Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Forschung

Ergebnis der Suche in der DIPF Publikationendatenbank


Ihre Abfrage:

(Schlagwörter: SCHULJAHR_09 )


Treffer pro Seite

 

1-106 von 106
 
Hausen, Joshua; Schmid, Christine; Wurster, Sebastian; Dohrmann, Julia; Feldhoff, Tobias; Steinert, Brigitte; Klieme, Eckhard; Lenski, Anna:
Skalenhandbuch Schule im Wandel (SchiWa) - Vorstudie
Frankfurt am Main : Pedocs (2019) , 130
Schmid, Christine; Dohrmann, Julia; Feldhoff, Tobias; Steinert, Brigitte; Wurster, Sebastian; Klieme, Eckhard:
Skalenhandbuch Drei-Länder-Studie (DLS) 1978/79 von Helmut Fend.
Frankfurt am Main : DIPF | LeibnizInstitut für Bildungsforschung und Bildungsinformation (2019) , 450
Grützmacher, Luisa; Raufelder, Diana:
Das reziproke Zusammenspiel von Stresserleben, sozialen Beziehungen mit Peers und Lehrkräften und schulischer Leistung im Verlauf von früher zu mittlerer Adoleszenz
In: Psychologie in Erziehung und Unterricht, 66 (2019) 2 , 118-130
Schneider, Kerstin; Makles, Anna M.; Bachsleitner, Anna; Lühe, Josefine; Schipolowski, Stefan; Weirich, Sebastian; Becker, Benjamin; Stanat, Petra; Neumann, Marko; Maaz, Kai:
Die Entwicklung soziokultureller Disparitäten im Kontext der Bremer Schulreform
In: Maaz, Kai; Hasselhorn, Marcus; Idel, Till-Sebastian; Klieme, Eckhard; Lütje-Klose, Birgit; Stanat, Petra; Neumann, Marko; Bachsleitner, Anna; Lühe, Josefine; Schipolowski, Stefan (Hrsg.): Zweigliedrigkeit und Inklusion im empirischen Fokus Münster : Waxmann (2019) , 97-119
Steinert, Brigitte; Dohrmann, Julia; Schmid, Christine:
Lehrerkooperation, Unterrichtsqualität und fachliche und überfachliche Ergebnisse von Schüler*innen in Englisch und Mathematik
In: Zeitschrift für Pädagogik, 65 (2019) 1 , 40-55
Käfer, Julia; Kuger, Susanne; Klieme, Eckhard; Kunter, Mareike:
The significance of dealing with mistakes for student achievement and motivation
In: European Journal of Psychology of Education, 34 (2019) 4 , 731-753
Schukajlow, Stanislaw; Achmetli, Kay; Rakoczy, Katrin:
Does constructing multiple solutions for real-world problems affect self-efficacy
In: Educational Studies in Mathematics, 100 (2019) 1 , 43-60
Zehner, Fabian; Goldhammer, Frank; Lubaway, Emily; Sälzer, Christine:
Unattended consequences
In: Education Inquiry, 10 (2019) 1 , 34-55
Rakoczy, Katrin; Pinger, Petra; Hochweber, Jan; Klieme, Eckhard; Schütze, Birgit; Besser, Michael:
Formative assessment in mathematics
In: Learning and Instruction, 60 (2019) , 154-165
Baumert, Jürgen; Dumont, Hanna; Becker, Michael; Neumann, Marko; Bachsleitner, Anna; Köller, Olaf; Maaz, Kai:
Soziokulturelle und geschlechtsspezifische Selektivität von Übergangsberechtigungen für die gymnasiale Oberstufe in mehr- und zweigliedrigen Schulsystemen
In: Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie, 70 (2018) 4 , 593-628
Rakoczy, Katrin; Pinger, Petra; Hochweber, Jan; Schütze, Birgit; Besser, Michael:
(Wie) Wirkt formatives Assessment in Mathematik auf Leistung und Interesse von Lernenden?
In: Kompetenzzentrum Schulpsychologie BW (Hrsg.): Psychosoziale Faktoren von Unterrichtsqualität Stuttgart : Kompetenzzentrum Schulpsychologie Baden-Württemberg (2018) , 1-7
Achmetli, Kay; Schukajlow, Stanislaw; Rakoczy, Katrin:
Multiple solutions for real-world problems and students' procedural and conceptual knowledge
In: International Journal of Science and Mathematics Education, (2018) , online first
Becker, Michael; Neumann, Marko:
Longitudinal big-fish-little-pond effects on academic self-concept development during the transition from elementary to secondary schooling
In: Journal of Educational Psychology, 110 (2018) 6 , 882-897
Huebener, Mathias; Kuger, Susanne; Marcus, Jan:
G8-Schulreform verbessert PISA-Testergebnisse - insbesondere leistungsstarke SchülerInnen profitieren
In: DIW Wochenbericht, 85 (2018) 13/14 , 265-275
Pinger, Petra; Rakoczy, Katrin; Besser, Michael; Klieme, Eckhard:
The interplay of formative assessment and instructional quality
In: Learning Environments Research, 21 (2018) 1 , 61-79
Häfner, Isabelle; Flunger, Barbara; Dicke, Anna-Lena; Gaspard, Hanna; Brisson, Brigitte M.; Nagengast, Benjamin; Trautwein, Ulrich:
The role of family characteristics for students' academic outcomes: A person-centered approach
In: Child Development, 89 (2018) 4 , 1405-1422
Nagengast, Benjamin; Brisson, Brigitte M.; Hulleman, Chris S.; Gaspard, Hanna; Häfner, Isabelle; Trautwein, Ulrich:
Learning more from educational intervention studies
In: The Journal of Experimental Education, 86 (2018) 1 , 105-123
Lazarides, Rebecca; Buchholz, Janine; Rubach, Charlott:
Teacher enthusiasm and self-efficacy, student-perceived mastery goal orientation, and student motivation in mathematics classrooms
In: Teaching and Teacher Education, 69 (2018) 1 , 1-10
Hochweber, Jan; Vieluf, Svenja:
Gender differences in reading achievement and enjoyment of reading
In: Journal of Educational Research, 111 (2018) 3 , 268-283
Schmid, Christine; Watermann, Rainer:
Demokratische Bildung
In: Tippelt, Rudolf; Schmidt-Hertha, Bernhard (Hrsg.): Handbuch Bildungsforschung Wiesbaden : Springer VS (2018) , 1133-1153
Pinger, Petra; Rakoczy, Katrin; Besser, Michael; Klieme, Eckhard:
Implementation of formative assessment - effects of quality of programme delivery on students' mathematics achievement and interest
In: Assessment in Education, 25 (2018) 2 , 160-182
Göbel, Kerstin; Vieluf, Svenja:
Specific effects of language transfer promoting teaching and insights into the implementation in EFL-teaching
In: Orbis scholae, 11 (2017) 3 , 103-122
Brisson, Brigitte M.; Dicke, Anna-Lena; Gaspard, Hanna; Häfner, Isabelle; Flunger, Barbara; Nagengast, Benjamin; Trautwein, Ulrich:
Short intervention, sustained effects
In: American Educational Research Journal, 54 (2017) 6 , 1048-1078
Reiss, Kristina (Hrsg.); Klieme, Eckhard (Hrsg.); Köller, Olaf (Hrsg.); Stanat, Petra (Hrsg.):
PISA Plus 2012-2013
Wiesbaden : Springer VS (2017)
Nagy, Gabriel; Retelsdorf, Jan; Goldhammer, Frank; Schiepe-Tiska, Anja; Lüdtke, Oliver:
Veränderungen der Lesekompetenz von der 9. zur 10. Klasse
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. Sonderheft, 33 (2017) , 177-203
Huebener, Mathias; Kuger, Susanne; Marcus, Jan:
Increased instruction hours and the widening gap in student performance
In: Labour Economics, 47 (2017) , 15-34
Pinger, Petra; Rakoczy, Katrin; Besser, Michael; Klieme, Eckhard:
Interplay of formative assessment and instructional quality - interactive effects on students' mathematics achievement
In: Learning Environments Research, (2017) , online first
Jansen, Malte; Stäbler, Franziska; Becker, Michael; Neumann, Marko:
Motivationale Orientierungen und Aspekte schulischen Wohlbefindens vor und nach der Berliner Schulstrukturreform
In: Neumann, Marko; Becker, Michael; Baumert, Jürgen; Maaz, Kai; Köller, Olaf (Hrsg.): Zweigliedrigkeit im deutschen Schulsystem Münster : Waxmann (2017) , 295-320
Becker, Michael; Neumann, Marko; Radmann, Susanne; Jansen, Malte; Nagy, Gabriel; Borzikowsky, Christoph; Leucht, Michael; Maaz, Kai; Köller, Olaf; Baumert, Jürgen:
Schulleistungen vor und nach der Berliner Schulstrukturreform
In: Neumann, Marko; Becker, Michael; Baumert, Jürgen; Maaz, Kai; Köller, Olaf (Hrsg.): Zweigliedrigkeit im deutschen Schulsystem Münster : Waxmann (2017) , 155-188
Becker, Michael; Neumann, Marko; Radmann, Susanne; Jansen, Malte; Nagy, Gabriel; Borzikowsky, Christoph; Kropf, Michaela; Köller, Olaf; Maaz, Kai; Baumert, Jürgen:
Durchführung, Datengrundlage, Erhebungsinstrumente und statistische Methoden
In: Neumann, Marko; Becker, Michael; Baumert, Jürgen; Maaz, Kai; Köller, Olaf (Hrsg.): Zweigliedrigkeit im deutschen Schulsystem Münster : Waxmann (2017) , 55-80
Albrecht, Ricarda; Neumann, Marko; Jansen, Malte; Becker, Michael; Maaz, Kai; Baumert, Jürgen:
Der Schulformwechsel vom Gymnasium auf die Integrierte Sekundarschule im zweigliedrigen Berliner Sekundarschulsystem
In: Neumann, Marko; Becker, Michael; Baumert, Jürgen; Maaz, Kai; Köller, Olaf (Hrsg.): Zweigliedrigkeit im deutschen Schulsystem Münster : Waxmann (2017) , 425-468
Maaz, Kai; Bachsleitner, Anna; Baumert, Jürgen; Dumont, Hanna; Neumann, Marko; Radmann, Susanne; Becker, Michael:
Soziokulturelle Disparitäten des Bildungserfolgs vor und nach der Schulstrukturreform in Berlin
In: Neumann, Marko; Becker, Michael; Baumert, Jürgen; Maaz, Kai; Köller, Olaf (Hrsg.): Zweigliedrigkeit im deutschen Schulsystem Münster : Waxmann (2017) , 361-424
Neumann, Marko; Maaz, Kai; Baumert, Jürgen; Becker, Michael; Kropf, Michaela; Jansen, Malte; Köller, Olaf:
Anlage der BERLIN-Studie und Fragestellungen des vorliegenden Bandes
In: Neumann, Marko; Becker, Michael; Baumert, Jürgen; Maaz, Kai; Köller, Olaf (Hrsg.): Zweigliedrigkeit im deutschen Schulsystem Münster : Waxmann (2017) , 39-54
Neumann, Marko; Baumert, Jürgen; Radmann, Susanne; Becker, Michael; Maaz, Kai; Ohl, Simon:
Leistungs- und Bewertungsstandards beim Erwerb der Übergangsberechtigung in die gymnasiale Oberstufe im neu strukturierten Berliner Sekundarschulsystem
In: Neumann, Marko; Becker, Michael; Baumert, Jürgen; Maaz, Kai; Köller, Olaf (Hrsg.): Zweigliedrigkeit im deutschen Schulsystem Münster : Waxmann (2017) , 255-294
Neumann, Marko (Hrsg.); Becker, Michael (Hrsg.); Baumert, Jürgen (Hrsg.); Maaz, Kai (Hrsg.); Köller, Olaf (Hrsg.):
Zweigliedrigkeit im deutschen Schulsystem
Münster : Waxmann (2017) , 509
Naumann, Alexander; Hartig, Johannes; Hochweber, Jan:
Absolute and relative measures of instructional sensitivity
In: Journal of Educational and Behavioral Statistics, 42 (2017) 6 , 678-705
Kuger, Susanne; Klieme, Eckhard; Lüdtke, Oliver; Schiepe-Tiska, Anja; Reiss, Kristina:
Mathematikunterricht und Schülerleistung in der Sekundarstufe
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. Sonderheft, 33 (2017) , 61-98
Hartig, Johannes; Harsch, Claudia:
Multidimensional structures of competencies
In: Leutner, Detlev;Fleischer, Jens;Grünkorn, Juliane;Klieme, Eckhard (Hrsg.): Competence assessment in education Cham : Springer (2017) , 357-368
Fleckenstein, Johanna; Möller, Jens; Hohenstein, Friederike; Radmann, Susanne; Becker, Michael; Baumert, Jürgen:
Die schulischen Leistungen an der SESB - 9. Jahrgangsstufe und 15-Jährige
In: Möller, Jens;Hohenstein, Friederike;Fleckenstein, Johanna;Köller, Olaf;Baumert, Jürgen (Hrsg.): Erfolgreich integrieren - die Staatliche Europa-Schule Berlin Münster : Waxmann (2017) , 189-252
Müller-Kalthoff, Hanno; Jansen, Malte; Schiefer, Irene; Helm, Friederike; Nagy, Nicole; Möller, Jens:
A double-edged sword? On the benefit, detriment, and net effect of dimensional comparison on self-concept
In: Journal of Educational Psychology, 109 (2017) 7 , 1029-1047
Gaspard, Hanna; Dicke, Anna-Lena; Flunger, Barbara; Häfner, Isabelle; Brisson, Brigitte M.; Trautwein, Ulrich; Nagengast, Benjamin:
Side effects of motivational interventions? Effects of an intervention in math classrooms on motivation in verbal domains
In: AERA Open, 2 (2016) 2 , 1-14
Huebener, Mathias; Kuger, Susanne; Marcus, Jan:
Increased instruction hours and the widening gap in student performance
Berlin : DIW (2016)
Naumann, Johannes; Salmerón, Ladislao:
¿Acaso la navegación siempre predice el desempeño? Los efectos de la navegación en la lectura digital son moderados por las habilidades de comprensión
In: Revista Mexicana de Bachillerato a Distancia, 16 (2016) , 109-129
Naumann, Johannes; Salmerón, Ladislao:
Does navigation always predict performance? Effects of navigation on digital reading are moderated by comprehension skills
In: International Review of Research in Open and Distance Learning, 17 (2016) 1 , 42-59
Arens, A. Katrin; Möller, Jens; Watermann, Rainer:
Extending the internal/external frame of reference model to social studies
In: Learning and Individual Differences, 51 (2016) , 91-99
Jansen, Malte; Lüdtke, Oliver; Schroeders, Ulrich:
Evidence for a positive relation between interest and achievement
In: Contemporary Educational Psychology, 46 (2016) , 116-127
Schukajlow, Stanislaw; Rakoczy, Katrin:
The power of emotions
In: Learning and Instruction, 44 (2016) , 117-127
Klimczak, Malte; Kampa, Miriam; Bürgermeister, Anika; Harks, Birgit; Rakoczy, Katrin; Besser, Michael; Klieme, Eckhard; Blum, Werner; Leiss, Dominik:
Dokumentation der Befragungsinstrumente der Interventionsstudie im Projekt "Conditions and Consequences of Classroom Assessment" (Co²CA)
Frankfurt am Main : DIPF (2016)
Arens, A. Katrin; Jansen, Malte:
Self-concepts in reading, writing, listening and speaking
In: Journal of Educational Psychology, 108 (2016) 5 , 646-664
Holzberger, Doris; Kunter, Mareike; Seidel, Tina; Praetorius, Anna-Katharina:
Individuelle Schwerpunkte im Unterricht? Eine latente Profilanalyse zu unterschiedlichen Mustern der Unterrichtsqualität
In: McElvany, Nele; Bos, Wilfried; Holzappels, Heinz Günter; Gebauer, Miriam M.; Schwabe, Franziska (Hrsg.): Bedingungen und Effekte guten Unterrichts Münster : Waxmann (2016) , 135-146
Kriegbaum, Katharina; Jansen, Malte; Spinath, Birgit:
Motivation
In: Learning and Individual Differences, 43 (2015) , 140-148
Jansen, Malte; Schroeders, Ulrich; Lüdtke, Oliver; Marsh, Herbert:
Contrast and assimilation effects of dimensional comparisons in five subjects
In: Journal of Educational Psychology, 107 (2015) 4 , 1086-1101
Kistner, Saskia; Rakoczy, Katrin; Otto, Barbara; Klieme, Eckhard; Büttner, Gerhard:
Teaching learning strategies
In: Journal for Educational Research Online, 7 (2015) 1 , 176-197
Schukajlow, Stanislaw; Krug, André; Rakoczy, Katrin:
Effects of prompting multiple solutions of modelling problems on students' performance
In: Educational Studies in Mathematics, 89 (2015) 3 , 393-417
Rauch, Dominique:
Effects of biliteracy on third language reading proficiency, the example of Turkish-German bilinguals
In: Grommes, Patrik;Hu, Adelheid (Hrsg.): Plurilingual education Amsterdam : Benjamins (2014) , 199-217
Fischer, Natalie; Theis, Désirée:
Quality of extracurricular activities - Considering developmental changes in the impact on school attachment and achievement
In: Journal for Educational Research Online, 6 (2014) 3 , 54-75
Rabenstein, Kerstin; Reh, Sabine; Steinwand, Julia; Breuer, Anne:
Jahrgang und Entwicklung
In: Kleiner, Bettina; Rose, Nadine (Hrsg.): (Re-)Produktion von Ungleichheiten im Schulalltag Opladen : Budrich (2014) , 135-154
Harks, Birgit; Klieme, Eckhard; Hartig, Johannes; Leiss, Dominik:
Separating cognitive and content domains in mathematical competence
In: Educational Assessment, 19 (2014) 4 , 243-266
Rjosk, Camilla; Richter, Dirk; Hochweber, Jan; Lüdtke, Oliver; Klieme, Eckhard; Stanat, Petra:
Socioeconomic and language minority classroom composition and individual reading achievement
In: Learning and Instruction, 32 (2014) , 63-72
Fischer, Natalie; Theis, Désirée:
Extracurricular participation and the development of school attachment and learning goal orientation
In: Developmental Psychology, 50 (2014) 6 , 1788-1793
Goldhammer, Frank; Kröhne, Ulf; Keßel, Yvonne; Senkbeil, Martin; Ihme, Jan Marten:
Diagnostik von ICT-Literacy
In: Diagnostica, 60 (2014) 1 , 10-21
Bürgermeister, Anika:
Leistungsbeurteilung im Mathematikunterricht
Münster : Waxmann (2014) , 270
Bürgermeister, Anika; Klieme, Eckhard; Rakoczy, Katrin; Harks, Birgit; Blum, Werner:
Formative Leistungsbeurteilung im Unterricht
In: Hasselhorn, Marcus;Schneider, Wolfgang;Trautwein, Ulrich (Hrsg.): Lernverlaufsdiagnostik Göttingen : Hogrefe (2014) , 41-60
Harks, Birgit; Rakoczy, Katrin; Hattie, John; Besser, Michael; Klieme, Eckhard:
The effects of feedback on achievement, interest and self-evaluation
In: Educational Psychology, 34 (2014) 4 , 269-290
Harks, Birgit; Rakoczy, Katrin; Klieme, Eckhard; Hattie, John; Besser, Michael:
Indirekte und moderierte Effekte von schriftlicher Rückmeldung auf Leistung und Motivation
In: Müller, Andreas; Ditton, Hartmut (Hrsg.): Feedback und Rückmeldungen Münster : Waxmann (2014) , 163-194
Jude, Nina; Hartig, Johannes; Schipolowski, Stefan; Böhme, Katrin; Stanat, Petra:
Definition und Messung von Lesekompetenz. PISA und die Bildungsstandards
In: Zeitschrift für Pädagogik. Beih., (2013) 59 , 200-228
Hertel, Silke; Bruder, Simone; Jude, Nina; Steinert, Brigitte:
Elternberatung an Schulen im Sekundarbereich. Schulische Rahmenbedingungen, Beratungsangebote der Lehrkräfte und Nutzung von Beratung durch die Eltern
In: Zeitschrift für Pädagogik. Beih., (2013) 59 , 40-62
Jude, Nina (Hrsg.); Klieme, Eckhard (Hrsg.):
PISA 2009 - Impulse für die Schul- und Unterrichtsforschung
Weinheim : Beltz Juventa (2013) , 246
Rakoczy, Katrin; Harks, Birgit; Klieme, Eckhard; Blum, Werner; Hochweber, Jan:
Written feedback in mathematics
In: Learning and Instruction, 27 (2013) , 63-73
Steinert, Brigitte; Hochweber, Jan; Hertel, Silke:
Lesekompetenz und Lesefreude von Schülerinnen und Schülern und bildungsstandardbezogene Kompetenzüberzeugungen und Lerngelegenheiten in Schule und Unterricht
In: Zeitschrift für Pädagogik. Beih., 59 (2013) , 12-39
Mildner, Dorothea; Hochweber, Jan; Frey, Andreas:
Vergleichende Analysen der Kompetenzen von Fünfzehnjährigen und Neuntklässlern in den deutschen PISA-Erhebungen 2003 bis 2009
In: Zeitschrift für Pädagogik. Beih., (2013) 59 , 151-171
Hochweber, Jan; Steinert, Brigitte; Klieme, Eckhard:
Lehrerkooperation, Unterrichtsqualität und Lernergebnisse im Fach Englisch
In: Unterrichtswissenschaft, 40 (2012) 4 , 351-370
Rauch, Dominique; Naumann, Johannes; Jude, Nina:
Metalinguistic awareness mediates effects of full biliteracy on third-language reading proficiency in Turkish-German bilinguals
In: International Journal of Bilingualism, 16 (2012) 4 , 402-418
Rakoczy, Katrin:
Formatives Assessment - theoretische Erkenntnisse und praktische Umsetzung im Mathematikunterricht
In: Fischer, Christian (Hrsg.): Diagnose und Förderung statt Notengebung? Münster : Waxmann (2012) , 73-91
Preckel, Franzis; Lipnevich, Anastasiya A; Boehme, Katharina; Brandner, Lena; Georgi, Karsten; Könen, Tanja; Mursin, Katharina; Roberts, Richard D:
Morningness-eveningness and educational outcomes: the lark has an advantage over the owl at high school
In: British Journal of Educational Psychology, 82(2) (2011)
Besser, Michael; Klimczak, Malte; Blum, Werner; Leiss, Dominik; Klieme, Eckhard; Rakoczy, Katrin:
Lernprozessbegleitendes Feedback als Diagnose- und Förderinstrument:
In: Haug, Reinhold; Holzäpfel, Lars (Hrsg.): Beiträge zum Mathematikunterricht 2011. Bd 1 Münster : WTM (2011) , 103-106
Göbel, Kerstin; Rauch, Dominique; Vieluf, Svenja:
Leistungsbedingungen und Leistungsergebnisse von Schülerinnen und Schülern türkischer, russischer und polnischer Herkunftssprachen
In: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht, 16 (2011) 2 , 50-65
Bürgermeister, Anika; Kampa, Miriam; Rakoczy, Katrin; Harks, Birgit; Klieme, Eckhard; Besser, Michael; Blum, Werner; Leiss, Dominik:
Dokumentation der Befragungsinstrumente des Laborexperimentes im Projekt Conditions and Consequences of Classroom Assessment (Co²CA)
Frankfurt : DIPF (2011)
Bürgermeister, Anika; Klimczak, Malte; Klieme, Eckhard; Rakoczy, Katrin; Blum, Werner; Leiß, Dominik; Harks, Birgit; Besser, Michael:
Leistungsbeurteilung im Mathematikunterricht
In: Schulpädagogik - heute, 2 (2011) 3 , 1-18
Hertel, Silke; Hochweber, Jan; Steinert, Brigitte; Klieme, Eckhard:
Schulische Rahmenbedingungen und Lerngelegenheiten im Deutschunterricht
In: Klieme, Eckhard; Artelt, Cordula; Hartig, Johannes; Jude, Nina; Köller, Olaf; Prenzel, Manfred; Schneider, Wolfgang; Stanat, Petra (Hrsg.): PISA 2009. Bilanz nach einem Jahrzehnt Münster : Waxmann (2010) , 113-151
Hertel, Silke; Jude, Nina; Naumann, Johannes:
Leseförderung im Elternhaus
In: Klieme, Eckhard; Artelt, Cordula; Hartig, Johannes; Jude, Nina; Köller, Olaf; Prenzel, Manfred; Schneider, Wolfgang; Stanat, Petra (Hrsg.): PISA 2009. Bilanz nach einem Jahrzehnt Münster : Waxmann (2010) , 255-276
Klieme, Eckhard (Hrsg.); Artelt, Cordula (Hrsg.); Hartig, Johannes (Hrsg.); Jude, Nina (Hrsg.); Köller, Olaf (Hrsg.); Prenzel, Manfred (Hrsg.); Schneider, Wolfgang (Hrsg.); Stanat, Petra (Hrsg.):
PISA 2009
Münster : Waxmann (2010) , 309
Klieme, Eckhard; Bürgermeister, Anika; Harks, Birgit; Blum, Werner; Leiss, Dominik; Rakoczy, Katrin:
Leistungsbeurteilung und Kompetenzmodellierung im Mathematikunterricht
In: Zeitschrift für Pädagogik, (2010) 56 , 64-74
Kistner, Saskia; Rakoczy, Katrin; Otto, Barbara; Dignath-von Ewijk, Charlotte; Büttner, Gerhard; Klieme, Eckhard:
Promotion of self-regulated learning in classrooms
In: Metacognition and Learning, 5 (2010) 2 , 157-171
Rakoczy, Katrin; Klieme, Eckhard; Lipowsky, Frank; Drollinger-Vetter, Barbara:
Strukturierung, kognitive Aktivität und Leistungsentwicklung im Mathematikunterricht
In: Unterrichtswissenschaft, 38 (2010) 3 , 229-246
Klieme, Eckhard; Steinert, Brigitte; Hochweber, Jan:
Zur Bedeutung der Schulqualität für Unterricht und Lernergebnisse
In: Bos, Wilfried; Klieme, Eckhard; Köller, Olaf (Hrsg.): Schulische Lerngelegenheiten und Kompetenzentwicklung Münster : Waxmann (2010) , 231-255
Hesse, Hermann-Günter; Göbel, Kerstin:
Mehrsprachigkeit als Kapital:
In: Gogolin, Ingrid & Ursula Neumann (Hrsg.): Streitfall Zweisprachigkeit - The bilingualism controversy Wiesbaden : VS Verlag für Sozialwissenschaften (2009) , S. 281-287
Jude, Nina:
Zur Struktur von Sprachkompetenz.
Frankfurt a.M. : Univ. (2008) , 220 S.
Rakoczy, Katrin; Klieme, Eckhard; Pauli, Christine:
Die Bedeutung der wahrgenommenen Unterstützung motivationsrelevanter Bedürfnisse und des Alltagsbezugs im Mathematikunterricht für die selbstbestimmte Motivation.
In: Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 22 (2008) 1 , S. 25-35
Göbel, Kerstin; Hesse, Hermann-Günter:
Vermittlung interkultureller Kompetenzen im Englischunterricht.
In: Klieme, Eckhard u.a. (Hrsg.): Unterricht und Kompetenzerwerb in Deutsch und Englisch Weinheim : Beltz (2008) , S. 398-410
Hesse, Hermann-Günter; Göbel, Kerstin; Hartig, Johannes:
Sprachliche Kompetenzen von mehrsprachigen Jugendlichen und Jugendlichen nicht-deutscher Erstsprache.
In: Klieme, Eckhard u.a. (Hrsg.): Unterricht und Kompetenzerwerb in Deutsch und Englisch Weinheim : Beltz (2008) , S. 208-230
Hartig, Johannes; Jude, Nina:
Sprachkompetenzen von Mädchen und Jungen.
In: Klieme, Eckhard u.a. (Hrsg.): Unterricht und Kompetenzerwerb in Deutsch und Englisch Weinheim : Beltz (2008) , S. 202-207
Hesse, Hermann-Günter; Göbel, Kerstin; Jude, Nina:
Interkulturelle Kompetenz.
In: Klieme, Eckhard u.a. (Hrsg.): Unterricht und Kompetenzerwerb in Deutsch und Englisch Weinheim : Beltz (2008) , S. 180-190
Hartig, Johannes; Jude, Nina; Wagner, Wolfgang:
Methodische Grundlagen der Messung und Erklärung sprachlicher Kompetenzen.
In: Klieme, Eckhard u.a. (Hrsg.): Unterricht und Kompetenzerwerb in Deutsch und Englisch Weinheim : Beltz (2008) , S. 34-54
Beck, Bärbel; Bundt, Svenja; Gomolka, Jens:
Ziele und Anlage der DESI-Studie.
In: Klieme, Eckhard u.a. (Hrsg.): Unterricht und Kompetenzerwerb in Deutsch und Englisch Weinheim : Beltz (2008) , S. 11-25
Steinert, Brigitte; Hartig, Johannes; Klieme, Eckhard:
Institutionelle Bedingungen der Sprachkompetenzen.
In: Klieme, Eckhard u.a. (Hrsg.): Unterricht und Kompetenzerwerb in Deutsch und Englisch Weinheim : Beltz (2008) , S. 411-450
Jude, Nina; Klieme, Eckhard; Eichler, Wolfgang; Lehmann, Rainer H.; Nold, Günter; Schröder, Konrad; Thomé, Günther; Willenberg, Heiner:
Strukturen sprachlicher Kompetenzen.
In: Klieme, Eckhard u.a. (Hrsg.): Unterricht und Kompetenzerwerb in Deutsch und Englisch Weinheim : Beltz (2008) , S. 191-201
Klieme, Eckhard; Jude, Nina; Rauch, Dominique; Ehlers, Holger; Helmke, Andreas; Eichler, Wolfgang; Thomé, Günther; Willenberg, Heiner:
Alltagspraxis, Qualität und Wirksamkeit des Deutschunterrichts.
In: Klieme, Eckhard u.a. (Hrsg.): Unterricht und Kompetenzerwerb in Deutsch und Englisch Weinheim : Beltz (2008) , S. 319-344
Klieme, Eckhard (Hrsg.); Helmke, Andreas (Hrsg.); Lehmann, Rainer H. (Hrsg.); Nold, Günter (Hrsg.); Rolff, Hans-Günter (Hrsg.); Schröder, Konrad (Hrsg.); Thomé, Günther (Hrsg.); Willenberg, Heiner (Hrsg.):
Unterricht und Kompetenzerwerb in Deutsch und Englisch.
Weinheim : Beltz (2008) , 459 S.
Jude, Nina; Hartig, Johannes:
Zur Erfassung von Sprachkompetenz im Rahmen der DESI-Studie (Deutsch Englisch Schülerleistung International).
In: DIPF informiert, (2007) , S. 5-7
Beck, Bärbel (Hrsg.); Klieme, Eckhard (Hrsg.):
Sprachliche Kompetenzen : Konzepte und Messung - DESI-Studie (Deutsch Englisch Schülerleistungen International).
Weinheim : Beltz (2007) , 319 S.
Klieme, Eckhard; Lipowsky, Frank; Rakoczy, Katrin; Ratzka, Nadja:
Qualitätsdimensionen und Wirksamkeit von Mathematikunterricht.
In: Prenzel, Manfred u.a. (Hrsg.): Untersuchungen zur Bildungsqualität von Schule Münster i.W. : Waxmann (2006) , S. 127-146
Klieme, Eckhard (Hrsg.); Beck, Bärbel (Mitarb.):
Unterricht und Kompetenzerwerb in Deutsch und Englisch.
Frankfurt a.M. : DIPF (2006) , 62 S.
Klieme, Eckhard:
Kompetenzerwerb in Deutsch und Englisch:
In: Schulverwaltung. Ausgabe Hessen und Rheinland-Pfalz, 11 (2006) 5 , S. 137-140
Weishaupt, Horst; Berger, Melanie; Saul, Bernadette; Schimunek, Franz-Peter; Grimm, Katja; Pleßmann, Steffen; Zügenrücker, Indra:
Verkehrserziehung in der Sekundarstufe.
Bremerhaven : Verl. für neue Wissenschaft (2004) , 75 S.
Jude, Nina; Klieme, Eckhard:
Assessment im Bildungsbereich und die Frage nach den Standards.
In: Mossbrugger, Helfried u.a. (Hrsg.): Qualitätssicherung im Bildungswesen. Frankfurt a.M. : Univ., Institut für Psychologie (2004) , S. 63-76
 

Achtung!
Es werden immer nur die markierten Treffer der aktuellen Seite angezeigt oder exportiert

Markierte Treffer dieser Seite exportieren

Zu exportierende Felder:
 
zu exportierendes Format:
 

alphabetisch nach Autor/Titel sortieren

 
zuletzt verändert: 11.11.2016