Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Forschung

Ergebnis der Suche in der DIPF Publikationendatenbank


Ihre Abfrage:

(Schlagwörter: ZEIT )


Treffer pro Seite

 

1-31 von 31
 
Sauerwein, Markus; Hannemann, Janine; Rollett, Wolfram:
Ergänzende Unterscheidungsmerkmale für die Organisationsform von Ganztagsschule
In: Drossel, Kerstin; Eickelmann, Birgit (Hrsg.): Does "What works" work? Bildungspolitik, Bildungsadministration und Bildungsforschung im Dialog Münster : Waxmann (2018) , 241-258
Pinger, Petra; Rakoczy, Katrin; Besser, Michael; Klieme, Eckhard:
Interplay of formative assessment and instructional quality - interactive effects on students' mathematics achievement
In: Learning Environments Research, (2017) , online first
Dirk, Judith; Kratzsch, Gesa Katharina; Prindle, John P.; Kröhne, Ulf; Goldhammer, Frank; Schmiedek, Florian:
Paper-based assessment of the effects of aging on response time in processing speed
In: Journal of Intelligence, 5 (2017) 2 , 1-16
Goldhammer, Frank; Naumann, Johannes; Rölke, Heiko; Stelter, Annette; Tóth, Krisztina:
Relating product data to process data from computer-based competency assessment
In: Leutner, Detlev;Fleischer, Jens;Grünkorn, Juliane;Klieme, Eckhard (Hrsg.): Competence assessment in education Cham : Springer (2017) , 407-425
Naumann, Johannes; Goldhammer, Frank:
Time-on-task effects in digital reading are non-linear and moderated by persons' skills and tasks' demands
In: Learning and Individual Differences, 53 (2017) , 1-16
Goldhammer, Frank; Martens, Thomas; Christoph, Gabriela; Lüdtke, Oliver:
Test-taking engagement in PIAAC
Paris : OECD (2016) , 67
Knauf, Konstantin; Memmert, Daniel; Brefeld, Ulf:
Spatio-temporal convolution kernels
In: Machine Learning Journal, 102 (2016) 2 , 247-273
Goldhammer, Frank:
Measuring ability, speed, or both? Challenges, psychometric solutions, and what can be gained from experimental control
In: Measurement: Interdisciplinary Research and Perspectives, 13 (2015) 3/4 , 133-164
Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung / Informationszentrum Bildung; König, Christina:
100 Jahre allgemeine Relativitätstheorie [Unterrichtsmaterialien]
Frankfurt am Main : Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung (2015)
Stelter, Annette; Goldhammer, Frank; Naumann, Johannes; Rölke, Heiko:
Die Automatisierung prozeduralen Wissens
In: Stiller, Jurik; Laschke, Christin (Hrsg.): Berlin-Brandenburger Beiträge zur Bildungsforschung 2015 Frankfurt am Main : Lang (2015) , 111-132
Goldhammer, Frank; Naumann, Johannes; Greiff, Samuel:
More is not always better
In: Journal of Intelligence, 3 (2015) 41 , 21-40
Brose, Annette; Schmiedek, Florian; Koval, Peter; Kuppens, Peter:
Emotional inertia contributes to depressive symptoms beyond perseverative thinking
In: Cognition and Emotion, 29 (2015) 3 , 527-538
Bengs, Daniel; Brefeld, Ulf:
Computer-based adaptive speed tests
In: Stamper, J.;Pardos, Z.;Mavrikis, M.;McLaren, B. M. (Hrsg.): Proceedings of the 7th International Conference on Educational Data Mining (EDM 2014) Worcester, MA : International Educational Data Mining Society (2014) , 221-224
Goldhammer, Frank; Naumann, Johannes; Stelter, Annette; Tóth, Krisztina; Rölke, Heiko; Klieme, Eckhard:
The time on task effect in reading and problem solving is moderated by task difficulty and skill
In: Journal of Educational Psychology, 106 (2014) 3 , 608-626
Goldhammer, Frank; Kröhne, Ulf:
Controlling individuals' time spent on task in speeded performance measures
In: Applied Psychological Measurement, 38 (2014) 4 , 255-267
Fernandez, Sebastien; Fagot, Delphine; Dirk, Judith; Ribaupierre, Anik de:
Generalization of the worst performance rule across the lifespan
In: Intelligence, 42 (2014) , 31-43
Reh, Sabine; Berdelmann, Kathrin:
Aspects of time and space in open classroom education
In: Bergstedt, Bosse; Herbert, Anna; Kraus, Anja; Wulf, Christoph (Hrsg.): Tacit dimensions of pedagogy Münster : Waxmann (2012) , 97-110
Preckel, Franzis; Lipnevich, Anastasiya A; Boehme, Katharina; Brandner, Lena; Georgi, Karsten; Könen, Tanja; Mursin, Katharina; Roberts, Richard D:
Morningness-eveningness and educational outcomes: the lark has an advantage over the owl at high school
In: British Journal of Educational Psychology, 82(2) (2011)
Robert, Christelle; Dirk, Judith; Mathey, Stéphanie:
Inhibition lexicale et vieillissement: Analyse des distributions des temps de réponse d'adultes jeunes et âgés [Lexikalische Inhibition und Alter: Analyse von Reaktionszeitverteilungen bei jungen und älteren Erwachsenen]
In: Ribaupierre, Anik de; Ghisletta, Paolo; Lecerf, Thierry; Roulin, Jean-Luc (Hrsg.): Identité et spécificités de la psychologie différentielle Rennes : Presses Universitaires de Rennes (2010) , 341-346
Lövdén, Martin; Bodammer, Nils Christian; Kühn, Simone; Kaufmann, Jörn; Schütze, Hartmut; Tempelmann, Claus; Heinze, Hans-Jochen; Düzel, Emrah; Schmiedek, Florian; Lindenberger, Ulman:
Experience-dependent plasticity of white-matter microstructure extends into old age
In: Neuropsychologia, 48 (2010) 13 , 3878-3883
Hirschmann, Doris; Kühnlenz, Axel (Red.):
Linktipps zum Thema "Erwachsenenbildung und Zeit"
In: Zeitschrift für Pädagogik, 56 (2010) 3 , 378-383
Buhl, Monika; Mello, Zena:
Editorial
In: Diskurs Kindheits- und Jugendforschung, 4 (2009) 2 , S. 151-152
Buhl, Monika; Lindner, Daniela:
Zeitperspektiven im Jugendalter.
In: Diskurs Kindheits- und Jugendforschung, 4 (2009) 2 , S. 197-216
Züchner, Ivo:
Zusammenspiel oder Konkurrenz?
In: Zeitschrift für Pädagogik. Beih., (2009) 54 , S. 266-284
Stecher, Ludwig (Hrsg.); Allemann-Ghionda, Christine (Hrsg.); Helsper, Werner (Hrsg.); Klieme, Eckhard (Hrsg.):
Ganztägige Bildung und Betreuung
In: Zeitschrift für Pädagogik. Beih., (2009) 54 , 284 S.
Döbrich, Peter:
Stundenplan.
In: Blömeke, Sigrid u.a. (Hrsg.): Handbuch Schule. Theorie - Organisation - Entwicklung Bad Heilbrunn : Klinkhardt (2009) , S. 368-372
Klieme, Eckhard; Jude, Nina; Rauch, Dominique; Ehlers, Holger; Helmke, Andreas; Eichler, Wolfgang; Thomé, Günther; Willenberg, Heiner:
Alltagspraxis, Qualität und Wirksamkeit des Deutschunterrichts.
In: Klieme, Eckhard u.a. (Hrsg.): Unterricht und Kompetenzerwerb in Deutsch und Englisch Weinheim : Beltz (2008) , S. 319-344
Geißler, Gert:
Zur Geschichte der Schulsysteme Kanadas und Deutschlands.
In: Arbeitsgruppe Internationale Vergleichsstudie (Hrsg.): Schulleistungen und Steuerung des Schulsystems im Bundesstaat. Kanada und Deutschland im Vergleich Münster i.W. : Waxmann (2007) , S. 27-55
Stecher, Ludwig:
Ganztagsschulen - erste Befunde, die hoffnungsvoll stimmen.
In: Schulverwaltung. Ausgabe Hessen, Rheinland-Pfalz und Saarland, 12 (2007) 7/8 , S. 220-222
Stahmer, Carsten; Ewerhart, Georg:
Ökonomie, in Zeit aufgelöst.
In: Reich, U.-P./ Stahmer, C./ Voy, K. (Hrsg.): Kategorien der Volkswirtschaftlichen Gesamtrechnungen, Bd. 3: Geld und Physis. Marburg : Metropolis Verl. (2001) , S. 287-309
Kopp, Botho von:
Zeit für Schule. Japan.
Köln : Böhlau (1990) , XVII, 156 S.
 

Achtung!
Es werden immer nur die markierten Treffer der aktuellen Seite angezeigt oder exportiert

Markierte Treffer dieser Seite exportieren

Zu exportierende Felder:
 
zu exportierendes Format:
 

alphabetisch nach Autor/Titel sortieren

 
zuletzt verändert: 11.11.2016