Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Forschung

Ergebnis der Suche in der DIPF Publikationendatenbank


Ihre Abfrage:

(Schlagwörter: SELBSTKONZEPT )


Treffer pro Seite

 

1-98 von 98
 
Praetorius, Anna-Katharina; Südkamp, Anna:
Diagnostische Kompetenz von Lehrpersonen hinsichtlich motivationaler Merkmale von Schülerinnen und Schülern
In: Gaspard, Hanna; Trautwein, Ulrich; Hasselhorn, Marcus (Hrsg.): Diagnostik und Förderung von Motivation und Volition Göttingen : Hogrefe (2019) , 35-49
von Keyserlingk, Luise; Becker, Michael; Jansen, Malte; Maaz, Kai:
Leaving the pond - choosing an ocean
In: Journal of Educational Psychology, (2019) , online first
Arens, A. Katrin; Helm, Friederike; Wolff, Fabian; Möller, Jens:
Social and dimensional comparisons in the formation of German students' language self-concepts
In: Journal of Experimental Education, (2019) , online first
Gaspard, Hanna (Hrsg.); Trautwein, Ulrich (Hrsg.); Hasselhorn, Marcus (Hrsg.):
Diagnostik und Förderung von Motivation und Volition
Göttingen : Hogrefe (2019) , 211
von Keyserlingk, Luise; Becker, Michael; Jansen, Malte:
Academic self-concept during the transition to upper secondary school
In: Contemporary Educational Psychology, 56 (2019) , 152-160
Marsh, Herbert W.; Pekrun, Reinhard; Parker, Philip D.; Murayama, Kou; Guo, Jiesi; Dicke, Theresa; Arens, A. Katrin:
The murky distinction between self-concept and self-efficacy
In: Journal of Educational Psychology, 111 (2019) 2 , 331-353
Arens, A. Katrin; Schmidt, Isabelle; Preckel, Franzis:
Longitudinal relations among self-concept, intrinsic value, and attainment value across secondary school years in three academic domains
In: Journal of Educational Psychology, 111 (2019) 4 , 663-684
Nagler, Telse; Hasselhorn, Marcus:
Individuelle Voraussetzungen erfolgreichen Lernens
In: Lütje-Klose, Birgit; Riecke-Baulecke, Thomas; Werning, Rolf (Hrsg.): Basiswissen Lehrerbildung Seelze : Friedrich Verlag (2018) , 299-320
Becker, Michael; McElvany, Nele:
The interplay of gender and social background
In: British Journal of Educational Psychology, 88 (2018) 4 , 529-549
Arens, A. Katrin; Becker, Michael; Möller, Jens:
The internal/external frame of reference (I/E) model
In: Learning and Individual Differences, 67 (2018) , 143-155
Becker, Michael; Neumann, Marko:
Longitudinal big-fish-little-pond effects on academic self-concept development during the transition from elementary to secondary schooling
In: Journal of Educational Psychology, 110 (2018) 6 , 882-897
Arens, A. Katrin; Preckel, Franzis:
Testing the internal/external frame of reference model with elementary school children
In: Contemporary Educational Psychology, 54 (2018) , 199-211
Marsh, Herbert W.; Pekrun, Reinhard; Murayama, Kou; Arens, A. Katrin; Parker, Philipp D.; Guo, Jiesi; Dicke, Theresa:
An integrated model of academic self-concept development
In: Developmental Psychology, 54 (2018) , 263-280
Golle, Jessika; Zettler, Ingo; Rose, Norman; Trautwein, Ulrich; Hasselhorn, Marcus; Nagengast, Benjamin:
Effectiveness of a "grass roots" statewide enrichment program for gifted elementary school children
In: Journal of Research on Educational Effectiveness, 11 (2018) 3 , 375-408
Theis, Désirée; Arnoldt, Bettina; Gaiser, Johanna M.; Lossen, Karin:
Die Studie zur Entwicklung von Ganztagsschulen (StEG)
In: Maschke, Sabine; Schulz-Gade, Gunild; Stecher, Ludwig (Hrsg.): Lehren und Lernen in der Ganztagsschule Frankfurt am Main : Debus Pädagogik (2018) , 150-162
Häfner, Isabelle; Flunger, Barbara; Dicke, Anna-Lena; Gaspard, Hanna; Brisson, Brigitte M.; Nagengast, Benjamin; Trautwein, Ulrich:
The role of family characteristics for students' academic outcomes: A person-centered approach
In: Child Development, 89 (2018) 4 , 1405-1422
Arens, A. Katrin; Becker, Michael; Möller, Jens:
Social and dimensional comparisons in math and verbal test anxiety
In: Contemporary Educational Psychology, 51 (2017) , 240-252
Goldhammer, Frank; Martens, Thomas; Lüdtke, Oliver:
Conditioning factors of test-taking engagement in PIAAC
In: Large-scale Assessments in Education, 5 (2017) , 18
Jansen, Malte; Stäbler, Franziska; Becker, Michael; Neumann, Marko:
Motivationale Orientierungen und Aspekte schulischen Wohlbefindens vor und nach der Berliner Schulstrukturreform
In: Neumann, Marko; Becker, Michael; Baumert, Jürgen; Maaz, Kai; Köller, Olaf (Hrsg.): Zweigliedrigkeit im deutschen Schulsystem Münster : Waxmann (2017) , 295-320
Schukajlow, Stanislaw (Hrsg.); Rakoczy, Katrin (Hrsg.); Pekrun, Reinhard (Hrsg.):
Emotions and motivation in mathematics education
Berlin : Springer (2017) , 307-489
Wolgast, Anett; Schwinger, Malte; Hahnel, Carolin; Stiensmeier-Pelster, Joachim:
Handling missing data in structural equation models in R
In: Electronic Journal of Research in Educational Psychology, 15 (2017) 1 , 5-47
Hasselhorn, Marcus:
Was sind aus psychologischer Perspektive die individuellen Voraussetzungen gelingender Lern- und Bildungsprozesse?
In: McElvany, Nele; Bos, Wilfried; Holtappels, Heinz Günter; Hasselhorn, Johannes; Ohle, Annika (Hrsg.): Bedingungen gelingender Lern- und Bildungsprozesse Münster : Waxmann (2017) , 11-29
Hasselhorn, Marcus; Gold, Andreas:
Pädagogische Psychologie
Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 528
Ehm, Jan-Henning; Lonnemann, Jan; Hasselhorn, Marcus:
Wie Kinder zwischen vier und acht Jahren lernen
Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 180
Arens, A. Katrin; Morin, Alexandre J. S.:
Improved representation of the self-perception profile for children through bifactor exploratory structural equation modeling
In: American Educational Research Journal, 54 (2017) 1 , 59-87
Arens, A. Katrin; Marsh, Herbert W.; Pekrun, Reinhard; Lichtenfeld, Stephanie; Murayama, Kou; Vom Hofe, Rudolf:
Math self-concept, grades, and achievement test scores
In: Journal of Educational Psychology, 109 (2017) 5 , 621-634
Arens, A. Katrin:
Schulisches Selbstkonzept
In: Hartmann, Ulrike; Hasselhorn, Marcus; Gold, Andreas (Hrsg.): Entwicklungsverläufe verstehen - Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 240-253
Müller-Kalthoff, Hanno; Jansen, Malte; Schiefer, Irene; Helm, Friederike; Nagy, Nicole; Möller, Jens:
A double-edged sword? On the benefit, detriment, and net effect of dimensional comparison on self-concept
In: Journal of Educational Psychology, 109 (2017) 7 , 1029-1047
Stäbler, Franziska; Dumont, Hanna; Becker, Michael; Baumert, Jürgen:
What happens to the fish's achievement in a little pond?
In: Journal of Educational Psychology, 109 (2017) 2 , 191-207
Hartmann, Ulrike (Hrsg.); Hasselhorn, Marcus (Hrsg.); Gold, Andreas (Hrsg.):
Entwicklungsverläufe verstehen - Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern
Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 513
Dumont, Hanna; Protsch, Paula; Jansen, Malte; Becker, Michael:
Fish swimming into the ocean
In: Journal of Educational Psychology, 109 (2017) 6 , 855-870
Arens, A. Katrin; Jude, Nina:
Parental involvement and student achievement in two language domains
In: Learning and Individual Differences, 53 (2017) , 145-155
Dickhäuser, Oliver; Janke, Stefan; Praetorius, Anna-Katharina; Dresel, Markus:
The effects of teachers' reference norm orientations on students' implicit theories and academic self-concepts
In: Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 31 (2017) 3/4 , 205-219
Gaspard, Hanna; Dicke, Anna-Lena; Flunger, Barbara; Häfner, Isabelle; Brisson, Brigitte M.; Trautwein, Ulrich; Nagengast, Benjamin:
Side effects of motivational interventions? Effects of an intervention in math classrooms on motivation in verbal domains
In: AERA Open, 2 (2016) 2 , 1-14
Schiepe-Tiska, Anja; Roczen, Nina; Müller, Katharina; Prenzel, Manfred; Osborne, Jonathan:
Science-related outcomes
In: Kuger, Susanne;Klieme, Eckhard;Jude, Nina; Kaplan, David (Hrsg.): Assessing contexts of learning Cham : Springer (2016) , 301-329
Yang, Lan; Arens, A. Katrin; Watkins, David A.:
Testing the twofold multidimensionality of academic self-concept
In: Educational Psychology, 36 (2016) 9 , 1651-1669
Arens, A. Katrin; Möller, Jens; Watermann, Rainer:
Extending the internal/external frame of reference model to social studies
In: Learning and Individual Differences, 51 (2016) , 91-99
Becker, Michael; Neumann, Marko:
Context-related changes in academic self concept development
In: Learning and Instruction, 45 (2016) , 31-49
Arens, A. Katrin; Morin, Alexandre J. S.:
Relations between teachers' emotional exhaustion and students' educational outcomes
In: Journal of Educational Psychology, 108 (2016) 6 , 800-813
Marsh, Herbert W.; Pekrun, Reinhard; Lichtenfeld, Stephanie; Guo, Jiesi; Arens, A. Katrin; Murayama, Kou:
Breaking the double-edged sword of effort/trying hard
In: Developmental Psychology, 52 (2016) 8 , 1273-1290
Scherer, Ronny; Nilsen, Trude; Jansen, Malte:
Evaluating individual students' perceptions of instructional quality
In: Frontiers in Psychology - Quantitative Psychology and Measurement., (2016) 7:110
Jansen, Malte; Stanat, Petra:
Achievement and motivation in mathematics and science
In: International Journal of Gender, Science and Technology, 8 (2016) , 4-18
Baumert, Jürgen; Becker, Michael; Cortina, Kai; Köller, Olaf; Kropf, Michaela; Maaz, Kai:
Die Entwicklung des politischen Interesses und des Selbstkonzepts der politischen Kompetenz vom Jugend- bis in das Erwachsenenalter
In: Schippling, Anne; Grunert, Cathleen; Pfaff, Nicolle (Hrsg.): Kritische Bildungsforschung Opladen : Budrich (2016) , 323-352
Arens, A. Katrin; Marsh, Herbert W.; Craven, Rhonda G.; Yeung, Alexander Seeshing; Randhawa, Eva; Hasselhorn, Marcus:
Math self-concept in preschool children
In: Early Childhood Research Quarterly, 36 (2016) , 391-403
Arens, A. Katrin; Morin, Alexandre J. S.:
Examination of the structure and grade-related differentiation of multidimensional self-concept instruments for children using ESEM
In: Journal of Experimental Education, 84 (2016) 2 , 330-355
Arens, A. Katrin; Möller, Jens:
Dimensional comparisons in students' perceptions of the learning environment
In: Learning and Instruction, 42 (2016) , 22-30
Arens, A. Katrin; Jansen, Malte:
Self-concepts in reading, writing, listening and speaking
In: Journal of Educational Psychology, 108 (2016) 5 , 646-664
Praetorius, Anna-Katharina; Kastens, Claudia; Hartig, Johannes; Lipowsky, Frank:
Haben Schüler mit optimistischen Selbsteinschätzungen die Nase vorn?
In: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 48 (2016) 1 , 14-26
Yang, Lang; Arens, A. Katrin; Xu, Man Kate; Sin, Kuen Fung:
Testing the internal and external frames of reference for academic self-concept among Chinese vocational students
In: King, Ronnel B.;Bernardo, Allan B. I. (Hrsg.): The psychology of Asian learners Singapore : Springer (2016) , 101-123
Kriegbaum, Katharina; Jansen, Malte; Spinath, Birgit:
Motivation
In: Learning and Individual Differences, 43 (2015) , 140-148
Jansen, Malte; Schroeders, Ulrich; Lüdtke, Oliver; Marsh, Herbert:
Contrast and assimilation effects of dimensional comparisons in five subjects
In: Journal of Educational Psychology, 107 (2015) 4 , 1086-1101
Lühe, Josefine; Maaz, Kai:
Mädchen haben Vorteile im Lesen, Jungen in Mathematik?
In: SchulVerwaltung. Ausgabe Nordrhein-Westfalen, 26 (2015) 11 , 295-298
Schuchardt, Kirsten; Brandenburg, Janin; Fischbach, Anne; Büttner, Gerhard; Grube, Dietmar; Mähler, Claudia; Hasselhorn, Marcus:
Die Entwicklung des akademischen Selbstkonzeptes bei Grundschulkindern mit Lernschwierigkeiten
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 18 (2015) 3 , 513-526
Hasselhorn, Marcus; Ehm, Jan-Henning; Schneider, Wolfgang; Schöler, Hermann:
Das Projekt ""Schulreifes Kind""
Göttingen : Hogrefe (2015) , 102
Praetorius, Anna-Katharina; Drexler, Katharina; Rösch, Lisa; Christophel, Eva; Heyne, Nora; Scheunpflug, Annette; Zeinz, Horst; Dresel, Markus:
Judging students' self-concepts within 30 seconds?
In: Learning and Individual Differences, 37 (2015) , 231-236
Zylka, Johannes; Christoph, Gabriela; Kröhne, Ulf; Hartig, Johannes; Goldhammer, Frank:
Moving beyond cognitive elements of ICT literacy
In: Computers in Human Behavior, 53 (2015) , 149-160
Jansen, Malte; Scherer, Ronny; Schroeders, Ulrich:
Students' self-concept and self-efficacy in the sciences
In: Contemporary Educational Psychology, 41 (2015) , 13-24
Marsh, Herbert; Lüdtke, Oliver; Nagengast, Benjamin; Trautwein, Ulrich; Abduljabbar, Adel Salah; Abdelfattah, Faisal; Jansen, Malte:
Dimensional comparison theory
In: Learning and Instruction, 35 (2015) , 16-32
Spörer, Nadine; Maaz, Kai; Vock, Miriam; Schründer-Lenzen, Agi; Luka, Torsten; Bosse, Stefanie; Vogel, Jana; Jäntsch, Christian:
Lernen in der inklusiven Grundschule
In: Unterrichtswissenschaft, 43 (2015) 1 , 22-35
Arens, A. Katrin; Watermann, Rainer:
How an early transition to high-ability secondary schools affects students' academic self-concept
In: Learning and Individual Differences, 37 (2015) , 64-71
Christoph, Gabriela; Goldhammer, Frank; Zylka, Johannes; Hartig, Johannes:
Adolescents' computer performance
In: Computers & Education, 81 (2015) , 1-12
Ehm, Jan-Henning:
Akademisches Selbstkonzept im Grundschulalter. Entwicklungsanalyse dimensionaler Vergleiche und Exploration differenzieller Unterschiede
Frankfurt am Main : Dissertation, Goethe-Universität (2014)
Tracey, Danielle; Yeung, Alexander S.; Arens, A. Katrin; Ng, Christina:
Young second language learners' competence and affective self-concept
In: Asian EFL Journal, 15 (2014) 4 , 1-22
Tillack, Carina (Hrsg.); Fetzer, Janina (Hrsg.); Fischer, Natalie (Hrsg.):
Beziehungen in Schule und Unterricht. Teil 2
Immenhausen : Prolog (2014) , 272
Arens, A. Katrin; Hasselhorn, Marcus:
Age and gender differences in the relation between self-concept facets and self-esteem
In: Journal of Early Adolescence, 34 (2014) 6 , 760-791
Arens, A. Katrin; Bodkin-Andrews, Gawaian; Craven, Rhonda G.; Yeung, Alexander Seeshing:
Self-concept of indigenous and non-indigenous Australian students
In: Learning and Individual Differences, 32 (2014) 4 , 93-103
Ehm, Jan-Henning; Merkt, Julia; Gawrilow, Caterina; Hasselhorn, Marcus:
Selbstkonzept und Schulleistungen von Grundschülern mit ADHS-Symptomen
In: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 46 (2014) 2 , 79-88
Arens, A. Katrin:
The early transition to secondary school in Germany
In: Borders, J. H. (Hrsg.): Handbook on the psychology of self-esteem New York : Nova Science (2014) , 71-90
Wolgast, Anett; Stiensmeier-Pelster, Joachim; von Aufschnaiter, Claudia:
Papierbasierte oder internetbasierte Skalen zur Erfassung von Motivation (SELLMO) und Selbstkonzept (SESSKO)?
In: Diagnostica, 60 (2014) 1 , 46-58
Arens, A. Katrin; Yeung, Alexander Seeshing; Hasselhorn, Marcus:
Native language self-concept and reading self-concept
In: Journal of Experimental Education, 82 (2014) 2 , 229-252
Ehm, Jan-Henning; Nagler, Telse; Lindberg, Sven; Hasselhorn, Marcus:
Dimensionale Vergleichseffekte zwischen Lesen, Rechtschreiben und Rechnen. Eine Erweiterung des I/E-Modells für die Grundschule
In: Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 28 (2014) 1/2 , 51-56
Becker, Michael; Neumann, Marko; Tetzner, Julia; Knoppick, Henrike; Maaz, Kai; Baumert, Jürgen; Lehmann, Rainer:
Is early ability grouping good for high-achieving students' psychosocial development? Effects of the transition into academically selective schools
In: Journal of Educational Psychology, 106 (2014) 2 , 555-568
Ehm, Jan-Henning; Lindberg, Sven; Hasselhorn, Marcus:
Reading, writing, and math self-concept in elementary school children
In: European Journal of Psychology of Education, 29 (2014) 2 , 277-294
Chmielewski, Anna K.; Dumont, Hanna; Trautwein, Ulrich:
Tracking effects depend on tracking type
In: American Educational Research Journal, 50 (2013) 5 , 925-957
Arens, A. Katrin:
Self-Description Questionnaire (SDQ)
In: Wirtz, Markus Antonius (Hrsg.): Dorsch - Lexikon der Psychologie Bern : Verlag Hans Huber (2013) , 1409
Arens, A. Katrin:
Förderung des Fähigkeitsselbstkonzepts
In: Wirtz, Markus Antonius (Hrsg.): Dorsch - Lexikon der Psychologie Bern : Verlag Hans Huber (2013) , 521
Arens, A. Katrin; Yeung, Alexander Seeshing; Craven, Rhonda G.; Hasselhorn, Marcus:
A short German version of the Self Description Questionnaire I
In: International Journal of Research & Method in Education, 36 (2013) 4 , 415-438
Arens, A. Katrin; Yeung, Alexander Seeshing; Nagengast, Benjamin; Hasselhorn, Marcus:
Relationship between self-esteem and academic self-concept for German elementary and secondary school students
In: Educational Psychology, 33 (2013) 4 , 443-464
Lindberg, Sven; Linkersdörfer, Janosch; Ehm, Jan-Henning; Hasselhorn, Marcus; Lonnemann, Jan:
Gender differences in children's math self-concept in the first years of elementary school
In: Journal of Education and Learning, 2 (2013) 3 , 1-8
Yeung, Alexander Seeshing; Craven, Rhonda G.; Arens, A. Katrin:
Self-concept enhancement programs: Issues, challenges, and new perspectives
In: Dziuk, Sasha (Hrsg.): Educational programs and special education New York : Nova Science (2013) , 29-53
Arens, A. Katrin; Yeung, Alexander Seeshing; Craven, Rhonda G.; Watermann, Rainer; Hasselhorn, Marcus:
Does the timing of transition matter?
In: International Journal of Educational Research, 57 (2013) 1 , 1-11
Neß, Harry:
Professionalisierung der Lehrer/innen durch biographische Portfolioarbeit
In: Zeitschrift für Bildungsverwaltung, 28 (2012) 1 , 43-60
Karst, Karina; Mösko, Emely; Lipowsky, Frank; Faust, Gabriele:
Dokumentation der Erhebungsinstrumente des Projekts "Persönlichkeits- und Lernentwicklung von Grundschülern" (PERLE)
Frankfurt am Main : DIPF (2011) , 160
Greb, Karina; Poloczek, Sebastian; Lipowsky, Frank; Faust, Gabriele:
Dokumentation der Erhebungsinstrumente des Projekts "Persönlichkeits- und Lernentwicklung von Grundschülern" (PERLE)
Frankfurt am Main : DIPF (2011) , 177
Hertel, Silke; Warwas, Jasmin; Klieme, Eckhard:
Individuelle Förderung und adaptive Lerngelegenheiten im Grundschulunterricht
In: Zeitschrift für Pädagogik, 58 (2011) 6 , 803-804
Ehm, Jan-Henning; Duzy, Dagmar; Hasselhorn, Marcus:
Das akademische Selbstkonzept bei Schulanfängern
In: Frühe Bildung, 2011 (2011) 0 , 37-45
Arens, Katrin; Yeung, Alexander Seeshing; Craven, Rhonda G.; Hasselhorn, Marcus:
The twofold multidimensionality of academic self-concept:
In: Journal of Educational Psychology, 103 (2011) 4 , 970-981
Arens, Katrin; Trautwein, Ulrich; Hasselhorn, Marcus:
Erfassung des Selbstkonzepts im mittleren Kindesalter: Validierung einer deutschen Version des SDQ I
In: Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 25 (2011) 2 , 131-144
Praetorius, Anna-Katharina; Greb, Karina; Lipowsky, Frank; Gollwitzer, Mario:
Lehrkräfte als Diagnostiker
In: Journal for Educational Research Online, 2 (2010) 1 , 121-144
Wittmann, Eveline:
Überzeugungen über Mathematik in der kaufmännischen Bildung.
Berlin : Humboldt-Univ. (2009) , 105 S.
Hasselhorn, Marcus; Titz, Cora; Behrendt, Jörg:
Kognitive und motivationale Entwicklung im Alter.
In: Staudinger, Ursula M. & Heidemeier, Heike (Hrsg.): Altern, Bildung und lebenslanges Lernen Stuttgart : Deutscher Apotheker Verl. (2009) , S. 105-118
Greb, Karina; Poloczek, Sebastian; Lipowsky, Frank; Faust, Gabriele:
PERLE-Instrumente.
Frankfurt a.M. u.a. : DIPF u.a. (2009) , 182 S.
Hartmann, Ulrike; Sauer, Michael; Hasselhorn, Marcus:
Perspektivenübernahme als Kompetenz für den Geschichtsunterricht.
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 13 (2009) 2 , S. 321-342
Ittel, Angela (Hrsg.); Stecher, Ludwig (Hrsg.); Merkens, Hans (Hrsg.); Zinnecker, Jürgen (Hrsg.):
Jahrbuch Jugendforschung. 7. Ausg. 2007.
Wiesbaden : VS Verlag für Sozialwissenschaften (2008) , 436 S.
Hirschmann, Doris:
Mehrwert Neue Medien.
In: Weiterbildung - Zeitschrift für Grundlagen, Praxis und Trends, 19 (2008) 2 , S. 3 bis 44
Hasselhorn, Marcus; Labuhn, Andju S.:
Metakognition und selbstreguliertes Lernen.
In: Schneider, Wolfgang u.a. (Hrsg.): Handbuch der pädagogischen Psychologie Göttingen : Hogrefe (2008) , S. 28-37
Rustemeyer, Ruth; Fischer, Natalie:
Geschlechterdifferenzen bei Leistungserwartung und Wertschätzung im Fach Mathematik.
In: Ludwig, Peter H. u.a. (Hrsg.): Erwartungen in himmelblau und rosarot Weinheim : Juventa Verl. (2007) , S. 83-101
Reimer, Maike:
Mit dem ProfilPASS die individuelle Handlungsfähigkeit erhöhen.
In: DIPF informiert, (2006) 10 , S. 16-18
 

Achtung!
Es werden immer nur die markierten Treffer der aktuellen Seite angezeigt oder exportiert

Markierte Treffer dieser Seite exportieren

Zu exportierende Felder:
 
zu exportierendes Format:
 

alphabetisch nach Autor/Titel sortieren

 
zuletzt verändert: 11.11.2016