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(Schlagwörter: LESEVERSTEHEN )


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Schmid, Christine; Glaeser, Anna:
Geschwisterkonstellation und Lesekompetenz
In: Wallner-Paschon, Christina; Itzlinger-Bruneforth, Ursula (Hrsg.): Lesekompetenz der 10-Jährigen im Trend Graz : Leykam (2019) , 123-132
Becker, Michael; Neumann, Marko:
Longitudinal big-fish-little-pond effects on academic self-concept development during the transition from elementary to secondary schooling
In: Journal of Educational Psychology, 110 (2018) 6 , 882-897
Vieluf, Svenja; Göbel, Kerstin; Sauerwein, Markus:
Unterrichtsforschung
In: Gogolin, Ingrid; Georgi, Viola B.; Krüger-Potratz, Marianne; Lengyel, Dorit; Sandfuchs, Uwe (Hrsg.): Handbuch interkulturelle Pädagogik Bad Heilbrunn : Klinkhardt (2018) , 216-218
Ehm, Jan-Henning:
Simpel, aber doch komplex
In: Schulmanagement, 49 (2018) 1 , 28-30
Lühe, Josefine; Becker, Michael; Neumann, Marko; Maaz, Kai:
Geschlechtsspezifische Leistungsunterschiede in Abhängigkeit der sozialen Herkunft
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 20 (2017) 3 , 499-519
Becker, Michael; Neumann, Marko; Radmann, Susanne; Jansen, Malte; Nagy, Gabriel; Borzikowsky, Christoph; Leucht, Michael; Maaz, Kai; Köller, Olaf; Baumert, Jürgen:
Schulleistungen vor und nach der Berliner Schulstrukturreform
In: Neumann, Marko; Becker, Michael; Baumert, Jürgen; Maaz, Kai; Köller, Olaf (Hrsg.): Zweigliedrigkeit im deutschen Schulsystem Münster : Waxmann (2017) , 155-188
Baumert, Jürgen; Köller, Olaf; Neumann, Marko; Maaz, Kai:
Kompetenzarmut im mehr- und zweigliedrigen Schulsystem
In: Neumann, Marko; Becker, Michael; Baumert, Jürgen; Maaz, Kai; Köller, Olaf (Hrsg.): Zweigliedrigkeit im deutschen Schulsystem Münster : Waxmann (2017) , 189-226
Neumann, Marko; Baumert, Jürgen; Radmann, Susanne; Becker, Michael; Maaz, Kai; Ohl, Simon:
Leistungs- und Bewertungsstandards beim Erwerb der Übergangsberechtigung in die gymnasiale Oberstufe im neu strukturierten Berliner Sekundarschulsystem
In: Neumann, Marko; Becker, Michael; Baumert, Jürgen; Maaz, Kai; Köller, Olaf (Hrsg.): Zweigliedrigkeit im deutschen Schulsystem Münster : Waxmann (2017) , 255-294
Hahnel, Carolin; Goldhammer, Frank; Kröhne, Ulf; Schiepe-Tiska, Anja; Lüdtke, Oliver; Nagy, Gabriel:
Der Einfluss kognitiver Basisfertigkeiten auf die Änderung der in PISA gemessenen Lesekompetenz
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. Sonderheft, 33 (2017) , 205-228
Fleckenstein, Johanna; Möller, Jens; Hohenstein, Friederike; Radmann, Susanne; Becker, Michael; Baumert, Jürgen:
Die schulischen Leistungen an der SESB - 9. Jahrgangsstufe und 15-Jährige
In: Möller, Jens;Hohenstein, Friederike;Fleckenstein, Johanna;Köller, Olaf;Baumert, Jürgen (Hrsg.): Erfolgreich integrieren - die Staatliche Europa-Schule Berlin Münster : Waxmann (2017) , 189-252
Nagler, Telse; Lindberg, Sven:
Computerbasierte individuelle Leseförderung
In: Hartmann, Ulrike; Hasselhorn, Marcus; Gold, Andreas (Hrsg.): Entwicklungsverläufe verstehen - Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 354-366
Naumann, Johannes; Goldhammer, Frank:
Time-on-task effects in digital reading are non-linear and moderated by persons' skills and tasks' demands
In: Learning and Individual Differences, 53 (2017) , 1-16
Knoepke, Julia; Richter, Tobias; Isberner, May-Britt; Naumann, Johannes; Neeb, Yvonne; Weinert, Sabine:
Processing of positive-causal and negative-causal coherence relations in primary school children and adults
In: Journal of Child Language, 44 (2017) 2 , 297-328
Beck, Luna; Hasselhorn, Marcus; Dewitz, Nora von; Titz, Cora:
Durchgängige Leseförderung
Köln : Universität, Mercator-Institut für Sprachförderung und Deutsch als Zweitsprache (2016)
Nagler, Telse; Lindberg, Sven; Hasselhorn, Marcus:
A fact retrieval account of the Acceleration Phenomenon
In: Khateb, Asaid;Bar-Kochva, Irit (Hrsg.): Reading fluency Cham : Springer (2016) , 107-123
Hasselhorn, Marcus (Hrsg.); Schneider, Wolfgang (Hrsg.):
Förderprogramme für Vor- und Grundschule
Göttingen : Hogrefe (2016) , 251
Lindberg, Sven; Nagler, Telse; Bar-Kochva, Irit; Hasselhorn, Marcus:
Computergestützte Ansätze zur Förderung der Leseleistung durch Manipulation individueller Lesezeiten
In: Hasselhorn, Marcus;Schneider, Wolfgang (Hrsg.): Förderprogramme für Vor- und Grundschule Göttingen : Hogrefe (2016) , 199-208
Nagler, Telse; Linkersdörfer, Janosch; Lonnemann, Jan; Hasselhorn, Marcus; Lindberg, Sven:
The impact of text fading on reading in children with reading difficulties
In: Journal for Educational Research Online, 8 (2016) 1 , 26-41
Hahnel, Carolin; Goldhammer, Frank; Naumann, Johannes; Kröhne, Ulf:
Effects of linear reading, basic computer skills, evaluating online information, and navigation on reading digital text
In: Computers in Human Behavior, 55 (2016) A , 486-500
Rauch, Dominique; Schastak, Martin; Richter, Katja:
Diagnostik sprachlicher Kompetenzen bei Personen mit Migrationshintergrund
In: Maehler, Débora B.;Brinkmann, Heinz Ulrich (Hrsg.): Methoden der Migrationsforschung Wiesbaden : Springer VS (2016) , 97-133
Harsch, Claudia; Hartig, Johannes:
Comparing C-tests and Yes/No vocabulary size tests as predictors of receptive language skills
In: Language Testing, 33 (2016) 4 , 555-575
Neeb, Yvonne; Naumann, Johannes; Knoepke, Julia; Isberner, Maj-Britt; Richter, Tobias:
Phonologische Verarbeitung von gesprochener und geschriebener Sprache
In: Redder, Angelika;Naumann, Johannes;Tracy, Rosemarie (Hrsg.): Forschungsinitiative Sprachdiagnostik und Sprachförderung Münster : Waxmann (2015) , 47-66
Beck, Luna; Titz, Cora:
Ein Blick auf den BiSS-Primarbereich
In: Die Grundschulzeitschrift, 29 (2015) 288/289 , 18-21
Schuchardt, Kirsten; Brandenburg, Janin; Fischbach, Anne; Büttner, Gerhard; Grube, Dietmar; Mähler, Claudia; Hasselhorn, Marcus:
Die Entwicklung des akademischen Selbstkonzeptes bei Grundschulkindern mit Lernschwierigkeiten
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 18 (2015) 3 , 513-526
Nevo, Einat; Bar-Kochva, Irit:
The relations between early working memory abilities and later developing reading skills
In: Mind, Brain and Education, 9 (2015) 3 , 154-163
Nagler, Telse; Korinth, Sebastian Peter; Linkersdörfer, Janosch; Lonnemann, Jan; Rump, Björn; Hasselhorn, Marcus; Lindberg, Sven:
Text-fading based training leads to transfer effects on children's sentence reading fluency
In: Frontiers in Psychology, (2015) 6:119
Kigel, Rebecca M.; McElvany, Nele; Becker, Michael:
Effects of immigrant background on text comprehension, vocabulary, and reading motivation
In: Learning and Instruction, 35 (2015) 1 , 73-84
Beinborn, Lisa; Zesch, Torsten; Gurevych, Iryna:
Readability for foreign language learning
In: Recent Advances in Automatic Readability Assessment and Text Simplification: Special Issue of the International Journal of Applied Linguistics, 165 (2014) 2 , 136-162
Naumann, Johannes; Richter, Tobias; Kutzner, Yvonne; Knoepke, Julia; Isberner, Maj-Britt:
ProDi-L
In: Bundesministerium für Bildung und Forschung (Hrsg.): Bildungsforschung 2020 - Herausforderungen und Perspektiven Berlin : Bundesministerium für Bildung und Forschung (2014) , 267-270
Knoepke, Julia; Richter, Tobias; Isberner, Maj-Britt; Naumann, Johannes; Neeb, Yvonne:
Phonological recoding, orthographic decoding, and comprehension skills during reading acquisition
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 17 (2014) 3 , 447-471
Rauch, Dominique:
Effects of biliteracy on third language reading proficiency, the example of Turkish-German bilinguals
In: Grommes, Patrik;Hu, Adelheid (Hrsg.): Plurilingual education Amsterdam : Benjamins (2014) , 199-217
Dhruva, Neil; Ferschke, Oliver; Gurevych, Iryna:
Solving open-domain multiple choice questions with textual entailment and text similarity measures
In: Cappellato, Linda;Ferro, Nicola;Halvey, Martin;Kraaij, Wessel (Hrsg.): CLEF2014 Working Notes Sheffield, UK : Springer Verlag (2014) , 1375-1385
Adl-Amini, Katja; Decristan, Jasmin; Hondrich, Annika Lena; Hardy, Ilonca:
Umsetzung von peer-gestütztem Lernen durch Lehrkräfte im naturwissenschaftlichen Sachunterricht der grundschule
In: Zeitschrift für Grundschulforschung, 7 (2014) 2 , 74-87
Titz, Cora; Karbach, Julia:
Working memory and executive functions
In: Psychological Research, 78 (2014) 6 , 852-868
Duzy, Dagmar; Souvignier, Elmar; Ehm, Jan-Henning; Gold, Andreas:
Early decoding speed and later reading competencies in children with German as a second language
In: Child Indicators Research, 7 (2014) 4 , 787-804
Arens, A. Katrin; Yeung, Alexander Seeshing; Hasselhorn, Marcus:
Native language self-concept and reading self-concept
In: Journal of Experimental Education, 82 (2014) 2 , 229-252
Nagler, Telse; Lonnemann, Jan; Linkersdörfer, Janosch; Hasselhorn, Marcus; Lindberg, Sven:
The impact of reading material's lexical accessibility on text fading effects in children's reading performance
In: Reading and Writing, 27 (2014) 5 , 841-853
Kuger, Susanne; Lehrl, Simone:
Wechselwirkungen vorschulischer Erfahrungen in Kindergarten und Familie und ihre Bedeutung für das Lesen im Grundschulalter
In: Diskurs Kindheits- und Jugendforschung, 8 (2013) 4 , 399-416
Knoepke, Julia; Richter, Tobias; Isberner, Maj-Britt; Neeb, Yvonne; Naumann, Johannes:
Leseverstehen = Hörverstehen X Dekodieren?
In: Redder, Angelika; Weinert, Sabine (Hrsg.): Sprachförderung und Sprachdiagnostik Münster : Waxmann (2013) , 256-276
Duzy, Dagmar; Ehm, Jan-Henning; Souvignier, Elmar; Schneider, Wolfgang; Gold, Andreas:
Prädiktoren der Lesekompetenz bei Kindern mit Deutsch als Zweitsprache
In: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 45 (2013) 4 , 173-190
Beinborn, Lisa; Zesch, Torsten; Gurevych, Iryna:
Towards fine-grained readability measures for self-directed language learning
In: Borin, Lars; Volodina, Elena (Hrsg.): Proceedings of the SLTC 2012 workshop on NLP for CALL Linköping : Linköping University Electronic Press, Linköpings universitet (2012) , 11-19
Richter, Tobias; Isberner, Maj-Britt; Naumann, Johannes; Kutzner, Yvonne:
Prozessbezogene Diagnostik von Lesefähigkeiten bei Grundschulkindern
In: Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 26 (2012) 4 , 313-331
Hartig, Johannes; Frey, Andreas:
Konstruktvalidierung und Skalenbeschreibung in der Kompetenzdiagnostik durch die Vorhersage von Aufgabenschwierigkeiten
In: Psychologische Rundschau, 63 (2012) 1 , 43-49
Hartig, Johannes; Frey, Adreas; Nold, Günter; Klieme, Eckhard:
An application of explanatory item response modeling for model-based proficiency scaling
In: Educational and Psychological Measurement, 72 (2012) 4 , 665-686
Karst, Karina; Mösko, Emely; Lipowsky, Frank; Faust, Gabriele:
Dokumentation der Erhebungsinstrumente des Projekts "Persönlichkeits- und Lernentwicklung von Grundschülern" (PERLE)
Frankfurt am Main : DIPF (2011) , 160
Richter, Tobias; Naumann, Johannes; Isberner, Maj-Britt; Kutzner, Yvonne:
Diagnostik von Lesefähigkeiten bei Grundschulkindern: Eine prozessorientierte Alternative zu produktorientierten Tests
In: Diskurs Kindheits- und Jugendforschung, 6 (2011) 4 , 479-486
Rauch, Dominique; Hartig, Johannes:
Multiple-choice versus open-ended response formats of reading test items: A two-dimensional IRT analysis
In: Psychological Test and Assessment Modeling, 52 (2010) 4 , 354-379
Hartig, Johannes; Höhler, Jana:
Modellierung von Kompetenzen mit mehrdimensionalen IRT-Modellen
In: Zeitschrift für Pädagogik, (2010) 56 , 189-198
Höhler, Jana; Hartig, Johannes; Goldhammer, Frank:
Modeling the multidimensional structure of students' foreign language competence within and between classrooms
In: Psychological Test and Assessment Modeling, 52 (2010) 3 , 323-340
Seeber, Susan:
Urteilsgenauigkeit von Lehrerinnen und Lehrern in der sonderpädagogischen Förderung.
In: Lehman, Rainer; Hoffmann, Ellen (Hrsg.): BELLA , Berliner Erhebung arbeitsrelevanter Basikompetenzen von Schülerinnen und Schülern mit Förderbedarf "Lernen" Münster [u.a.] : Waxmann (2009) , S. 197-208
Richter, Tobias; Naumann, Johannes:
Was misst der ELVES-Subtest Satzverifikation?
In: Lenhard, Wolfgang & Schneider, Wolfgang (Hrsg.): Diagnostik und Förderung des Leseverständnisses Göttingen [u.a.] : Hogrefe (2009) , S. 131-149
Hartig, Johannes; Höhler, Jana:
Representation of competencies in multidimensional IRT models with within-item and between-item multidimensionality.
In: Zeitschrift für Psychologie, 216 (2008) 2 , S. 89-101
Klieme, Eckhard (Hrsg.); Helmke, Andreas (Hrsg.); Lehmann, Rainer H. (Hrsg.); Nold, Günter (Hrsg.); Rolff, Hans-Günter (Hrsg.); Schröder, Konrad (Hrsg.); Thomé, Günther (Hrsg.); Willenberg, Heiner (Hrsg.):
Unterricht und Kompetenzerwerb in Deutsch und Englisch.
Weinheim : Beltz (2008) , 459 S.
Hasselhorn, Marcus; Grube, Dietmar:
Was hat das Arbeitsgedächtnis mit dem Erwerb des Lesens, Schreibens und Rechnens zu tun?
In: Rosenberger, Katharina u.a. (Hrsg.): Mit Sprache wachsen. Die Bedeutung der Sprache und ihrer Grundlagen für den Erwerb der Kulturtechniken Wien : Österreichische Gesellschaft für Sprachpädagogik (2007) , S. 43-59
Seeber, Susan:
Allgemeine Grundqualifikationen am Ende der beruflichen Ausbildung.
In: Lehmann, Rainer H. u. Seeber, Susan (Hrsg.): ULME III. Untersuchung von Leistungen, Motivation und Einstellungen der Schülerinnen und Schüler in den Abschlussklassen der Berufsschulen Hamburg : Behörde für Bildung und Sport (2007) , S. 67-88
Nold, Günter; Klieme, Eckhard; Schröder, Konrad:
Messung von Schülerkompetenzen.
In: Timm, Johannes-Peter (Hrsg.): Fremdsprachenlernen und Fremdsprachenforschung: Kompetenzen, Standards, Lernformen, Evaluation Tübingen : Narr (2006) , S. 85-104
 

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zuletzt verändert: 11.11.2016