Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Forschung

Ergebnis der Suche in der DIPF Publikationendatenbank


Ihre Abfrage:

(Schlagwörter: WOHLBEFINDEN )


Treffer pro Seite

 

1-43 von 43
 
Fetvadjiev, Velichko H.; He, Jia:
The longitudinal links of personality traits, values, and well-being and self-esteem
In: Journal of Personality and Social Psychology, 117 (2019) 2 , 448-464
Schmidt, Andrea; Dirk, Judith; Schmiedek, Florian:
The importance of peer relatedness at school for affective wellbeing in children
In: Social Development, (2019) , online first
Möwisch, Dave; Schmiedek, Florian; Richter, David; Brose, Annette:
Capturing affective wellbeing in daily life with the day reconstruction method
In: Journal of Happiness Studies, 20 (2019) 2 , 641-663
Dohrmann, Julia; Feldhoff, Tobias; Steinert, Brigitte; Klieme, Eckhard:
Überzeugungen von Lehrkräften, Adaptivität des Unterrichts und Lernergebnisse im Fach Englisch
In: Zeitschrift für Pädagogik, 65 (2019) 1 , 56-72
Steinert, Brigitte; Dohrmann, Julia; Schmid, Christine:
Lehrerkooperation, Unterrichtsqualität und fachliche und überfachliche Ergebnisse von Schüler*innen in Englisch und Mathematik
In: Zeitschrift für Pädagogik, 65 (2019) 1 , 40-55
Neubauer, Andreas B.; Dirk, Judith; Schmiedek, Florian:
Momentary working memory performance is coupled with different dimensions of affect for different children: A mixture model analysis of ambulatory assessment data.
In: Developmental Psychology, 55 (2019) 4 , 754-766
Schmidt, Laura I.; Scheiter, Fabian; Neubauer, Andreas B.; Sieverding, Monika:
Anforderungen, Entscheidungsfreiräume und Stress im Studium
In: Diagnostica, 65 (2019) 2 , 63-74
Bucher, Alica; Neubauer, Andreas B.; Voss, Andreas; Oetzbach, Carolin:
Together is better
In: Journal of Happiness Studies, (2018) , online first
Tetzner, Julia; Becker, Michael:
Think positive? Examining the impact of optimism on academic achievement in early adolescents
In: Journal of Personality, 86 (2018) 2 , 283-295
Knoppick, Henrike; Dumont, Hanna; Becker, Michael; Neumann, Marko; Maaz, Kai:
Der Übergang als kritisches Lebensereignis
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 21 (2018) 3 , 487-510
Tetzner, Julia; Kliegl, Reinhold; Krahé, Barbara; Busching, Robert; Esser, Günter:
Developmental problems in adolescence
In: Journal of Applied Developmental Psychology, 53 (2017) , 40-53
Mattes, Monika:
Von der Leistungs- zur Wohlfühlschule? Die Gesamtschule als Ort gesellschaftlicher Debatten und pädagogischer Wissensproduktion in der Bundesrepublik Deutschland in den 1970er und 1980er Jahren
In: Zeitschrift für Pädagogik. Beiheft, 63 (2017) , 187-206
Jansen, Malte; Stäbler, Franziska; Becker, Michael; Neumann, Marko:
Motivationale Orientierungen und Aspekte schulischen Wohlbefindens vor und nach der Berliner Schulstrukturreform
In: Neumann, Marko; Becker, Michael; Baumert, Jürgen; Maaz, Kai; Köller, Olaf (Hrsg.): Zweigliedrigkeit im deutschen Schulsystem Münster : Waxmann (2017) , 295-320
Neumann, Marko (Hrsg.); Becker, Michael (Hrsg.); Baumert, Jürgen (Hrsg.); Maaz, Kai (Hrsg.); Köller, Olaf (Hrsg.):
Zweigliedrigkeit im deutschen Schulsystem
Münster : Waxmann (2017) , 509
Knoppick, Henrike; Becker, Michael; Neumann, Marko; Maaz, Kai; Baumert, Jürgen:
Das subjektive Erleben des Übergangs in die weiterführende Schule
In: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 48 (2016) 3 , 129-143
Könen, Tanja; Dirk, Judith; Leonhardt, Anja; Schmiedek, Florian:
The interplay between sleep behavior and affect in elementary school children's daily life
In: Journal of Experimental Child Psychology, 150 (2016) , 1-15
Dirk, Judith; Schmiedek, Florian:
Fluctuations in elementary school children's working memory performance in the school context
In: Journal of Educational Psychology, 108 (2016) 5 , 722-739
Abubakar, Amina; Vijver, Fons J.R. van de; Alonso-Arbiol, Itziar; He, Jia; Adams, Byran Gregory; Aldhafri, Said; Tair, Ergyul:
Measurement invariance of the brief multidimensional student's life satisfaction scale among adolescents and emerging adults across 23 cultural contexts
In: Journal of Psychoeducational Assessment, 34 (2015) 1 , 28-38
Knoppick, Henrike; Becker, Michael; Neumann, Marko; Maaz, Kai; Baumert, Jürgen:
Der Einfluss des Übergangs in differenzielle Lernumwelten auf das allgemeine und schulische Wohlbefinden von Kindern
In: Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 29 (2015) 3/4 , 163-175
Brose, Annette; Voelke, Manuel C.; Lövdén, Martin; Lindenberger, Ulman; Schmiedek, Florian:
Differences in the between-person and within-person structures of affect are a matter of degree
In: European Journal of Personality, 29 (2015) 1 , 55-71
Kaspar, Roman; Oswald, Frank; Hebsaker, Jakob:
Perceived social capital in self-defined urban neighborhoods as a resource for healthy aging
In: Nyqvist, Fredrica; Forsman, Anna K. (Hrsg.): Social capital as a health resource in later life New York : Springer (2015) , 109-126
Kaspar, Roman; Oswald, Frank; Wahl, Hans-Werner; Voss, Elke; Wettstein, Markus:
Daily mood and out-of-home mobility in older adults
In: Journal of Applied Gerontology, 34 (2015) 1 , 26-47
Völkerling, Andrea; Ophoven, Barbara (Red.):
Linktipps zum Thema ""Child Well-Being""
In: Zeitschrift für Pädagogik, 60 (2014) 4 , 582-587
Becker, Michael; Cortina, Kai S.; Tsai, Yi-Miau; Eccles, Jacquelynne S.:
Sexual orientation, psychological well-being, and mental health
In: Psychology of Sexual Orientation and Gender Diversity, 1 (2014) 2 , 132-145
Jude, Nina; Klieme, Eckhard:
PISA 2012 - Neue Erkenntnisse für Schule und Unterricht
In: SchulVerwaltung. Ausgabe Hessen und Rheinland-Pfalz, 19 (2014) 3 , 93-95
Jude, Nina; Klieme, Eckhard:
PISA 2012 - Neue Erkenntnisse für Schule und Unterricht
In: SchulVerwaltung. Ausgabe Niedersachsen, 25 (2014) 3 , 68-70
Jude, Nina; Klieme, Eckhard:
PISA 2012 - Neue Erkenntnisse für Schule und Unterricht
In: SchulVerwaltung Ausgabe Baden-Württemberg, 23 (2014) 4 , 108-110
Brose, Annette; Lövdén, Martin; Schmiedek, Florian:
Daily fluctuations in positive affect positively co-vary with working memory performance
In: Emotion, 14 (2014) 1 , 1-6
Jude, Nina; Klieme, Eckhard:
PISA 2012 - Neue Erkenntnisse für Schule und Unterricht
In: SCHULVERWALTUNG - Zeitschrift für Schulleitung und Schulaufsicht - Ausgabe Bayern, 37 (2014) 3 , 81-83
Miche, Martina; Wahl, Hans-Werner; Diehl, Manfred; Oswald, Frank; Kaspar, Roman; Kolb, Maren:
Natural occurrence of subjective aging experiences in community dwelling older adults
In: Journals of Gerontology Series B: Psychological Sciences and Social Sciences, 69 (2014) 2 , 174-187
Sasse, Nadine; Gibbons, Henning; Wilson, Lindsay; Martinez-Olivera, Ramon; Schmidt, Holger; Hasselhorn, Marcus; Steinbüchel, Nicole von; Wild, Klaus von:
Self-awareness and health-related quality of life after traumatic brain injury
In: Journal of Head Trauma Rehabilitation, 28 (2013) 6 , 464-472
Brose, Annette; Lindenberger, Ulman; Schmiedek, Florian:
Affective states contribute to trait reports of affective well-being
In: Emotion, 13 (2013) 5 , 940-948
Oswald, Frank; Kaspar, Roman; Konopik, Nadine; Frenzel-Erkert, Ursula:
Hier will ich wohnen bleiben!
In: ProAlter, 45 (2013) 5 , 54-59
Brose, Annette; Scheibe, Susanne; Schmiedek, Florian:
Life contexts make a difference
In: Psychology and Aging, 28 (2013) 1 , 148-159
Wolff, Julia K.; Schmiedek, Florian; Brose, Annette; Lindenberger, Ulman:
Physical and emotional well-being and the balance of needed and received emotional support
In: Social Science & Medicine, 91 (2013) , 67-75
Wahl, Hans-Werner; Wettstein, Markus; Shoval, Noam; Oswald, Frank; Kaspar, Roman; Issacson, Michal; Voss, Elke; Auslander, Gail; Heinik, Jeremia:
Interplay of cognitive and motivational resources for out-of-home behavior in a sample of cognitively heterogeneous older adults
In: Journals of Gerontology Series B: Psychological Sciences and Social Sciences, 68 (2013) 5 , 691-702
Wolff, Julia K.; Brose, Annette; Lövdén, Martin; Tesch-Römer, Clemens; Lindenberger, Ulman; Schmiedek, Florian:
Health is health is health?
In: Psychology and Aging, 27 (2012) 4 , 881-891
Grohmann, Anna-Catharina; Quaiser-Pohl, Claudia; Hasselhorn, Marcus:
Socio-cultural changes, value and parental well-being
In: Quaiser-Pohl, Claudia; Endepohls-Ulpe, Martina (Hrsg.): Women's choices in Europe Münster : Waxmann (2012) , 167-181
Fischer, Natalie; Brümmer, Felix; Kuhn, Hans-Peter:
Entwicklung von Wohlbefinden und motivationalen Orientierungen in der Ganztagsschule
In: Fischer, Natalie; Holtappels, Heinz Günter; Klieme, Echhard; Rauschenbach, Thomas; Stecher, Ludwig; Züchner, Ivo (Hrsg.): Ganztagsschule: Entwicklung, Qualität, Wirkungen Weinheim : Juventa Verl. (2011) , 227- 245
Fischer, Natalie (Hrsg.); Holtappels, Heinz Günter (Hrsg.); Klieme, Eckhard (Hrsg.); Rauschenbach, Thomas (Hrsg.); Stecher, Ludwig (Hrsg.); Züchner, Ivo (Hrsg.):
Ganztagsschule: Entwicklung, Qualität, Wirkungen
Weinheim : Juventa Verl. (2011) , 386
Brose, Annette; Schmiedek, Florian; Lövdén, Martin; Lindenberger, Ulman:
Normal aging dampens the link between intrusive
In: Psychology and Aging, 26 (2011) 2 , 488-502
Börner, Nicole; Beher, Karin; Düx, Wiebken; Züchner, Ivo:
Lernen und Fördern aus Sicht der Eltern
In: Wissenschaftlicher Kooperationsverbund (Hrsg.): Lernen und Fördern in der offenen Ganztagsschule Weinheim : Juventa Verl. (2010) , 143-225
Riediger, Michaela; Schmiedek, Florian; Wagner, Gert G.; Lindenberger, Ulman:
Seeking pleasure and seeking pain: Differences in pro- and contra-hedonic motivation from adolescence to old age.
In: Psychological Science, 20 (2009) 12 , S. 1529-1535
 

Achtung!
Es werden immer nur die markierten Treffer der aktuellen Seite angezeigt oder exportiert

Markierte Treffer dieser Seite exportieren

Zu exportierende Felder:
 
zu exportierendes Format:
 

alphabetisch nach Autor/Titel sortieren

 
zuletzt verändert: 11.11.2016