Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Forschung

Ergebnis der Suche in der DIPF Publikationendatenbank


Ihre Abfrage:

(Schlagwörter: ITEM-RESPONSE-THEORY )


Treffer pro Seite

 

1-52 von 52
 
Kroehne, Ulf; Hahnel, Carolin; Goldhammer, Frank:
Invariance of the response processes between gender and modes in an assessment of reading
In: Frontiers in Applied Mathematics and Statistics, 5:2 (2019)
Zehner, Fabian; Weis, Mirjam; Vogel, Freydis; Leutner, Detlev; Reiss, Kristina:
Kollaboratives Problemlösen in PISA 2015
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 22 (2019) 3 , 617-646
Wu, Qian; Debeer, Dries; Buchholz, Janine; Hartig, Johannes; Janssen, Rianne:
Predictors of individual performance changes related to item positions in PISA assessments
In: Large-scale Assessments in Education, 7 (2019) , 5
Naumann, Alexander; Musow, Stephanie; Aichele, Christine; Hochweber, Jan; Hartig, Johannes:
Instruktionssensitivität von Tests und Items
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 22 (2019) 1 , 181-202
Buchholz, Janine; Hartig, Johannes:
Comparing attitudes across groups
In: Applied Psychological Measurement, 43 (2019) 3 , 241-250
Frey, Andreas; Spoden, Christian; Goldhammer, Frank; Wenzel, S. Franziska C.:
Response time-based treatment of omitted responses in computer-based testing
In: Behaviormetrika, 45 (2018) 2 , 505-526
Buchholz, Janine; Hartig, Johannes:
The impact of ignoring the partially compensatory relation between ability dimensions on norm-referenced test scores
In: Psychological Test and Assessment Modeling, 60 (2018) 3 , 369-385
He, Jia; Barrera-Pedemonte, Fabian; Buchholz, Janine:
Cross-cultural comparability of noncognitive constructs in TIMSS and PISA
In: Assessment in Education, (2018) , online first
Goldhammer, Frank; Martens, Thomas; Lüdtke, Oliver:
Conditioning factors of test-taking engagement in PIAAC
In: Large-scale Assessments in Education, 5 (2017) , 18
Nagy, Gabriel; Retelsdorf, Jan; Goldhammer, Frank; Schiepe-Tiska, Anja; Lüdtke, Oliver:
Veränderungen der Lesekompetenz von der 9. zur 10. Klasse
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. Sonderheft, 33 (2017) , 177-203
Naumann, Alexander; Hartig, Johannes; Hochweber, Jan:
Absolute and relative measures of instructional sensitivity
In: Journal of Educational and Behavioral Statistics, 42 (2017) 6 , 678-705
Kunina-Habenicht, Olga; Rupp, André A.; Wilhelm, Oliver:
Incremental validity of multidimensional proficiency scores from diagnostic classification models: An illustration for elementary school mathematics
In: International Journal of Testing, 17 (2017) 4 , 277-301
Köhler, Carmen:
Isn't something missing? Latent variable models accounting for item nonresponse
Berlin : Freie Universität Berlin (2017)
Köhler, Carmen; Hartig, Johannes:
Practical significance of item misfit in educational assessments
In: Applied Psychological Measurement, 41 (2017) 5 , 388-400
Hartig, Johannes; Harsch, Claudia:
Multidimensional structures of competencies
In: Leutner, Detlev;Fleischer, Jens;Grünkorn, Juliane;Klieme, Eckhard (Hrsg.): Competence assessment in education Cham : Springer (2017) , 357-368
Frey, Andreas; Kröhne, Ulf; Seitz, Nicki-Nils; Born, Sebastian:
Multidimensional adaptive measurement of competences
In: Leutner, Detlev;Fleischer, Jens;Grünkorn, Juliane;Klieme, Eckhard (Hrsg.): Competence assessment in education Cham : Springer (2017) , 369-387
He, Jia; Buchholz, Janine; Klieme, Eckhard:
Effects of anchoring vignettes on comparability and predictive validity of student self-reports in 64 cultures
In: Journal of Cross-Cultural Psychology, 48 (2017) 3 , 319-334
Bürger, Sarah; Kröhne, Ulf; Goldhammer, Frank:
The transition to computer-based testing in large-scale assessments
In: Psychological Test and Assessment Modeling, 4 (2016) 58 , 597-616
Mehren, Rainer; Rempfler, Armin; Ullrich-Riedhammer, Eva Marie; Buchholz, Janine; Hartig, Johannes:
Systemkompetenz im Geographieunterricht
In: Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften, 22 (2016) 1 , 147-163
Nagy, Gabriel; Nagengast, Benjamin; Frey, Andreas; Becker, Michael; Rose, Norman:
Itempositionseffekte in Large-Scale-Assessments
In: Bundesministerium für Bildung und Forschung (Hrsg.): Forschungsvorhaben in Ankopplung an Large-Scale-Assessments Berlin : Bundesministerium für Bildung und Forschung (2016) , 121-139
Kaspar, Roman; Döring, Ottmar; Wittmann, Eveline; Hartig, Johannes; Weyland, Ulrike; Nauerth, Annette; Möllers, Michaela; Rechenbach, Simone; Simon, Julia; Worofka, Iberé:
Competencies in geriatric nursing
In: Vocations and Learning, 9 (2016) 2 , 185-206
Mehren, Rainer; Rempfler, Armin; Ulrich-Riedhammer, Eva Marie; Buchholz, Janine; Hartig, Johannes:
System competence in geography education
In: Lavonen, J.; Juuti, K.; Lampiselkä, J.; Uitto, A.;Hahl, K. (Hrsg.): Electronic proceedings of the ESERA 2015 conference Helsinki : University of Helsinki (2016) , 1643-1651
Naumann, Alexander; Hochweber, Jan; Klieme, Eckhard:
A psychometric framework for the evaluation of instructional sensitivity
In: Educational Assessment, 21 (2016) 2 , 89-101
Kaspar, Roman; Hartig, Johannes:
Emotional competencies in geriatric nursing
In: Advances in Health Sciences Education, 21 (2016) 1 , 105-109
Krampen, Dorothea:
Zur Bedeutung des Testformats für die Testauswertung
Frankfurt am Main : Lang (2015) , 187
Mehren, Rainer; Rempfler, Armin; Ulrich-Riedhammer, Eva Marie; Buchholz, Janine; Hartig, Johannes:
Validierung eines Kompetenzmodells zur Geographischen Systemkompetenz
In: Gryl, Inga;Schlottmann, Antje;Kanwischer, Detlef (Hrsg.): Mensch:Umwelt:System Berlin : LIT Verlag (2015) , 61-81
Mehren, Rainer; Rempfler, Armin; Ulrich-Riedhammer, Eva M.; Buchholz, Janine; Hartig, Johannes:
Wie lässt sich Systemdenken messen?
In: Geographie aktuell & Schule, 37 (2015) 215 , 4-16
Boubekki, Ahcène; Brefeld, Ulf; Delacroix, Thomas:
Generalising IRT to discriminate between examinees
In: Santos, O.C.;Boticario, J.G.;Romero, C.;Pechenizkiy, M.;Merceron, A.;Mitros, P.;Luna, J.M.;Mihaescu, C.;Moreno, P.;Hershkovitz, A.;Ventura, S.;Desmarais, M. (Hrsg.): Proceedings of the 8th International Conference on Educational Data Mining (EMD 2015) 26-29 June Madrid, Spain Madrid : International Educational Data Mining Society (2015) , 604-606
Kröhne, Ulf; Goldhammer, Frank; Partchev, Ivailo:
Constrained multidimensional adaptive testing without intermixing items from different dimensions
In: Psychological Test and Assessment Modeling, 56 (2014) 4 , 348-367
Debeer, Dries; Buchholz, Janine; Hartig, Johannes; Janssen, Rianne:
Student, school, and country differences in sustained test-taking effort in the 2009 PISA reading assessment
In: Journal of Educational and Behavioral Statistics, 39 (2014) 6 , 502-523
Grünkorn, Juliane:
Modellkompetenz im Biologieunterricht
Berlin : Hochschulschriftenstelle FU Berlin (2014) , 298
Harks, Birgit; Klieme, Eckhard; Hartig, Johannes; Leiss, Dominik:
Separating cognitive and content domains in mathematical competence
In: Educational Assessment, 19 (2014) 4 , 243-266
Goldhammer, Frank; Kröhne, Ulf:
Controlling individuals' time spent on task in speeded performance measures
In: Applied Psychological Measurement, 38 (2014) 4 , 255-267
Leutner, Detlev (Hrsg.); Klieme, Eckhard (Hrsg.); Fleischner, Jens (Hrsg.); Kuper, Harm (Hrsg.):
Kompetenzmodelle zur Erfassung individueller Lernergebnisse und zur Bilanzierung von Bildungsprozessen
Wiesbaden : Springer VS (2013) , 88
Abberger, Birgit; Haschke, Anne; Wirtz, Markus; Kroehne, Ulf; Bengel, Juergen; Baumeister, Harald:
Development and evaluation of a computer adaptive test to assess anxiety in cardiovascular rehabilitation patients
In: Archives of Physical Medicine and Rehabilitation, 94 (2013) 12 , 2433-2439
Hartig, Johannes; Frey, Andreas:
Sind Modelle der Item-Response-Theorie (IRT) das "Mittel der Wahl" für die Modellierung von Kompetenzen?
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. Sonderh., 16 (2013) 1 , 47-51
Frey, Andreas; Kröhne, Ulf:
Reporting differentiated literacy results in PISA by using multidimensional adaptive testing
In: Prenzel, Manfred; Kobarg, Mareike; Schöps, Katrin; Rönnebeck, Silke (Hrsg.): Research on PISA Dordrecht : Springer (2013) , 103-120
Mildner, Dorothea:
Klassische Testtheorie
In: Wirtz, Markus Antonius (Hrsg.): Dorsch - Lexikon der Psychologie Bern : Verlag Hans Huber (2013) , 830-832
Hartig, Johannes; Buchholz, Janine:
A multilevel item response model for item position effects and individual persistence
In: Psychological Test and Assessment Modeling, 54 (2012) 4 , 418-431
Hartig, Johannes; Riekmann, Wibke:
Bestimmung der Level-Grenzen in der leo. - Level-One-Studie
In: Grotlüschen, Anke; Riekmann, Wibke (Hrsg.): Funktionaler Analphabetismus in Deutschland Münster : Waxmann (2012) , 106-122
Hartig, Johannes; Frey, Adreas; Nold, Günter; Klieme, Eckhard:
An application of explanatory item response modeling for model-based proficiency scaling
In: Educational and Psychological Measurement, 72 (2012) 4 , 665-686
Rauch, Dominique:
Beiträge zur Lesekompetenz von Personen mit unterschiedlicher Sprachbiographie
Frankfurt : Universitätspublikation (2011) , 101
Rauch, Dominique; Hartig, Johannes:
Multiple-choice versus open-ended response formats of reading test items: A two-dimensional IRT analysis
In: Psychological Test and Assessment Modeling, 52 (2010) 4 , 354-379
Hartig, Johannes; Goldhammer, Frank:
Modelle der Item-Response-Theorie
In: Maschke, Sabine; Stecher, Ludwig (Hrsg.): Methoden der empirischen erziehungswissenschaftlichen Forschung. Enzyklopädie Erziehungswissenschaft Online (EEO) Weinheim : Juventa Verl. (2010) , 1-36
Höhler, Jana; Hartig, Johannes; Goldhammer, Frank:
Modeling the multidimensional structure of students' foreign language competence within and between classrooms
In: Psychological Test and Assessment Modeling, 52 (2010) 3 , 323-340
Hartig, Johannes; Goldhammer, Frank:
Modelle der Item-Response-Theorie.
Weinheim : Juventa Verl. (2010) , 36 S.
Hartig, Johannes:
Messung der Kompetenzen von Lehrpersonen mit Modellen der Item-Response-Theorie
In: Zlatkin-Troitschaskaia, Olga; Beck, Klaus; Sembill, Detlef; Nickolaus, Reinhold; Mulder, Regina (Hrsg.): Lehrprofessionalität Weinheim [u.a.] : Beltz (2010) , 295-310
Blömeke, Sigrid; Schwarz, Björn; Kaiser, Gabriele; Seeber, Susan; Lehmann, Rainer:
Untersuchungen zum mathematischen und mathematikdidaktischen Wissen angehender GHR- und Gymnasiallehrkräfte.
In: Journal für Mathematik-Didaktik, 30 (2009) 3-4 , S. 232-255
Hartig, Johannes:
Messung der Kompetenzen von Lehrpersonen mit Modellen der Item-Respone-Theorie.
In: Zlatkin-Troitschanskaia, Olga; Beck, Klaus; Sembill, Detlef; Nickolaus, Reinhold & Mulder, Regina (Hrsg.): Lehrprofessionalität Weinheim [u.a.] : Beltz (2009) , S. 295-310
Hartig, Johannes; Höhler, Jana:
Multidimensional IRT models for the assessment of competences.
In: Studies in Educational Evaluation, 35 (2009) 2-3 , S. 57-63
Hartig, Johannes (Hrsg.); Klieme, Eckhard (Hrsg.); Leutner, Detlev (Hrsg.):
Assessment of competencies in educational contexts
Göttingen [u.a.] : Hogrefe (2008) , XII, 356 S.
Hartig, Johannes; Höhler, Jana:
Representation of competencies in multidimensional IRT models with within-item and between-item multidimensionality.
In: Zeitschrift für Psychologie, 216 (2008) 2 , S. 89-101
 

Achtung!
Es werden immer nur die markierten Treffer der aktuellen Seite angezeigt oder exportiert

Markierte Treffer dieser Seite exportieren

Zu exportierende Felder:
 
zu exportierendes Format:
 

alphabetisch nach Autor/Titel sortieren

 
zuletzt verändert: 11.11.2016