Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Forschung

Ergebnis der Suche in der DIPF Publikationendatenbank


Ihre Abfrage:

(Schlagwörter: EMOTION )


Treffer pro Seite

 

1-34 von 34
 
Smyth, Joshua M.; Neubauer, Andreas B.; Russell, Michael A.:
Assessing and understanding the role of everyday emotion and affect in relation to stress and health
In: Emotion Researcher, ISRE's Sourcebook for Research on Emotion and Affect, (2018)
Beißert, Hanna; Mulvey, Kelly Lynn; Killen, Melanie:
Children's act evaluation and emotion attribution reasoning regarding different moral transgressions
In: Merrill Palmer Quarterly, 64 (2018) 2 , 195-219
Bucher, Alica; Neubauer, Andreas B.; Voss, Andreas; Oetzbach, Carolin:
Together is better
In: Journal of Happiness Studies, (2018) , online first
Schneider, Jan; Boerner, Dirk; van Rosmalen, Peter; Specht, Marcus:
Do you want to be a superhero? Boosting emotional states with the booth
In: Journal of Universal Computer Science, 24 (2018) 2 , 85-107
Pijeira-Díaz, Héctor J.; Drachsler, Hendrik; Kirschner, P. A.; Järvelä, S.:
Profiling sympathetic arousal in a physics course: How active are students?
In: Journal of Computer Assisted Learning, 34 (2018) 4 , 397-408
Jansen, Malte; Stäbler, Franziska; Becker, Michael; Neumann, Marko:
Motivationale Orientierungen und Aspekte schulischen Wohlbefindens vor und nach der Berliner Schulstrukturreform
In: Neumann, Marko; Becker, Michael; Baumert, Jürgen; Maaz, Kai; Köller, Olaf (Hrsg.): Zweigliedrigkeit im deutschen Schulsystem Münster : Waxmann (2017) , 295-320
Schukajlow, Stanislaw (Hrsg.); Rakoczy, Katrin (Hrsg.); Pekrun, Reinhard (Hrsg.):
Emotions and motivation in mathematics education
Berlin : Springer (2017) , 307-489
Schukajlow, Stanislaw; Rakoczy, Katrin; Pekrun, Reinhard:
Emotions and motivation in mathematics education
In: ZDM Mathematics Education, 49 (2017) 3 , 307-322
Gawrilow, Caterina; Rauch, Wolfgang:
Selbstregulationsfähigkeiten und exekutive Funktionen im Entwicklungsverlauf bei Vorschul- und Schulkindern
In: Hartmann, Ulrike;Hasselhorn, Marcus;Gold, Andreas (Hrsg.): Entwicklungsverläufe verstehen - Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 158-174
Schiepe-Tiska, Anja; Roczen, Nina; Müller, Katharina; Prenzel, Manfred; Osborne, Jonathan:
Science-related outcomes
In: Kuger, Susanne;Klieme, Eckhard;Jude, Nina; Kaplan, David (Hrsg.): Assessing contexts of learning Cham : Springer (2016) , 301-329
Schukajlow, Stanislaw; Rakoczy, Katrin:
The power of emotions
In: Learning and Instruction, 44 (2016) , 117-127
Flekova, Lucie; Ruppert, Eugen; Preotiuc-Pietro, Daniel:
Analyzing domain suitability of a sentiment lexicon by identifying distributionally bipolar words
In: Association for Computational Linguistics (Hrsg.): 6th workshop on Computational Approaches to Subjectivity, Sentiment and Social Media Analysis (WASSA 2015) Red Hook, NY : Association for Computational Linguistics (2015) , 77-84
Dumont, Hanna (Hrsg.); Istance, David (Hrsg.); Benavides, Francisco (Hrsg.):
The nature of learning - Die Natur des Lernens
Weinheim : Beltz (2015) , 317
Flekova, Lucie; Ferschke, Oliver; Gurevych, Iryna:
UKPDIPF
In: Nakov, Preslav;Zesch, Torsten (Hrsg.): Proceedings of the 8th International Workshop on Semantic Evaluation (SemEval 2014) Dublin : Association for Computational Linguistics (2014) , 704-710
Sasse, Nadine; Gibbons, Henning; Wilson, Lindsay; Martinez-Olivera, Ramon; Schmidt, Holger; Hasselhorn, Marcus; Steinbüchel, Nicole von; Wild, Klaus von:
Self-awareness and health-related quality of life after traumatic brain injury
In: Journal of Head Trauma Rehabilitation, 28 (2013) 6 , 464-472
Prenzel, Manfred (Hrsg.); Sälzer, Christine (Hrsg.); Klieme, Eckhard (Hrsg.); Köller, Olaf (Hrsg.):
PISA 2012
Münster : Waxmann (2013)
Ihrke, Matthias; Behrendt, Jörg; Schrobsdorff, Hecke; Visser, Ingmar; Hasselhorn, Marcus:
Negative priming persists in the absence of response-retrieval
In: Experimental Psychology, 60 (2013) 1 , 12-21
Brose, Annette; Lindenberger, Ulman; Schmiedek, Florian:
Affective states contribute to trait reports of affective well-being
In: Emotion, 13 (2013) 5 , 940-948
Kolling, Thorsten; Haberstroh, Julia; Kaspar, Roman; Pantel, Johannes; Oswald, Frank; Knopf, Monika:
Evidence and deployment-based research into care for the elderly using emotional robots
In: The Journal of Gerontopsychology and Geriatric Psychiatry, 26 (2013) 2 , 83-88
Heim, Sabine; Ihssen, Niklas; Hasselhorn, Marcus; Keil, Andreas:
Early adolescents show sustained susceptibility to cognitive interference by emotional distractors
In: Cognition and Emotion, 27 (2013) 4 , 696-706
Carus, Marcelo (Hrsg.); Mietzner, Ulrike (Hrsg.); Wiegmann, Ulrich (Hrsg.):
Jahrbuch für Historische Bildungsforschung
Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt (2013) , 304
Jornitz, Sieglinde; Kollmann, Stefanie:
Gezeigte Gefühle
In: Jahrbuch für Historische Bildungsforschung, 18 (2013) , 29-46
Maué, Elisabeth; Maag Merki, Katharina; Oerke, Britta:
Emotionales Erleben des Zentralabiturs von Lehrpersonen in Bremen
In: Parreira do Amaral, Marcelo;Hornberg, Sabine (Hrsg.): Deregulierung im Bildungswesen Münster : Waxmann (2012) , 109-130
Martens, Thomas:
Was ist aus dem Integrierten Handlungsmodell geworden?
In: Kempf, Wilhelm; Langeheine, Rolf (Hrsg.): Item-Repsonse-Modelle in der sozialwissenschaftlichen Forschung Berlin : Regener (2012) , 210-229
Metzger, Christiane; Schulmeister, Rolf; Martens, Thomas:
Motivation und Lehrorganisation als Elemente von Lernkultur
In: Zeitschrift für Hochschulentwicklung, 7 (2012) 3
Schneider, Wolfgang; Hasselhorn, Marcus:
Frühe Kindheit (3-6 Jahre)
In: Schneider, Wolfgang; Lindenberger, Ulman (Hrsg.): Entwicklungspsychologie Basel : BeltzPVU (2012) , 187-209
Schöllgen, Ina; Huxhold, Oliver; Schmiedek, Florian:
Emotions and physical health in the second half of life: Interindividual differences in age-related trajectories and dynamic associations according to socioeconomic status
In: Psychology and Aging, 27 (2012) , 338-352
Eckensberger, Lutz H.:
Culture inclusive action theory
In: Valsiner, Jaan (Hrsg.): Oxford handbook of culture and psychology Oxford : Oxford Univ. Pr. (2012) , 357-402
Hertel, Silke; Klauß, Kerstin; Laux, Meike:
Soziale Kompetenzen gezielt fördern
Donauwörth : Auer (2011) , 128
Riediger, Michaela; Schmiedek, Florian; Wagner, Gert G.; Lindenberger, Ulman:
Seeking pleasure and seeking pain: Differences in pro- and contra-hedonic motivation from adolescence to old age.
In: Psychological Science, 20 (2009) 12 , S. 1529-1535
Reichenbach, Roland (Hrsg.); Breit, Heiko (Hrsg.):
Skandal und politische Bildung.
Berlin : Logos Verl. (2005) , 191 S.
Breit, Heiko; Reichenbach, Roland:
Emotion und demokratisches Lernen.
In: Reichenbach, Roland; Breit, Heiko (Hrsg.): Skandal und politische Bildung Berlin : Logos Verl. (2005) , S. 13-42
Hartig, Johannes; Moosbrugger, Helfried:
Die "ARES-Skalen" zur Erfassung der individuellen BIS- und BAS-Sensitivität:
In: Zeitschrift für Differentielle und Diagnostische Psychologie, 24 (2003) 3 , S. 291-308.
Hager, Willi; Hasselhorn, Marcus:
Über Variablen, die eingeschätzt werden sollen, und über Variablen, die eingeschätzt werden:
In: Hager, Willi & Marcus Hasselhorn (Hrsg.): Handbuch deutschsprachiger Wortnormen Göttingen [u.a.] : Hogrefe (1994) , S. 226-247
 

Achtung!
Es werden immer nur die markierten Treffer der aktuellen Seite angezeigt oder exportiert

Markierte Treffer dieser Seite exportieren

Zu exportierende Felder:
 
zu exportierendes Format:
 

alphabetisch nach Autor/Titel sortieren

 
zuletzt verändert: 11.11.2016