Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Publications

Publikationendatenbank

show results

Autor:
Trautwein, Ulrich; Dumont, Hanna; Dicke, Anna-Lena:

Titel:
Schooling
Impact on cognitive and motivational development

Quelle:
In: Wright, James D. (Hrsg.): International encyclopedia of the social and behavioral sciences Oxford : Elsevier (2015) , 119-124

URL des Volltextes:
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/B978008097086826056X

Sprache:
Englisch

Dokumenttyp:
4. Beiträge in Sammelwerken; Lexika/Enzyklopädie o.ä.

Schlagwörter:
Effektivität, Empirische Forschung, Freude, Internationaler Vergleich, Kognition, Kognitive Entwicklung, Motivation, OECD-Länder, PISA (Programme for International Student Assessment), Qualitätsentwicklung, Schulbildung, Schüler, Schulsystem, Wirkung


Abstract(original):
How strongly does a student's cognitive and motivational development depend on various characteristics of schooling? This article describes the origins and developing profile of the field of research on differential effects of learning environments, the current knowledge about central characteristics of schooling, persistent methodological challenges, and implications for educational practice. (DIPF/Orig.)


DIPF-Abteilung:
Steuerung und Finanzierung des Bildungswesens

Notizen:

last modified Nov 11, 2016