Alejandra del Carnen; Abubakar-Ali, Amina; Adams, Bryan Gregory; Villieux, Arnaud:
Enhancement and denial in socially desirable responding
In: Cross-Cultural Research, 49 (2015) 3 , 227-249
StEG-Konsortium, xxx:
Ganztagsschule 2014/2015
Frankfurt am Main : Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung (2015)
Fischer, Natalie; Rabenstein, Kerstin:
Methodische Zugänge der Ganztagsschulforschung
In: Hascher, Tina;Idel, Till-Sebastian;Reh, Sabine;Thole, Werner;Tillmann, Klaus-Jürgen (Hrsg.): Bildung über den ganzen Tag Opladen : Budrich (2015) , 171-196
Hasselhorn, Marcus; Ehm, Jan-Henning; Schneider, Wolfgang; Schöler, Hermann:
Das Projekt ""Schulreifes Kind""
Göttingen : Hogrefe (2015) , 102
Arens, A. Katrin; Hasselhorn, Marcus:
Differentiation of competence and affect self-perceptions in elementary school students
In: European Journal of Psychology of Education, 30 (2015) 4 , 405-419
Praetorius, Anna-Katharina; Drexler, Katharina; Rösch, Lisa; Christophel, Eva; Heyne, Nora; Scheunpflug, Annette; Zeinz, Horst; Dresel, Markus:
Judging students' self-concepts within 30 seconds?
In: Learning and Individual Differences, 37 (2015) , 231-236
Zylka, Johannes; Christoph, Gabriela; Kröhne, Ulf; Hartig, Johannes; Goldhammer, Frank:
Moving beyond cognitive elements of ICT literacy
In: Computers in Human Behavior, 53 (2015) , 149-160
Schukajlow, Stanislaw; Krug, André; Rakoczy, Katrin:
Effects of prompting multiple solutions of modelling problems on students' performance
In: Educational Studies in Mathematics, 89 (2015) 3 , 393-417
Schwager, Thomas; Meyermann, Alexia; Vogt, Martin; Nowak, Luisa:
Übersicht über die länderspezifischen Besonderheiten für Befragungen an Schulen
Frankfurt am Main : Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung (2015)
Löwe Kiedrowski, Kim von; Mahrholz, Nadine; Griesbaum, Joachim; Rittberger, Marc:
Social media usage in education related web search
In: Pehar, Franjo;Schlögl, Christian;Wolff, Christian (Hrsg.): Re:inventing Information Science in the networked society Glückstadt : Hülsbusch (2015) , 264-277
Wagner, Jenny; Becker, Michael; Lüdtke, Oliver; Trautwein, Ulrich:
The first partnership experience and personality development
In: Social Psychological and Personality Science, 6 (2015) 4 , 455-463
Spörer, Nadine; Maaz, Kai; Vock, Miriam; Schründer-Lenzen, Agi; Luka, Torsten; Bosse, Stefanie; Vogel, Jana; Jäntsch, Christian:
Lernen in der inklusiven Grundschule
In: Unterrichtswissenschaft, 43 (2015) 1 , 22-35
Thillmann, Katja; Brauckmann, Stefan; Herrmann, Christoph; Thiel, Felicitas:
Praxis schulischer Personalentwicklung unter den Bedingungen der Neuen Steuerung
In: Abs, Hermann Josef;Brüsemeister, Thomas;Schemmann, Michael;Wissinger, Jochen (Hrsg.): Governance im Bildungssystem Wiesbaden : Springer VS (2015) , 195-228
Kaspar, Roman; Oswald, Frank; Hebsaker, Jakob:
Perceived social capital in self-defined urban neighborhoods as a resource for healthy aging
In: Nyqvist, Fredrica; Forsman, Anna K. (Hrsg.): Social capital as a health resource in later life New York : Springer (2015) , 109-126
Schulz, Florian; Zehner, Fabian; Schindler, Christoph; Prenzel, Manfred:
Prüfen und Lernen im Studium
In: Beiträge zur Hochschulforschung, 36 (2014) 2 , 34-59
Roczen, Nina; Kaiser, Florian G.; Bogner, Franz X.; Wilson, Marc:
A competence model for environmental education
In: Environment & Behavior, 46 (2014) 8 , 972-992
Moroni, Sandra; Dumont, Hanna; Baeriswyl, Franz:
Wer hat, dem wird gegeben? Was Lehrpersonen über den Zusammenhang zwischen familiärem Hintergrund und elterlicher Hausaufgabenhilfe wissen sollten
In: Beiträge zur Lehrerbildung, 32 (2014) 3 , 458-474
Gawrilow, Caterina; Fäsche, Anika; Guderjahn, Lena; Gunzenhauser, Catherine; Merkt, Julia; Suchodoletz, Antje von:
The impact of self-regulation on preschool mathematical achievement
In: Child Indicators Research, 7 (2014) 4 , 805-820
Rammstedt, Beatrice; Beierlein, Constanze; Brähler, Elmar; Eid, Michael; Hartig, Johannes; Kersting, Martin; Liebig, Stefan; Lukas, Josef; Mayer, Anne-Kathrin; Menold, Natalja; Schupp, Jürgen; Weichselgartner, Erich:
Qualitätsstandards zur Entwicklung, Anwendung und Bewertung von Messinstrumenten in der sozialwissenschaftlichen Umfrageforschung
Mannheim : GESIS - Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften (2014)
Petersen, Juliana J.; Paulitsch, Michael A.; Hartig, Johannes; Mergenthal, Karola; Gerlach, Ferdinand M.; Gensichen, Jochen:
Factor structure and measurement invariance of the Patient Health Questionnaire-9 for female and male primary care patients with major depression in Germany
In: Journal of Affective Disorders, 170 (2014) , 138-142
Richter, Marisa:
Schulbibliotheken in Deutschland
In: Die Deutsche Schule, 106 (2014) 3 , 252-263
Kuger, Susanne; Große, Christiane; Kluczniok, Katharina; Roßbach, Hans-Günther:
Was ist an einer Schule wichtig?
In: Mudiappa, Michael; Artelt, Cordula (Hrsg.): BiKS - Ergebnisse aus den Längsschnittstudien Bamberg : University of Bamberg Press (2014) , 53-57
Brauckmann, Stefan; Herrmann, Christoph; Hanßen, Klaus D.; Böse, Susanne; Holz, Tina; Feldhoff, Tobias:
Ergebnisbericht im Rahmen des BMBF Forschungsschwerpunkts ""Steuerung im Bildungssystem"" (SteBis) geförderten Forschungsprojekts ""Schulleitungshandeln zwischen erweiterten Rechten und Pflichten (SHaRP)""
Frankfurt am Main : Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung (2014)
Weiß, Manfred:
Was kostet Eltern die Schulbildung ihres Kindes?
In: Killus, Dagmar;Tillmann, Klaus-Jürgen (Hrsg.): Eltern zwischen Erwartungen, Kritik und Engagement Münster : Waxmann (2014) , 185-199
Brauckmann, Stefan:
Der lange Weg vom Verwalten zum Gestalten
In: DIPF informiert, (2014) 21 , 11-13
Brauckmann, Stefan; Schwarz, Alexandra:
Autonomous leadership and a centralised school system
In: International Journal of Educational Management, 28 (2014) 7 , 823-841
Fischer, Natalie; Theis, Désirée:
Quality of extracurricular activities - Considering developmental changes in the impact on school attachment and achievement
In: Journal for Educational Research Online, 6 (2014) 3 , 54-75
Hertel, Silke:
Adaptive Lerngelegenheiten in der Grundschule
In: Kopp, Bärbel;Martschinke, Sabine;Munser-Kiefer, Meike;Haider, Michael;Kirschhock, Eva-Maria;Ranger, Gwendo:Renner, Günter (Hrsg.): Individuelle Förderung und Lernen in der Gemeinschaft Wiesbaden : Springer VS (2014) , 19-37
Arens, A. Katrin; Hasselhorn, Marcus:
Age and gender differences in the relation between self-concept facets and self-esteem
In: Journal of Early Adolescence, 34 (2014) 6 , 760-791
Göbel, Kerstin; Vieluf, Svenja:
The effects of language transfer as a resource in instruction
In: Grommes, Patrick; Hu, Adelheid (Hrsg.): Plurilingual education Amsterdam : John Benjamins Publishing Company (2014) , 181-195
Hertel, Silke; Hochweber, Jan; Mildner, Dorothea; Steinert, Brigitte; Jude, Nina:
PISA 2009 Skalenhandbuch
Münster : Waxmann (2014) , 346
Fauth, Benjamin; Decristan, Jasmin; Rieser, Svenja; Klieme, Eckhard; Büttner, Gerhard:
Student ratings of teaching quality in primary school
In: Learning and Instruction, 29 (2014) , 1-9
Becker, Michael; Cortina, Kai S.; Tsai, Yi-Miau; Eccles, Jacquelynne S.:
Sexual orientation, psychological well-being, and mental health
In: Psychology of Sexual Orientation and Gender Diversity, 1 (2014) 2 , 132-145
Fauth, Benjamin; Decristan, Jasmin; Rieser, Svenja; Klieme, Eckhard; Büttner, Gerhard:
Grundschulunterricht aus Schüler-, Lehrer- und Beobachterperspektive
In: Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 28 (2014) 3 , 127-137
Fischer, Natalie; Theis, Désirée:
Extracurricular participation and the development of school attachment and learning goal orientation
In: Developmental Psychology, 50 (2014) 6 , 1788-1793
Schulte, Klaudia; Hartig, Johannes; Pietsch, Marcus:
Der Sozialindex für Hamburger Schulen
In: Fickermann, Detlef; Maritzen, Norbert (Hrsg.): Grundlagen für eine daten- und theoriegestützte Schulentwicklung Münster : Waxmann (2014) , 67-80
Wolgast, Anett; Stiensmeier-Pelster, Joachim; von Aufschnaiter, Claudia:
Papierbasierte oder internetbasierte Skalen zur Erfassung von Motivation (SELLMO) und Selbstkonzept (SESSKO)?
In: Diagnostica, 60 (2014) 1 , 46-58
Richter, Dirk; Böhme, Kathrin; Becker, Michael; Pant, Hans Anand; Stanat, Petra:
Überzeugungen von Lehrkräften zu den Funktionen von Vergleichsarbeiten
In: Zeitschrift für Pädagogik, 60 (2014) 2 , 225-244
Kuhn, Hans Peter; Fischer, Natalie:
Soziale Beziehungen in der Ganztagsschule
In: Schulpädagogik heute, 5 (2014) 9
Becker, Michael; Neumann, Marko; Tetzner, Julia; Knoppick, Henrike; Maaz, Kai; Baumert, Jürgen; Lehmann, Rainer:
Is early ability grouping good for high-achieving students' psychosocial development? Effects of the transition into academically selective schools
In: Journal of Educational Psychology, 106 (2014) 2 , 555-568
Bürgermeister, Anika:
Leistungsbeurteilung im Mathematikunterricht
Münster : Waxmann (2014) , 270
Pashiardis, Petros; Brauckmann, Stefan:
Leadership styles and school climate variables of the Pashiardis-Brauckmann Holistic Leadership Framework
In: Pashiardis, Petros (Hrsg.): Modeling school leadership across Europe Dordrecht : Springer (2014) , 89-106
Marksteiner, Tamara; Reinhard, Marc-André; Lettau, Florian; Dickhäuser, Oliver:
Bullying, Cheating, Deceiving: Teachers? Perception of Deceitful Situations at School.
In: International Journal of Educational Psychology, 2 (2013) 2 , 193-220
Scherer, Rosa; Tarazona, Mareike; Weishaupt, Horst:
Kulturelle Bildung an den Schulen in Deutschland
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 16 (2013) 3, Suppl , 159-179
Sasse, Nadine; Gibbons, Henning; Wilson, Lindsay; Martinez-Olivera, Ramon; Schmidt, Holger; Hasselhorn, Marcus; Steinbüchel, Nicole von; Wild, Klaus von:
Self-awareness and health-related quality of life after traumatic brain injury
In: Journal of Head Trauma Rehabilitation, 28 (2013) 6 , 464-472
Thole, Werner; Sauerwein, Markus:
Habe in meinem Leben sehr oft erfahren, wie wichtig es ist, Hilfe zu bekommen
In: Neue Praxis, 43 (2013) 5 , 405-422
Brauckmann, Stefan; Herrmann, Christoph:
Belastungserleben von Schulleiterinnen und Schulleitern im Rahmen erweiterter schulischer Eigenständigkeit
In: Die Deutsche Schule, 12 (2013) , 172-197
Bender-Szymanski, Dorothea:
Argumentation integrity in intercultural education
In: Intercultural Education, 24 (2013) 6 , 573-591
Fischer, Natalie; Klieme, Eckhard; Holtappels, Heinz Günter; Stecher, Ludwig; Rauschenbach, Thomas:
Ganztagsschule 2012/2013
Frankfurt : DIPF/IFS/JLU/DJI (2013)
Zylka, Johannes:
Medienkompetenzen und Instrumente zu ihrer Messung
Münster : Waxmann (2013) , 233
Oswald, Frank; Kaspar, Roman; Konopik, Nadine; Frenzel-Erkert, Ursula:
Hier will ich wohnen bleiben!
In: ProAlter, 45 (2013) 5 , 54-59
Weishaupt, Horst; Scherer, Rosa; Tarazona, Mareike; Richter, Marisa; Krätschmer-Hahn, Rabea; Zimmer, Karin:
Zur Situation kultureller Bildung an Schulen
Frankfurt am Main : GFPF, DIPF (2013) , 111
Grohmann, Anna-Catharina:
Lernziel- und Leistungsorientierungen bei Grundschulkindern
In: Zeitschrift für Grundschulforschung, 6 (2013) 2 , 142-155
Sauerwein, Markus; Schäfer, Sarina; Schoneville, Holger; Thole, Werner:
Das Studium der Sozialen Arbeit und freiwilliges Engagement
In: Der pädagogische Blick, 21 (2013) 1 , 45-57
Kluczniok, Katharina; Lehrl, Simone; Kuger, Susanne; Roßbach, Hans-Günther:
Quality of the home learning environment during preschool age
In: European Early Childhood Education Research Journal, 21 (2013) 3 , 420-438
Kratzmann, Jens; Smidt, Wilfried; Pohlmann-Rother, Sanna; Kuger, Susanne:
Interkulturelle Orientierungen und pädagogische Prozesse im Kindergarten
In: Faust, Gabriele (Hrsg.): Einschulung Münster : Waxmann (2013) , 97-110
Grgic, Mariana (Hrsg.); Züchner, Ivo (Hrsg.):
Medien, Kultur und Sport
Weinheim : Beltz Juventa (2013) , 279
Rieser, Svenja; Fauth, Benjamin; Decristan, Jasmin; Klieme, Eckhard; Büttner, Gerhard:
The connection between primary school students' self-regulation in learning and perceived teaching quality
In: Journal of Cognitive Education and Psychology, 12 (2013) 2 , 138-156
Oerke, Britta; Maag Merki, Katharina:
Teaching-to-the-Test infolge des Zentralabiturs - gut für die Abiturleistung, schlecht für das Fachinteresse?
In: SchulVerwaltung NRW, 24 (2013) 2 , 48-51
Oerke, Britta; Maag Merki, Katharina; Maué, E.; Jäger, Daniela J.:
Zentralabitur und Themenvarianz im Unterricht
In: Bosse, Dorit; Eberle, Franz; Schneider-Taylor, Barbara (Hrsg.): Standardisierung in der gymnasialen Oberstufe Wiesbaden : Springer VS (2013) , 27-49
Hertel, Silke; Bruder, Simone; Jude, Nina; Steinert, Brigitte:
Elternberatung an Schulen im Sekundarbereich. Schulische Rahmenbedingungen, Beratungsangebote der Lehrkräfte und Nutzung von Beratung durch die Eltern
In: Zeitschrift für Pädagogik. Beih., (2013) 59 , 40-62
Lindberg, Sven; Hasselhorn, Marcus; Lehmann, Martin:
Overregulation in physical education
In: International Journal of Learning & Development, 3 (2013) 3 , 19-40
Lindberg, Sven; Hasselhorn, Marcus; Lehmann, Martin:
The influence of perceived teacher-student congruence on students' satisfaction in physical education
In: Journal of Studies in Education, 3 (2013) 2 , 183-209
Steinert, Brigitte; Hochweber, Jan; Hertel, Silke:
Lesekompetenz und Lesefreude von Schülerinnen und Schülern und bildungsstandardbezogene Kompetenzüberzeugungen und Lerngelegenheiten in Schule und Unterricht
In: Zeitschrift für Pädagogik. Beih., 59 (2013) , 12-39
Züchner, Ivo; Arnoldt, Bettina:
Sport von Kindern und Jugendlichen in Ganztagsschule und Sportverein
In: Hildebrandt-Stramann, Reiner; Laging, Ralf; Moegling, Klaus (Hrsg.): Körper, Bewegung und Schule. Teil 1 Kassel : Prolog (2013) , 121-135
Fischer, Natalie; Klieme, Eckhard:
Quality and effectiveness of German all-day-schools.
In: Ecarius, Jutta; Klieme, Eckhard; Stecher, Ludwig; Woods, Jessica (Hrsg.): Extended education - an international perspective Opladen : Budrich (2013) , 27-52
Wahl, Hans-Werner; Wettstein, Markus; Shoval, Noam; Oswald, Frank; Kaspar, Roman; Issacson, Michal; Voss, Elke; Auslander, Gail; Heinik, Jeremia:
Interplay of cognitive and motivational resources for out-of-home behavior in a sample of cognitively heterogeneous older adults
In: Journals of Gerontology Series B: Psychological Sciences and Social Sciences, 68 (2013) 5 , 691-702
Wolff, Julia K.; Brose, Annette; Lövdén, Martin; Tesch-Römer, Clemens; Lindenberger, Ulman; Schmiedek, Florian:
Health is health is health?
In: Psychology and Aging, 27 (2012) 4 , 881-891
Schuchart, Claudia; Schneider, Kerstin; Weishaupt, Horst; Riedel, Andrea:
Welchen Einfluss hat die Wohnumgebung auf die Grundschulwahl von Eltern?
In: Empirische Pädagogik, 26 (2012) 4 , 504-534
Martens, Thomas:
Was ist aus dem Integrierten Handlungsmodell geworden?
In: Kempf, Wilhelm; Langeheine, Rolf (Hrsg.): Item-Repsonse-Modelle in der sozialwissenschaftlichen Forschung Berlin : Regener (2012) , 210-229
Hasselhorn, Johannes; Hasselhorn, Samuel; Altenmüller, Eckart; Hasselhorn, Marcus:
Aufführungsangst bei Studierenden in den Fächern Gesang und Klavier
In: Beiträge empirischer Musikpädagogik, 3 (2012) 2 , 1-15
Grohmann, Anna-Catharina; Quaiser-Pohl, Claudia; Hasselhorn, Marcus:
Socio-cultural changes, value and parental well-being
In: Quaiser-Pohl, Claudia; Endepohls-Ulpe, Martina (Hrsg.): Women's choices in Europe Münster : Waxmann (2012) , 167-181
Zylka, Johannes:
Analyzing ICT literacy of German teachers
In: Biswas, Gautam; Wong, Lung-Hsiang; Hirashima, Tsukasa; Chen, Wenli (Hrsg.): Proceedings of the 20th International Conference on Computers in Education Singapore : Asia-Pacific Society for Computers in Education (2012) , 777-781
Völkerling, Andrea:
Kinderbefragung im Spiegel des Deutschen Bildungsservers
In: Frühe Bildung, 1 (2012) 3 , 170-172
Oswald, Frank; Kaspar, Roman:
On the quantitative assessment of perceived housing in later life
In: Journal of Housing For the Elderly, 26 (2012) 1-3 , 72-93
Richter, Marisa:
Die Situation der Schulbibliotheken in Hessen
In: SchulVerwaltung. Ausgabe Hessen und Rheinland-Pfalz, 17 (2012) 6 , 186-187
Kuger, Susanne; Große, Christiane; Kluczniok, Katharina; Roßbach, Hans-Günther:
Was ist an einer Schule wichtig?
In: Grundschulzeitschrift, 26 (2012) 254 , 9-11
Fischer, Natalie; Brümmer, Felix:
School attachment and performance
In: Richter, Martina; Andresen, Sabine (Hrsg.): The politicization of parenthood New York, NY : Springer (2012) , 265-279
Oerke, Britta; Maag Merki, Katharina:
Methodische Grundlagen der Studie
In: Maag Merki, Katharina (Hrsg.): Zentralabitur Wiesbaden : VS Verlag für Sozialwissenschaften (2012) , 43-59
Oerke, Britta:
Auseinandersetzung der Lehrpersonen mit der Einführung des Zentralabiturs: Stages of Concern
In: Maag Merki, Katharina (Hrsg.): Zentralabitur Wiesbaden : VS Verlag für Sozialwissenschaften (2012) , 207-236
Rauch, Dominique; Naumann, Johannes; Jude, Nina:
Metalinguistic awareness mediates effects of full biliteracy on third-language reading proficiency in Turkish-German bilinguals
In: International Journal of Bilingualism, 16 (2012) 4 , 402-418
Rakoczy, Katrin:
Formatives Assessment - theoretische Erkenntnisse und praktische Umsetzung im Mathematikunterricht
In: Fischer, Christian (Hrsg.): Diagnose und Förderung statt Notengebung? Münster : Waxmann (2012) , 73-91
Feldhoff, Tobias; Durrer, Luzia; Huber, Stephan G.:
Steuerung eines Schulsystems
In: Die Deutsche Schule, 104 (2012) 1 , 71- 87
Krebs, Katja; Ehm, Jan-Henning; Hasselhorn, Marcus:
"Runde Tische" im Projekt "Schulreifes Kind"
In: Frühe Bildung, 1 (2012) 1 , 20-25
Huth, Radoslaw:
Auswahlverfahren von Befragten
In: Horn, Klaus-Peter; Kemnitz, Heidemarie; Marotzki, Winfried; Sandfuchs, Uwe (Hrsg.): Klinkhardt Lexikon Erziehungswissenschaft Bad Heilbrunn : Klinkhardt (2012) , 86
Oerke, Britta:
Emotionaler Umgang von Lehrkräften und Schüler/-innen mit dem Zentralabitur
In: Maag Merki, Katharina (Hrsg.): Zentralabitur Wiesbaden : VS Verlag für Sozialwissenschaften (2012) , 115-149
Buhl, Monika; Kuper, Harm; Goldenbaum, Andrea; Höhler, Jana; Lindner, Daniela; Müller-Mathis, Stefan:
Bericht zur Evaluation des Buddy-Landesprogramms in Hessen
Frankfurt am Main : DIPF (2011) , 32
Greb, Karina; Poloczek, Sebastian; Lipowsky, Frank; Faust, Gabriele:
Dokumentation der Erhebungsinstrumente des Projekts "Persönlichkeits- und Lernentwicklung von Grundschülern" (PERLE)
Frankfurt am Main : DIPF (2011) , 177
Preckel, Franzis; Lipnevich, Anastasiya A; Boehme, Katharina; Brandner, Lena; Georgi, Karsten; Könen, Tanja; Mursin, Katharina; Roberts, Richard D:
Morningness-eveningness and educational outcomes: the lark has an advantage over the owl at high school
In: British Journal of Educational Psychology, 82(2) (2011)
Züchner, Ivo; Arnoldt, Bettina:
Schulische und außerschulische Freizeit- und Bildungsaktivitäten
In: Fischer, Natalie; Holtappels, Heinz Günter; Klieme, Eckhard; Rauschenbach, Thomas; Züchner, Ivo (Hrsg.): Ganztagsschule: Entwicklung, Qualität, Wirkungen Weinheim : Juventa Verl. (2011) , 267-290
Feldhoff, Tobias; Durrer, Luzia:
Abschlussbericht zur Elternbefragung 2011 Kanton Zug
Zug : Pädagogische Hochschule Zentralschweiz Zug (2011)
Feldhoff, Tobias; Huber, Stephan; Durrer, Luzia:
Steuerung durch Handlungskoordination im Schulwesen
In: Aufenanger, Stefan; Hamburger, Franz; Ludwig, Luise; Tippelt, Rudolf (Hrsg.): Bildung in der Demokratie II Opladen : Budrich (2011) , 69-81
Fischer, Natalie; Brümmer, Felix:
Entwicklung von Lernmotivation, Sozialverhalten und schulischer Performanz in der Ganztagsschule - Einflüsse von Angebotsqualität und Dosierung
In: Lopez, Lucie M.; Martinet, Catherine; Lussi, Valérie Lussi (Hrsg.): Livret des résumés AREF 2010 Genf : AREF 2010 (2011) , 1-8
Steiner, Christine; Fischer, Natalie:
Wer nutzt Ganztagsangebote und warum?
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. Sonderh., 14 (2011) Suppl. 3 , 185-203
Kuhn, Hans-Peter; Fischer, Natalie:
Zusammenhänge zwischen Schulnoten und problematischem Sozialverhalten in der Ganztagsschule:
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. Sonderh., 14 (2011) Suppl. 3 , 143-162
Bürgermeister, Anika; Kampa, Miriam; Rakoczy, Katrin; Harks, Birgit; Klieme, Eckhard; Besser, Michael; Blum, Werner; Leiss, Dominik:
Dokumentation der Befragungsinstrumente des Laborexperimentes im Projekt Conditions and Consequences of Classroom Assessment (Co²CA)
Frankfurt : DIPF (2011)
Reiß, Siegbert; Mildner, Dorothea; Nagler, Hannah; Schweizer, Karl:
Teilnahmeinteresse an universitären Vorlesungen in Abhängigkeit vom Lehrveranstaltungsinhalt und Erfassungszeitpunkt
In: Krämer, Michael; Preiser, Siegfried; Brusdeylins, Kerstin (Hrsg.): Psychologiedidaktik und Evaluation VIII Aachen : Shaker-Verlag (2011) , 151-161
Brauckmann, Stefan; Pashiardis, Petros:
Contextual framing for school leadership training
In: Journal of Management Development, 31 (2011) 1 , 18-33
Warwas, Jasmin; Hertel, Silke; Labuhn, Andju Sara:
Bedingungsfaktoren des Einsatzes von adaptiven Unterrichtsformen im Grundschulunterricht
In: Zeitschrift für Pädagogik, 57 (2011) 6 , 854 - 867
Schwarz, Alexandra:
Evaluation KfW-Studienkredit 2011
Frankfurt am Main : KfW Bankengruppe (2011) , 150
Vieluf Svenja; Klieme, Eckhardt:
Cross-nationally comparative results on teachers qualification, beliefs, and practices
In: Li, Yeping; Kaiser, Gabriele (Hrsg.): Expertise in mathematics instruction New York, N.Y. : Springer (2011) , 295-326
Warwas, Jasmin; Watermann, Rainer; Szczesny, Markus:
Zur Validität retrospektiv erfasster Schulformwahlmotive bei Schülerinnen und Schülern an allgemein bildenden und beruflichen Gymnasien
In: Tarnai, Christian (Hrsg.): Sozialwissenschaftliche Forschung in Diskurs und Empirie Münster : Waxmann (2011) , 87-101
Abs, Hermann Josef:
Gelegenheitsstrukturen zur Partizipation in Schulen und Partizipationsbereitschaft von Schülern/Schülerinnen
In: Schubarth, Wilfried; Speck, Karsten; Lynen von Berg, Heinz (Hrsg.): Wertebildung in Jugendarbeit, Schule und Kommune Wiesbaden : VS Verlag für Sozialwissenschaften (2010) , 177-188
Pashiardis, Petros; Brauckmann, Stefan:
The Commonwealth's Co-LEAD Project
In: Jones-Parry, Rupert (Hrsg.): Commonwealth Education Partnerships 2010/11 London : Commonwealth Secretariat (2010) , 41-46
Richter, Tobias; Naumann, Johannes; Horz, Holger:
Eine revidierte Fassung des Inventars zur Computerbildung (INCOBI-R)
In: Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 24 (2010) 1 , 23-37
Laag, Niels; Müller, Martina:
Mischklassenbeschulung als didaktische Herausforderung
In: Berufsbildung in Wissenschaft und Praxis, 39 (2010) 4 , 21-25
Bender-Szymanski, Dorothea:
Demokratie lernen und leben
In: Baros, Wassilios; Hamburger, Franz; Mecheril, Paul (Hrsg.): Zwischen Praxis, Politik und Wissenschaft Berlin : Regener (2010) , 133-154
Göbel, Kerstin; Vieluf, Svenja; Hesse, Hermann-Günter:
Die Sprachentransferunterstützung im Deutsch- und Englischunterricht bei Schülerinnen und Schülern unterschiedlicher Sprachlernerfahrung
In: Zeitschrift für Pädagogik. Beih., (2010) 55 , 101-122
Bonsen, Martin; Bos, Wilfried; Gröhlich, Carola; Harney, Benjamin; Imhäuser, Kurt; Makles, Anna; Schräpler, Jörg-Peter; Terpoorten, Tobias; Weishaupt, Horst; Wendt, Heike:
Zur Konstruktion von Sozialindizes
Bonn : BMBF (2010) , 178
Neß, Harry:
EQR und DQR im Bildungs- und Beschäftigungssystem
In: Report. Zeitschrift für Weiterbildungsforschung, 33 (2010) 1 , 21-38
Krammer, Kathrin; Schnetzler, Claudia Lena; Pauli, Christine; Reusser, Kurt; Ratzka, Nadja; Lipowsky, Frank; Klieme, Eckhard:
Unterrichtsvideos in der Lehrerfortbildung
In: Müller, Florian H.; Eichenberger, Astrid; Lüders, Manfred; Mayr, Johannes (Hrsg.): Lehrerinnen und Lehrer lernen Münster : Waxmann (2010) , 227-243
Steinert, Brigitte; Maag Merki, Katharina:
Kooperation zwischen Lehrpersonen und Schulen.
In: Beiträge zur Lehrerbildung, 27 (2009) 3 , S. 395-403
Riediger, Michaela; Schmiedek, Florian; Wagner, Gert G.; Lindenberger, Ulman:
Seeking pleasure and seeking pain: Differences in pro- and contra-hedonic motivation from adolescence to old age.
In: Psychological Science, 20 (2009) 12 , S. 1529-1535
Wittmann, Eveline:
Überzeugungen über Mathematik in der kaufmännischen Bildung.
Berlin : Humboldt-Univ. (2009) , 105 S.
Brümmer, Felix; Rollett, Wolfram; Fischer, Natalie:
Schülerinnen und Schüler als Experten für die Ganztagsschule.
In: Enderlein, Oggi (Hrsg.): Ihr seid gefragt! Qualität von Ganztagsschule aus Sicht der Kinder und Jugendlichen Berlin : DKJS (2009) , S. 141-157
Gniewosz, Burkhard; Noack, Peter; Buhl, Monika:
Political alienation in adolescence:
In: International Journal of Behavioral Development, 33 (2009) 4 , S. 337-346
Fischer, Natalie; Radisch, Falk; Stecher, Ludwig:
Halb- und Ganztagsbetrieb.
In: Blömeke, Sigrid u.a. (Hrsg.]) Handbuch Schule. Theorie - Organisation - Entwicklung Bad Heilbrunn : Klinkhardt (2009) , S. 343-350
Lindner, Daniela; Buhl, Monika:
Das Buddy-Projekt.
In: Diskurs Kindheits- und Jugendforschung, 4 (2009) 2 , S. 303-308
Buhl, Monika; Lindner, Daniela:
Zeitperspektiven im Jugendalter.
In: Diskurs Kindheits- und Jugendforschung, 4 (2009) 2 , S. 197-216
Greb, Karina; Poloczek, Sebastian; Lipowsky, Frank; Faust, Gabriele:
PERLE-Instrumente.
Frankfurt a.M. u.a. : DIPF u.a. (2009) , 182 S.
Oswald, Hans; Kuhn, Hans-Peter:
Politische Einstellungen von israelischen und palästinensischen Jugendlichen nach dem Ausbruch der zweiten Intifada.
In: Inhetveen, Katharina & Klute, Georg (Hrsg.): Begegnungen und Auseinandersetzungen. Festschrift für Trutz von Trotha Köln : Köppe (2009) , S. 32-48
Brümmer, Felix; Fischer, Natalie; Kuhn, Hans-Peter:
"Bei den Ganztagsschulen tut sich was!"
In: GFPF-Nachrichten, (2009) 1 , S. 4-11
Klieme, Eckhard; Vieluf, Svenja:
Teaching practices, teachers' beliefs and attitudes.
In: Creating Effective Teaching and Learning Environments. First Results from TALIS Paris : OECD (2009) , S. 87-135
Bender-Szymanski, Dorothea:
Evaluation der Lehr-Lernsequenz: "Von der Schwierigkeit der Toleranz" mit Lehramtsstudierenden.
München : Staatsinstitut f. Schulqualität u. Bildungsforschung (2009) , 20 S.
Böhm-Kasper, Oliver; Schuchart, Claudia; Weishaupt, Horst:
Quantitative Methoden in der Erziehungswissenschaft.
Darmstadt : Wiss. Buchgesellschaft (2009) , 160 S.
Abs, Hermann Josef; Döbrich, Peter; Gerlach-Jahn, Anne; Klieme, Eckhard:
Pädagogische Entwicklungsbilanzen an Studienseminaren (PEB-Sem).
Frankfurt a.M. : DIPF (2009) , 154 S.
Seeber, Susan:
Urteilsgenauigkeit von Lehrerinnen und Lehrern in der sonderpädagogischen Förderung.
In: Lehman, Rainer; Hoffmann, Ellen (Hrsg.): BELLA , Berliner Erhebung arbeitsrelevanter Basikompetenzen von Schülerinnen und Schülern mit Förderbedarf "Lernen" Münster [u.a.] : Waxmann (2009) , S. 197-208
 

Achtung!
Es werden immer nur die markierten Treffer der aktuellen Seite angezeigt oder exportiert

Markierte Treffer dieser Seite exportieren

Zu exportierende Felder:
 
zu exportierendes Format:
 

alphabetisch nach Autor/Titel sortieren

 
zuletzt verändert: 11.11.2016