Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Forschung

Ergebnis der Suche in der DIPF Publikationendatenbank


Ihre Abfrage:

(Schlagwörter: SCHULJAHR_06 )


Treffer pro Seite

 

1-34 von 34
 
Schmidt, Andrea; Dirk, Judith; Schmiedek, Florian:
The importance of peer relatedness at school for affective wellbeing in children
In: Social Development, 28 (2019) 4 , 873-892
Marsh, Herbert W.; Pekrun, Reinhard; Parker, Philip D.; Murayama, Kou; Guo, Jiesi; Dicke, Theresa; Arens, A. Katrin:
The murky distinction between self-concept and self-efficacy
In: Journal of Educational Psychology, 111 (2019) 2 , 331-353
Becker, Michael; Neumann, Marko:
Longitudinal big-fish-little-pond effects on academic self-concept development during the transition from elementary to secondary schooling
In: Journal of Educational Psychology, 110 (2018) 6 , 882-897
Knoppick, Henrike; Dumont, Hanna; Becker, Michael; Neumann, Marko; Maaz, Kai:
Der Übergang als kritisches Lebensereignis
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 21 (2018) 3 , 487-510
Bar-Kochva, Irit; Hasselhorn, Marcus:
The training of morphological decomposition in word processing and its effects on literacy skills
In: Frontiers in Psychology, (2017) , 8:1583
Lühe, Josefine; Becker, Michael; Neumann, Marko; Maaz, Kai:
Geschlechtsspezifische Leistungsunterschiede in Abhängigkeit der sozialen Herkunft
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 20 (2017) 3 , 499-519
Bonefeld, Meike; Dickhäuser, Oliver; Janke, Stefan; Praetorius, Anna-Katharina; Dresel, Markus:
Migrationsbedingte Disparitäten in der Notenvergabe nach dem Übergang auf das Gymnasium
In: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 49 (2017) 1 , 11-23
Albrecht, Ricarda; Neumann, Marko; Jansen, Malte; Becker, Michael; Maaz, Kai; Baumert, Jürgen:
Der Schulformwechsel vom Gymnasium auf die Integrierte Sekundarschule im zweigliedrigen Berliner Sekundarschulsystem
In: Neumann, Marko; Becker, Michael; Baumert, Jürgen; Maaz, Kai; Köller, Olaf (Hrsg.): Zweigliedrigkeit im deutschen Schulsystem Münster : Waxmann (2017) , 425-468
Müller-Kalthoff, Hanno; Jansen, Malte; Schiefer, Irene; Helm, Friederike; Nagy, Nicole; Möller, Jens:
A double-edged sword? On the benefit, detriment, and net effect of dimensional comparison on self-concept
In: Journal of Educational Psychology, 109 (2017) 7 , 1029-1047
Dickhäuser, Oliver; Janke, Stefan; Praetorius, Anna-Katharina; Dresel, Markus:
The effects of teachers' reference norm orientations on students' implicit theories and academic self-concepts
In: Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 31 (2017) 3/4 , 205-219
Moroni, Sandra; Dumont, Hanna; Trautwein, Ulrich:
Typen elterlicher Hausaufgabenhilfe und ihr Zusammenhang mit der familialen Sozialisation
In: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 48 (2016) 3 , 111-128
Knoppick, Henrike; Becker, Michael; Neumann, Marko; Maaz, Kai; Baumert, Jürgen:
Das subjektive Erleben des Übergangs in die weiterführende Schule
In: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 48 (2016) 3 , 129-143
Paetsch, Jennifer; Radmann, Susanne; Felbrich, Anja; Lehmann, Rainer; Stanat, Petra:
Sprachkompetenz als Prädiktor mathematischer Kompetenzentwicklung von Kindern deutscher und nicht-deutscher Familiensprache
In: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 48 (2016) 1 , 27-41
Arens, A. Katrin; Möller, Jens:
Dimensional comparisons in students' perceptions of the learning environment
In: Learning and Instruction, 42 (2016) , 22-30
Schuster, Christine:
Leseförderung mit Ball und Buch war erfolgreich
Frankfurt am Main : Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung (2015)
Martinez-Méndez, Rebekka; Schneider, Michael; Hasselhorn, Marcus:
DERET 5-6+
Göttingen : Hogrefe (2015)
Loesche, Patrick; Wiley, Jennifer; Hasselhorn, Marcus:
How knowing the rules affects solving the Raven Advanced Progressive Matrices Test
In: Intelligence, 48 (2015) , 58-75
Kigel, Rebecca M.; McElvany, Nele; Becker, Michael:
Effects of immigrant background on text comprehension, vocabulary, and reading motivation
In: Learning and Instruction, 35 (2015) 1 , 73-84
Roczen, Nina; Kaiser, Florian G.; Bogner, Franz X.; Wilson, Marc:
A competence model for environmental education
In: Environment & Behavior, 46 (2014) 8 , 972-992
Moroni, Sandra; Dumont, Hanna; Baeriswyl, Franz:
Wer hat, dem wird gegeben? Was Lehrpersonen über den Zusammenhang zwischen familiärem Hintergrund und elterlicher Hausaufgabenhilfe wissen sollten
In: Beiträge zur Lehrerbildung, 32 (2014) 3 , 458-474
Arens, A. Katrin; Hasselhorn, Marcus:
Age and gender differences in the relation between self-concept facets and self-esteem
In: Journal of Early Adolescence, 34 (2014) 6 , 760-791
Arens, A. Katrin:
The early transition to secondary school in Germany
In: Borders, J. H. (Hrsg.): Handbook on the psychology of self-esteem New York : Nova Science (2014) , 71-90
Reimers, Bettina Irina:
The class chronicle
In: Brogiato, Heinz Peter; Kiedel, Klaus-Peter (Hrsg.): Research, travel, exploration Halle (Saale) : Mitteldeutscher Verlag (2014) , 70-71
Arens, A. Katrin; Yeung, Alexander Seeshing; Hasselhorn, Marcus:
Native language self-concept and reading self-concept
In: Journal of Experimental Education, 82 (2014) 2 , 229-252
Becker, Michael; Neumann, Marko; Tetzner, Julia; Knoppick, Henrike; Maaz, Kai; Baumert, Jürgen; Lehmann, Rainer:
Is early ability grouping good for high-achieving students' psychosocial development? Effects of the transition into academically selective schools
In: Journal of Educational Psychology, 106 (2014) 2 , 555-568
Becker, Michael; McElvany, Nele; Lüdtke, Oliver; Trautwein, Ulrich:
Lesekompetenzen und schulische Lernumwelten: Besondere Fördereffekte des Frühübergangs in Gymnasien?
In: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 46 (2014) 1 , 35-50
Dumont, Hanna; Neumann, Marko; Nagy, Gabriel; Becker, Michael; Rose, Norman:
Einfluss der Klassenkomposition auf die Leistungsentwicklung in Haupt- und Realschulen in Baden-Württemberg
In: Psychologie in Erziehung und Unterricht, 60 (2013) 3 , 198-213
Gawrilow, Caterina; Morgenroth, Katrin; Schultz, Regina; Oettingen, Gabriele; Gollwitzer, Peter M.:
Mental contrasting with implementation intentions enhances self-regulation of goal pursuit in schoolchildren at risk for ADHD
In: Motivation and emotion, 37 (2013) 1 , 134-145
Arens, A. Katrin; Yeung, Alexander Seeshing; Nagengast, Benjamin; Hasselhorn, Marcus:
Relationship between self-esteem and academic self-concept for German elementary and secondary school students
In: Educational Psychology, 33 (2013) 4 , 443-464
Roick, Thorsten; Gölitz, Dietmar; Hasselhorn, Marcus:
Affektive Komponenten der Mathematikkompetenz
In: Hasselhorn, Marcus; Heinze, Aiso; Schneider, Wolfgang; Trautwein, Ulrich (Hrsg.): Diagnostik mathematischer Kompetenzen Göttingen : Verl. für Psychologie Hogrefe (2013) , 205-221
Oerke, Britta; Bogner, Franz X.:
Social desirability, environmental attitudes and general ecological behaviour in children
In: International Journal of Science Education, 33 (2011)
Massar, Tamara (Red.):
Vergleichsarbeiten/Lernstandserhebungen in den Ländern.
Frankfurt a.M. : DIPF (2009)
Gniewosz, Burkhard; Noack, Peter; Buhl, Monika:
Political alienation in adolescence:
In: International Journal of Behavioral Development, 33 (2009) 4 , S. 337-346
Rustemeyer, Ruth; Fischer, Natalie:
Geschlechterdifferenzen bei Leistungserwartung und Wertschätzung im Fach Mathematik.
In: Ludwig, Peter H. u.a. (Hrsg.): Erwartungen in himmelblau und rosarot Weinheim : Juventa Verl. (2007) , S. 83-101
 

Achtung!
Es werden immer nur die markierten Treffer der aktuellen Seite angezeigt oder exportiert

Markierte Treffer dieser Seite exportieren

Zu exportierende Felder:
 
zu exportierendes Format:
 

alphabetisch nach Autor/Titel sortieren

 
zuletzt verändert: 11.11.2016