Trefferliste für Suchanfragen

Ihre Abfrage:

(Schlagwörter: MOTIVATION )


Treffer pro Seite

 

1-174 von 174
 
Arens, A. Katrin:
Wertfacetten im Grundschulalter in drei Fächern
In: Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 35 (2021) 1 , 32-52
Zum Volltext
Neubauer, Anna; Nemanti, Parvin; Schmid, Johanna; Gawrilow, Caterina; Hasselhorn, Marcus:
Prosocial motivation and behavior in children with and without turkish immigrant background and in turkish children in Turkey
In: Journal of Educational Research Online, 12 (2020) 1 , 5-25
Zum Volltext
Praetorius, Anna-Katharina; Herbert, Benjamin; Decristan, Jasmin; Köhler, Carmen:
Lernergebnisse und unterrichtliche Wirkungen
In: Grünkorn, Juliane; Klieme, Eckhard; Praetorius, Anna-Katharina; Schreyer, Patrick (Hrsg.): Mathematikunterricht im internationalen Vergleich Frankfurt am Main : DIPF | LeibnizInstitut für Bildungsforschung und Bildungsinformation (2020) , 31-35
Zum Volltext
Kleickmann, Thilo; Steffensky, Mirjam; Praetorius, Anna-Katharina:
Quality of teaching in science education
In: Zeitschrift für Pädagogik. Beiheft, 66 (2020) , 37-55
Ehm, Jan-Henning; Hasselhorn, Marcus:
Entwicklung als Ziel, Voraussetzung und Ergebnis von Bildung
In: Schulmanagement, 51 (2020) 1 , 31-35
Zum Volltext
Vieluf, Svenja; Praetorius, Anna-Katharina; Rakoczy, Katrin; Kleinknecht, Marc; Pietsch, Marcus:
Angebots-Nutzungs-Modelle der Wirkweise des Unterrichts
In: Zeitschrift für Pädagogik. Beiheft, 66 (2020) , 63-80
Zum Volltext
Trempler, Kati; Hartmann, Ulrike:
Wie setzen sich angehende Lehrkrafte mit padagogischen Situationen auseinander?
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 23 (2020) 5 , 1053-1077
Zum Volltext
Lucksnat, Christin; Richter, Eric; Klusmann, Uta; Kunter, Mareike; Richter, Dirk:
Unterschiedliche Wege ins Lehramt - unterschiedliche Kompetenzen?
In: Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, (2020) , online first
Zum Volltext
Brisson, Brigitte; Dohrmann, Julia; Heyl, Katrin:
Individuelle Förderung durch Peer Mentoring
In: Schulmanagement, 51 (2020) 2 , 16-19
Helm, Friederike; Arens, A. Katrin; Möller, Jens:
Perceived teacher unfairness and student motivation in math and German
In: Learning and Individual Differences, 81 (2020) , 101891
Zum Volltext
Halem, Nicolette van; Klaveren, Chris van; Drachsler, Hendrik; Schmitz, Marcel; Cornelisz, Ilja:
Tracking patterns in self-regulated learning using students' self-reports and online trace data
In: Frontline Learning Research, 8 (2020) 3 , 140-163
Zum Volltext
Tracey, Danielle; Morin, Alexander J. S.; Pekrun, Reinhard; Arens, A. Katrin; Murayama, Kou; Lichtenfeld, Stephanie; Frenzel, Anne C.; Goetz, Thomas; Maïano, Christophe:
Mathematics motivation in students with low cognitive ability
In: American Journal on Intellectual and Developmental Disabilities, 125 (2020) 2 , 125-147
Zum Volltext
Brisson, Brigitte M.; Hulleman, Chris S.; Häfner, Isabelle; Gaspard, Hanna; Flunger, Barbara; Dicke, Anna-Lena; Trautwein, Ulrich; Nagengast, Benjamin:
Who sticks to the instructions - and does it matter?
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 23 (2020) 1 , 121-144
Zum Volltext
Sauerwein, Markus; Heer, Jana:
Warum gibt es keine leistungssteigernden Effekte durch den Besuch von Ganztagsangeboten? Oder: Über die Paradoxie individueller Förderung
In: Zeitschrift für Pädagogik, 66 (2020) 1 , 77-100
Reiss, Kristina (Hrsg.); Weis, Mirjam (Hrsg.); Klieme, Eckhard (Hrsg.); Köller, Olaf (Hrsg.):
PISA 2018: Grundbildung im internationalen Vergleich
Münster : Waxmann (2019)
Zum Volltext
Reiss, Kristina (Hrsg.); Weis, Mirjam (Hrsg.); Klieme, Eckhard (Hrsg.); Köller, Olaf (Hrsg.):
PISA 2018
Münster : Waxmann (2019)
Zum Volltext
Hausen, Joshua; Schmid, Christine; Wurster, Sebastian; Dohrmann, Julia; Feldhoff, Tobias; Steinert, Brigitte; Klieme, Eckhard; Lenski, Anna:
Skalenhandbuch Schule im Wandel (SchiWa) - Vorstudie
Frankfurt am Main : Pedocs (2019) , 130
Zum Volltext
Praetorius, Anna-Katharina; Südkamp, Anna:
Diagnostische Kompetenz von Lehrpersonen hinsichtlich motivationaler Merkmale von Schülerinnen und Schülern
In: Gaspard, Hanna; Trautwein, Ulrich; Hasselhorn, Marcus (Hrsg.): Diagnostik und Förderung von Motivation und Volition Göttingen : Hogrefe (2019) , 35-49
Schmid, Christine; Dohrmann, Julia; Feldhoff, Tobias; Steinert, Brigitte; Wurster, Sebastian; Klieme, Eckhard:
Skalenhandbuch Drei-Länder-Studie (DLS) 1978/79 von Helmut Fend
Frankfurt am Main : DIPF | LeibnizInstitut für Bildungsforschung und Bildungsinformation (2019) , 450
Zum Volltext
Gaspard, Hanna; Hasselhorn, Marcus; Nagengast, Benjamin; Trautwein, Ulrich:
Motivation und Volition im Schulalter
In: Gaspard, Hanna; Trautwein, Ulrich; Hasselhorn, Marcus (Hrsg.): Diagnostik und Förderung von Motivation und Volition Göttingen : Hogrefe (2019) , 1-18
Gaspard, Hanna (Hrsg.); Trautwein, Ulrich (Hrsg.); Hasselhorn, Marcus (Hrsg.):
Diagnostik und Förderung von Motivation und Volition
Göttingen : Hogrefe (2019) , 211
Schütze, Birgit; Rakoczy, Katrin:
Das Co2CA-Projekt
In: Friedrich Jahresheft, 37 (2019) , 32-33
Käfer, Julia; Kuger, Susanne; Klieme, Eckhard; Kunter, Mareike:
The significance of dealing with mistakes for student achievement and motivation
In: European Journal of Psychology of Education, 34 (2019) 4 , 731-753
Zum Volltext
Arens, A. Katrin; Schmidt, Isabelle; Preckel, Franzis:
Longitudinal relations among self-concept, intrinsic value, and attainment value across secondary school years in three academic domains
In: Journal of Educational Psychology, 111 (2019) 4 , 663-684
Zum Volltext
He, Jia; Barrera-Pedemonte, Fabian; Buchholz, Janine:
Cross-cultural comparability of noncognitive constructs in TIMSS and PISA
In: Assessment in Education, 26 (2019) 4 , 369-385
Zum Volltext
Berendes, Karin; Becker, Michael; Jacoby, Johann; Flunger, Barbara; Nagengast, Benjamin; Trautwein, Ulrich:
Individuelle Entwicklungsverläufe beim Lesen
In: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 50 (2018) 4 , 192-208
Zum Volltext
Nagler, Telse; Hasselhorn, Marcus:
Individuelle Voraussetzungen erfolgreichen Lernens
In: Lütje-Klose, Birgit; Riecke-Baulecke, Thomas; Werning, Rolf (Hrsg.): Basiswissen Lehrerbildung Seelze : Friedrich Verlag (2018) , 299-320
Baumert, Jürgen; Dumont, Hanna; Becker, Michael; Neumann, Marko; Bachsleitner, Anna; Köller, Olaf; Maaz, Kai:
Soziokulturelle und geschlechtsspezifische Selektivität von Übergangsberechtigungen für die gymnasiale Oberstufe in mehr- und zweigliedrigen Schulsystemen
In: Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie, 70 (2018) 4 , 593-628
Zum Volltext
Becker, Michael; McElvany, Nele:
The interplay of gender and social background
In: British Journal of Educational Psychology, 88 (2018) 4 , 529-549
Zum Volltext
Neubauer, Andreas B.; Voss, Andreas; Ditzen, Beate:
Exploring need dynamics within and across days in everyday life
In: Journal of Research in Personality, 77 (2018) , 101-112
Zum Volltext
Böse, Susanne; Neumann, Marko; Becker, Michael; Maaz, Kai; Baumert, Jürgen:
Kooperationsbereit oder Innovationsgegner?
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 21 (2018) 6 , 1157-1186
Zum Volltext
Hondrich, Anna Lena; Decristan, Jasmin; Hertel, Silke; Klieme, Eckhard:
Formative assessment and intrinsic motivation
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 21 (2018) 4 , 717-734
Jornitz, Sieglinde; Leser, Christoph:
Mit Antolin punkten oder: Wie sich mit dem Leseförderprogramm der Bock zum Gärtner macht
In: Pädagogische Korrespondenz, (2018) 57 , 55-73
Zum Volltext
Jude, Nina; Kuger, Susanne:
Questionnaire development and design for international large-scale asessments (ILSAs)
Washington, DC : National Academy of Education (2018)
Zum Volltext
Kuger, Susanne; Linberg, Tobias; Bäumer, Thomas; Struck, Olaf:
Digitale Lernumwelten
Bamberg : Leibniz-Institut für Bildungsverläufe / Nationales Bildungspanel (2018)
Zum Volltext
Fischer, Natalie; Richey, Petra:
Förderung von Vertrauen und Wertschätzung in pädagogischen Beziehungen
In: Maschke, Sabine; Schulz-Gade, Gunild; Stecher, Ludwig (Hrsg.): Lehren und Lernen in der Ganztagsschule Frankfurt am Main : Debus Pädagogik (2018) , 59-66
Theis, Désirée; Arnoldt, Bettina; Gaiser, Johanna M.; Lossen, Karin:
Die Studie zur Entwicklung von Ganztagsschulen (StEG)
In: Maschke, Sabine; Schulz-Gade, Gunild; Stecher, Ludwig (Hrsg.): Lehren und Lernen in der Ganztagsschule Frankfurt am Main : Debus Pädagogik (2018) , 150-162
Häfner, Isabelle; Flunger, Barbara; Dicke, Anna-Lena; Gaspard, Hanna; Brisson, Brigitte M.; Nagengast, Benjamin; Trautwein, Ulrich:
The role of family characteristics for students' academic outcomes: A person-centered approach
In: Child Development, 89 (2018) 4 , 1405-1422
Zum Volltext
Nagengast, Benjamin; Brisson, Brigitte M.; Hulleman, Chris S.; Gaspard, Hanna; Häfner, Isabelle; Trautwein, Ulrich:
Learning more from educational intervention studies
In: The Journal of Experimental Education, 86 (2018) 1 , 105-123
Zum Volltext
Lazarides, Rebecca; Buchholz, Janine; Rubach, Charlott:
Teacher enthusiasm and self-efficacy, student-perceived mastery goal orientation, and student motivation in mathematics classrooms
In: Teaching and Teacher Education, 69 (2018) 1 , 1-10
Zum Volltext
Hochweber, Jan; Vieluf, Svenja:
Gender differences in reading achievement and enjoyment of reading
In: Journal of Educational Research, 111 (2018) 3 , 268-283
Zum Volltext
Goldhammer, Frank; Martens, Thomas; Lüdtke, Oliver:
Conditioning factors of test-taking engagement in PIAAC
In: Large-scale Assessments in Education, 5 (2017) , 18
Zum Volltext
Schneider, Oliver:
Thoughts on presenting learning recommendations in the context of the project SensoMot
In: Bleimann, Udo; Humm, Bernhard; Loew, Robert; Regier, Stefanie; Stengel, Ingo; Walsh, Paul (Hrsg.): CERC 2017 Karlsruhe : Hochschule Karlsruhe (2017) , 284-286
Zum Volltext
Adolf, Janne K.; Voelkle, Manuel C.; Brose, Annette; Schmiedek, Florian:
Capturing context-related change in emotional dynamics via fixed moderated time series analysis
In: Multivariate Behavioral Research, 52 (2017) 4 , 499-531
Zum Volltext
Kuger, Susanne; Marcus, Jan; Spieß, Katharina:
Does quality of early childhood education and care affect the home learning environment of children?
Berlin : Deutsches Institut für Wirtschaftsforschung (2017)
Zum Volltext
Jansen, Malte; Stäbler, Franziska; Becker, Michael; Neumann, Marko:
Motivationale Orientierungen und Aspekte schulischen Wohlbefindens vor und nach der Berliner Schulstrukturreform
In: Neumann, Marko; Becker, Michael; Baumert, Jürgen; Maaz, Kai; Köller, Olaf (Hrsg.): Zweigliedrigkeit im deutschen Schulsystem Münster : Waxmann (2017) , 295-320
Neumann, Marko; Becker, Michael; Baumert, Jürgen; Maaz, Kai; Köller, Olaf; Jansen, Malte:
Das zweigliedrige Berliner Sekundarschulsystem auf dem Prüfstand
In: Neumann, Marko; Becker, Michael; Baumert, Jürgen; Maaz, Kai; Köller, Olaf (Hrsg.): Zweigliedrigkeit im deutschen Schulsystem Münster : Waxmann (2017) , 469-502
Neumann, Marko (Hrsg.); Becker, Michael (Hrsg.); Baumert, Jürgen (Hrsg.); Maaz, Kai (Hrsg.); Köller, Olaf (Hrsg.):
Zweigliedrigkeit im deutschen Schulsystem
Münster : Waxmann (2017) , 509
Schukajlow, Stanislaw (Hrsg.); Rakoczy, Katrin (Hrsg.); Pekrun, Reinhard (Hrsg.):
Emotions and motivation in mathematics education
Berlin : Springer (2017) , 307-489
Zum Volltext
Schukajlow, Stanislaw; Rakoczy, Katrin; Pekrun, Reinhard:
Emotions and motivation in mathematics education
In: ZDM Mathematics Education, 49 (2017) 3 , 307-322
Zum Volltext
Gawrilow, Caterina; Rauch, Wolfgang:
Selbstregulationsfähigkeiten und exekutive Funktionen im Entwicklungsverlauf bei Vorschul- und Schulkindern
In: Hartmann, Ulrike;Hasselhorn, Marcus;Gold, Andreas (Hrsg.): Entwicklungsverläufe verstehen - Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 158-174
Hasselhorn, Marcus:
Was sind aus psychologischer Perspektive die individuellen Voraussetzungen gelingender Lern- und Bildungsprozesse?
In: McElvany, Nele; Bos, Wilfried; Holtappels, Heinz Günter; Hasselhorn, Johannes; Ohle, Annika (Hrsg.): Bedingungen gelingender Lern- und Bildungsprozesse Münster : Waxmann (2017) , 11-29
Hohenstein, Friederike; Baumert, Jürgen; Adrian, Esther D.; Radmann, Susanne; Möller, Jens:
Die EUROPA-Studie
In: Möller, Jens;Hohenstein, Friederike;Fleckenstein, Johanna;Köller, Olaf;Baumert, Jürgen (Hrsg.): Erfolgreich integrieren - die Staatliche Europa-Schule Berlin Münster : Waxmann (2017) , 49-73
He, Jia; Buchholz, Janine; Klieme, Eckhard:
Effects of anchoring vignettes on comparability and predictive validity of student self-reports in 64 cultures
In: Journal of Cross-Cultural Psychology, 48 (2017) 3 , 319-334
Zum Volltext
Arens, A. Katrin:
Schulisches Selbstkonzept
In: Hartmann, Ulrike; Hasselhorn, Marcus; Gold, Andreas (Hrsg.): Entwicklungsverläufe verstehen - Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 240-253
Dirk, Judith; Schmiedek, Florian:
Tägliche Schwankungen kognitiver Leistungsfähigkeit
In: Hartmann, Ulrike;Hasselhorn, Marcus;Gold, Andreas (Hrsg.): Entwicklungsverläufe verstehen - Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 175-189
Penk, Christiane; Richter, Dirk:
Change in test-taking motivation and its relationship to test performance in low-stakes assessments
In: Educational Assessment, Evaluation and Accountability, 29 (2017) 1 , 55-79
Zum Volltext
Dickhäuser, Oliver; Janke, Stefan; Praetorius, Anna-Katharina; Dresel, Markus:
The effects of teachers' reference norm orientations on students' implicit theories and academic self-concepts
In: Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 31 (2017) 3/4 , 205-219
Zum Volltext
Gaspard, Hanna; Dicke, Anna-Lena; Flunger, Barbara; Häfner, Isabelle; Brisson, Brigitte M.; Trautwein, Ulrich; Nagengast, Benjamin:
Side effects of motivational interventions? Effects of an intervention in math classrooms on motivation in verbal domains
In: AERA Open, 2 (2016) 2 , 1-14
Zum Volltext
Reiss, Kristina (Hrsg.); Sälzer, Christine (Hrsg.); Schiepe-Tiska, Anja (Hrsg.); Klieme, Eckhard (Hrsg.); Köller, Olaf (Hrsg.):
PISA 2015
Münster : Waxmann (2016) , 505
Zum Volltext
Goldhammer, Frank; Gniewosz, Gabriela; Zylka, Johannes:
ICT engagement in learning environments
In: Kuger,Susanne;Klieme,Eckhard;Jude,Nina;Kaplan,David (Hrsg.): Assessing contexts of learning Cham : Springer (2016) , 331-351
Schiepe-Tiska, Anja; Roczen, Nina; Müller, Katharina; Prenzel, Manfred; Osborne, Jonathan:
Science-related outcomes
In: Kuger, Susanne;Klieme, Eckhard;Jude, Nina; Kaplan, David (Hrsg.): Assessing contexts of learning Cham : Springer (2016) , 301-329
Fischer, Natalie; Sauerwein, Markus N; Theis, Désirée; Wolgast, Anett:
Vom Lesenlernen in der Ganztagsschule
In: Zeitschrift für Pädagogik, 62 (2016) 6 , 780-796
Zum Volltext
Weis, Mirjam; Zehner, Fabian; Sälzer, Christine; Strohmaier, Anselm; Artelt, Cordula; Pfost, Maximilian:
Lesekompetenz in PISA 2015
In: Reiss, Kristina; Sälzer, Christine; Schiepe-Tiska, Anja; Klieme, Eckhard; Köller, Olaf (Hrsg.): PISA 2015 Münster : Waxmann (2016) , 249-283
Zum Volltext
Kuger, Susanne (Hrsg.); Klieme, Eckhard (Hrsg.); Jude, Nina (Hrsg.); Kaplan, David (Hrsg.):
Assessing contexts of learning
Cham : Springer (2016) , 490
Zum Volltext
Klieme, Eckhard; Decristan, Jasmin; Holtappels, Heinz Günter; Stecher, Ludwig; Rauschenbach, Thomas:
Ganztagsangebote unterstützen die Persönlichkeitsentwicklung
In: SchulVerwaltung. Ausgabe Hessen und Rheinland-Pfalz, 21 (2016) 7/8 , 200-202
Klieme, Eckhard; Decristan, Jasmin; Holtappels, Heinz Günter; Stecher, Ludwig; Rauschenbach, Thomas:
Ganztagsangebote unterstützen die Persönlichkeitsentwicklung
In: SchulVerwaltung. Ausgabe Bayern, 39 (2016) 7/8 , 196-198
Scherer, Ronny; Nilsen, Trude; Jansen, Malte:
Evaluating individual students' perceptions of instructional quality
In: Frontiers in Psychology - Quantitative Psychology and Measurement., (2016) 7:110
Zum Volltext
Jansen, Malte; Stanat, Petra:
Achievement and motivation in mathematics and science
In: International Journal of Gender, Science and Technology, 8 (2016) , 4-18
Zum Volltext
Jansen, Malte; Lüdtke, Oliver; Schroeders, Ulrich:
Evidence for a positive relation between interest and achievement
In: Contemporary Educational Psychology, 46 (2016) , 116-127
Schukajlow, Stanislaw; Rakoczy, Katrin:
The power of emotions
In: Learning and Instruction, 44 (2016) , 117-127
Gold, Andreas; Gawrilow, Caterina; Hasselhorn, Marcus:
Grundlagen schulpsychologischer Diagnostik
In: Seifried, Klaus;Drewes, Stefan;Hasselhorn, Marcus (Hrsg.): Handbuch Schulpsychologie Stuttgart : Kohlhammer (2016) , 117-127
He, Jia; van de Vijver, Fons J.R.:
The motivation-achievement paradox in international educational achievement tests
In: King, R. B.; Bernardo, A. B. I. (Hrsg.): The psychology of Asian learners Singapur : Springer (2016) , 253-268
Spörer, Nadine (Hrsg.); Schründer-Lenzen, Agi (Hrsg.); Vock, Miriam (Hrsg.); Maaz, Kai (Hrsg.):
Inklusives Lernen und Lehren im Land Brandenburg
Ludwigsfelde : LISUM (2015) , 275
Zum Volltext
Spörer, Nadine; Schründer-Lenzen, Agi; Vock, Miriam; Maaz, Kai:
Vorwort
In: Spörer, Nadine;Schründer-Lenzen, Agi;Vock, Miriam;Maaz, Kai (Hrsg.): Inklusives Lernen und Lehren im Land Brandenburg Ludwigsfelde : LISUM (2015) , 5-6
Zum Volltext
Jornitz, Sieglinde; Leser, Christoph:
Warum das psychologische Konstrukt der Motivation keine Lösung für das pädagogisch zu bearbeitende Problem der Sache ist
In: Vierteljahrsschrift für wissenschaftliche Pädagogik, 91 (2015) 4 , 562-578
Hasselhorn, Marcus; Andresen, Sabine; Becker, Birgit; Betz, Tanja; Leuzinger-Bohleber, Marianne; Schmid, Johanna:
Children at risk of poor educational outcomes: In search of a transdisciplinary theoretical framework.
In: Child Indicators Research, (2015) 8 , 425-438
Kriegbaum, Katharina; Jansen, Malte; Spinath, Birgit:
Motivation
In: Learning and Individual Differences, 43 (2015) , 140-148
Lühe, Josefine; Maaz, Kai:
Mädchen haben Vorteile im Lesen, Jungen in Mathematik?
In: SchulVerwaltung. Ausgabe Nordrhein-Westfalen, 26 (2015) 11 , 295-298
Zum Volltext
Hasselhorn, Marcus; Ehm, Jan-Henning; Schneider, Wolfgang; Schöler, Hermann:
Das Projekt ""Schulreifes Kind""
Göttingen : Hogrefe (2015) , 102
Holling, Heinz; Preckel, Franzis; Vock, Miriam; Roßbach, Hans-Günther; Baudson, Tanja Gabriele; Gronostaj, Anna; Kuger, Susanne; Schwenk, Christin:
Begabte Kinder finden und fördern
Berlin : Bundesministerium für Bildung und Forschung (2015) , 114
Zum Volltext
Arens, A. Katrin; Morin, Alexandre J. S.; Watermann, Rainer:
Relations between classroom disciplinary problems and student motivation
In: Learning and Instruction, 39 (2015) , 184-193
Zum Volltext
Naumann, Johannes:
A model of online reading engagement
In: Computers in Human Behavior, 53 (2015) , 263-277
Zum Volltext
Martens, Thomas:
Motivationsprozesse im Jugend- und Erwachsenenalter
In: SchulVerwaltung. Ausgabe Bayern, 38 (2015) 3 , 71-73
Zum Volltext
Zylka, Johannes; Christoph, Gabriela; Kröhne, Ulf; Hartig, Johannes; Goldhammer, Frank:
Moving beyond cognitive elements of ICT literacy
In: Computers in Human Behavior, 53 (2015) , 149-160
Zum Volltext
Schukajlow, Stanislaw; Krug, André; Rakoczy, Katrin:
Effects of prompting multiple solutions of modelling problems on students' performance
In: Educational Studies in Mathematics, 89 (2015) 3 , 393-417
Trautwein, Ulrich; Dumont, Hanna; Dicke, Anna-Lena:
Schooling
In: Wright, James D. (Hrsg.): International encyclopedia of the social and behavioral sciences Oxford : Elsevier (2015) , 119-124
Zum Volltext
Jansen, Malte; Scherer, Ronny; Schroeders, Ulrich:
Students' self-concept and self-efficacy in the sciences
In: Contemporary Educational Psychology, 41 (2015) , 13-24
Theis, Désirée; Sauerwein, Markus:
""Lesen macht stark""
In: Lernende Schule, 18 (2015) 69 , 39-41
Reh, Sabine; Rabenstein, Kerstin; Fritzsche, Bettina; Idel, Till-Sebastian:
Die Transformation von Lernkulturen
In: Reh, Sabine;Fritzsche, Bettina;Idel, Till-Sebastian;Rabenstein, Kerstin (Hrsg.): Lernkulturen Wiesbaden : Springer VS (2015) , 19-62
Christoph, Gabriela; Goldhammer, Frank; Zylka, Johannes; Hartig, Johannes:
Adolescents' computer performance
In: Computers & Education, 81 (2015) , 1-12
Kigel, Rebecca M.; McElvany, Nele; Becker, Michael:
Effects of immigrant background on text comprehension, vocabulary, and reading motivation
In: Learning and Instruction, 35 (2015) 1 , 73-84
Schuster, Christine:
Comenius-Regio-Projekt ""Promoting Reading Literacy (PRL)""
Frankfurt am Main : Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung (2014)
Zum Volltext
Radisch, Falk; Stecher, Ludwig; Fischer, Natalie; Klieme, Eckhard:
Was wissen wir über die Kompetenzentwicklung in Ganztagssschulen?
In: Carsten Rohlf; Marius Harring; Christian Palentien (Hrsg.): Kompetenz-Bildung Wiesbaden : Springer VS (2014) , 313-326
Tillack, Carina (Hrsg.); Fetzer, Janina (Hrsg.); Fischer, Natalie (Hrsg.):
Beziehungen in Schule und Unterricht. Teil 2
Immenhausen : Prolog (2014) , 272
Fauth, Benjamin; Decristan, Jasmin; Rieser, Svenja; Klieme, Eckhard; Büttner, Gerhard:
Student ratings of teaching quality in primary school
In: Learning and Instruction, 29 (2014) , 1-9
Zum Volltext
Fischer, Natalie; Theis, Désirée:
Extracurricular participation and the development of school attachment and learning goal orientation
In: Developmental Psychology, 50 (2014) 6 , 1788-1793
Trautwein, Ulrich; Maaz, Kai; Baeriswyl, Franz:
Zur Rolle von Begabung beim Übergang in die Sekundarstufe I
In: Stamm, Margit (Hrsg.): Handbuch Talententwicklung Bern : Huber (2014) , 205-215
Brose, Annette; Lövdén, Martin; Schmiedek, Florian:
Daily fluctuations in positive affect positively co-vary with working memory performance
In: Emotion, 14 (2014) 1 , 1-6
Zum Volltext
Beißert, Hanna; Hasselhorn, Marcus; Lösche, Patrick:
Möglichkeiten und Grenzen der Frühprognose von Hochbegabung
In: Stamm, Margrit (Hrsg.): Handbuch Talententwicklung Bern : Huber (2014) , 415-425
Klieme, Eckhard; Kuger, Susanne:
PISA 2015 Draft Questionnaire Framework
Paris : OECD (2014)
Zum Volltext
Bürgermeister, Anika; Klieme, Eckhard; Rakoczy, Katrin; Harks, Birgit; Blum, Werner:
Formative Leistungsbeurteilung im Unterricht
In: Hasselhorn, Marcus;Schneider, Wolfgang;Trautwein, Ulrich (Hrsg.): Lernverlaufsdiagnostik Göttingen : Hogrefe (2014) , 41-60
Hochweber, Jan; Hosenfeld, Ingmar; Klieme, Eckhard:
Classroom composition, classroom management, and the relationship between student attributes and grades
In: Journal of Educational Psychology, 106 (2014) 1 , 289-300
Zum Volltext
Harks, Birgit; Rakoczy, Katrin; Klieme, Eckhard; Hattie, John; Besser, Michael:
Indirekte und moderierte Effekte von schriftlicher Rückmeldung auf Leistung und Motivation
In: Müller, Andreas; Ditton, Hartmut (Hrsg.): Feedback und Rückmeldungen Münster : Waxmann (2014) , 163-194
Prenzel, Manfred (Hrsg.); Sälzer, Christine (Hrsg.); Klieme, Eckhard (Hrsg.); Köller, Olaf (Hrsg.):
PISA 2012
Münster : Waxmann (2013)
Zum Volltext
Martens, Thomas; Metzger, Christiane; Schulmeister, Rolf:
Motivational regulation in higher education based on an integrated model of learning and action
In: Boström, Lena;Augustsson, Gunnar;Evans, Carol;Cools, Eva;Charlesworth, Zarina M. (Hrsg.): Proceedings of the 18th Annual Conference of the Education, Learning, Styles, Individual Network (ELSIN XVIII) Billund : ELSIN (2013) , 174-184
Grohmann, Anna-Catharina:
Lernziel- und Leistungsorientierungen bei Grundschulkindern
In: Zeitschrift für Grundschulforschung, 6 (2013) 2 , 142-155
Sauerwein, Markus; Schäfer, Sarina; Schoneville, Holger; Thole, Werner:
Das Studium der Sozialen Arbeit und freiwilliges Engagement
In: Der pädagogische Blick, 21 (2013) 1 , 45-57
Hasselhorn, Marcus:
Pädagogische Psychologie und Bildungspsychologie
In: Wirtz, Markus Antonius (Hrsg.): Dorsch - Lexikon der Psychologie Bern : Verlag Hans Huber (2013) , 60-63
Oerke, Britta; Maag Merki, Katharina:
Teaching-to-the-Test infolge des Zentralabiturs - gut für die Abiturleistung, schlecht für das Fachinteresse?
In: SchulVerwaltung NRW, 24 (2013) 2 , 48-51
Steinert, Brigitte; Hochweber, Jan; Hertel, Silke:
Lesekompetenz und Lesefreude von Schülerinnen und Schülern und bildungsstandardbezogene Kompetenzüberzeugungen und Lerngelegenheiten in Schule und Unterricht
In: Zeitschrift für Pädagogik. Beih., 59 (2013) , 12-39
Zum Volltext
Yeung, Alexander Seeshing; Craven, Rhonda G.; Arens, A. Katrin:
Self-concept enhancement programs: Issues, challenges, and new perspectives
In: Dziuk, Sasha (Hrsg.): Educational programs and special education New York : Nova Science (2013) , 29-53
Wahl, Hans-Werner; Wettstein, Markus; Shoval, Noam; Oswald, Frank; Kaspar, Roman; Issacson, Michal; Voss, Elke; Auslander, Gail; Heinik, Jeremia:
Interplay of cognitive and motivational resources for out-of-home behavior in a sample of cognitively heterogeneous older adults
In: Journals of Gerontology Series B: Psychological Sciences and Social Sciences, 68 (2013) 5 , 691-702
Zum Volltext
Martens, Thomas (Hrsg.); Vollmeyer, Regina (Hrsg.); Rakoczy, Katrin (Hrsg.):
Motivation in all spheres of life
Lengerich : Pabst (2012) , 200
Zum Volltext
Martens, Thomas:
Was ist aus dem Integrierten Handlungsmodell geworden?
In: Kempf, Wilhelm; Langeheine, Rolf (Hrsg.): Item-Repsonse-Modelle in der sozialwissenschaftlichen Forschung Berlin : Regener (2012) , 210-229
Zum Volltext
Metzger, Christiane; Schulmeister, Rolf; Martens, Thomas:
Motivation und Lehrorganisation als Elemente von Lernkultur
In: Zeitschrift für Hochschulentwicklung, 7 (2012) 3
Zum Volltext
Schneider, Wolfgang; Hasselhorn, Marcus:
Frühe Kindheit (3-6 Jahre)
In: Schneider, Wolfgang; Lindenberger, Ulman (Hrsg.): Entwicklungspsychologie Basel : BeltzPVU (2012) , 187-209
Brose, Annette; Schmiedek, Florian; Lövdén, Martin; Lindenberger, Ulman:
Daily variability in working memory is coupled with negative affect
In: Emotion, 12 (2012) 3 , 605-617
Zum Volltext
Fischer, Natalie; Brümmer, Felix:
School attachment and performance
In: Richter, Martina; Andresen, Sabine (Hrsg.): The politicization of parenthood New York, NY : Springer (2012) , 265-279
Toth, Krisztina R.; Molnar, Gyongyvér; Wustenberg, Sascha; Greiff, Samuel; Csapo, Beno:
Measuring adults dynamic problem solving competency
In: European Association for Research on Learning and Instruction (Hrsg.): Book of abstracts and extended summaries Leuven : EARLI (2011) , 1421-1422
Zum Volltext
Fischer, Natalie; Brümmer, Felix; Kuhn, Hans-Peter:
Entwicklung von Wohlbefinden und motivationalen Orientierungen in der Ganztagsschule
In: Fischer, Natalie; Holtappels, Heinz Günter; Klieme, Echhard; Rauschenbach, Thomas; Stecher, Ludwig; Züchner, Ivo (Hrsg.): Ganztagsschule: Entwicklung, Qualität, Wirkungen Weinheim : Juventa Verl. (2011) , 227- 245
Zum Volltext
Gawrilow, Caterina; Merkt, Julia; Goossens Merkt, Heinrich; Bodenburg, Sebastian; Wendt, Mike:
Multitasking in adults with ADHD
In: Attention Deficit and Hyperactivity Disorders, 3 (2011) 3 , 253-264
Zum Volltext
Weiß, Manfred; Schmitt, Stephan:
Materielle Anreize für Schüler und Schülerinnen?
In: Die Deutsche Schule, 103 (2011) 2 , 125-138
Bürgermeister, Anika; Kampa, Miriam; Rakoczy, Katrin; Harks, Birgit; Klieme, Eckhard; Besser, Michael; Blum, Werner; Leiss, Dominik:
Dokumentation der Befragungsinstrumente des Laborexperimentes im Projekt Conditions and Consequences of Classroom Assessment (Co²CA)
Frankfurt : DIPF (2011)
Zum Volltext
Warwas, Jasmin; Watermann, Rainer; Szczesny, Markus:
Zur Validität retrospektiv erfasster Schulformwahlmotive bei Schülerinnen und Schülern an allgemein bildenden und beruflichen Gymnasien
In: Tarnai, Christian (Hrsg.): Sozialwissenschaftliche Forschung in Diskurs und Empirie Münster : Waxmann (2011) , 87-101
Neubauer, Anna; Gawrilow, Caterina; Hasselhorn, Marcus:
Belohnungsaufschub: Ein Ansatz zur Frühprognose volitionaler Kompetenzen
In: Hasselhorn, Marcus; Schneider, Wolfgang (Hrsg.): Frühprognose schulischer Kompetenzen Göttingen : Verl. für Psychologie Hogrefe (2011) , 203-220
Neubauer, Anna; Gawrilow, Caterina; Hasselhorn, Marcus:
Belohnungsaufschub: Ein Ansatz zur Frühprognose volitionaler Kompetenzen.
In: Hasselhorn, Marcus; Schneider, Wolfgang & Trautwein, Ulrich (Hrsg.): Frühprognose schulischer Kompetenzen Göttingen [u.a.] : Hogrefe (2011) , S. 203-220
Buff, Alex; Reusser, Kurt; Rakoczy, Katrin; Pauli, Christine:
Activating positive affective experiences in the classroom
In: Learning and Instruction, 21 (2011) 3 , 452-466
Zum Volltext
Artelt, Cordula; Naumann, Johannes; Schneider, Wolfgang:
Lesemotivation und Lernstrategien
In: Klieme, Eckhard; Artelt, Cordula; Hartig, Johannes; Jude, Nina; Köller, Olaf; Prenzel, Manfred; Schneider, Wolfgang; Stanat, Petra (Hrsg.): PISA 2009 Münster : Waxmann (2010) , 73-112
Zum Volltext
Besser, Michael; Leiss, Dominik; Harks, Birgit; Rakoczy, Katrin; Klieme, Eckhard; Blum, Werner:
Kompetenzorientiertes Feedback im Mathematikunterricht: Entwicklung und empirische Erprobung prozessbezogener, aufgabenbasierter Rückmeldesituationen
In: Empirische Pädagogik, 24 (2010) 4 , 404-432
Klieme, Eckhard (Hrsg.); Artelt, Cordula (Hrsg.); Hartig, Johannes (Hrsg.); Jude, Nina (Hrsg.); Köller, Olaf (Hrsg.); Prenzel, Manfred (Hrsg.); Schneider, Wolfgang (Hrsg.); Stanat, Petra (Hrsg.):
PISA 2009
Münster : Waxmann (2010) , 309
Zum Volltext
Hasselhorn, Marcus; Titz, Cora:
Entwicklung individueller Kompetenzen erfolgreichen lebenslangen Lernens
In: Wolter, Andrä; Wiesner, Gisela; Koepernik, Claudia (Hrsg.): Der lernende Mensch in der Wissensgesellschaft Weinheim : Juventa Verl. (2010) , 21-34
Klieme, Eckhard; Bürgermeister, Anika; Harks, Birgit; Blum, Werner; Leiss, Dominik; Rakoczy, Katrin:
Leistungsbeurteilung und Kompetenzmodellierung im Mathematikunterricht
In: Zeitschrift für Pädagogik, (2010) 56 , 64-74
Zum Volltext
Kistner, Saskia; Rakoczy, Katrin; Otto, Barbara; Dignath-von Ewijk, Charlotte; Büttner, Gerhard; Klieme, Eckhard:
Promotion of self-regulated learning in classrooms
In: Metacognition and Learning, 5 (2010) 2 , 157-171
Zum Volltext
Klieme, Eckhard; Steinert, Brigitte; Hochweber, Jan:
Zur Bedeutung der Schulqualität für Unterricht und Lernergebnisse
In: Bos, Wilfried; Klieme, Eckhard; Köller, Olaf (Hrsg.): Schulische Lerngelegenheiten und Kompetenzentwicklung Münster : Waxmann (2010) , 231-255
Bos, Wilfried (Hrsg.); Klieme, Eckhard (Hrsg.); Köller, Olaf (Hrsg.):
Schulische Lerngelegenheiten und Kompetenzentwicklung
Münster : Waxmann (2010) , 338
Brose, Annette; Schmiedek, Florian; Lindenberger, Ulman:
Individualisierung von Bildungsangeboten im Erwachsenenalter
In: Spiel, Christiane; Schober, Barbara; Wagner, Petra; Reimann, Ralph (Hrsg.): Bildungspsychologie Göttingen : Verl. für Psychologie Hogrefe (2010) , 210-215
Brose, Annette; Schmiedek, Florian; Lövdén, Martin; Molenaar, Peter C.M.; Lindenberger, Ulman:
Adult age differences in co-variation of motivation and working memory performance
In: Research in Human Development, 7 (2010) 1 , 61-78
Zum Volltext
Keith, Nina; Richter, Tobias; Naumann, Johannes:
Active/exploratory training promotes transfer even in learners with low motivation and cognitive ability
In: Applied Psychology, 59 (2010) 1 , 97-123
Zum Volltext
Fischer, Natalie; Brümmer, Felix; Kuhn, Hans-Peter; Züchner, Ivo:
Individuelle Wirkungen des Ganztagsschulbesuchs in der Sekundarstufe
In: SchulVerwaltung. Ausgabe Hessen und Rheinland-Pfalz, 15 (2010) 2 , 41-42
Gawrilow, Caterina:
Motivationspsychologie
In: Nixdorff, U. (Hrsg.): Check-Up-Medizin Stuttgart : Thieme Verlag (2009) , 352-357
Lipowsky, Frank:
Unterrichtsentwicklung durch Fort- und Weiterbildungsmassnahmen für Lehrpersonen.
In: Beiträge zur Lehrerbildung, 27 (2009) 3 , S. 346-360
Martens, Thomas; Martens, Rob:
Increasing intrinsic motivation in CSCL:
In: Brouwer,N.; Giesbers, B.; Rienties, B.; Gastel, L. van (Hrsg.): Student mobility and ICT: dimensions of transition. Maastricht : FEBA ERD Press. (2009) , 257 - 266
Brümmer, Felix; Rollett, Wolfram; Fischer, Natalie:
Schülerinnen und Schüler als Experten für die Ganztagsschule.
In: Enderlein, Oggi (Hrsg.): Ihr seid gefragt! Qualität von Ganztagsschule aus Sicht der Kinder und Jugendlichen Berlin : DKJS (2009) , S. 141-157
Zum Volltext
Hasselhorn, Marcus; Titz, Cora; Behrendt, Jörg:
Kognitive und motivationale Entwicklung im Alter.
In: Staudinger, Ursula M. & Heidemeier, Heike (Hrsg.): Altern, Bildung und lebenslanges Lernen Stuttgart : Deutscher Apotheker Verl. (2009) , S. 105-118
Hasselhorn, Marcus:
Entwicklung und lebenslanges Lernen.
In: Arnold, Karl-Heinz; Sandfuchs, Uwe & Wiechmann, Jürgen (Hrsg.): Handbuch Unterricht (2. Aufl.) Bad Heilbrunn : Klinkhardt (2009) , S. 40-43
Fischer, Natalie; Kuhn, Hans-Peter; Klieme, Eckhard:
Was kann die Ganztagsschule leisten?
In: Zeitschrift für Pädagogik. Beih., (2009) 54 , S. 143-167
Zum Volltext
Hartmann, Ulrike; Sauer, Michael; Hasselhorn, Marcus:
Perspektivenübernahme als Kompetenz für den Geschichtsunterricht.
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 13 (2009) 2 , S. 321-342
Martens, Thomas:
Unterstützung der intrinsischen Motivation beim Lernen von Methodenlehre in Gruppen mit Hilfe von Online-Monitoring.
In: Krämer, Michael; Preiser, Siegfried & Kerstin Brusdeylins (Hrsg.): Psychologiedidaktik und Evaluation VII Aachen : Shaker Verl. (2009) , S. 265-276
Prenzel, Manfred; Reiss, Kristina; Hasselhorn, Marcus:
Förderung der Kompetenzen von Kindern und Jugendlichen.
In: Milberg, Joachim (Hrsg.): Förderung des Nachwuchses in Technik und Naturwissenschaft Berlin u.a. : Springer (2009) , S. 15-60
Bridges, Margaret; Brauckmann, Stefan; Medina, Oscar; Mireles, Laurie; Spain, Angeline; Fuller, Bruce:
Giving a student voice to California's dropout crisis. This project is part of The California Dropout Research Project, which is funded by the Bill and Melinda Gates Foundation, the William and Flora Hewlett Foundation, the James Irvine Foundation and the Walter S. Johnson Foundation.]
Santa Barbara : University of California, Linguistic Minority Research Institute (2008)
Zum Volltext
Labuhn, Andju S.; Bögeholz, Susanne; Hasselhorn, Marcus:
Selbstregulationsförderung in einer Biologie-Unterrichtseinheit.
In: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und pädagogische Psychologie, 40 (2008) 4 , S. 167-178
Zum Volltext
Martens, Thomas; Rost, Jürgen; Gresele, Christiane:
Bedrohung: Vulnerabilität.
In: Glöckner-Rist, Angelika (Hrsg.): Zusammenstellung sozialwissenschaftlicher Items und Skalen. ZIS Version Bonn : GESIS (2008)
Zum Volltext
Hasselhorn, Marcus; Grube, Dietmar:
Individuelle Voraussetzungen und Entwicklungsbesonderheiten des Lernens im Vorschul- und frühen Schulalter.
In: Empirische Pädagogik, 22 (2008) 2 , S. 113-126
Hasselhorn, Marcus:
Competencies for successful learning:
In: Hartig, Johannes et al. (Eds): Assessment of competencies in educational contexts. Göttingen : Hogrefe (2008) , S. 23-44
Hartig, Johannes:
Kompetenzen als Ergebnisse von Bildungsprozessen.
In: Jude, Nina (Hrsg.) u.a.: Kompetenzerfassung in pädagogischen Handlungsfeldern Berlin : BMBF (2008) , S. 17-25
Zum Volltext
Rakoczy, Katrin; Klieme, Eckhard; Bürgermeister, Anika; Harks, Birgit:
The interplay between student evaluation and instruction.
In: Zeitschrift für Psychologie, 216 (2008) 2 , S. 111-124
Rakoczy, Katrin; Klieme, Eckhard; Pauli, Christine:
Die Bedeutung der wahrgenommenen Unterstützung motivationsrelevanter Bedürfnisse und des Alltagsbezugs im Mathematikunterricht für die selbstbestimmte Motivation.
In: Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 22 (2008) 1 , S. 25-35
Janke, Bettina; Hasselhorn, Marcus:
Frühes Schulalter.
In: Hasselhorn, Marcus u.a. (Hrsg.): Entwicklungspsychologie des Säuglings- und Kindesalters Göttingen : Verl. für Psychologie Hogrefe (2008) , S. 240-296
Weiß, Manfred; Bellmann, Johannes:
Bildungsfinanzierung in Deutschland und Schulqualität.
In: Buer, Jürgen van u.a. (Hrsg.): Qualität von Schule Frankfurt a.M. : Lang (2007) , S. 167-182
Rakoczy, Katrin; Klieme, Eckhard; Drollinger-Vetter, Barbara; Lipowsky, Frank; Pauli, Christine; Reusser, Kurt:
Structure as a quality feature in mathematics instruction.
In: Prenzel, Manfred (Ed.): Studies on the educational quality of schools. The final report on the DFG Priority Programme Münster i.W. : Waxmann (2007) , S. 101-120
Fischer, Natalie; Rustemeyer, Ruth:
Förderung der Erfolgserwartung im Unterrichtsfach Mathematik.
In: Ludwig, Peter H. u.a. (Hrsg.): Erwartungen in himmelblau und rosarot Weinheim : Juventa Verl. (2007) , S. 175-201
Rustemeyer, Ruth; Fischer, Natalie:
Geschlechterdifferenzen bei Leistungserwartung und Wertschätzung im Fach Mathematik.
In: Ludwig, Peter H. u.a. (Hrsg.): Erwartungen in himmelblau und rosarot Weinheim : Juventa Verl. (2007) , S. 83-101
Fischer, Natalie; Rustemeyer, Ruth:
Motivationsentwicklung und schülerperzipiertes Lehrkraftverhalten im Mathematikunterricht.
In: Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 21 (2007) 2 , 135-144
Zum Volltext
Fischer, Natalie; Radisch, Falk; Stecher, Ludwig:
Wer nutzt Ganztagsangebote?
In: Holtappels, Heinz G. u.a. (Hrsg.): Ganztagsschule in Deutschland. Weinheim : Juventa Verl. (2007) , S. 261-282
Seeber, Susan:
Allgemeine kognitive, metakognitive und motivationale Merkmale der Schülerinnen und Schüler am Ende der beruflichen Ausbildung.
In: Lehmann, Rainer H. u. Seeber, Susan (Hrsg.): ULME III. Untersuchung von Leistungen, Motivation und Einstellungen der Schülerinnen und Schüler in den Abschlussklassen der Berufsschulen Hamburg : Behörde für Bildung und Sport (2007) , S. 41-66
Lehmann, Rainer H. (Hrsg.); Seeber, Susan (Hrsg.):
ULME III - Untersuchungen von Leistungen, Motivation und Einstellungen der Schülerinnen und Schüler in den ABschlussklassen der Berufsschulen
Hamburg : HIBB (2007) , 267 S.
Fischer, Natalie:
Motivationsförderung in der Schule.
Hamburg : Kovac (2006) , XII, 227, 10 S., Ill., graph. Darst., Tab., Literaturangaben S. 199-227.
Klieme, Eckhard; Lipowsky, Frank; Rakoczy, Katrin; Ratzka, Nadja:
Qualitätsdimensionen und Wirksamkeit von Mathematikunterricht.
In: Prenzel, Manfred u.a. (Hrsg.): Untersuchungen zur Bildungsqualität von Schule Münster i.W. : Waxmann (2006) , S. 127-146
Rakoczy, Katrin:
Motivationsunterstützung im Mathematikunterricht:
In: Zeitschrift für Pädagogik, 52 (2006) 6 , S. 822-843
Zum Volltext
Kuhn, Hans-Peter; Buhl, Monika:
Persönlichkeitsentwicklung durch gesellschaftliches Engagement im Jugendalter.
In: kursiv - Journal für Politische Bildung, (2006) 1 , S. 30-38
Klieme, Eckhard; Lipowsky, Frank; Rakoczy, Katrin; Ratzka, Nadja:
Qualitätsdimensionen und Wirksamkeit von Mathematikunterricht.
In: Prenzel, Manfred; Allolio-Näcke, Lars (Hrsg.): Untersuchungen zur Bildungsqualität von Schule, Abschlussbericht des DFG-Schwerpunktprogramms Münster i.W. : Waxmann (2006) , S. 127-146
Müller, Ulrike:
"Großer Tisch für große Pläne:
(2005)
Zum Volltext
Müller, Ulrike:
"Einfach märchenhaft!
(2005)
Zum Volltext
 

Achtung!
Es werden immer nur die markierten Treffer der aktuellen Seite angezeigt oder exportiert

Markierte Treffer dieser Seite exportieren

Zu exportierende Felder:
 
zu exportierendes Format: