Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Publications

Publikationendatenbank

show results

Autor:
Kunter, Mareike; Hasselhorn, Marcus:

Titel:
Children at risk of poor educational outcomes.
How educational research can support early identification and improve prevention

Quelle:
In: Journal for Educational Research Online, 8 (2016) 1 , 3-6

URL des Volltextes:
http://www.j-e-r-o.com/index.php/jero/article/view/618/255

Sprache:
Englisch

Dokumenttyp:
3a. Beiträge in begutachteten Zeitschriften; Bibliografien/Rezensionen u.ä. (z.B. Linktipps)

Schlagwörter:
Einführung, Emotionale Entwicklung, Empirische Forschung, Individuelle Förderung, Intervention, Legasthenie, Lernstörung, Qualität, Risikokind, Schüler, Soziale Entwicklung, Unterricht, Wirkung


Abstract(englisch):
The editorial presents the papers of this special issue regarding children at risk of poor educational outcomes. The articles "provide a cross-section of the multifaceted research carried out within this framework. This research demonstrates the various theoretical and methodological approaches that can be used to tackle the question of how to provide support for students at risk." (DIPF/Orig.)


DIPF-Abteilung:
Bildung und Entwicklung

Notizen:

last modified Nov 11, 2016