Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Forschung

Ergebnis der Suche in der DIPF Publikationendatenbank


Ihre Abfrage:

(Schlagwörter: SELBSTWERTGEFUEHL )


Treffer pro Seite

 

1-17 von 17
 
Fetvadjiev, Velichko H.; He, Jia:
The longitudinal links of personality traits, values, and well-being and self-esteem
In: Journal of Personality and Social Psychology, 117 (2019) 2 , 448-464
Sauerwein, Markus N.:
Qualität in Unterricht und von Angeboten an Ganztagsschulen
In: sozialmagazin, 44 (2019) 1 , 67-75
Sauerwein, Markus:
Partizipation in der Ganztagsschule - vertiefende Analysen
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 22 (2019) 2 , 435-4549
Tetzner, Julia; Becker, Michael:
Think positive? Examining the impact of optimism on academic achievement in early adolescents
In: Journal of Personality, 86 (2018) 2 , 283-295
Tetzner, Julia; Kliegl, Reinhold; Krahé, Barbara; Busching, Robert; Esser, Günter:
Developmental problems in adolescence
In: Journal of Applied Developmental Psychology, 53 (2017) , 40-53
Morin, Alexandre J. S.; Arens, A. Katrin; Tracey, Danielle; Parker, Philip D.; Ciarrochi, Joseph; Craven, Rhonda G.; Maïano, Christophe:
Self-esteem trajectories and their social determinants in adolescents with different levels of cognitive ability
In: American Journal on Intellectual and Developmental Disabilities, 122 (2017) 6 , 539-560
Arens, A. Katrin:
Schulisches Selbstkonzept
In: Hartmann, Ulrike; Hasselhorn, Marcus; Gold, Andreas (Hrsg.): Entwicklungsverläufe verstehen - Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 240-253
Tetzner, Julia; Becker, Michael; Maaz, Kai:
Development in multiple areas of life in adolescence
In: International Journal of Behavioral Development, 41 (2017) 6 , 704-713
Tetzner, Julia; Becker, Michael; Baumert, Jürgen:
Still doing fine?
In: European Journal of Personality, 30 (2016) 4 , 358-373
Knoppick, Henrike; Becker, Michael; Neumann, Marko; Maaz, Kai; Baumert, Jürgen:
Das subjektive Erleben des Übergangs in die weiterführende Schule
In: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 48 (2016) 3 , 129-143
Wagner, Jenny; Becker, Michael; Lüdtke, Oliver; Trautwein, Ulrich:
The first partnership experience and personality development
In: Social Psychological and Personality Science, 6 (2015) 4 , 455-463
Tetzner, Julia; Becker, Michael:
How being an optimist makes a difference
In: Social Psychological and Personality Science, 6 (2015) 3 , 325-333
Arens, A. Katrin; Hasselhorn, Marcus:
Age and gender differences in the relation between self-concept facets and self-esteem
In: Journal of Early Adolescence, 34 (2014) 6 , 760-791
Becker, Michael; Cortina, Kai S.; Tsai, Yi-Miau; Eccles, Jacquelynne S.:
Sexual orientation, psychological well-being, and mental health
In: Psychology of Sexual Orientation and Gender Diversity, 1 (2014) 2 , 132-145
Arens, A. Katrin:
The early transition to secondary school in Germany
In: Borders, J. H. (Hrsg.): Handbook on the psychology of self-esteem New York : Nova Science (2014) , 71-90
Arens, A. Katrin; Yeung, Alexander Seeshing; Nagengast, Benjamin; Hasselhorn, Marcus:
Relationship between self-esteem and academic self-concept for German elementary and secondary school students
In: Educational Psychology, 33 (2013) 4 , 443-464
Yeung, Alexander Seeshing; Craven, Rhonda G.; Arens, A. Katrin:
Self-concept enhancement programs: Issues, challenges, and new perspectives
In: Dziuk, Sasha (Hrsg.): Educational programs and special education New York : Nova Science (2013) , 29-53
 

Achtung!
Es werden immer nur die markierten Treffer der aktuellen Seite angezeigt oder exportiert

Markierte Treffer dieser Seite exportieren

Zu exportierende Felder:
 
zu exportierendes Format:
 

alphabetisch nach Autor/Titel sortieren

 
zuletzt verändert: 11.11.2016