Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Forschung

Ergebnis der Suche in der DIPF Publikationendatenbank


Ihre Abfrage:

(Schlagwörter: FAKTORENANALYSE )


Treffer pro Seite

 

1-64 von 64
 
Arens, A. Katrin; Helm, Friederike; Wolff, Fabian; Möller, Jens:
Social and dimensional comparisons in the formation of German students' language self-concepts
In: Journal of Experimental Education, (2019) , online first
von Keyserlingk, Luise; Becker, Michael; Jansen, Malte:
Academic self-concept during the transition to upper secondary school
In: Contemporary Educational Psychology, 56 (2019) , 152-160
Schmid, Christine; Glaeser, Anna:
Geschwisterkonstellation und Lesekompetenz
In: Wallner-Paschon, Christina; Itzlinger-Bruneforth, Ursula (Hrsg.): Lesekompetenz der 10-Jährigen im Trend Graz : Leykam (2019) , 123-132
Neubauer, Andreas B.; Dirk, Judith; Schmiedek, Florian:
Momentary working memory performance is coupled with different dimensions of affect for different children: A mixture model analysis of ambulatory assessment data.
In: Developmental Psychology, 55 (2019) 4 , 754-766
Schmidt, Laura I.; Scheiter, Fabian; Neubauer, Andreas B.; Sieverding, Monika:
Anforderungen, Entscheidungsfreiräume und Stress im Studium
In: Diagnostica, 65 (2019) 2 , 63-74
Höltge, Lea; Ehm, Jan-Henning; Hartmann, Ulrike; Hasselhorn, Marcus:
Teachers' self-efficacy beliefs regarding assessment and promotion of school-relevant skills of preschool children
In: Early Child Development and Care, 189 (2019) 2 , 339-351
Arens, A. Katrin; Preckel, Franzis:
Testing the internal/external frame of reference model with elementary school children
In: Contemporary Educational Psychology, 54 (2018) , 199-211
He, Jia; Barrera-Pedemonte, Fabian; Buchholz, Janine:
Cross-cultural comparability of noncognitive constructs in TIMSS and PISA
In: Assessment in Education, (2018) , online first
Jansen, Malte; Baumert, Jürgen; Becker, Michael; Neumann, Marko; Köller, Olaf:
Kulturelle Wertorientierungen und kulturelle Integration im Berliner Sekundarschulwesen
In: Neumann, Marko; Becker, Michael; Baumert, Jürgen; Maaz, Kai; Köller, Olaf (Hrsg.): Zweigliedrigkeit im deutschen Schulsystem Münster : Waxmann (2017) , 321-360
Vidmar, Maša; Niklas, Frank; Schneider, Wolfgang; Hasselhorn, Marcus:
On-entry assessment of school competencies and academic achievement
In: European Journal of Psychology of Education, 32 (2017) 2 , 311-331
Morin, Alexandre J. S.; Arens, A. Katrin; Tracey, Danielle; Parker, Philip D.; Ciarrochi, Joseph; Craven, Rhonda G.; Maïano, Christophe:
Self-esteem trajectories and their social determinants in adolescents with different levels of cognitive ability
In: American Journal on Intellectual and Developmental Disabilities, 122 (2017) 6 , 539-560
Dirk, Judith; Schmiedek, Florian:
Tägliche Schwankungen kognitiver Leistungsfähigkeit
In: Hartmann, Ulrike;Hasselhorn, Marcus;Gold, Andreas (Hrsg.): Entwicklungsverläufe verstehen - Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 175-189
Brandenburg, Janin; Klesczewski, Julia; Schuchardt, Kirsten; Fischbach, Anne; Büttner, Gerhard; Hasselhorn, Marcus:
Phonological processing in children with specific reading disorder versus typical learners
In: Journal of Educational Psychology, 109 (2017) 5 , 709-726
Fauth, Benjamin; Decristan, Jasmin; Rieser, Svenja; Klieme, Eckhard; Büttner, Gerhard:
Urteile zur Unterrichtsqualität von Grundschüler/innen
In: Liebers, Katrin;Landwehr, Brunhild;Reinhold, Simone;Riegler, Susanne;Schmidt, Romina (Hrsg.): Facetten grundschulpädagogischer und -didaktischer Forschung Wiesbaden : Springer VS (2016) , 157-162
Morin, Alexandre J. S.; Arens, A. Katrin; Tran, Antoine; Caci, Hervé:
Exploring sources of construct-relevant multidimensionality in psychiatric measurement
In: International Journal of Methods in Psychiatric Research, 25 (2016) 4 , 277-288
Schulte, Klaudia; Hartig, Johannes; Pietsch, Marcus:
Berechnung und Weiterentwicklung des Sozialindex für Hamburger Schulen
In: Groot-Wilken, Bernd;Isaac,Kevin;Schräpler,Jörg-Peter (Hrsg.): Sozialindices für Schulen Münster : Waxmann (2016) , 157-171
Taut, Sandy; Rakoczy, Katrin:
Observing instructional quality in the context of school evaluation
In: Learning and Instruction, 46 (2016) , 45-60
Scherer, Ronny; Nilsen, Trude; Jansen, Malte:
Evaluating individual students' perceptions of instructional quality
In: Frontiers in Psychology - Quantitative Psychology and Measurement., (2016) 7:110
Dumont, Hanna:
Die empirische Untersuchung von individueller Förderung als Perspektive für die Unterrichtsqualitätsforschung
In: McElvany, Nele; Bos, Wilfried; Holzappels, Heinz Günter; Gebauer, Miriam M.; Schwabe, Franziska (Hrsg.): Bedingungen und Effekte guten Unterrichts Münster : Waxmann (2016) , 107-116
Sauerwein, Markus:
Qualitätsmerkmale in Ganztagsangeboten aus Perspektive der Schüler/innen
In: Schulpädagogik heute, 7 (2016) 13
Arens, A. Katrin; Morin, Alexandre J. S.:
Examination of the structure and grade-related differentiation of multidimensional self-concept instruments for children using ESEM
In: Journal of Experimental Education, 84 (2016) 2 , 330-355
Arens, A. Katrin; Jansen, Malte:
Self-concepts in reading, writing, listening and speaking
In: Journal of Educational Psychology, 108 (2016) 5 , 646-664
Leonhardt, Anja; Könen, Tanja; Dirk, Judith; Schmiedek, Florian:
How differentiated do children experience affect? An investigation of the within- and between-person structure of children's affect
In: Psychological Assessment, 28 (2016) 5 , 575-585
Langguth, Nadine; Könen, Tanja; Matulis, Simone; Steil, Regina; Gawrilow, Caterina; Stadler, Gertraud:
Barriers to physical activity in adolescents
In: Zeitschrift für Gesundheitspsychologie, 23 (2015) 2 , 47-59
Abubakar, Amina; Vijver, Fons J. R. van de; Alonso-Arbiol, Itziar; He, Jia; Adams, Byran Gregory; Aldhafri, Said; Tair, Ergyul:
Measurement invariance of the brief multidimensional student's life satisfaction scale among adolescents and emerging adults across 23 cultural contexts
In: Journal of Psychoeducational Assessment, 34 (2015) 1 , 28-38
He, Jia; Vijver, Fons J. R. van de:
Effects of a general response style on cross-cultural comparisons
In: Public Opinion Quarterly, 79 (2015) S1 , 267-290
Jansen, Malte; Schroeders, Ulrich; Lüdtke, Oliver; Marsh, Herbert:
Contrast and assimilation effects of dimensional comparisons in five subjects
In: Journal of Educational Psychology, 107 (2015) 4 , 1086-1101
Arens, A. Katrin; Hasselhorn, Marcus:
Differentiation of competence and affect self-perceptions in elementary school students
In: European Journal of Psychology of Education, 30 (2015) 4 , 405-419
Zylka, Johannes; Christoph, Gabriela; Kröhne, Ulf; Hartig, Johannes; Goldhammer, Frank:
Moving beyond cognitive elements of ICT literacy
In: Computers in Human Behavior, 53 (2015) , 149-160
Petersen, Juliana J.; Paulitsch, Michael A.; Hartig, Johannes; Mergenthal, Karola; Gerlach, Ferdinand M.; Gensichen, Jochen:
Factor structure and measurement invariance of the Patient Health Questionnaire-9 for female and male primary care patients with major depression in Germany
In: Journal of Affective Disorders, 170 (2014) , 138-142
Brauckmann, Stefan; Schwarz, Alexandra:
Autonomous leadership and a centralised school system
In: International Journal of Educational Management, 28 (2014) 7 , 823-841
Fischer, Natalie; Theis, Désirée:
Quality of extracurricular activities - Considering developmental changes in the impact on school attachment and achievement
In: Journal for Educational Research Online, 6 (2014) 3 , 54-75
Arens, A. Katrin; Hasselhorn, Marcus:
Age and gender differences in the relation between self-concept facets and self-esteem
In: Journal of Early Adolescence, 34 (2014) 6 , 760-791
Fauth, Benjamin; Decristan, Jasmin; Rieser, Svenja; Klieme, Eckhard; Büttner, Gerhard:
Student ratings of teaching quality in primary school
In: Learning and Instruction, 29 (2014) , 1-9
Arens, A. Katrin; Bodkin-Andrews, Gawaian; Craven, Rhonda G.; Yeung, Alexander Seeshing:
Self-concept of indigenous and non-indigenous Australian students
In: Learning and Individual Differences, 32 (2014) 4 , 93-103
Schulte, Klaudia; Hartig, Johannes; Pietsch, Marcus:
Der Sozialindex für Hamburger Schulen
In: Fickermann, Detlef; Maritzen, Norbert (Hrsg.): Grundlagen für eine daten- und theoriegestützte Schulentwicklung Münster : Waxmann (2014) , 67-80
Bürgermeister, Anika:
Leistungsbeurteilung im Mathematikunterricht
Münster : Waxmann (2014) , 270
Pashiardis, Petros; Brauckmann, Stefan:
Leadership styles and school climate variables of the Pashiardis-Brauckmann Holistic Leadership Framework
In: Pashiardis, Petros (Hrsg.): Modeling school leadership across Europe Dordrecht : Springer (2014) , 89-106
Ehm, Jan-Henning; Lindberg, Sven; Hasselhorn, Marcus:
Reading, writing, and math self-concept in elementary school children
In: European Journal of Psychology of Education, 29 (2014) 2 , 277-294
Vieluf, Svenja; Kunter, Mareike; J. R. van de Vijver, Fons:
Teacher self-efficacy in cross-national perspective
In: Teaching and Teacher Education, 35 (2013) , 92-103
Wolff, Julia K.; Brose, Annette; Lövdén, Martin; Tesch-Römer, Clemens; Lindenberger, Ulman; Schmiedek, Florian:
Health is health is health?
In: Psychology and Aging, 27 (2012) 4 , 881-891
Oswald, Frank; Kaspar, Roman:
On the quantitative assessment of perceived housing in later life
In: Journal of Housing For the Elderly, 26 (2012) 1-3 , 72-93
Fischer, Natalie; Brümmer, Felix:
School attachment and performance
In: Richter, Martina; Andresen, Sabine (Hrsg.): The politicization of parenthood New York, NY : Springer (2012) , 265-279
Oerke, Britta:
Auseinandersetzung der Lehrpersonen mit der Einführung des Zentralabiturs: Stages of Concern
In: Maag Merki, Katharina (Hrsg.): Zentralabitur Wiesbaden : VS Verlag für Sozialwissenschaften (2012) , 207-236
Greb, Karina; Poloczek, Sebastian; Lipowsky, Frank; Faust, Gabriele:
Dokumentation der Erhebungsinstrumente des Projekts "Persönlichkeits- und Lernentwicklung von Grundschülern" (PERLE)
Frankfurt am Main : DIPF (2011) , 177
Arens, Katrin; Yeung, Alexander Seeshing; Craven, Rhonda G.; Hasselhorn, Marcus:
The twofold multidimensionality of academic self-concept:
In: Journal of Educational Psychology, 103 (2011) 4 , 970-981
Woerner, Wolfgang; Nuanmanee, Supavadee; Becker, Andreas; Wongpiromsarn, Yongyud; Mongkol, Apichai:
Normative data and psychometric properties of the Thai version of the Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ)
In: Journal of Mental Health of Thailand, 19 (2011) 1 , 42-57
Vieluf Svenja; Klieme, Eckhardt:
Cross-nationally comparative results on teachers qualification, beliefs, and practices
In: Li, Yeping; Kaiser, Gabriele (Hrsg.): Expertise in mathematics instruction New York, N.Y. : Springer (2011) , 295-326
Warwas, Jasmin; Watermann, Rainer; Szczesny, Markus:
Zur Validität retrospektiv erfasster Schulformwahlmotive bei Schülerinnen und Schülern an allgemein bildenden und beruflichen Gymnasien
In: Tarnai, Christian (Hrsg.): Sozialwissenschaftliche Forschung in Diskurs und Empirie Münster : Waxmann (2011) , 87-101
Bruder, Simone; Klug, Julia; Hertel, Silke; Schmitz, Bernhard:
Messung, Modellierung und Förderung der Beratungskompetenz und Diagnostischen Kompetenz von Lehrkräften
In: Lehrerbildung auf dem Prüfstand, (2010) , 173-193
Hochweber, Jan:
Was erfassen Mathematiknoten?
Münster [u.a.] : Waxmann (2010) , 398
Harney, Benjamin; Imhäuser, Kurt; Makles, Anna; Schräpler, Jörg-Peter; Terpoorten, Tobias; Weishaupt, Horst:
Bildung eines Sozialraumindexes
In: Bonsen, Martin; Bos, Wilfried; Gröhlich, Carola; Harney, Benjamin; Imhäuser, Kurt; Makles, Anna; Schräpler, Jörg-Peter; Terpoorten, Tobias; Weishaupt, Horst; Wendt, Heike (Hrsg.): Zur Konstruktion von Sozialindizes Bonn : BMBF (2010) , 77-122
Harney, Benjamin; Imhäuser, Kurt; Makles, Anna; Schräpler, Jörg-Peter; Terpoorten, Tobias; Weishaupt, Horst:
Deskription der Raummodelle und der verwendeten Daten
In: Bonsen, Martin; Bos, Wilfried; Gröhlich, Carola; Harney, Benjamin; Imhäuser, Kurt; Makles, Anna; Schräpler, Jörg-Peter; Terpoorten, Tobias; Weishaupt, Horst; Wendt, Heike (Hrsg.): Zur Konstruktion von Sozialindizes Bonn : BMBF (2010) , 45-76
Makles, Anna; Weishaupt, Horst:
Stadt Dortmund und Kreis Coesfeld in NRW
In: Bonsen, Martin; Bos, Wilfried; Gröhlich, Carola; Harney, Benjamin; Imhäuser, Kurt; Makles, Anna; Schräpler, Jörg-Peter; Terpoorten, Tobias; Weishaupt, Horst; Wendt, Heike (Hrsg.): Zur Konstruktion von Sozialindizes Bonn : BMBF (2010) , 31-44
Bonsen, Martin; Bos, Wilfried; Gröhlich, Carola; Harney, Benjamin; Imhäuser, Kurt; Makles, Anna; Schräpler, Jörg-Peter; Terpoorten, Tobias; Weishaupt, Horst; Wendt, Heike:
Zur Konstruktion von Sozialindizes
Bonn : BMBF (2010) , 178
Brose, Annette; Schmiedek, Florian; Lövdén, Martin; Molenaar, Peter C.M.; Lindenberger, Ulman:
Adult age differences in co-variation of motivation and working memory performance
In: Research in Human Development, 7 (2010) 1 , 61-78
Buhl, Monika; Lindner, Daniela:
Zeitperspektiven im Jugendalter.
In: Diskurs Kindheits- und Jugendforschung, 4 (2009) 2 , S. 197-216
Greb, Karina; Poloczek, Sebastian; Lipowsky, Frank; Faust, Gabriele:
PERLE-Instrumente.
Frankfurt a.M. u.a. : DIPF u.a. (2009) , 182 S.
Hartmann, Ulrike:
Kompetenzprofile historischer Perspektivenübernahme in Klasse 7 und 10.
In: Hodel, Jan & Ziegler, Béatrice (Hrsg): Forschungswerkstatt Geschichtsdidaktik 07 Bern : hep Verl. (2009) , S. 79-89
Jude, Nina:
Zur Struktur von Sprachkompetenz.
Frankfurt a.M. : Univ. (2008) , 220 S.
Goldhammer, Frank; Moosbrugger, Helfried; Schweizer, Karl:
On the seperability of cognitive abilities related to Posner's attention components and their contributions to conceptually distinct attention abilities related to working memory, action theory, and psychometric assessment.
In: European Psychologist, 12 (2007) 2 , S. 103-118
Maag Merki, Katharina; Grob, U.:
Überfachliche Kompetenzen: zur Validierung eines Indikatorensystems.
In: Frey, A. u.a. (Hrsg.): Kompetenzdiagnostik - Theorien und Methoden zur Erfassung und Bewertung von beruflichen Kompetenzen Landau : Verl. Empirische Pädagogik (2005) , S. 7-30
Moosbrugger, Helfried; Hartig, Johannes:
Faktorenanalyse.
In: Kubinger, K. und R. Jäger (Hrsg.): Schlüsselbegriffe der Psychologischen Diagnostik. Weinheim : Psychologie Verlags Union. (2003) , S. 137-145
Schweizer, Karl; Koch, W.:
Der Beitrag perzeptueller und kognitiver Prozesse zur Intelligenz: Eine Reanalyse.
In: Zeitschrift für Differentielle und Diagnostische Psychologie, 23 (2002) 3 , S. 247-260
 

Achtung!
Es werden immer nur die markierten Treffer der aktuellen Seite angezeigt oder exportiert

Markierte Treffer dieser Seite exportieren

Zu exportierende Felder:
 
zu exportierendes Format:
 

alphabetisch nach Autor/Titel sortieren

 
zuletzt verändert: 11.11.2016