Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Forschung

Ergebnis der Suche in der DIPF Publikationendatenbank


Ihre Abfrage:

(Schlagwörter: MESSUNG )


Treffer pro Seite

 

1-180 von 180
 
Di Mitri, Daniele; Schneider, Jan; Specht, Marcus; Drachsler, Hendrik:
Detecting mistakes in CPR training with multimodal data and neural networks
In: Sensors, 19 (2019) 14 , 3099
Schmidt, Andrea; Dirk, Judith; Schmiedek, Florian:
The importance of peer relatedness at school for affective wellbeing in children
In: Social Development, (2019) , online first
Fischer, Jessica; Praetorius, Anna-Katharina; Klieme, Eckhard:
The impact of linguistic similarity on cross-cultural comparability of students' perceptions of teaching quality
In: Educational Assessment, Evaluation and Accountability, 2 (2019) 31 , 201-220
Möwisch, Dave; Schmiedek, Florian; Richter, David; Brose, Annette:
Capturing affective wellbeing in daily life with the day reconstruction method
In: Journal of Happiness Studies, 20 (2019) 2 , 641-663
Marsh, Herbert W.; Pekrun, Reinhard; Parker, Philip D.; Murayama, Kou; Guo, Jiesi; Dicke, Theresa; Arens, A. Katrin:
The murky distinction between self-concept and self-efficacy
In: Journal of Educational Psychology, 111 (2019) 2 , 331-353
Neubauer, Andreas B.; Dirk, Judith; Schmiedek, Florian:
Momentary working memory performance is coupled with different dimensions of affect for different children: A mixture model analysis of ambulatory assessment data.
In: Developmental Psychology, 55 (2019) 4 , 754-766
Buchholz, Janine; Hartig, Johannes:
Comparing attitudes across groups
In: Applied Psychological Measurement, 43 (2019) 3 , 241-250
Brandt, Naemi; Becker, Michael; Tetzner, Julia; Brunner, Martin; Kuhl, Poldi; Maaz, Kai:
Personality across the lifespan
In: European Journal of Psychological Assessment., (2018) , online first
Smyth, Joshua M.; Neubauer, Andreas B.; Russell, Michael A.:
Assessing and understanding the role of everyday emotion and affect in relation to stress and health
In: Emotion Researcher, ISRE's Sourcebook for Research on Emotion and Affect, (2018)
Sälzer, Christine; Roczen, Nina:
Assessing global competence in PISA 2018
In: International Journal of Development Education and Global Learning, 10 (2018) 1 , 5-20
Roebers, Claudia; Hasselhorn, Marcus:
Schulbereitschaft - zur theoretischen und empirischen Fundierung des Konzepts
In: Schneider, Wolfgang; Hasselhorn, Marcus (Hrsg.): Schuleingangsdiagnostik Göttingen : Hogrefe (2018) , 1-18
Raffington, Laurel; Schmiedek, Florian; Heim, Christine; Shing, Yee Lee:
Cognitive control moderates parenting stress effects on children's diurnal cortisol
In: PLoS ONE, 13 (2018) 1 , e0191215
Hasselhorn, Marcus; Artelt, Cordula:
Metakognition
In: Rost, Detlef H.; Sparfeldt, Jörn R.; Buch, Susanne R. (Hrsg.): Handwörterbuch Pädagogische Psychologie Weinheim : Beltz (2018) , 520-526
Sälzer, Christine; Roczen, Nina:
Die Messung von Global Competence im Rahmen von PISA 2018
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 21 (2018) 2 , 299-316
Engelhardt, Lena; Goldhammer, Frank:
Number series study (DIPF): Technical report
Köln : GESIS - Leibniz-Instiut für Sozialwissenschaften (2018) , 1-16
Goldhammer, Frank; Martens, Thomas; Lüdtke, Oliver:
Conditioning factors of test-taking engagement in PIAAC
In: Large-scale Assessments in Education, 5 (2017) , 18
Zehner, Fabian; Weis, Mirjam; Vogel, Freydis; Leutner, Detlev; Reiss, Kristina:
Kollaboratives Problemlösen in PISA 2015
München : Technische Universität München, Zentrum für internationale Bildungsvergleichsstudien (2017)
Schneider, Oliver; Martens, Thomas; Bauer, Mathias; Ott-Kroner, Alexandra; Dick, Uwe; Dorochevsky, Michel:
SensoMot
In: Igel, Christoph; Ullrich, Carsten; Wessner, Martin (Hrsg.): Bildungsräume Bonn : Köllen (2017) , 267-272
Adolf, Janne K.; Voelkle, Manuel C.; Brose, Annette; Schmiedek, Florian:
Capturing context-related change in emotional dynamics via fixed moderated time series analysis
In: Multivariate Behavioral Research, 52 (2017) 4 , 499-531
Feldhoff, Tobias; Radisch, Falk:
Messung von Schulqualität
In: Steffens, Ulrich; Maag Merki, Katharina; Fend, Helmut (Hrsg.): Schulgestaltung Münster : Waxmann (2017) , 135-158
Bischof, Linda Marie; Feldhoff, Tobias; Hochweber, Jan; Klieme, Eckhard:
Untersuchung von Schulentwicklung anhand von Schuleffektivitätsdaten - "Yes, we can"?!
In: Steffens, Ulrich; Maag Merki, Katharina; Fend, Helmut (Hrsg.): Schulgestaltung Münster : Waxmann (2017) , 287-308
Dirk, Judith; Schmiedek, Florian:
Variability in children's working memory is coupled with perceived disturbance
In: Research in Human Development, 14 (2017) 3 , 200-218
Putten, Annette van der; Dijkstra, Roos; Huls, Jessica; Visser, Linda:
Assessment of temperament in children with profound intellectual and multiple disabilities
In: Cogent Psychology, 4 (2017) 1 , 1335038
Bögeholz, Susanne; Eggert, Sabina; Ziese, Carolin; Hasselhorn, Marcus:
Modeling and fostering decision-making competencies regarding challenging issues of sustainable development
In: Leutner, Detlev;Fleischer, Jens;Grünkorn, Juliane;Klieme, Eckhard (Hrsg.): Competence assessment in education Cham : Springer (2017) , 263-284
Dirk, Judith; Kratzsch, Gesa Katharina; Prindle, John P.; Kröhne, Ulf; Goldhammer, Frank; Schmiedek, Florian:
Paper-based assessment of the effects of aging on response time in processing speed
In: Journal of Intelligence, 5 (2017) 2 , 1-16
Bosche, Brigitte; Hülsmann, Katrin; Neß, Harry; Seidel, Sabine:
ProfilPASS - Kompetenzen ermitteln und bilanzieren
In: Erpenbeck, John; Rosenstiel, Lutz von; Grote, Sven; Sauter, Werner (Hrsg.): Handbuch Kompetenzmessung Stuttgart : Schäffer-Poeschel (2017) , 29-47
Trautwein, Ulrich (Hrsg.); Hasselhorn, Marcus (Hrsg.):
Begabungen und Talente
Göttingen : Hogrefe (2017) , 271
Kühnhausen, Jan; Dirk, Judith; Schmiedek, Florian:
Individual classification of elementary school children's physical activity
In: Behavior Research Methods, 49 (2017) 2 , 685-697
Brandenburg, Janin; Klesczewski, Julia; Schuchardt, Kirsten; Fischbach, Anne; Büttner, Gerhard; Hasselhorn, Marcus:
Phonological processing in children with specific reading disorder versus typical learners
In: Journal of Educational Psychology, 109 (2017) 5 , 709-726
Praetorius, Anna-Katharina; McIntyre, Nora; Klassen, Robert M.:
Reactivity effects in video-based classroom research
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. Sonderheft, 32 (2017) , 49-74
Morin, Alexandre J. S.; Arens, A. Katrin; Tran, Antoine; Caci, Hervé:
Exploring sources of construct-relevant multidimensionality in psychiatric measurement
In: International Journal of Methods in Psychiatric Research, 25 (2016) 4 , 277-288
Heine, Jörg-Henrik; Mang, Julia; Borchert, Lars; Gomolka, Jens; Kröhne, Ulf; Goldhammer, Frank; Sälzer, Christine:
Kompetenzmessung in PISA 2015
In: Reiss, Kristina;Sälzer, Christine;Schiepe-Tiska, Anja;Klieme, Eckhard;Köller, Olaf (Hrsg.): PISA 2015 Münster : Waxmann (2016) , 383-430
Bürger, Sarah; Kröhne, Ulf; Goldhammer, Frank:
The transition to computer-based testing in large-scale assessments
In: Psychological Test and Assessment Modeling, 4 (2016) 58 , 597-616
Janke, Stefan; Nitsche, Sebastian; Dickhäuser, Oliver; Praetorius, Anna-Katharina; Benning, Katharina; Fasching, Michaela; Dresel, Markus:
Deconstructing performance goal orientations
In: Learning and Individual Differences, 50 (2016) , 133-146
He, Jia; van de Vijver, Fons J. R.:
Response styles in factual items
In: International Journal of Psychology, 51 (2016) 6 , 445-452
Wenzel, S. Franziska C.; Engelhardt, Lena; Hartig, Katja; Kuchta, Kathrin; Frey, Andreas; Goldhammer, Frank; Naumann, Johannes; Forz, Holger:
Computergestützte, adaptive und verhaltensnahe Erfassung informations- und kommunikations-technologiebezogener Fertigkeiten (ICT-Skills) (CavE-ICT)
In: Bundesministerium für Bildung und Forschung (Hrsg.): Forschungsvorhaben in Ankopplung an Large-Scale-Assessments Berlin : Bundesministerium für Bildung und Forschung (2016) , 161-180
Dicke, Theresa; Holzberger, Doris; Kunina-Habenicht, Olga; Linninger, Christina; Schulze-Stocker, Franziska; Seidel, Tina; Terhart, Ewald; Leutner, Detlev; Kunter, Mareike:
"Doppelter Praxisschock" auf dem Weg ins Lehramt?
In: Psychologie in Erziehung und Unterricht, 63 (2016) 4 , 244-257
Grandy, Thomas H.; Garrett, Douglas D.; Schmiedek, Florian; Werkle-Bergner, Markus:
On the estimation of brain signal entropy from sparse neuroimaging data
In: Scientific Reports, 6 (2016) 23073
Böhm, Peter; Rittberger, Marc:
Einsatz von Webanalyse in überregionalen Informationsinfrastruktureinrichtungen
In: Information - Wissenschaft & Praxis, 67 (2016) 4 , 241-251
Kuger, Susanne:
Curriculum and learning time in international school achievement studies
In: Kuger, Susanne; Klieme, Eckhard; Jude, Nina; Kaplan, David (Hrsg.): Assessing contexts of learning Cham : Springer (2016) , 395-422
Stelter, Annette:
Validität der Konstruktinterpretation von Testwerten zur Erfassung des technologiebasierten Problemlösens von Erwachsenen im Programme for the International Assessment of Adult Competencies (PIAAC)
Frankfurt am Main : Goethe-Universität (2016)
Scherer, Ronny; Jansen, Malte; Nilsen, Trude; Areepattamannil, Shaljan; Marsh, Herbert W.:
The quest for comparability
In: PLoS ONE, (2016)
Koch, Tobias; Schultze, Martin; Jeon, Minjeong; Nussbeck, Fridtjof; Praetorius, Anna-Katharina; Eid, Michael:
A cross-classified CFA-MTMM model for structurally different and non-independent interchangeable methods
In: Multivariate Behavioral Research, 51 (2016) 1 , 67-85
Langguth, Nadine; Könen, Tanja; Matulis, Simone; Steil, Regina; Gawrilow, Caterina; Stadler, Gertraud:
Barriers to physical activity in adolescents
In: Zeitschrift für Gesundheitspsychologie, 23 (2015) 2 , 47-59
Bugl, Petra; Schmid, Johanna; Gawrilow, Caterina:
Ambulantes Assessment in der Schule
In: Lernen und Lernstörungen, 4 (2015) 4 , 261-268
Neeb, Yvonne; Naumann, Johannes; Knoepke, Julia; Isberner, Maj-Britt; Richter, Tobias:
Phonologische Verarbeitung von gesprochener und geschriebener Sprache
In: Redder, Angelika;Naumann, Johannes;Tracy, Rosemarie (Hrsg.): Forschungsinitiative Sprachdiagnostik und Sprachförderung Münster : Waxmann (2015) , 47-66
He, Jia; Vijver, Fons J.R. van de; Domínguez Espinosa, Alejandra del Carnen; Abubakar-Ali, Amina; Adams, Bryan Gregory; Villieux, Arnaud:
Enhancement and denial in socially desirable responding
In: Cross-Cultural Research, 49 (2015) 3 , 227-249
Goldhammer, Frank:
Measuring ability, speed, or both? Challenges, psychometric solutions, and what can be gained from experimental control
In: Measurement: Interdisciplinary Research and Perspectives, 13 (2015) 3/4 , 133-164
Hasselhorn, Marcus; Ehm, Jan-Henning; Schneider, Wolfgang; Schöler, Hermann:
Das Projekt ""Schulreifes Kind""
Göttingen : Hogrefe (2015) , 102
Gabriel, Katrin; Praetorius, Anna-Katharina; Lipowsky, Frank:
Wie in der einen Stunde, so auch in der anderen?
In: Jahrbuch für Allgemeine Didaktik, (2015) , 85-95
Arens, A. Katrin; Hasselhorn, Marcus:
Differentiation of competence and affect self-perceptions in elementary school students
In: European Journal of Psychology of Education, 30 (2015) 4 , 405-419
Brose, Annette; Voelke, Manuel C.; Lövdén, Martin; Lindenberger, Ulman; Schmiedek, Florian:
Differences in the between-person and within-person structures of affect are a matter of degree
In: European Journal of Personality, 29 (2015) 1 , 55-71
Linkersdörfer, Janosch; Jurcoane, Alina; Lindberg, Sven; Kaiser, Jochen; Hasselhorn, Marcus; Fiebach, Christian J.; Lonnemann, Jan:
The association between gray matter volume and reading proficiency
In: Journal of Cognitive Neuroscience, 27 (2015) 2 , 308-318
Tetzner, Julia; Becker, Michael:
How being an optimist makes a difference
In: Social Psychological and Personality Science, 6 (2015) 3 , 325-333
Kaspar, Roman; Oswald, Frank; Wahl, Hans-Werner; Voss, Elke; Wettstein, Markus:
Daily mood and out-of-home mobility in older adults
In: Journal of Applied Gerontology, 34 (2015) 1 , 26-47
Beinborn, Lisa; Zesch, Torsten; Gurevych, Iryna:
Readability for foreign language learning
In: Recent Advances in Automatic Readability Assessment and Text Simplification: Special Issue of the International Journal of Applied Linguistics, 165 (2014) 2 , 136-162
Kröhne, Ulf; Goldhammer, Frank; Partchev, Ivailo:
Constrained multidimensional adaptive testing without intermixing items from different dimensions
In: Psychological Test and Assessment Modeling, 56 (2014) 4 , 348-367
Rammstedt, Beatrice; Beierlein, Constanze; Brähler, Elmar; Eid, Michael; Hartig, Johannes; Kersting, Martin; Liebig, Stefan; Lukas, Josef; Mayer, Anne-Kathrin; Menold, Natalja; Schupp, Jürgen; Weichselgartner, Erich:
Qualitätsstandards zur Entwicklung, Anwendung und Bewertung von Messinstrumenten in der sozialwissenschaftlichen Umfrageforschung
Mannheim : GESIS - Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften (2014)
Erbs, Nicolai; Gurevych, Iryna; Zesch, Torsten:
Sense and similarity
In: Bos, Johan;Frank, Anette;Navigli, Roberto (Hrsg.): Proceedings of the 3rd Joint Conference on Lexical and Computational Semantics (SEM 2014) Dublin, Irland : Association for Computational Linguistics (2014) , 30-39
Noack, Hannes; Lövdén, Martin; Schmiedek, Florian:
On the validity and generality of transfer effects in cognitive training research
In: Psychological Research, 78 (2014) 6 , 773-789
Naumann, Johannes; Goldhammer, Frank; Rölke, Heiko; Stelter, Annette:
Erfolgreiches Problemlösen in technologiereichen Umgebungen
In: Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 28 (2014) 4 , 193-203
Meyer, Christian M.; Mieskes, Margot; Stab, Christian; Gurevych, Iryna:
DKPro Agreement
In: CNGL (Hrsg.): Proceedings of COLING 2014 Dublin : CNGL (2014) , 105-109
Suchodoletz, Antje von; Gawrilow, Caterina; Gunzenhauser, Catherine; Merkt, Julia; Hasselhorn, Marcus; Wanless, Shannon; McClelland, Megan:
Erfassung der Selbstregulation vor dem Schuleintritt
In: Psychologie in Erziehung und Unterricht, 61 (2014) 3 , 165-174
Botte, Alexander:
The relevance of the EERQI framework in the light of future perspectives
In: Gogolin, Ingrid;Aström, Fredrik;Hansen, Antje (Hrsg.): Assessing quality in European Educational Research Wiesbaden : Springer VS (2014) , 184-196
Arens, A. Katrin; Bodkin-Andrews, Gawaian; Craven, Rhonda G.; Yeung, Alexander Seeshing:
Self-concept of indigenous and non-indigenous Australian students
In: Learning and Individual Differences, 32 (2014) 4 , 93-103
Christoph, Gabriela; Gniewosz, Burkhard; Reinders, Heinz:
How does community service promote prosocial behavior?
In: International Journal of Behavioral Development, 38 (2014) 6 , 499-508
Arens, A. Katrin:
The early transition to secondary school in Germany
In: Borders, J. H. (Hrsg.): Handbook on the psychology of self-esteem New York : Nova Science (2014) , 71-90
Riediger, Michaela; Wrzus, Cornelia; Klipker, Kathrin; Müller, Viktor; Schmiedek, Florian; Wagner, Gert:
Outside of the laboratory
In: Psychology and Aging, 29 (2014) 1 , 103-114
Arens, A. Katrin; Yeung, Alexander Seeshing; Hasselhorn, Marcus:
Native language self-concept and reading self-concept
In: Journal of Experimental Education, 82 (2014) 2 , 229-252
Praetorius, Anna-Katharina; Pauli, Christine; Reusser, Kurt; Rakoczy, Katrin; Klieme, Eckhard:
One lesson is all you need? Stability of instructional quality across lessons
In: Learning and Instruction, 31 (2014) , 2-12
Nagler, Telse; Lonnemann, Jan; Linkersdörfer, Janosch; Hasselhorn, Marcus; Lindberg, Sven:
The impact of reading material's lexical accessibility on text fading effects in children's reading performance
In: Reading and Writing, 27 (2014) 5 , 841-853
Sasse, Nadine; Gibbons, Henning; Wilson, Lindsay; Martinez-Olivera, Ramon; Schmidt, Holger; Hasselhorn, Marcus; Steinbüchel, Nicole von; Wild, Klaus von:
Self-awareness and health-related quality of life after traumatic brain injury
In: Journal of Head Trauma Rehabilitation, 28 (2013) 6 , 464-472
Abberger, Birgit; Haschke, Anne; Wirtz, Markus; Kroehne, Ulf; Bengel, Juergen; Baumeister, Harald:
Development and evaluation of a computer adaptive test to assess anxiety in cardiovascular rehabilitation patients
In: Archives of Physical Medicine and Rehabilitation, 94 (2013) 12 , 2433-2439
Hirschmann, Doris:
Kompetenz- und Leistungsmessung in der Bildung
Deutscher Bildungsserver : DIPF (2013)
Hirschmann, Doris:
PIAAC - Programme for the International Assessment of Adult Competencies - Pisa für Erwachsene
Deutscher Bildungsserver : DIPF (2013)
Ihrke, Matthias; Behrendt, Jörg; Schrobsdorff, Hecke; Visser, Ingmar; Hasselhorn, Marcus:
Negative priming persists in the absence of response-retrieval
In: Experimental Psychology, 60 (2013) 1 , 12-21
Brose, Annette; Lindenberger, Ulman; Schmiedek, Florian:
Affective states contribute to trait reports of affective well-being
In: Emotion, 13 (2013) 5 , 940-948
Baer, Daniel; Zesch, Torsten; Gurevych, Iryna:
DKPro Similarity
In: Association of Computational Linguistics (Hrsg.): 51st annual meeting of the Association for Computational Linguistics Stroudsburg, Pa. : Association for Computational Linguistics (ACL) (2013) , 121-126
Frey, Andreas; Hartig, Johannes:
Wann sollten computerbasierte Verfahren zur Messung von Kompetenzen anstelle von papier- und bleistift-basierten Verfahren eingesetzt werden?
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. Sonderh., 16 (2013) 1 , 53-57
Hartig, Johannes; Frey, Andreas:
Sind Modelle der Item-Response-Theorie (IRT) das "Mittel der Wahl" für die Modellierung von Kompetenzen?
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. Sonderh., 16 (2013) 1 , 47-51
Fleischer, Jens; Koeppen, Karoline; Kenk, Martina; Klieme, Eckhard; Leutner, Detlev:
Kompetenzmodellierung
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. Sonderh., 16 (2013) 1 , 5-22
Klieme, Eckhard; Peng, Pai; Hochweber, Jan:
Test score or student progress?
In: Frontiers of Education in China, 8 (2013) 3 , 360-377
Seitz, Cornelia; Huber, Jakob; Neß, Harry; Heil, Liudmila:
Hessenweite Verbreitung und Verstetigung des KMU.Kompetenzbuchs "KMU.Kom" unter Einbeziehung der hessischen Qualifizierungsbeauftragten und weiterer Multiplikatoren
Bad Nauheim : Bildungswerk der Hessischen Wirtschaft (2013) , 73 S.
Heil, Liudmila; Huber, Jakob; Neß, Harry; Seitz, Cornelia:
Praxisleitfaden
Bad Nauheim : Bildungswerk der Hessischen Wirtschaft e.V.; Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung (2013)
Neß, Harry:
Qualitätssicherung im nationalen und internationalen Kontext
In: BBJ Consult AG (Hrsg.): Der deutsche Qualifikationsrahmen für lebenslanges Lernen Berlin : Interkulturelles Projektmanagement (2013) , 137-147
Kühn, Simone; Schmiedek, Florian; Noack, Hannes; Wenger, Elisabeth; Bodammer, Nils C.; Lindenberger, Ulman; Lövden, Martin:
The dynamics of change in striatal activity following updating training
In: Human Brain Mapping, 34 (2013) 7 , 1530-1541
Arens, A. Katrin; Yeung, Alexander Seeshing; Craven, Rhonda G.; Hasselhorn, Marcus:
A short German version of the Self Description Questionnaire I
In: International Journal of Research & Method in Education, 36 (2013) 4 , 415-438
Noack, Hannes; Lövdén, Martin; Schmiedek, Florian; Lindenberger, Ulman:
Age-related differences in temporal and spatial dimensions of episodic memory performance before and after hundred days of practice
In: Psychology and Aging, 28 (2013) 2 , 467-480
Grandy, Thomas H.; Werkle-Bergner, Markus; Chicherio, Christian; Schmiedek, Florian; Lövdén, Martin; Lindenberger, Ulman:
Peak individual alpha frequency qualifies as a stable neurophysiological trait marker in healthy younger and older adults
In: Psychophysiology, 50 (2013) 6 , 570-582
Rakoczy, Katrin; Harks, Birgit; Klieme, Eckhard; Blum, Werner; Hochweber, Jan:
Written feedback in mathematics
In: Learning and Instruction, 27 (2013) , 63-73
Korinth, Sebastian; Sommer, Werner; Breznitz, Zvia:
Neuronal response specificity as a marker of reading proficiency
In: NeuroReport, 24 (2013) 2 , 96-100
Yeung, Alexander Seeshing; Craven, Rhonda G.; Arens, A. Katrin:
Self-concept enhancement programs: Issues, challenges, and new perspectives
In: Dziuk, Sasha (Hrsg.): Educational programs and special education New York : Nova Science (2013) , 29-53
Lövdén, Martin; Schmiedek, Florian; Kennedy, Kristen M.; Rodrigue, Karen M.; Lindenberger, Ulman; Raz, Naftali:
Does variability in cognitive performance correlate with frontal brain volume?
In: NeuroImage, 22 (2013) 64 , 209-215
Wahl, Hans-Werner; Wettstein, Markus; Shoval, Noam; Oswald, Frank; Kaspar, Roman; Issacson, Michal; Voss, Elke; Auslander, Gail; Heinik, Jeremia:
Interplay of cognitive and motivational resources for out-of-home behavior in a sample of cognitively heterogeneous older adults
In: Journals of Gerontology Series B: Psychological Sciences and Social Sciences, 68 (2013) 5 , 691-702
Michalczyk, Kurt; Malstädt, Nadine; Worgt, Maria; Könen, Tanja; Hasselhorn, Marcus:
Age differences and measurement
In: European Journal of Psychological Assessment, 29 (2013) 3 , 220-229
Zesch, Torsten:
Detecting and correcting language errors using measures of contextual fitness
In: TAL Journal, 53 (2012) 3 , 11-31
Michaelis, Lilith; Mildner, Dorothea; Rohrmann, Sonja; Therre, Katharina; Reiß, Siegbert:
Psychometrische Qualität eines Online-Erhebungsinstruments zur Erfassung studienrelevanter Interessen
In: Krämer, Michael; Dutke, Stephan; Barenberg, Jonathan (Hrsg.): Psychologiedidaktik und Evaluation IX Aachen : Shaker-Verlag (2012) , 423-432
Wolff, Julia K.; Brose, Annette; Lövdén, Martin; Tesch-Römer, Clemens; Lindenberger, Ulman; Schmiedek, Florian:
Health is health is health?
In: Psychology and Aging, 27 (2012) 4 , 881-891
Bär, Daniel; Zesch, Torsten; Gurevych, Iryna:
Text reuse detection using a composition of text similarity measures
In: Kay, Martin; Boitet, Christian (Hrsg.): Proceedings of the 24th International Conference on Computational Linguistics (COLING 2012) Mumbai : The COLING 2012 Organizing Committee (2012) , 167-184
Praetorius, Anna-Katharina; Karst, Karina; Lipowsky, Frank:
Diagnostische Kompetenz von Lehrkräften
In: Ittel, Thomas H.; Lazarides, Rebecca (Hrsg.): Differenzierung im mathematisch-naturwissenschaftlichen Unterricht Bad Heilbrunn : Klinkhardt (2012) , 115-146
Ferschke, Oliver; Gurevych, Iryna; Rittberger, Marc:
FlawFinder: A modular system for predicting quality flaws in Wikipedia
In: Forner, Pamela; Karlgren, Jussi; Womser-Hacker, Christa (Hrsg.): CLEF 2012 Labs and Workshop, Notebook Papers Mattarello : Grafiche Futura s.r.l. (2012) , 101
Beinborn, Lisa; Zesch, Torsten; Gurevych, Iryna:
Towards fine-grained readability measures for self-directed language learning
In: Borin, Lars; Volodina, Elena (Hrsg.): Proceedings of the SLTC 2012 workshop on NLP for CALL Linköping : Linköping University Electronic Press, Linköpings universitet (2012) , 11-19
Brauckmann, Stefan:
Entre droits et devoirs élargis
In: Revue Internationale d'Education, (2012) 60 , 93-104
Zesch, Torsten; Haase, Jens:
HOO 2012 shared task: UKP lab system description
In: Association for Computational Linguistics (Hrsg.): Proceedings of the Seventh Workshop on Innovative Use of NLP for Building Educational Applications at NAACL-HLT Montreal : Association for Computational Linguistics (2012) , 302-306
Zylka, Johannes:
Analyzing ICT literacy of German teachers
In: Biswas, Gautam; Wong, Lung-Hsiang; Hirashima, Tsukasa; Chen, Wenli (Hrsg.): Proceedings of the 20th International Conference on Computers in Education Singapore : Asia-Pacific Society for Computers in Education (2012) , 777-781
Zesch, Torsten:
Measuring contextual fitness using error contexts extracted from the Wikipedia revision history
In: Association for Computational Linguistics (Hrsg.): Proceedings of the 13th Conference of the European Chapter of the Association for Computational Linguistics (EACL 2012) Avignon : Association for Computational Linguistics (2012) , 529-538
Baltruschat, Lisa; Hasselhorn, Marcus; Tarbox, Jonathan; Dixon, Dennis R.; Najdowski, Adel C.; Mullins, Ryan D.; Gould, Evelyn R.:
The effects of multiple exemplar training on a working memory task involving sequential responding in children with autism
In: The Psychological Record, 62 (2012) , 549-562
Klieme, Eckhard:
Internationales Large Scale Assessment in der Lehrerbildung
In: Zeitschrift für Pädagogik, 58 (2012) 4 , 492-499
Karst, Karina:
Kompetenzmodellierung des diagnostischen Urteils von Grundschullehrern
Münster : Waxmann (2012) , 286
Poloczek, Sebastian; Büttner, Gerhard; Hasselhorn, Marcus:
Relationships between working memory and academic skills
In: Journal of Cognitive Education and Psychology, 11 (2012) 1 , 20-38
Haasler, Bernd; Heinemann, Lars; Martens, Thomas; Rauner, Felix:
Large-Scale-Untersuchung zur beruflichen Kompetenzentwicklung von auszubildenden in Deutschland
In: Markowitsch, Jürgen; Gruber, Elke; Lassnigg, Lorenz; Moser, Daniel (Hrsg.): Turbulenzen auf Arbeitsmärkten und Bildungssystemen Innsbruck : Sudienverlag (2011) , 133-149
Neß, Harry:
Gutachten zum Eckpunktepapier "Den Einstieg in den Beruf erleichtern - zur Anerkennung von non-formal und informell erworbenen Kompetenzen junger Menschen und ihre Einordnung in einen Deutschen Qualifikationsrahmen für lebenslanges Lernen (DQR)"
Bonn : Deutsche Agentur für das EU-Programm JUGEND IN AKTION (Jugend für Europa) (2011)
Costa, Annelise Ju lio; Lopes Silva, Ju lia Beatriz; Pinheiro Chagas, Pedro; Krinzinger, Helga; Lonnemann, Jan; Willmes, Klaus; Wood, Guilherme; Haase, Vitor Geraldi:
A hand full of numbers: a role for offloading in arithmetics learning?
In: Frontiers in Psychology, 2 (2011) , 368
Heim, Sabine; Wirth, Nadine; Keil, Andreas:
Competition for cognitive resources during rapid serial processing
In: Frontiers in Psychology, 2 (2011) 9
Huxhold, Oliver; Li, Schu-Chen; Schmiedek, Florian; Smith, Jacqui; Lindenberger, Ulman:
Age differences in processing fluctuations in postural control across trials and across days
In: Psychology and Aging, 26 (2011) 3 , 731-737
Hildebrandt, Andrea; Wilhelm, Oliver; Herzmann, Grit; Schmiedek, Florian; Sommer, Werner:
On the specificity of face cognition compared with general cognitive functioning across adult age
In: Psychology and Aging, 26 (2011) 3 , 701-715
Bruder, Simone; Klug, Julia; Hertel, Silke; Schmitz, Bernhard:
Messung, Modellierung und Förderung der Beratungskompetenz und Diagnostischen Kompetenz von Lehrkräften
In: Lehrerbildung auf dem Prüfstand, (2010) , 173-193
Hertel, Silke; Klug, Julia; Schmitz, Bernhard:
Quasi-experimentelle Versuchspläne
In: Holling, Heinz; Schmitz, Bernhard (Hrsg.): Handbuch Statistik, Methoden und Evaluation Göttingen : Verl. für Psychologie Hogrefe (2010) , 49-62
Hochweber, Jan:
Was erfassen Mathematiknoten?
Münster [u.a.] : Waxmann (2010) , 398
Lövdén, Martin; Bodammer, Nils Christian; Kühn, Simone; Kaufmann, Jörn; Schütze, Hartmut; Tempelmann, Claus; Heinze, Hans-Jochen; Düzel, Emrah; Schmiedek, Florian; Lindenberger, Ulman:
Experience-dependent plasticity of white-matter microstructure extends into old age
In: Neuropsychologia, 48 (2010) 13 , 3878-3883
Hartig, Johannes:
Messung der Kompetenzen von Lehrpersonen mit Modellen der Item-Response-Theorie
In: Zlatkin-Troitschaskaia, Olga; Beck, Klaus; Sembill, Detlef; Nickolaus, Reinhold; Mulder, Regina (Hrsg.): Lehrprofessionalität Weinheim [u.a.] : Beltz (2010) , 295-310
Vock, Miriam; Hasselhorn, Marcus:
Diagnostik der Funktionstüchtigkeit des Arbeitsgedächtnisses bei Hochbegabten
In: Preckel, Francis; Schneider, Wolfgang; Holling, Heinz (Hrsg.): Diagnostik von Hochbegabung Göttingen : Verl. für Psychologie Hogrefe (2010) , 119-139
Ritzi, Christian (Hrsg.); Wiegmann, Ulrich (Hrsg.):
Beobachten, Messen, Experimentieren
Bad Heilbrunn : Klinkhardt (2010)
Brose, Annette; Schmiedek, Florian; Lövdén, Martin; Molenaar, Peter C.M.; Lindenberger, Ulman:
Adult age differences in co-variation of motivation and working memory performance
In: Research in Human Development, 7 (2010) 1 , 61-78
Hertel, Silke:
Transfereffekte von Interventionen
In: Hascher, Tina; Schmitz, Bernhard (Hrsg.): Pädagogische Interventionsforschung. Weinheim : Juventa Verl. (2010) , 260-268
Steinert, Brigitte; Maag Merki, Katharina:
Kooperation zwischen Lehrpersonen und Schulen.
In: Beiträge zur Lehrerbildung, 27 (2009) 3 , S. 395-403
Schmiedek, Florian; Lövdén, Martin; Lindenberger, Ulman:
On the relation of mean reaction time and intraindividual reaction time variability
In: Psychology and Aging, 24 (2009) 4 , 841-857
Zaunmüller, Luisa; Domahs, Frank; Dressel, Katharina; Lonnemann, Jan; Klein, Elise; Ischebeck, Anja; Willmes, Klaus:
Rehabilitation of arithmetic fact retrieval via extensive practice:
In: Neuropsychological Rehabilitation, 19 (2009) 3 , S. 422-443
Lonnemann, Jan:
[Testbesprechung]Schuhfried, Gernot: Daueraufmerksamkeit (DAUF) aus dem Wiener Testsystem (WTS).
In: Schellig, Dieter; Drechsler, Renate; Heinemann, Dörthe & Sturm, Walter (Hrsg.): Handbuch neuropsychologischer Testverfahren. 1. Aufmerksamkeit, Gedächtnis und exekutive Funktionen Göttingen [u.a.] : Hogrefe (2009) , S. 67-72
Erdwien, Brigitte; Martens, Thomas:
Die empirische Qualität des Kompetenzmodells und des Ratingverfahrens.
In: Rauner, Felix; Heinemann, Lars; Piening, Dorothea; Haasler, Bernd; Maurer, Andrea; Erwien, Birgitt; Martens, Thomas; Katzenmayer, Rolf; Baltes, Dietmar; Becker, Ulrich; Gille, Markus; Hubacek, Gerald; Kullmann, Bernhard & Landmess er: Messen beruflicher Kompetenzen : Bd 2: Ergebnisse KOMET 2008 Berlin : LIT Verl. (2009) , S. 62-82
Hartig, Johannes:
Messung der Kompetenzen von Lehrpersonen mit Modellen der Item-Respone-Theorie.
In: Zlatkin-Troitschanskaia, Olga; Beck, Klaus; Sembill, Detlef; Nickolaus, Reinhold & Mulder, Regina (Hrsg.): Lehrprofessionalität Weinheim [u.a.] : Beltz (2009) , S. 295-310
Schuster, Alexander:
Wissensbilanzen.
Berlin : BibSpider (2009) , 156 S.
Dees, Werner:
Aktuelle Themen der Szientometrie.
In: Information - Wissenschaft & Praxis, 60 (2009) 8 , S. 455 - 457
Hartmann, Ulrike:
Kompetenzprofile historischer Perspektivenübernahme in Klasse 7 und 10.
In: Hodel, Jan & Ziegler, Béatrice (Hrsg): Forschungswerkstatt Geschichtsdidaktik 07 Bern : hep Verl. (2009) , S. 79-89
Hertel, Silke:
Beratungskompetenz von Lehrern.
Münster [u.a.] : Waxmann (2009) , 290 S.
Böhm-Kasper, Oliver; Schuchart, Claudia; Weishaupt, Horst:
Quantitative Methoden in der Erziehungswissenschaft.
Darmstadt : Wiss. Buchgesellschaft (2009) , 160 S.
Goldhammer, Frank; Moosbrugger, Helfried; Krawietz, Sabine:
FACT-2 - The Frankfurt Adaptive Concentration Test.
In: European Journal of Psychological Assessment, 25 (2009) 2 , S. 73-82
Haasler, Bernd; Heinemann, Lars; Rauner, Felix; Grollmann, Philipp; Martens, Thomas:
Testentwicklung und Untersuchungsdesign.
In: Rauner,Felix; Haasler, Bernd; Heinemann, Lars & Philipp Grollmann (Hrsg.): Messen beruflicher Kompetenzen. Teilband I: Grundlagen und Konzeption des KOMET-Projekts Berlin : LIT Verl. (2009) , S. 99-141
Hirschmann, Doris:
Linkempfehlungen zum Thema "Kompetenzen auf dem Prüfstand".
In: Weiterbildung - Zeitschrift für Grundlagen, Praxis und Trends, 20 (2009) 2 , S. 42-43
Döbert, Hans; Baethge, Martin; Hetmeier, Heinz-Werner; Seeber, Susan; Füssel, Hans-Peter; Klieme, Eckhard; Rauschenbach, Thomas; Rockmann, Ulrike; Wolter, Andrä:
Das Indikatorenkonzept der nationalen Bildungsberichterstattung in Deutschland.
In: Tippelt, Horst (Hrsg.): Steuerung und Indikatoren Opladen u.a. : Budrich (2009) , S. 207-272
Martens, Thomas; Rost, Jürgen; Gresele, Christiane:
Verantwortung für Umweltprobleme.
In: Glöckner-Rist, Angelika (Hrsg.): Zusammenstellung sozialwissenschaftlicher Items und Skalen. ZIS Version Bonn : GESIS (2008)
Martens, Thomas; Goldhammer, Frank; Rölke, Heiko; Scharaf, Alexander; Upsing, Britta:
Technology Based Assessment - ein Gemeinschaftsprojekt der Arbeitseinheiten "Informationszentrum Bildung" und "Bildungsqualiät und Evaluation".
In: DIPF informiert, (2008) 12 , S. 2-6
Leutner, Detlev; Hartig, Johannes; Jude, Nina:
Measuring competencies: Introduction to concepts and questions of assessment in education.
In: Hartig, Johannes et al. (Eds): Assessment of competencies in educational contexts. Göttingen : Hogrefe (2008) , S. 177-192
Hartig, Johannes:
Psychometric models for the assessment of competencies.
In: Hartig, Johannes et al. (Eds): Assessment of competencies in educational contexts. Göttingen : Hogrefe (2008) , S. 69-90
Klieme, Eckhard; Maag Merki, Katharina:
Introduction of educational standards in German-speaking countries.
In: Hartig, Johannes et al. (Eds): Assessment of competencies in educational contexts. Göttingen : Hogrefe (2008) , S. 305-314.
Hesse, Hermann-Günter:
Interkulturelle Kompetenz:
In: Jude, Nina (Hrsg.) u.a.: Kompetenzerfassung in pädagogischen Handlungsfeldern Berlin : BMBF (2008) , S. 47-61
Jude, Nina; Klieme, Eckhard:
Einleitung.
In: Jude, Nina (Hrsg.) u.a.: Kompetenzerfassung in pädagogischen Handlungsfeldern Berlin : BMBF (2008) , S. 11-15
Hartmann, Ulrike; Hasselhorn, Marcus:
Historical perspective taking - a standardized measure for an aspect of students' historical thinking.
In: Learning and Individual Differences, 18 (2008) 2 , S. 264-270
Köppen, Karoline; Hartig, Johannes; Klieme, Eckhard; Leutner, Detlev:
Current issues in competence modeling and assessment.
In: Zeitschrift für Psychologie, 216 (2008) 2 , S. 61-73
Seeber, Susan:
Ansätze zur Modellierung beruflicher Fachkompetenz in kaufmännischen Ausbildungsberufen.
In: Zeitschrift für Berufs- und Wirtschaftspädagogik, 104 (2008) 1 , S. 74-97
Hartig, Johannes; Jude, Nina; Wagner, Wolfgang:
Methodische Grundlagen der Messung und Erklärung sprachlicher Kompetenzen.
In: Klieme, Eckhard u.a. (Hrsg.): Unterricht und Kompetenzerwerb in Deutsch und Englisch Weinheim : Beltz (2008) , S. 34-54
Füssel, Hans-Peter:
Evidence-Based Policy in Germany: The example of the National Report Education in Germany 2006.
In: European Network of Education Councils ( Ed.): Evidence based Education Policy, Steps to Equity in Education Brussels : European Network of Education Councils (2008) , S. 22-26
Blömeke, Sigrid; Seeber, Susan; Lehmann, R.; Kaiser, G.; Schwarz, B.; Felbrich, A.; Müller, C.:
Messung des fachbezogenen Wissens angehender Mathematiklehrkräfte.
In: Blömeke, Sigrid u.a. (Hrsg.): Professionelle Kompetenz angehender Lehrerinnen und Lehrer Münster i.W. : Waxmann (2008) , S. 49-88
Hasselhorn, Marcus; Grube, Dietmar:
Was hat das Arbeitsgedächtnis mit dem Erwerb des Lesens, Schreibens und Rechnens zu tun?
In: Rosenberger, Katharina u.a. (Hrsg.): Mit Sprache wachsen. Die Bedeutung der Sprache und ihrer Grundlagen für den Erwerb der Kulturtechniken Wien : Österreichische Gesellschaft für Sprachpädagogik (2007) , S. 43-59
Reeff, Jean-Paul:
Technische Lösungen für ein computer- und internetbasiertes Assessment-System.
In: Hartig, Johannes u.a. (Hrsg.): Möglichkeiten und Voraussetzungen technologiebasierter Kompetenzdiagnostik Berlin : BMBF (2007) , S. 81-91
Jude, Nina; Wirth, Joachim:
Neue Chancen bei der technologiebasierten Erfassung von Kompetenzen.
In: Hartig, Johannes u.a. (Hrsg.): Möglichkeiten und Voraussetzungen technologiebasierter Kompetenzdiagnostik Berlin : BMBF (2007) , S. 49-56
Hartig, Johannes; Jude, Nina:
Empirische Erfassung von Kompetenzen und psychometrische Kompetenzmodelle.
In: Hartig, Johannes u.a. (Hrsg.): Möglichkeiten und Voraussetzungen technologiebasierter Kompetenzdiagnostik Berlin : BMBF (2007) , S. 17-36
Schweizer, Karl; Goldhammer, Frank; Rauch, Wolfgang; Moosbrugger, Helfried:
On the validity of Raven's Matrices Test:
In: Personality and Individual Differences, 43 (2007) , S. 1998-2010
Moosbrugger, Helfried; Goldhammer, Frank:
FAKT-II. Frankfurter Adaptiver Konzentrationsleistungs-Test II.
Bern : Huber (2007) , 63 S.
Klieme, Eckhard; Hartig, Johannes:
Kompetenzkonzepte in den Sozialwissenschaften und im empirischen Diskurs.
In: Prenzel, Manfred u.a. (Hrsg.): Kompetenzdiagnostik Wiesbaden : VS Verlag für Sozialwissenschaften (2007) , S. 11-29
Martens, Thomas; Rölke, Heiko:
Neues DIPF-Projekt entwickelt computerbasierte Testverfahren für den Bildungsbereich.
In: Pädagogische Rundschau, 61 (2007) 6 , S. 743-744
Hirschmann, Doris:
Ständige Rubrik "Online": Anerkennung und Zertifizierung in der Weiterbildung.
In: Weiterbildung - Zeitschrift für Grundlagen, Praxis und Trends, (2007) 6 , S. 44-45
Neß, Harry; Bretschneider, Markus; Seidel, Sabine:
ProfilPASS - der Weiterbildungspass mit Zertifizierung informellen Lernens.
In: Erpenbeck, John u.a. (Hrsg.): Handbuch Kompetenzmessung. 2. Aufl. Stuttgart : Schäffer-Poeschel (2007) , 388-411
Stecher, Ludwig; Radisch, Falk; Fischer, Natalie; Klieme, Eckhard:
Bildungsqualität außerunterrichtlicher Angebote in der Ganztagsschule.
In: Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation, 27 (2007) 4 , S. 346-366
Stecher, Ludwig:
Einleitung zum Schwerpunkt Bildungsqualität im außerunterrichtlichen und außerschulischen Bereich.
In: Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation, 27 (2007) 4 , S. 341-345
Hartig, Johannes (Hrsg.); Klieme, Eckhard (Hrsg.):
Möglichkeiten und Voraussetzungen technologiebasierter Kompetenzdiagnostik.
Berlin : BMBF (2007) , 103 S.
Jurecka, Astrid:
Vergleichbarkeit der Messungen von Fremdsprachenkompetenzen im europäischen Raum.
In: DIPF informiert, (2007) , S. 12-15
Jude, Nina; Hartig, Johannes:
Zur Erfassung von Sprachkompetenz im Rahmen der DESI-Studie (Deutsch Englisch Schülerleistung International).
In: DIPF informiert, (2007) , S. 5-7
Goldhammer, Frank; Moosbrugger, Helfried; Schweizer, Karl:
On the seperability of cognitive abilities related to Posner's attention components and their contributions to conceptually distinct attention abilities related to working memory, action theory, and psychometric assessment.
In: European Psychologist, 12 (2007) 2 , S. 103-118
Lehmann, Rainer H.; Seeber, Susan:
Ausblick: Perspektiven der Kompetenzerfassung in beruflichen Bildungsgängen.
In: Lehmann, Rainer H. u. Seeber, Susan (Hrsg.): ULME III. Untersuchung von Leistungen, Motivation und Einstellungen der Schülerinnen und Schüler in den Abschlussklassen der Berufsschulen Hamburg : Behörde für Bildung und Sport (2007) , S. 227-228
Hesse, Hermann-Günter; Göbel, Kerstin:
Interkulturelle Kompetenz.
In: Beck, Bärbel; Klieme, Eckhard (Hrsg.): Sprachliche Kompetenzen. Konzepte und Messung. DESI-Ergebnisse Band 1 Weinheim : Beltz (2007) , S. 256-272
Klieme, Eckhard; Leutner, Detlev:
Kompetenzmodelle zur Erfassung individueller Lernergebnisse und zur Bilanzierung von Bildungsprozessen.
In: Zeitschrift für Pädagogik, 52 (2006) 6 , S. 876-903
Kühnbach, Olga; Hartig, Johannes:
Schätzung von Veränderung mit "plausible values" in mehrdimensionalen Rasch-Modellen.
In: Ittel, A. u.a. (Hrsg.): Veränderungsmessung und Längsschnittstudien in der Erziehungswissenschaft Wiesbaden : VS Verlag für Sozialwissenschaften (2006) , S. 27-44
Wirth, Joachim; Leutner, Detlev; Klieme, Eckhard:
Problemlösekompetenz - Ökonomisch und zugleich differenziert erfassbar?
In: Klieme, Eckhard; Leutner, Detlev; Wirth, Joachim (Hrsg.): Problemlösekompetenz von Schülerinnen und Schülern Wiesbaden : VS Verlag für Sozialwissenschaften (2005) , S. 73-82
Leutner, Detlev; Wirth, Joachim; Klieme, Eckhard; Funke, Joachim:
Ansätze zur Operationalisierung und deren Erprobung im Feldtest zu PISA 2000.
In: Klieme, Eckhard; Leutner, Detlev; Wirth, Joachim (Hrsg.): Problemlösekompetenz von Schülerinnen und Schülern Wiesbaden : VS Verlag für Sozialwissenschaften (2005) , S. 21-36
Maag Merki, Katharina; Grob, U.:
Überfachliche Kompetenzen: zur Validierung eines Indikatorensystems.
In: Frey, A. u.a. (Hrsg.): Kompetenzdiagnostik - Theorien und Methoden zur Erfassung und Bewertung von beruflichen Kompetenzen Landau : Verl. Empirische Pädagogik (2005) , S. 7-30
Bekavac, Bernhard (Hrsg.); Herget, J. (Hrsg.); Rittberger, Marc (Hrsg.):
Information zwischen Kultur und Marktwirtschaft.
Konstanz : UVK Verlagsgesellschaft (2004) , XIV, 496 S.
Klieme, Eckhard:
Was sind Kompetenzen und wie lassen sie sich messen?
In: Standardsicherung konkret, Pädagogik, 56 (2004) 6 , S. 10-13
Klieme, Eckhard:
Assessment of cross-curricular problem-solving competencies.
In: Jay. H. Moskowitz, Jay H; Stephens, Maria (eds.): Comparing Learning Outcomes. International assessments and education policy London;u.a. : Routledge Falmer (2004) , pp. 81-107
Klieme, Eckhard; Laukart, Jutta:
Verständnis von und Umgang mit Standards.
In: Döbert, Hans u.a. (Hrsg.): Vertiefender Vergleich ausgewählter PISA-Teilnahmestaaten. Berlin : BMBF (2003) , S. 164-178
 

Achtung!
Es werden immer nur die markierten Treffer der aktuellen Seite angezeigt oder exportiert

Markierte Treffer dieser Seite exportieren

Zu exportierende Felder:
 
zu exportierendes Format:
 

alphabetisch nach Autor/Titel sortieren

 
zuletzt verändert: 11.11.2016