Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Forschung

Ergebnis der Suche in der DIPF Publikationendatenbank


Ihre Abfrage:

(Schlagwörter: ENTSCHEIDUNG )


Treffer pro Seite

 

1-16 von 16
 
Beißert, Hanna; Gönülta, Seçil; Mulvey, Kelly Lynn:
Social inclusion of refugee and native peers among adolescents
In: Journal of Research on Adolescence, (2019) , online first
Schmidt, Laura I.; Scheiter, Fabian; Neubauer, Andreas B.; Sieverding, Monika:
Anforderungen, Entscheidungsfreiräume und Stress im Studium
In: Diagnostica, 65 (2019) 2 , 63-74
Daniel, Annabel; Watermann, Rainer; Maaz, Kai:
Sind studienbezogene Kosten-Nutzen-Abwägungen veränderbar?
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 21 (2018) 3 , 535-563
Baumert, Jürgen; Neumann, Marko; Böse, Susanne; Zunker, Nicky:
Implementation der Berliner Schulstrukturreform
In: Neumann, Marko; Becker, Michael; Baumert, Jürgen; Maaz, Kai; Köller, Olaf (Hrsg.): Zweigliedrigkeit im deutschen Schulsystem Münster : Waxmann (2017) , 81-126
Bögeholz, Susanne; Eggert, Sabina; Ziese, Carolin; Hasselhorn, Marcus:
Modeling and fostering decision-making competencies regarding challenging issues of sustainable development
In: Leutner, Detlev;Fleischer, Jens;Grünkorn, Juliane;Klieme, Eckhard (Hrsg.): Competence assessment in education Cham : Springer (2017) , 263-284
Leutner, Detlev (Hrsg.); Fleischer, Jens (Hrsg.); Grünkorn, Juliane (Hrsg.); Klieme, Eckhard (Hrsg.):
Competence assessment in education
Cham : Springer (2017) , 503
Gresch, Helge; Hasselhorn, Marcus; Bögeholz, Susanne:
Enhancing decision-making in STSE education by inducing reflection and self-regulated learning
In: Research in Science Education, 47 (2017) 1 , 95-118
Kuger, Susanne; Jude, Nina; Klieme, Eckhard; Kaplan, David:
An introduction to the PISA 2015 questionnaire field trial
In: Kuger, Susanne; Klieme, Eckhard, Jude, Nina; Kaplan, David (Hrsg.): Assessing contexts of learning Cham : Springer (2016) , 75-113
Watermann, Rainer; Daniel, Annabell; Maaz, Kai:
Primäre und sekundäre Disparitäten des Hochschulzugangs
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. Sonderheft, 24 (2014) , 233-261
Werkle-Bergner, Markus; Grandy, Thomas H.; Chicherio, Christian; Schmiedek, Florian; Lövdén, Martin; Lindenberger, Ulman:
Coordinated within-trial dynamics of low-frequency neural rhythms controls evidence accumulation
In: Journal of Neuroscience, 34 (2014) 25 , 8519-8528
Maaz, Kai; Neumann, Marko:
Mechanismen schulischer Selektion
In: Neuenschwander, Markus P. (Hrsg.): Selektion in Schule und Arbeitsmarkt Zürich : Rüegger Verlag (2014) , 21-40
Heim, Sabine; Ihssen, Niklas; Hasselhorn, Marcus; Keil, Andreas:
Early adolescents show sustained susceptibility to cognitive interference by emotional distractors
In: Cognition and Emotion, 27 (2013) 4 , 696-706
Schrobsdorf, Hecke; Ihrke, Matthias; Behrendt, Jörg; Hasselhorn, Marcus; Herrmann, J. Michael:
Inhibition in the dynamics of selective attention: an integrative model for negative priming
In: Frontiers in Psychology, 2012 (2012) 3 , 1-21
Steiner, Christine; Fischer, Natalie:
Wer nutzt Ganztagsangebote und warum?
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. Sonderh., 14 (2011) Suppl. 3 , 185-203
Kühn, Simone; Schmiedek, Florian; Schott, Björn; Ratcliff, Roger; Heinze, Hans-Jochen; Düzel, Emrah; Lindenberger, Ulman; Lövdén, Martin:
Brain areas consistently linked to individual differences in perceptual decision-making in younger as well as older adults before and after training
In: Journal of Cognitive Neuroscience, 23 (2011) 9 , 2147-2158
Börner, Nicole; Beher, Karin; Düx, Wiebken; Züchner, Ivo:
Lernen und Fördern aus Sicht der Eltern
In: Wissenschaftlicher Kooperationsverbund (Hrsg.): Lernen und Fördern in der offenen Ganztagsschule Weinheim : Juventa Verl. (2010) , 143-225
 

Achtung!
Es werden immer nur die markierten Treffer der aktuellen Seite angezeigt oder exportiert

Markierte Treffer dieser Seite exportieren

Zu exportierende Felder:
 
zu exportierendes Format:
 

alphabetisch nach Autor/Titel sortieren

 
zuletzt verändert: 11.11.2016