Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Forschung

Ergebnis der Suche in der DIPF Publikationendatenbank


Ihre Abfrage:

(Schlagwörter: KOGNITION )


Treffer pro Seite

 

1-24 von 24
 
Hahnel, Carolin; Schoor, Cornelia; Kroehne, Ulf; Goldhammer, Frank; Mahlow, Nina; Artelt, Cordula:
The role of cognitive load in university students' comprehension of multiple documents
In: Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 33 (2019) 2 , 105-118
Fetvadjiev, Velichko H.; He, Jia:
The longitudinal links of personality traits, values, and well-being and self-esteem
In: Journal of Personality and Social Psychology, 117 (2019) 2 , 448-464
Boer, Diana; Hanke, Katja; He, Jia:
On detecting systematic measurement error in cross-cultural research
In: Journal of Cross-Cultural Psychology, 49 (2018) 5 , 713-734
Karbach, Julia; Schmiedek, Florian; Hasselhorn, Marcus:
Kognitives Training
In: Rost, Detlef H.; Sparfeldt, Jörn R.; Buch, Susanne R. (Hrsg.): Handwörterbuch Pädagogische Psychologie Weinheim : Beltz (2018) , 345-353
Gawrilow, Caterina; Rauch, Wolfgang:
Selbstregulationsfähigkeiten und exekutive Funktionen im Entwicklungsverlauf bei Vorschul- und Schulkindern
In: Hartmann, Ulrike;Hasselhorn, Marcus;Gold, Andreas (Hrsg.): Entwicklungsverläufe verstehen - Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 158-174
Knoepke, Julia; Richter, Tobias; Isberner, May-Britt; Naumann, Johannes; Neeb, Yvonne; Weinert, Sabine:
Processing of positive-causal and negative-causal coherence relations in primary school children and adults
In: Journal of Child Language, 44 (2017) 2 , 297-328
Schmiedek, Florian:
Methods and designs
In: Strobach, Tilo;Karbach, Julia (Hrsg.): Cognitive training Cham : Springer (2016) , 9-18
Goldhammer, Frank; Gniewosz, Gabriela; Zylka, Johannes:
ICT engagement in learning environments
In: Kuger,Susanne;Klieme,Eckhard;Jude,Nina;Kaplan,David (Hrsg.): Assessing contexts of learning Cham : Springer (2016) , 331-351
Abubakar, Amina; He, Jia:
The association between parental support and mental health outcomes among adolescents in 17 countries
In: International Psychological Bulletin, (2016) 20 , 18-22
Kuger, Susanne; Klieme, Eckhard:
Dimensions of context assessment
In: Kuger, Susanne; Klieme, Eckhard, Jude, Nina; Kaplan, David (Hrsg.): Assessing contexts of learning Cham : Springer (2016) , 3-37
Dirk, Judith; Schmiedek, Florian:
Fluctuations in elementary school children's working memory performance in the school context
In: Journal of Educational Psychology, 108 (2016) 5 , 722-739
Heußner, Martin:
Aufbau und Abbau einer Unterrichtsintervention - Fallanalysen aus dem IDeA-IGEL Projekt
Frankfurt am Main : Universitätsbibliothek (2015) , 369
Trautwein, Ulrich; Dumont, Hanna; Dicke, Anna-Lena:
Schooling
In: Wright, James D. (Hrsg.): International encyclopedia of the social and behavioral sciences Oxford : Elsevier (2015) , 119-124
Noack, Hannes; Lövdén, Martin; Schmiedek, Florian:
On the validity and generality of transfer effects in cognitive training research
In: Psychological Research, 78 (2014) 6 , 773-789
Hasselhorn, Marcus (Hrsg.); Heuer, Herbert (Hrsg.); Schneider, Silvia (Hrsg.):
Experimentelle Handlungsforschung
Stuttgart : Kohlhammer (2014) , 232
Harks, Birgit; Klieme, Eckhard; Hartig, Johannes; Leiss, Dominik:
Separating cognitive and content domains in mathematical competence
In: Educational Assessment, 19 (2014) 4 , 243-266
Bürgermeister, Anika; Klieme, Eckhard; Rakoczy, Katrin; Harks, Birgit; Blum, Werner:
Formative Leistungsbeurteilung im Unterricht
In: Hasselhorn, Marcus;Schneider, Wolfgang;Trautwein, Ulrich (Hrsg.): Lernverlaufsdiagnostik Göttingen : Hogrefe (2014) , 41-60
Lonnemann, Jan; Linkersdörfer, Janosch; Nagler, Telse; Hasselhorn, Marcus; Lindberg, Sven:
Spatial representations of numbers and letters in children
In: Frontiers in Psychology, 4 (2013) , 544
Hasselhorn, Marcus; Linke-Hasselhorn, Kathrin:
Fostering early numerical skills at school start in children at risk for mathematical achievement problems
In: International Education Studies, 6 (2013) 3 , 213-220
Eckensberger, Lutz H.:
Culture inclusive action theory
In: Valsiner, Jaan (Hrsg.): Oxford handbook of culture and psychology Oxford : Oxford Univ. Pr. (2012) , 357-402
Lonnemann, Jan; Linkersdörfer, Janosch; Hasselhorn, Marcus; Lindberg, Sven:
Neurokognitive Korrelate der Dyskalkulie
In: Kindheit und Entwicklung, 20 (2011) 1 , 13-20
Rauers, Antje; Riediger, Michaela; Schmiedek, Florian; Lindenberger, Ulman:
With a little help from my spouse
In: Gerontology, 57 (2011) 2 , 161-166
Hasselhorn, Marcus; Labuhn, Andju S.:
Lernstrategien
In: Hascher, Tina; Schmitz, Bernhard (Hrsg.): Pädagogische Interventionsforschung Weinheim [u.a.] : Juventa Verl. (2010) , 73-84
Hesse, Hermann-Günter; Bender-Szymanski, Dorothea:
Interkulturelles Lernen.
In: Unterrichtswissenschaft, 21 (1993) 2 , S. 147-166
 

Achtung!
Es werden immer nur die markierten Treffer der aktuellen Seite angezeigt oder exportiert

Markierte Treffer dieser Seite exportieren

Zu exportierende Felder:
 
zu exportierendes Format:
 

alphabetisch nach Autor/Titel sortieren

 
zuletzt verändert: 11.11.2016