Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Forschung

Ergebnis der Suche in der DIPF Publikationendatenbank


Ihre Abfrage:

(Schlagwörter: TESTKONSTRUKTION )


Treffer pro Seite

 

1-53 von 53
 
Naumann, Alexander; Rieser, Svenja; Musow, Stephanie; Hochweber, Jan; Hartig, Johannes:
Sensitivity of test items to teaching quality
In: Learning and Instruction, 60 (2019) , 41-53
Frey, Andreas; Hartig, Johannes:
Kompetenzdiagnostik
In: Harring, Marius; Rohlfs, Carsten; Gläser-Zikuda, Michaela (Hrsg.): Handbuch Schulpädagogik Münster : Waxmann (2019) , 849-858
Kroehne, Ulf; Goldhammer, Frank:
How to conceptualize, represent, and analyze log data from technology-based assessments? A generic framework and an application to questionnaire items
In: Behaviormetrika, 45 (2018) 2 , 527-563
Bengs, Daniel; Brefeld, Ulf; Kröhne, Ulf:
Adaptive item selection under matroid constraints
In: Journal of Computerized Adaptive Testing, 6 (2018) 2 , 15-36
Naumann, Alexander; Hartig, Johannes; Hochweber, Jan:
Absolute and relative measures of instructional sensitivity
In: Journal of Educational and Behavioral Statistics, 42 (2017) 6 , 678-705
Kunina-Habenicht, Olga; Rupp, André A.; Wilhelm, Oliver:
Incremental validity of multidimensional proficiency scores from diagnostic classification models: An illustration for elementary school mathematics
In: International Journal of Testing, 17 (2017) 4 , 277-301
Köhler, Carmen; Hartig, Johannes:
Practical significance of item misfit in educational assessments
In: Applied Psychological Measurement, 41 (2017) 5 , 388-400
Woerner, Wolfgang; Müller, Christian; Hasselhorn, Marcus:
Bedeutung und Berechnung der Prozentränge und T-Werte beim Erstellen von Testnormen
In: Trautwein, Ulrich; Hasselhorn, Marcus (Hrsg.): Begabungen und Talente Göttingen : Hogrefe (2017) , 245-263
Naumann, Johannes; Goldhammer, Frank:
Time-on-task effects in digital reading are non-linear and moderated by persons' skills and tasks' demands
In: Learning and Individual Differences, 53 (2017) , 1-16
Reiss, Kristina (Hrsg.); Sälzer, Christine (Hrsg.); Schiepe-Tiska, Anja (Hrsg.); Klieme, Eckhard (Hrsg.); Köller, Olaf (Hrsg.):
PISA 2015
Münster : Waxmann (2016) , 505
Poortinga, Ype H.; Klieme, Eckhard:
The history and current status of testing across cultures and countries
In: Leong, Frederick T. L.;Bartram, Dave;Cheung, Fanny M.;Geisinger, Kurt F.;Iliescu, Dragos (Hrsg.): The ITC international handbook of testing and assessment New York, NY : Oxford University Press (2016) , 14-28
Wenzel, S. Franziska C.; Engelhardt, Lena; Hartig, Katja; Kuchta, Kathrin; Frey, Andreas; Goldhammer, Frank; Naumann, Johannes; Forz, Holger:
Computergestützte, adaptive und verhaltensnahe Erfassung informations- und kommunikations-technologiebezogener Fertigkeiten (ICT-Skills) (CavE-ICT)
In: Bundesministerium für Bildung und Forschung (Hrsg.): Forschungsvorhaben in Ankopplung an Large-Scale-Assessments Berlin : Bundesministerium für Bildung und Forschung (2016) , 161-180
Niepel, Christoph; Rudolph, Julia; Goldhammer, Frank; Greiff, Samuel:
Die Rolle transversaler Kompetenzen für schulisches Lernen
In: Bundesministerium für Bildung und Forschung (Hrsg.): Forschungsvorhaben in Ankopplung an Large-Scale-Assessments Berlin : Bundesministerium für Bildung und Forschung (2016) , 48-62
Brandenburg, Janin; Fischbach, Anne; Labuhn, Andju Sara; Rietz, Chantal Sabrina; Schmid, Johanna; Hasselhorn, Marcus:
Overidentification of learning disorders among language-minority students
In: Journal for Educational Research Online, 8 (2016) 1 , 42-65
Kaspar, Roman; Hartig, Johannes:
Emotional competencies in geriatric nursing
In: Advances in Health Sciences Education, 21 (2016) 1 , 105-109
Harsch, Claudia; Hartig, Johannes:
Comparing C-tests and Yes/No vocabulary size tests as predictors of receptive language skills
In: Language Testing, 33 (2016) 4 , 555-575
Zehner, Fabian; Sälzer, Christine; Goldhammer, Frank:
Automatic coding of short text responses via clustering in educational assessment
In: Educational and Psychological Measurement, 76 (2016) 2 , 280-303
Wenzel, S. Franziska C.; Engelhardt, Lena; Kuchta, Kathrin; Hartig, Katja; Naumann, Johannes; Goldhammer, Frank; Frey, Andreas; Horz, Holger:
Computergestützte, adaptive und verhaltensnahe Erfassung Informations- und Kommunikationstechnologie-bezogener Fähigkeiten (ICT-Skills) in PISA
Frankfurt am Main : TIB Hannover (2015)
Boubekki, Ahcène; Brefeld, Ulf; Delacroix, Thomas:
Generalising IRT to discriminate between examinees
In: Santos, O.C.;Boticario, J.G.;Romero, C.;Pechenizkiy, M.;Merceron, A.;Mitros, P.;Luna, J.M.;Mihaescu, C.;Moreno, P.;Hershkovitz, A.;Ventura, S.;Desmarais, M. (Hrsg.): Proceedings of the 8th International Conference on Educational Data Mining (EMD 2015) 26-29 June Madrid, Spain Madrid : International Educational Data Mining Society (2015) , 604-606
Esser, Günter (Hrsg.); Hasselhorn, Marcus (Hrsg.); Schneider, Wolfgang (Hrsg.):
Diagnostik im Vorschulalter
Göttingen : Hogrefe (2015) , 182
Debeer, Dries; Buchholz, Janine; Hartig, Johannes; Janssen, Rianne:
Student, school, and country differences in sustained test-taking effort in the 2009 PISA reading assessment
In: Journal of Educational and Behavioral Statistics, 39 (2014) 6 , 502-523
Naumann, Alexander; Hochweber, Jan; Hartig, Johannes:
Modeling instructional sensitivity using a longitudinal multilevel differential item functioning approach
In: Journal of Educational Measurement, 51 (2014) 4 , 381-399
Senkbeil, Martin; Goldhammer, Frank; Bos, Wilfried; Eickelmann, Birgit; Schwippert, Knut; Gerick, Julia:
Das Konstrukt der computer- und informationsbezogenen Kompetenzen in ICILS 2013
In: Bos, Wilfried;Eickelmann, Birgit;Gerick, Julia;Goldhammer, Frank;Schaumburg, Heike;Schwippert, Knut;Senkbeil, Martin;Schulz-Zander, Renate;Wendt, Heike (Hrsg.): ICILS 2013 Münster : Waxmann (2014) , 83-112
Zabal, Anouk; Martin, Silke; Massing, Natascha; Ackermann, Daniela; Helmschrott, Susanne; Barkow, Ingo; Rammstedt, Beatrice:
PIAAC Germany 2012
Münster : Waxmann (2014) , 153
Hasselhorn, Marcus (Hrsg.); Schneider, Wolfgang (Hrsg.); Trautwein, Ulrich (Hrsg.):
Lernverlaufsdiagnostik
Göttingen : Hogrefe (2014) , 312
Klieme, Eckhard; Kuger, Susanne:
PISA 2015 Draft Questionnaire Framework
Paris : OECD (2014)
Grünkorn, Juliane; Upmeier zu Belzen, Annette; Krüger, Dirk:
Assessing students' understandings of biological models and their use in science to evaluate a theoretical framework
In: International Journal of Science Education, 36 (2014) 10 , 1651-1684
Frey, Andreas; Kröhne, Ulf:
Reporting differentiated literacy results in PISA by using multidimensional adaptive testing
In: Prenzel, Manfred; Kobarg, Mareike; Schöps, Katrin; Rönnebeck, Silke (Hrsg.): Research on PISA Dordrecht : Springer (2013) , 103-120
Mildner, Dorothea:
Testfairness
In: Wirtz, Markus Antonius (Hrsg.): Dorsch - Lexikon der Psychologie Bern : Verlag Hans Huber (2013) , 1540-1541
Jude, Nina; Hartig, Johannes; Schipolowski, Stefan; Böhme, Katrin; Stanat, Petra:
Definition und Messung von Lesekompetenz. PISA und die Bildungsstandards
In: Zeitschrift für Pädagogik. Beih., (2013) 59 , 200-228
Roick, Thorsten; Gölitz, Dietmar; Hasselhorn, Marcus:
Affektive Komponenten der Mathematikkompetenz
In: Hasselhorn, Marcus; Heinze, Aiso; Schneider, Wolfgang; Trautwein, Ulrich (Hrsg.): Diagnostik mathematischer Kompetenzen Göttingen : Verl. für Psychologie Hogrefe (2013) , 205-221
Gölitz, Dietmar; Roick, Thorsten; Hasselhorn, Marcus:
Kettenrechner für dritte und vierte Klassen (KR 3-4)
In: Hasselhorn, Marcus; Heinze, Aiso; Schneider, Wolfgang; Trautwein, Ulrich (Hrsg.): Diagnostik mathematischer Kompetenzen Göttingen : Verl. für Psychologie Hogrefe (2013) , 149-164
Hasselhorn, Marcus (Hrsg.); Heinze, Aiso (Hrsg.); Schneider, Wolfgang (Hrsg.); Trautwein, Ulrich (Hrsg.):
Diagnostik mathematischer Kompetenzen
Göttingen : Verl. für Psychologie Hogrefe (2013) , 290
Greiff, Samuel; Wüstenberg, Sascha; Holt, Daniel; Goldhammer, Frank; Funke, Joachim:
Computer-based assessment of Complex Problem Solving
In: Educational Technology Research and Development, 61 (2013) 3 , 407-421
Hartig, Johannes; Buchholz, Janine:
A multilevel item response model for item position effects and individual persistence
In: Psychological Test and Assessment Modeling, 54 (2012) 4 , 418-431
Rölke, Heiko:
The ItemBuilder: A graphical authoring system for complex item development.
In: AACE (Hrsg.): World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education (ELEARN) Chesapeake, VA : Association for the Advancement of Computers in Education (AACE) (2012) , 344-353
Hasselhorn, Marcus; Margraf-Stiksrud, Jutta:
TBS-TK Rezension
In: Psychologische Rundschau, 63 (2012) 2 , 141-143
Goldhammer, Frank; Hartig, Johannes:
Interpretation von Testresultaten und Testeichung
In: Moosbrugger, Helfried; Kelava, Augustin (Hrsg.): Testtheorie und Fragebogenkonstruktion Berlin : Springer (2012) , 165-192
Frey, Christian; Zwingmann, Christian; Böcker, Maren; Forkmann, Thomas; Kröhne, Ulf; Müller, Evelyn; Wirtz, Markus:
Adaptives Testen in der Rehabilitation - ein Weg zur ökonomischen Erhebung von Patientenmerkmalen
In: Rehabilitation, 50 (2011) 3 , 195-203
Upsing, Britta; Gissler, Gabriele; Goldhammer, Frank; Rölke, Heiko; Ferrari, Andrea:
Localisation in international large-scale assessments of competencies
In: Localisation Focus, 10 (2011) 1 , 44-57
Kröhne, Ulf; Martens, Thomas:
Computer-based competence tests in the national educational panel study
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. Sonderh., 14 (2011) 2 , 169-186
Rönnebeck, Silke; Schöps, Katrin; Prenzel, Manfred; Mildner, Dorothea; Hochweber, Jan:
Naturwissenschaftliche Kompetenz von PISA 2006 bis PISA 2009
In: Klieme, Eckhard; Artelt, Cordula; Hartig, Johannes; Jude, Nina; Köller, Olaf; Prenzel, Manfred; Schneider, Wolfgang; Stanat, Petra (Hrsg.): PISA 2009. Bilanz nach einem Jahrzehnt Münster : Waxmann (2010) , 177-198
Frey, Andreas; Heinze, Aiso; Mildner, Dorothea; Hochweber, Jan; Asseburg, Regine:
Mathematische Kompetenz von PISA 2003 bis PISA 2009
In: Klieme, Eckhard; Artelt, Cordula; Hartig, Johannes; Jude, Nina; Köller, Olaf; Prenzel, Manfred; Schneider, Wolfgang; Stanat, Petra (Hrsg.): PISA 2009. Bilanz nach einem Jahrzehnt Münster : Waxmann (2010) , 153-176
Isaac, Kevin; Hochweber, Jan; Eichler, Wolfgang:
Differenzierende Modellierung der Aufgabenschwierigkeit im Bereich "Sprache und Sprachgebrauch untersuchen"
In: Schwarz, Bernd; Nenniger, Peter; Jäger, Reinhold S. (Hrsg.): Erziehungswissenschaftliche Forschung - nachhaltige Bildung Landau : Verl. Empirische Pädagogik (2010) , 279-286
Gausmann, Ellen; Eggert, Sabina; Hasselhorn, Marcus; Watermann, Rainer; Bögeholz, Susanne:
Wie verarbeiten Schüler/innen Sachinformationen in Problem- und Entscheidungssituationen Nachhaltiger Entwicklung?
In: Zeitschrift für Pädagogik, (2010) 56 , 204-215
Höhler, Jana; Hartig, Johannes; Goldhammer, Frank:
Modeling the multidimensional structure of students' foreign language competence within and between classrooms
In: Psychological Test and Assessment Modeling, 52 (2010) 3 , 323-340
Lonnemann, Jan:
[Testbesprechung]Schuhfried, Gernot: Daueraufmerksamkeit (DAUF) aus dem Wiener Testsystem (WTS).
In: Schellig, Dieter; Drechsler, Renate; Heinemann, Dörthe & Sturm, Walter (Hrsg.): Handbuch neuropsychologischer Testverfahren. 1. Aufmerksamkeit, Gedächtnis und exekutive Funktionen Göttingen [u.a.] : Hogrefe (2009) , S. 67-72
Seeber, Susan:
Ökonomisches Verständnis.
In: Lehman, Rainer; Hoffmann, Ellen (Hrsg.): BELLA , Berliner Erhebung arbeitsrelevanter Basiskompetenzen von Schülerinnen und Schülern mit Förderbedarf "Lernen" Münster [u.a.] : Waxmann (2009) , S. 89-118
Leutner, Detlev; Hartig, Johannes; Jude, Nina:
Measuring competencies: Introduction to concepts and questions of assessment in education.
In: Hartig, Johannes et al. (Eds): Assessment of competencies in educational contexts. Göttingen : Hogrefe (2008) , S. 177-192
Blömeke, Sigrid; Seeber, Susan; Lehmann, R.; Kaiser, G.; Schwarz, B.; Felbrich, A.; Müller, C.:
Messung des fachbezogenen Wissens angehender Mathematiklehrkräfte.
In: Blömeke, Sigrid u.a. (Hrsg.): Professionelle Kompetenz angehender Lehrerinnen und Lehrer Münster i.W. : Waxmann (2008) , S. 49-88
Schweizer, Karl; Goldhammer, Frank; Rauch, Wolfgang; Moosbrugger, Helfried:
On the validity of Raven's Matrices Test:
In: Personality and Individual Differences, 43 (2007) , S. 1998-2010
Klieme, Eckhard; Hartig, Johannes; Wirth, Joachim:
Analytisches Problemlösen: Messansatz und Befunde zu Planungs- und Entscheidungsaufgaben.
In: Klieme, Eckhard; Leutner, Detlev; Wirth, Joachim (Hrsg.): Problemlösekompetenz von Schülerinnen und Schülern Wiesbaden : VS Verlag für Sozialwissenschaften (2005) , S. 37-54
Klieme, Eckhard; Leutner, Detlev; Wirth, Joachim:
Einleitung.
In: Klieme, Eckhard; Leutner, Detlev; Wirth, Joachim (Hrsg.): Problemlösekompetenz von Schülerinnen und Schülern Wiesbaden : VS Verlag für Sozialwissenschaften (2005) , S. 9-10
 

Achtung!
Es werden immer nur die markierten Treffer der aktuellen Seite angezeigt oder exportiert

Markierte Treffer dieser Seite exportieren

Zu exportierende Felder:
 
zu exportierendes Format:
 

alphabetisch nach Autor/Titel sortieren

 
zuletzt verändert: 11.11.2016