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Institute

Susanne Radmann, M.A.

  Radmann Doktorand/-in

Doctoral candidate

Educational Trajectories

Educational Governance

Warschauer Straße 34-38
10243 Berlin

+49 (0)30-293360-317

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Projects

Curriculum Vitae

Current work and research priorities

  • Academic life-courses and scientific careers
  • "Conditional factors and  psychosocial mechanisms in the transition to doing a doctorate":
    The doctoral thesis draws on the BIJU study  to assess the transition from university to doing a doctorate. A focus is placed on the relevance of psychosocial characteristics in the decision-making process and the interplay with other background variables.

Publications

Publications (DIPF database of publications)

Selected publications

  • Radmann, S., Neumann, M., Becker, M., & Maaz, K. (2017). Leistungs- und lernerfahrungsbezogene Unterschiede zwischen promovierenden und nicht-promovierenden Hochschulabsolventen aus fachrichtungsübergreifender und fachrichtungsspezifischer Perspektive. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft.
  • Becker, M., Neumann, M., Radmann, S., Jansen, M., Nagy, G., Borzikowsky, C., Leucht, M.,  Maaz, K., Köller, O., Baumert, J. (2017). Schulleistungen vor und nach der Berliner Schulstrukturreform. In M. Neumann, M. Becker, J. Baumert, K. Maaz, O. Köller (Hrsg.). Zweigliedrigkeit im deutschen Schulsystem (S. 155-188). Münster : Waxmann
  • Becker, M., Neumann, M., Radmann, S., Jansen, M., Nagy, G., Borzikowsky, C., Kropf, M., Köller, O., Maaz, K., Baumert, J. (2017). Durchführung, Datengrundlage, Erhebungsinstrumente und statistische Methoden. In  M. Neumann, M. Becker, J.  Baumert, K. Maaz, O. Köller (Hrsg.). Zweigliedrigkeit im deutschen Schulsystem . (S. 55-80). Münster : Waxmann
  • Maaz, K., Bachsleitner, A., Baumert, J., Dumont, H., Neumann, M., Radmann, S., Becker, M. (2017). Soziokulturelle Disparitäten des Bildungserfolgs vor und nach der Schulstrukturreform in Berlin. In M. Neumann, M. Becker, J. Baumert, K. Maaz, O. Köller (Hrsg.). Zweigliedrigkeit im deutschen Schulsystem (S. 361-424). Münster: Waxmann  
  • Neumann, M.,  Baumert, J., Radmann, S., Becker, M., Maaz, K., Ohl, S. (2017). Leistungs- und Bewertungsstandards beim Erwerb der Übergangsberechtigung in die gymnasiale Oberstufe im neu strukturierten Berliner Sekundarschulsystem . In M. Neumann, M. Becker, J. Baumert, K. Maaz,O. Köller (Hrsg.). Zweigliedrigkeit im deutschen Schulsystem(S. 255-294). Münster: Waxmann

 

last modified Dec 17, 2017