-
-
Autor*innen: Bell, Courtney A.; Klieme, Eckhard; Castellano, Katherine E.
Titel: Social-emotional support
Aus: OECD (Hrsg.): Global teaching InSights: A video study of teaching, Paris: OECD Publishing, 2020 , S. 81-113
DOI: 10.1787/20d6f36b-en
URL: https://www.oecd-ilibrary.org/education/global-teaching-insights_afaecf38-en
Dokumenttyp: 4. Beiträge in Sammelbänden; Sammelband (keine besondere Kategorie)
Sprache: Englisch
Schlagwörter: Deutschland; Japan; Spanien; Mexiko; China; Schanghai; Unterrichtsklima; Soziales Klima; Sozio-emotionaler Faktor; Schüler; Lehrer; Unterstützung; Qualität; Kognitive Leistung; Lernerfolg; Soziale Interaktion; Respekt; Schüler-Lehrer-Beziehung; Wahrnehmung; Internationaler Vergleich; Chile; Kolumbien; England
Abstract: Teaching practices that provide social-emotional support create classroom environments in which students can learn and develop. This chapter describes the quality of social-emotional support practices observed in lessons as well as teachers' and students' perceptions of that support.
DIPF-Abteilung: Bildungsqualität und Evaluation