Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Forschung

Ergebnis der Suche in der DIPF Publikationendatenbank


Ihre Abfrage:

(Schlagwörter: WAHRNEHMUNG )


Treffer pro Seite

 

1-64 von 64
 
Schukajlow, Stanislaw; Achmetli, Kay; Rakoczy, Katrin:
Does constructing multiple solutions for real-world problems affect self-efficacy
In: Educational Studies in Mathematics, 100 (2019) 1 , 43-60
Rakoczy, Katrin; Pinger, Petra; Hochweber, Jan; Schütze, Birgit; Besser, Michael:
(Wie) Wirkt formatives Assessment in Mathematik auf Leistung und Interesse von Lernenden?
In: Kompetenzzentrum Schulpsychologie BW (Hrsg.): Psychosoziale Faktoren von Unterrichtsqualität Stuttgart : Kompetenzzentrum Schulpsychologie Baden-Württemberg (2018) , 1-7
Käfer, Julia; Kuger, Susanne; Klieme, Eckhard; Kunter, Mareike:
The significance of dealing with mistakes for student achievement and motivation
In: European Journal of Psychology of Education, (2018) , online first
Lazarides, Rebecca; Buchholz, Janine; Rubach, Charlott:
Teacher enthusiasm and self-efficacy, student-perceived mastery goal orientation, and student motivation in mathematics classrooms
In: Teaching and Teacher Education, 69 (2018) 1 , 1-10
Hochweber, Jan; Vieluf, Svenja:
Gender differences in reading achievement and enjoyment of reading
In: Journal of Educational Research, 111 (2018) 3 , 268-283
Dirk, Judith; Schmiedek, Florian:
Variability in children's working memory is coupled with perceived disturbance
In: Research in Human Development, 14 (2017) 3 , 200-218
Arens, A. Katrin; Watermann, Rainer:
Political efficacy in adolescence
In: Developmental Psychology, 53 (2017) 5 , 933-948
Fiebach, Christian J.; Gagl, Benjamin; Linkersdörfer, Janosch:
Neurobiologische Risiken
In: Hartmann, Ulrike; Hasselhorn, Marcus; Gold, Andreas (Hrsg.): Entwicklungsverläufe verstehen - Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 80-96
Jornitz, Sieglinde:
Der Ausdruck eines Kindes
In: Sozialer Sinn, 17 (2016) 2 , 289-306
Reiss, Kristina (Hrsg.); Sälzer, Christine (Hrsg.); Schiepe-Tiska, Anja (Hrsg.); Klieme, Eckhard (Hrsg.); Köller, Olaf (Hrsg.):
PISA 2015
Münster : Waxmann (2016) , 505
Goldhammer, Frank; Gniewosz, Gabriela; Zylka, Johannes:
ICT engagement in learning environments
In: Kuger,Susanne;Klieme,Eckhard;Jude,Nina;Kaplan,David (Hrsg.): Assessing contexts of learning Cham : Springer (2016) , 331-351
Brauckmann, Stefan; Geißler, Gert; Feldhoff, Tobias; Pashiardis, Petros:
Instructional leadership in Germany
In: International Studies in Educational Administration, 44 (2016) 2 , 5-20
Yang, Lan; Arens, A. Katrin; Watkins, David A.:
Testing the twofold multidimensionality of academic self-concept
In: Educational Psychology, 36 (2016) 9 , 1651-1669
Arens, A. Katrin; Morin, Alexandre J. S.:
Relations between teachers' emotional exhaustion and students' educational outcomes
In: Journal of Educational Psychology, 108 (2016) 6 , 800-813
Scherer, Ronny; Nilsen, Trude; Jansen, Malte:
Evaluating individual students' perceptions of instructional quality
In: Frontiers in Psychology - Quantitative Psychology and Measurement., (2016) 7:110
Marksteiner, Tamara; Kuger, Susanne:
Sense of belonging to school in 15-year old students:
In: European Journal of Psychological Assessment, 32 (2016) 1 , 68-74
Naumann, Alexander; Hochweber, Jan; Klieme, Eckhard:
A psychometric framework for the evaluation of instructional sensitivity
In: Educational Assessment, 21 (2016) 2 , 89-101
Arens, A. Katrin; Möller, Jens:
Dimensional comparisons in students' perceptions of the learning environment
In: Learning and Instruction, 42 (2016) , 22-30
Hasselhorn, Marcus (Hrsg.); Kunde, Wilfried (Hrsg.); Schneider, Silvia (Hrsg.):
Entwicklungspsychologie der Kindheit
Stuttgart : Kohlhammer (2015) , 340
Hasselhorn, Marcus (Hrsg.); Heuer, Herbert (Hrsg.); Schneider, Silvia (Hrsg.):
Experimentelle Handlungsforschung
Stuttgart : Kohlhammer (2014) , 232
Ricken, Norbert; Reh, Sabine:
Relative und radikale Differenz - Herausforderung für die ethnographische Forschung in pädagogischen Feldern
In: Tervooren, Anja; Engel, Nicolas; Göhlich, Michael; Miethe, Ingrid; Reh, Sabine (Hrsg.): Ethnographie und Differenz in pädagogischen Feldern Bielefeld : transcript Verl. (2014) , 25-45
Fischer, Natalie; Theis, Désirée:
Extracurricular participation and the development of school attachment and learning goal orientation
In: Developmental Psychology, 50 (2014) 6 , 1788-1793
Richter, Dirk; Böhme, Kathrin; Becker, Michael; Pant, Hans Anand; Stanat, Petra:
Überzeugungen von Lehrkräften zu den Funktionen von Vergleichsarbeiten
In: Zeitschrift für Pädagogik, 60 (2014) 2 , 225-244
Marksteiner, Tamara; Reinhard, Marc-André; Lettau, Florian; Dickhäuser, Oliver:
Bullying, Cheating, Deceiving: Teachers? Perception of Deceitful Situations at School.
In: International Journal of Educational Psychology, 2 (2013) 2 , 193-220
Sasse, Nadine; Gibbons, Henning; Wilson, Lindsay; Martinez-Olivera, Ramon; Schmidt, Holger; Hasselhorn, Marcus; Steinbüchel, Nicole von; Wild, Klaus von:
Self-awareness and health-related quality of life after traumatic brain injury
In: Journal of Head Trauma Rehabilitation, 28 (2013) 6 , 464-472
Schmiedek, Florian; Lövdén, Martin; Lindenberger, Ulman:
Keeping it steady
In: Psychological Science, 24 (2013) 9 , 1747-1754
Lindberg, Sven; Hasselhorn, Marcus; Lehmann, Martin:
The influence of perceived teacher-student congruence on students' satisfaction in physical education
In: Journal of Studies in Education, 3 (2013) 2 , 183-209
Rakoczy, Katrin; Harks, Birgit; Klieme, Eckhard; Blum, Werner; Hochweber, Jan:
Written feedback in mathematics
In: Learning and Instruction, 27 (2013) , 63-73
Boer, Heike de (Hrsg.); Reh, Sabine (Hrsg.):
Beobachtung in der Schule - Beobachten lernen
Wiesbaden : Springer VS (2012) , 311
Schrobsdorf, Hecke; Ihrke, Matthias; Behrendt, Jörg; Hasselhorn, Marcus; Herrmann, J. Michael:
Inhibition in the dynamics of selective attention: an integrative model for negative priming
In: Frontiers in Psychology, 2012 (2012) 3 , 1-21
Oswald, Frank; Kaspar, Roman:
On the quantitative assessment of perceived housing in later life
In: Journal of Housing For the Elderly, 26 (2012) 1-3 , 72-93
Greb, Karina; Poloczek, Sebastian; Lipowsky, Frank; Faust, Gabriele:
Dokumentation der Erhebungsinstrumente des Projekts "Persönlichkeits- und Lernentwicklung von Grundschülern" (PERLE)
Frankfurt am Main : DIPF (2011) , 177
Züchner, Ivo:
Ganztagsschulen und Familienleben
In: Fischer, Natalie; Holtappels, Heinz Günter; Klieme, Echhard; Rauschenbach, Thomas; Stecher, Ludwig; Züchner, Ivo (Hrsg.): Ganztagsschule: Entwicklung, Qualität, Wirkungen Weinheim : Juventa Verl. (2011) , 291-311
Kühn, Simone; Schmiedek, Florian; Schott, Björn; Ratcliff, Roger; Heinze, Hans-Jochen; Düzel, Emrah; Lindenberger, Ulman; Lövdén, Martin:
Brain areas consistently linked to individual differences in perceptual decision-making in younger as well as older adults before and after training
In: Journal of Cognitive Neuroscience, 23 (2011) 9 , 2147-2158
Schmiedek, Florian; Bauer, Colin; Lövdén, Martin; Brose, Annette; Lindenberger, Ulman:
Förderung kognitiver Aktivität im Alter: Internet-basierte Trainingsprogramme
In: Lindenberger, Ulman; Nehmer, Jürgen; Steinhagen-Thiessen, Elisabeth; Delius, Julia M.; Schellenbach; Michael (Hrsg.): Altern und Technik Stuttgart : Wissenschaftliche Verlagsgesellschaft (2011) , 35-52
Lövdén, Martin; Bodammer, Nils Christian; Kühn, Simone; Kaufmann, Jörn; Schütze, Hartmut; Tempelmann, Claus; Heinze, Hans-Jochen; Düzel, Emrah; Schmiedek, Florian; Lindenberger, Ulman:
Experience-dependent plasticity of white-matter microstructure extends into old age
In: Neuropsychologia, 48 (2010) 13 , 3878-3883
Cseh, Gertrude; Kühnlenz, Axel (Red.):
Linktipps zum Thema "Die finnische Schule in Fremd- und Selbstwahrnehmungen" [Zusatzmaterial zu: Zeitschrift für Pädagogik, 55 (2009) 4]
In: Zeitschrift für Pädagogik, (2010) , 11
Behrendt, Jörg; Gibbons, Henning; Schrobsdorff, Hecke; Ihrke, Matthias; Herrmann, J. Michael; Hasselhorn, Marcus:
Event-related brain potential correlates of identity negative priming from overlapping pictures
In: Psychophysiology, 47 (2010) 5 , 921-930
Titz, Cora; Behrendt, Jörg; Hasselhorn, Marcus:
Tomatoes and apples or red and green lines
In: Experimental Aging Research, 36 (2010) 3 , 346-358
Goldhammer, Frank; Rauch, Wolfgang; Schweizer, Karl; Moosbrugger, Helfried:
Differential effects of intelligence, perceptual speed and age on growth in attentional speed and accuracy
In: Intelligence, 38 (2010) 1 , 83-92
Buhl, Monika; Lindner, Daniela:
Zeitperspektiven im Jugendalter.
In: Diskurs Kindheits- und Jugendforschung, 4 (2009) 2 , S. 197-216
Greb, Karina; Poloczek, Sebastian; Lipowsky, Frank; Faust, Gabriele:
PERLE-Instrumente.
Frankfurt a.M. u.a. : DIPF u.a. (2009) , 182 S.
Hugener, Isabelle; Pauli, Christine; Reusser, Kurt; Lipowsky, Frank; Rakoczy, Katrin; Klieme, Eckhard:
Teaching patterns and learning quality in Swiss and German mathematics lessons.
In: Learning and Instruction, 19 (2009) 1 , S. 66-78
Bridges, Margaret; Brauckmann, Stefan; Medina, Oscar; Mireles, Laurie; Spain, Angeline; Fuller, Bruce:
Giving a student voice to California's dropout crisis. This project is part of The California Dropout Research Project, which is funded by the Bill and Melinda Gates Foundation, the William and Flora Hewlett Foundation, the James Irvine Foundation and the Walter S. Johnson Foundation.]
Santa Barbara : University of California, Linguistic Minority Research Institute (2008)
Titz, Cora; Behrendt, Jörg; Menge, U.; Hasselhorn, Marcus:
A reassessment of negative priming within the inhibition framework of cognitive aging:
In: Experimental Aging Research, 34 (2008) 4 , S. 340-366
Ittel, Angela (Hrsg.); Stecher, Ludwig (Hrsg.); Merkens, Hans (Hrsg.); Zinnecker, Jürgen (Hrsg.):
Jahrbuch Jugendforschung. 7. Ausg. 2007.
Wiesbaden : VS Verlag für Sozialwissenschaften (2008) , 436 S.
Bender-Szymanski, Dorothea:
Interkulturelle Kompetenz im Bildungswesen - eine Herausforderung für Weiterbildung.
Bonn : DIE (2008)
Rakoczy, Katrin; Klieme, Eckhard; Pauli, Christine:
Die Bedeutung der wahrgenommenen Unterstützung motivationsrelevanter Bedürfnisse und des Alltagsbezugs im Mathematikunterricht für die selbstbestimmte Motivation.
In: Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 22 (2008) 1 , S. 25-35
Rakoczy, Katrin:
Motivationsunterstützung im Mathematikunterricht.
Münster i.W. : Waxmann (2008) , 239 S.
Martens, Thomas; Rost, Jürgen:
Messen und Skalieren in der Umweltpsychologie.
In: Lantermann, Ernst D. u.a. [Hrsg.]:Grundlagen, Paradigmen und Methoden der Umweltpsychologie Göttingen : Hogrefe (2008) , S. 867-898
Mähler, Claudia; Hasselhorn, Marcus; Schreblowski, Stephanie; Hager, Willi:
Trainings zur allgemeinen kognitiven Entwicklungsförderung.
In: Schöler, Hermann u.a. (Hrsg.): Sonderpädagogik der Sprache Göttingen : Hogrefe (2007) , S. 891-905
Titz, Cora:
Ablenkbarkeit durch Störreize - Aufmerksamkeit und Gedächtnis bei jungen und älteren Erwachsenen.
Saarbrücken : VDM-Verlag Dr. Müller (2007) , 150 S.
Fischer, Natalie; Rustemeyer, Ruth:
Förderung der Erfolgserwartung im Unterrichtsfach Mathematik.
In: Ludwig, Peter H. u.a. (Hrsg.): Erwartungen in himmelblau und rosarot Weinheim : Juventa Verl. (2007) , S. 175-201
Rustemeyer, Ruth; Fischer, Natalie:
Geschlechterdifferenzen bei Leistungserwartung und Wertschätzung im Fach Mathematik.
In: Ludwig, Peter H. u.a. (Hrsg.): Erwartungen in himmelblau und rosarot Weinheim : Juventa Verl. (2007) , S. 83-101
Fischer, Natalie; Rustemeyer, Ruth:
Motivationsentwicklung und schülerperzipiertes Lehrkraftverhalten im Mathematikunterricht.
In: Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 21 (2007) 2 , 135-144
Elloumi-Link, Brigitte:
Linktipps für Erzieherinnen zum Thema "Horchen, Lauschen, Hören".
In: Welt des Kindes, 85 (2007) 2 , S. 44
Maag Merki, Katharina; Steinert, Brigitte:
Die Prozessstruktur von teilautonomen Schulen und ihre Effektivität für die Herstellung optimaler Lernkontexte für schulische Bildungsprozesse.
In: Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften, 28 (2006) , S. 81-103
Steinert, Brigitte:
Forschungsansätze und Forschungsfragen zu Ganztagsangeboten im Rahmen von Arbeitsplatzuntersuchung (APU) und Deutsch-Englisch-Schülerleistungen-International (DESI).
In: Radisch, Falk; Klieme, Eckhard (Hrsg.): Ganztagsangebote in der Schule. Internationale Erfahrungen und empirische Forschungen Bonn : BMBF (2005) , S. 138-163
Radisch, Falk (Hrsg.); Klieme, Eckhard (Hrsg.):
Ganztagsangebote in der Schule.
Berlin : BMBF (2005) , 201 S.
Seeber, Susan; Buer, Jürgen van; Mohr, Ingola:
Qualitätssicherung in der Verbundausbildung.
Berlin : Humboldt-Univ., Inst. f. Wirtschafts- und Erwachsenenpädagogik (2004) , 294 S.
Abs, Hermann Josef:
Reibungspunkte: Freiwilliges Engagement im staatlichen Schulcurriculum?
In: Sliwka, Anne u.a. (Hrsg.): Durch Verantwortung lernen. Service Learning: Etwas für andere tun. Weinheim : Beltz (2004) , S. 78-92
Seeber, Susan; Squarra, Dieter:
Lehren und lernen in beruflichen Schulen.
Frankfurt a.M. u.a. : Lang (2003) , 219 S.
Lipowsky, Frank; Thußbas, Claudia; Klieme, Eckhard; Reusser, Kurt; Pauli, Christine:
Professionelles Lehrerwissen, selbstbezogene Kognitionen und wahrgenommene Schulumwelt.
In: Unterrichtswissenschaft, 31 (2003) 3 , S. 206-237
Schweizer, Karl; Koch, W.:
Perceptual processes and cognitive ability.
In: Intelligence, (2003) 31 , S. 211-235
 

Achtung!
Es werden immer nur die markierten Treffer der aktuellen Seite angezeigt oder exportiert

Markierte Treffer dieser Seite exportieren

Zu exportierende Felder:
 
zu exportierendes Format:
 

alphabetisch nach Autor/Titel sortieren

 
zuletzt verändert: 11.11.2016