Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Forschung

Ergebnis der Suche in der DIPF Publikationendatenbank


Ihre Abfrage:

(Schlagwörter: REGRESSIONSANALYSE )


Treffer pro Seite

 

1-75 von 75
 
Dumont, Hanna; Klinge, Denise; Maaz, Kai:
The many (subtle) ways parents game the system
In: Sociology of Education, 92 (2019) 2 , 199-228
Steinert, Brigitte; Dohrmann, Julia; Schmid, Christine:
Lehrerkooperation, Unterrichtsqualität und fachliche und überfachliche Ergebnisse von Schüler*innen in Englisch und Mathematik
In: Zeitschrift für Pädagogik, 65 (2019) 1 , 40-55
Sauerwein, Markus:
Partizipation in der Ganztagsschule - vertiefende Analysen
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 22 (2019) 2 , 435-4549
Ehm, Jan-Henning; Lonnemann, Jan; Brandenburg, Janin; Huschka, Sina Simone; Hasselhorn, Marcus; Lervåg, Arne:
Exploring factors underlying children's acquisition and retrieval of sound-symbol association skills
In: Journal of Experimental Child Psychology, 177 (2019) , 86-99
Schmid, Christine:
Asymmetrien zwischen Noten und Testleistungen am Ende der 8. Schulstufe?
In: Zeitschrift für Bildungsforschung, 8 (2018) 3 , 249-268
Fauth, Benjamin; Decristan, Jasmin; Rieser, Svenja; Klieme, Eckhard; Büttner, Gerhard:
Exploring teacher popularity
In: Social Psychology of Education, 21 (2018) 5 , 1225-1249
Baumert, Jürgen; Dumont, Hanna; Becker, Michael; Neumann, Marko; Bachsleitner, Anna; Köller, Olaf; Maaz, Kai:
Soziokulturelle und geschlechtsspezifische Selektivität von Übergangsberechtigungen für die gymnasiale Oberstufe in mehr- und zweigliedrigen Schulsystemen
In: Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie, 70 (2018) 4 , 593-628
Lühe, Josefine; Becker, Michael; Maaz, Kai:
Elterliche Geschlechterrollenvorstellungen, familiärer Hintergrund und Schulleistungen
In: Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 32 (2018) 3 , 155-169
Petersen, Juliana J.; Hartig, Johannes; Paulitsch, Michael A.; Pagitz, Manuel; Mergenthal, Karola; Rauck, Sandra; Reif, Andreas; Gerlach, Ferdinand M.; Gensichen, Jochen:
Classes of depression symptom trajectories in patients with major depression receiving a collaborative care intervention
In: PLoS ONE, 13 (2018) 9 , e0202245
Zunker, Nicky; Neumann, Marko; Maaz, Kai:
Angebot und Nachfrage bei der Einzelschulwahl
In: Zeitschrift für Pädagogik, 64 (2018) 5 , 586-611
Hondrich, Anna Lena; Decristan, Jasmin; Hertel, Silke; Klieme, Eckhard:
Formative assessment and intrinsic motivation
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 21 (2018) 4 , 717-734
Albrecht, Ricarda; Neumann, Marko; Jansen, Malte; Becker, Michael; Maaz, Kai; Baumert, Jürgen:
Schulformwechsel im zweigliedrigen Schulsystem
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 21 (2018) 4 , 839-865
Huebener, Mathias; Kuger, Susanne; Marcus, Jan:
G8-Schulreform verbessert PISA-Testergebnisse - insbesondere leistungsstarke SchülerInnen profitieren
In: DIW Wochenbericht, 85 (2018) 13/14 , 265-275
Pinger, Petra; Rakoczy, Katrin; Besser, Michael; Klieme, Eckhard:
The interplay of formative assessment and instructional quality
In: Learning Environments Research, 21 (2018) 1 , 61-79
Nagengast, Benjamin; Brisson, Brigitte M.; Hulleman, Chris S.; Gaspard, Hanna; Häfner, Isabelle; Trautwein, Ulrich:
Learning more from educational intervention studies
In: The Journal of Experimental Education, 86 (2018) 1 , 105-123
Tillmann, Katja; Sauerwein, Markus; Hannemann, Janine; Decristan, Jasmin; Lossen, Karin; Holtappels, Heinz Günter:
Förderung der Lesekompetenz durch Teilnahme an Ganztagsangeboten? Ergebnisse der Studie zur Entwicklung von Ganztagsschulen (StEG)
In: Schüpbach, Marianne; Frei, Lukas; Nieuwenboom, Wim (Hrsg.): Tagesschulen Wiesbaden : Springer VS (2018) , 289-307
Sauerwein, Markus; Lossen, Karin; Theis, Désirée; Rollett, Wolfram; Fischer, Natalie:
Zur Bedeutung des Besuchs von Ganztagsschulangeboten für das prosoziale Verhalten von Schülerinnen und Schülern
In: Schüpbach, Marianne; Nieuwenboom, Wim; Frei, Lukas (Hrsg.): Tagesschulen Wiesbaden : Springer VS (2018) , 269-288
Pinger, Petra; Rakoczy, Katrin; Besser, Michael; Klieme, Eckhard:
Implementation of formative assessment - effects of quality of programme delivery on students' mathematics achievement and interest
In: Assessment in Education, 25 (2018) 2 , 160-182
Göbel, Kerstin; Vieluf, Svenja:
Specific effects of language transfer promoting teaching and insights into the implementation in EFL-teaching
In: Orbis scholae, 11 (2017) 3 , 103-122
Brisson, Brigitte M.; Dicke, Anna-Lena; Gaspard, Hanna; Häfner, Isabelle; Flunger, Barbara; Nagengast, Benjamin; Trautwein, Ulrich:
Short intervention, sustained effects
In: American Educational Research Journal, 54 (2017) 6 , 1048-1078
Lühe, Josefine; Becker, Michael; Neumann, Marko; Maaz, Kai:
Zur Bedeutung der sozialen Herkunft für Geschlechterunterschiede im Bildungserfolg
In: Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation, 37 (2017) 4 , 416-436
Lühe, Josefine; Becker, Michael; Neumann, Marko; Maaz, Kai:
Geschlechtsspezifische Leistungsunterschiede in Abhängigkeit der sozialen Herkunft
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 20 (2017) 3 , 499-519
Begrich, Lukas; Fauth, Benjamin; Kunter, Mareike; Klieme, Eckhard:
Wie informativ ist der erste Eindruck?
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. Sonderheft, 32 (2017) , 23-47
Pinger, Petra; Rakoczy, Katrin; Besser, Michael; Klieme, Eckhard:
Interplay of formative assessment and instructional quality - interactive effects on students' mathematics achievement
In: Learning Environments Research, (2017) , online first
Jansen, Malte; Baumert, Jürgen; Becker, Michael; Neumann, Marko; Köller, Olaf:
Kulturelle Wertorientierungen und kulturelle Integration im Berliner Sekundarschulwesen
In: Neumann, Marko; Becker, Michael; Baumert, Jürgen; Maaz, Kai; Köller, Olaf (Hrsg.): Zweigliedrigkeit im deutschen Schulsystem Münster : Waxmann (2017) , 321-360
Kunina-Habenicht, Olga; Rupp, André A.; Wilhelm, Oliver:
Incremental validity of multidimensional proficiency scores from diagnostic classification models: An illustration for elementary school mathematics
In: International Journal of Testing, 17 (2017) 4 , 277-301
Fleckenstein, Johanna; Möller, Jens; Hohenstein, Friederike; Radmann, Susanne; Becker, Michael; Baumert, Jürgen:
Die schulischen Leistungen an der SESB - 9. Jahrgangsstufe und 15-Jährige
In: Möller, Jens;Hohenstein, Friederike;Fleckenstein, Johanna;Köller, Olaf;Baumert, Jürgen (Hrsg.): Erfolgreich integrieren - die Staatliche Europa-Schule Berlin Münster : Waxmann (2017) , 189-252
Radmann, Susanne; Neumann, Marko; Becker, Michael; Maaz, Kai:
Leistungs- und lernerfahrungsbezogene Unterschiede zwischen promovierenden und nicht-promovierenden Hochschulabsolventen aus fachrichtungsübergreifender und fachrichtungsspezifischer Perspektive
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 20 (2017) 1 , 113-138
He, Jia; van de Vliert, Evert; van de Vijver, Fons J. R.:
Extreme response style as a cultural response to climato-economic deprivation
In: International Journal of Psychology, 52 (2017) S1 , 67-71
Fauth, Benjamin; Decristan, Jasmin; Rieser, Svenja; Klieme, Eckhard; Büttner, Gerhard:
Urteile zur Unterrichtsqualität von Grundschüler/innen
In: Liebers, Katrin;Landwehr, Brunhild;Reinhold, Simone;Riegler, Susanne;Schmidt, Romina (Hrsg.): Facetten grundschulpädagogischer und -didaktischer Forschung Wiesbaden : Springer VS (2016) , 157-162
Knoppick, Henrike; Becker, Michael; Neumann, Marko; Maaz, Kai; Baumert, Jürgen:
Das subjektive Erleben des Übergangs in die weiterführende Schule
In: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 48 (2016) 3 , 129-143
Fischer, Natalie; Sauerwein, Markus N; Theis, Désirée; Wolgast, Anett:
Vom Lesenlernen in der Ganztagsschule
In: Zeitschrift für Pädagogik, 62 (2016) 6 , 780-796
Westphal, Andrea; Becker, Michael; Vock, Miriam; Maaz, Kai; Neumann, Marko; McElvany, Nele:
The link between teacher-assigned grades and classroom socioeconomic composition
In: Contemporary Educational Psychology, 46 (2016) , 218-227
Moroni, Sandra; Dumont, Hanna; Trautwein, Ulrich:
Keine Hausaufgaben ohne Streit?
In: Psychologie in Erziehung und Unterricht, 63 (2016) 2 , 107-121
Hachfeld, Axinja; Anders, Yvonne; Kuger, Susanne; Smidt, Wilfried:
Triggering parental involvement for parents of different language backgrounds
In: Early Child Development and Care, 186 (2016) 1 , 190-211
Harsch, Claudia; Hartig, Johannes:
Comparing C-tests and Yes/No vocabulary size tests as predictors of receptive language skills
In: Language Testing, 33 (2016) 4 , 555-575
Wirth, Andrea; Reinelt, Tilmann; Gawrilow, Caterina; Rauch, Wolfgang A.:
Selbstkontrolle in der Schule
In: Lernen und Lernstörungen, 4 (2015) 4 , 245-259
Arens, A. Katrin; Hasselhorn, Marcus:
Differentiation of competence and affect self-perceptions in elementary school students
In: European Journal of Psychology of Education, 30 (2015) 4 , 405-419
Wittmann, Eveline; Weyland, Ulrike; Kaspar, Roman; Döring, Ottmar; Hartig, Johannes; Nauerth, Annette; Rechenbach, Simone; Möllers, Michaela; Simon, Julia; Worofka, Iberé:
Betriebliche Ausbildungsmerkmale und berufsfachliche Handlungskompetenz in der Altenpflege
In: Zeitschrift für Berufs- und Wirtschaftspädagogik, 111 (2015) 3 , 359-378
Decristan, Jasmin; Klieme, Eckhard; Kunter, Mareike; Hochweber, Jan; Büttner, Gerhard; Fauth, Benjamin; Hondrich, Anna Lena; Rieser, Svenja; Hertel, Silke; Hardy, Ilonca:
Embedded formative assessment and classroom process quality
In: American Educational Research Journal, 52 (2015) 6 , 1-27
Thillmann, Katja; Bach, Anabell; Wurster, Sebastian; Thiel, Felicitas:
School-based staff development in two federal states in Germany
In: International Journal of Educational Management, 29 (2015) 6 , 714-734
Stelter, Annette; Goldhammer, Frank; Naumann, Johannes; Rölke, Heiko:
Die Automatisierung prozeduralen Wissens
In: Stiller, Jurik; Laschke, Christin (Hrsg.): Berlin-Brandenburger Beiträge zur Bildungsforschung 2015 Frankfurt am Main : Lang (2015) , 111-132
Wagner, Jenny; Becker, Michael; Lüdtke, Oliver; Trautwein, Ulrich:
The first partnership experience and personality development
In: Social Psychological and Personality Science, 6 (2015) 4 , 455-463
Kaspar, Roman; Oswald, Frank; Wahl, Hans-Werner; Voss, Elke; Wettstein, Markus:
Daily mood and out-of-home mobility in older adults
In: Journal of Applied Gerontology, 34 (2015) 1 , 26-47
Rauch, Dominique:
Effects of biliteracy on third language reading proficiency, the example of Turkish-German bilinguals
In: Grommes, Patrik;Hu, Adelheid (Hrsg.): Plurilingual education Amsterdam : Benjamins (2014) , 199-217
Moroni, Sandra; Dumont, Hanna; Baeriswyl, Franz:
Wer hat, dem wird gegeben? Was Lehrpersonen über den Zusammenhang zwischen familiärem Hintergrund und elterlicher Hausaufgabenhilfe wissen sollten
In: Beiträge zur Lehrerbildung, 32 (2014) 3 , 458-474
Gawrilow, Caterina; Fäsche, Anika; Guderjahn, Lena; Gunzenhauser, Catherine; Merkt, Julia; Suchodoletz, Antje von:
The impact of self-regulation on preschool mathematical achievement
In: Child Indicators Research, 7 (2014) 4 , 805-820
Decristan, Jasmin; Naumann, Alexander; Fauth, Benjamin; Rieser, Svenja; Büttner, Gerhard; Klieme, Eckhard:
Heterogenität in Schülerleistungen in der Grundschule
In: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 46 (2014) 4 , 181-190
Haberstroh, Julia; Müller, Tanja; Knebel, Maren; Kaspar, Roman; Oswald, Frank; Pantel, Johannes:
Can the mini-mental state examination predict capacity to consent to treatment?
In: The Journal of Gerontopsychology and Geriatric Psychiatry, 27 (2014) 4 , 151-159
Göbel, Kerstin; Vieluf, Svenja:
The effects of language transfer as a resource in instruction
In: Grommes, Patrick; Hu, Adelheid (Hrsg.): Plurilingual education Amsterdam : John Benjamins Publishing Company (2014) , 181-195
Fauth, Benjamin; Decristan, Jasmin; Rieser, Svenja; Klieme, Eckhard; Büttner, Gerhard:
Grundschulunterricht aus Schüler-, Lehrer- und Beobachterperspektive
In: Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 28 (2014) 3 , 127-137
Lehrl, Simone; Kuger, Susanne; Anders, Yvonne:
Soziale Disparitäten beim Zugang zu Kindergartenqualität und differenzielle Konsequenzen für die vorschulische mathematische Entwicklung
In: Unterrichtswissenschaft, 42 (2014) 2 , 132-151
Richter, Dirk; Böhme, Kathrin; Becker, Michael; Pant, Hans Anand; Stanat, Petra:
Überzeugungen von Lehrkräften zu den Funktionen von Vergleichsarbeiten
In: Zeitschrift für Pädagogik, 60 (2014) 2 , 225-244
Fernandez, Sebastien; Fagot, Delphine; Dirk, Judith; Ribaupierre, Anik de:
Generalization of the worst performance rule across the lifespan
In: Intelligence, 42 (2014) , 31-43
Bürgermeister, Anika:
Leistungsbeurteilung im Mathematikunterricht
Münster : Waxmann (2014) , 270
Steinbrink, Claudia; Zimmer, Karin; Lachmann, Thomas; Dirichs, Martin; Kammer, Thomas:
Development of rapid temporal processing and its impact on literacy skills in primary school children
In: Child Development, 85 (2014) 4 , 1711-1726
Harks, Birgit; Rakoczy, Katrin; Klieme, Eckhard; Hattie, John; Besser, Michael:
Indirekte und moderierte Effekte von schriftlicher Rückmeldung auf Leistung und Motivation
In: Müller, Andreas; Ditton, Hartmut (Hrsg.): Feedback und Rückmeldungen Münster : Waxmann (2014) , 163-194
Sasse, Nadine; Gibbons, Henning; Wilson, Lindsay; Martinez-Olivera, Ramon; Schmidt, Holger; Hasselhorn, Marcus; Steinbüchel, Nicole von; Wild, Klaus von:
Self-awareness and health-related quality of life after traumatic brain injury
In: Journal of Head Trauma Rehabilitation, 28 (2013) 6 , 464-472
Brose, Annette; Scheibe, Susanne; Schmiedek, Florian:
Life contexts make a difference
In: Psychology and Aging, 28 (2013) 1 , 148-159
Kuger, Susanne; Roßbach, Hans-Günther; Weinert, Sabine:
Early literacy support in institutional settings
In: Pfost, Maximilian; Artelt, Cordula; Weinert, Sabine (Hrsg.): The development of reading literacy from early childhood to adolescence Bamberg : University of Bamberg Press (2013) , 63-92
Rieser, Svenja; Fauth, Benjamin; Decristan, Jasmin; Klieme, Eckhard; Büttner, Gerhard:
The connection between primary school students' self-regulation in learning and perceived teaching quality
In: Journal of Cognitive Education and Psychology, 12 (2013) 2 , 138-156
Hertel, Silke; Bruder, Simone; Jude, Nina; Steinert, Brigitte:
Elternberatung an Schulen im Sekundarbereich. Schulische Rahmenbedingungen, Beratungsangebote der Lehrkräfte und Nutzung von Beratung durch die Eltern
In: Zeitschrift für Pädagogik. Beih., (2013) 59 , 40-62
Steinert, Brigitte; Hochweber, Jan; Hertel, Silke:
Lesekompetenz und Lesefreude von Schülerinnen und Schülern und bildungsstandardbezogene Kompetenzüberzeugungen und Lerngelegenheiten in Schule und Unterricht
In: Zeitschrift für Pädagogik. Beih., 59 (2013) , 12-39
Lövdén, Martin; Schmiedek, Florian; Kennedy, Kristen M.; Rodrigue, Karen M.; Lindenberger, Ulman; Raz, Naftali:
Does variability in cognitive performance correlate with frontal brain volume?
In: NeuroImage, 22 (2013) 64 , 209-215
Wahl, Hans-Werner; Wettstein, Markus; Shoval, Noam; Oswald, Frank; Kaspar, Roman; Issacson, Michal; Voss, Elke; Auslander, Gail; Heinik, Jeremia:
Interplay of cognitive and motivational resources for out-of-home behavior in a sample of cognitively heterogeneous older adults
In: Journals of Gerontology Series B: Psychological Sciences and Social Sciences, 68 (2013) 5 , 691-702
Schuchart, Claudia; Schneider, Kerstin; Weishaupt, Horst; Riedel, Andrea:
Welchen Einfluss hat die Wohnumgebung auf die Grundschulwahl von Eltern?
In: Empirische Pädagogik, 26 (2012) 4 , 504-534
Hochweber, Jan; Hartig, Johannes:
Mehrebenenanalyse
In: Maschke, Sabine; Stecher, Ludwig (Hrsg.): Enzyklopädie Erziehungswissenschaft Online (EEO) Weinheim : Beltz Juventa (2012) , 1-33
Huth, Radoslaw:
Multivariate Verfahren
In: Horn, Klaus-Peter; Kemnitz, Heidemarie; Marotzki, Winfried; Sandfuchs, Uwe (Hrsg.): Klinkhardt Lexikon Erziehungswissenschaft Bad Heilbrunn : Klinkhardt (2012) , 417
Preckel, Franzis; Lipnevich, Anastasiya A; Boehme, Katharina; Brandner, Lena; Georgi, Karsten; Könen, Tanja; Mursin, Katharina; Roberts, Richard D:
Morningness-eveningness and educational outcomes: the lark has an advantage over the owl at high school
In: British Journal of Educational Psychology, 82(2) (2011)
Brümmer, Felix; Rollett, Wolfram; Fischer, Natalie:
Prozessqualität der Ganztagsangebote aus Schülersicht
In: Fischer, Natalie; Holtappels, Heinz Günter; Klieme, Echhard; Rauschenbach, Thomas; Stecher, Ludwig; Züchner, Ivo (Hrsg.): Ganztagsschule: Entwicklung, Qualität, Wirkungen Weinheim : Juventa Verl. (2011) , 162-186
Oerke, Britta; Bogner, Franz X.:
Social desirability, environmental attitudes and general ecological behaviour in children
In: International Journal of Science Education, 33 (2011)
Vieluf Svenja; Klieme, Eckhardt:
Cross-nationally comparative results on teachers qualification, beliefs, and practices
In: Li, Yeping; Kaiser, Gabriele (Hrsg.): Expertise in mathematics instruction New York, N.Y. : Springer (2011) , 295-326
Hartig, Johannes; Rakoczy, Katrin:
Mehrebenenanalyse
In: Holling, Heinz; Schmitz, Bernhard (Hrsg.): Handbuch Statistik, Methoden und Evaluation Göttingen : Verl. für Psychologie Hogrefe (2010) , 538-547
Tarazona, Mareike:
Regionale Bildungsdisparitäten und Beschäftigungsentwicklung
In: Raumforschung und Raumordnung, 68 (2010) 6 , 471-481
Moosbrugger, Helfried; Mildner, Dorothea; Schweizer, Karl:
Allgemeines Lineares Modell (ALM)
In: Holling, Heinz; Schmitz, Bernhard (Hrsg.): Handbuch Statistik, Methoden und Evaluation Göttingen : Verl. für Psychologie Hogrefe (2010) , 472-486
 

Achtung!
Es werden immer nur die markierten Treffer der aktuellen Seite angezeigt oder exportiert

Markierte Treffer dieser Seite exportieren

Zu exportierende Felder:
 
zu exportierendes Format:
 

alphabetisch nach Autor/Titel sortieren

 
zuletzt verändert: 11.11.2016