Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Publications

Search results in the DIPF database of publications


your request:

(Schlagwörter: AUFMERKSAMKEIT )


results per page

 

1-58 of 58
 
Yue, Zaho:
Learning analytics technology to understand learner behavioral engagement in MOOCs
Delft : University of Technology (2019) , 164
Mander, Johannes; Blanck, Paul; Neubauer, Andreas B.; Kröger, Paula; Flückiger, Christoph; Lutz, Wolfgang; Barnow, Sven; Bents, Hinrich; Heidenreich, Thomas:
Mindfulness and PMR as standardized session-introduction in individual therapy
In: Journal of Clinical Psychology, 75 (2019) 1 , 21-45
Nagler, Telse; Hasselhorn, Marcus:
Individuelle Voraussetzungen erfolgreichen Lernens
In: Lütje-Klose, Birgit; Riecke-Baulecke, Thomas; Werning, Rolf (Hrsg.): Basiswissen Lehrerbildung Seelze : Friedrich Verlag (2018) , 299-320
Pijeira-Díaz, Héctor J.; Drachsler, Hendrik; Kirschner, P. A.; Järvelä, S.:
Profiling sympathetic arousal in a physics course: How active are students?
In: Journal of Computer Assisted Learning, 34 (2018) 4 , 397-408
Schmid, Christine:
Lernen von älteren oder durch jüngere Geschwister
In: Sozialpädagogische Impulse, (2017) 3 , 22-25
Rücklé, Andreas; Gurevych, Iryna:
End-to-end non-factoid question answering with an interactive visualization of neural attention weights
In: Association for Computational Linguistics (Hrsg.): Proceedings of the 55th Annual Meeting of the Association for Computational Linguistics, Vancouver, Canada, July 30 - August 4, 2017 Stroudsburg, PA : Association for Computational Linguistics (2017) , 19-24
Hasselhorn, Marcus:
Was sind aus psychologischer Perspektive die individuellen Voraussetzungen gelingender Lern- und Bildungsprozesse?
In: McElvany, Nele; Bos, Wilfried; Holtappels, Heinz Günter; Hasselhorn, Johannes; Ohle, Annika (Hrsg.): Bedingungen gelingender Lern- und Bildungsprozesse Münster : Waxmann (2017) , 11-29
Brod, Garvin; Bunge, Silvia A; Shing, Yee Lee:
Does one year of schooling improve children's cognitive control and alter associated brain activation?
In: Psychological Science, 28 (2017) 7 , 967-978
Hasselhorn, Marcus; Gold, Andreas:
Pädagogische Psychologie
Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 528
Ehm, Jan-Henning; Lonnemann, Jan; Hasselhorn, Marcus:
Wie Kinder zwischen vier und acht Jahren lernen
Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 180
Sander, Julia; Schmiedek, Florian; Brose, Annette; Wagner, Gert G.; Specht, Jule:
Long-term effects of an extensive cognitive training on personality development
In: Journal of Personality, 85 (2017) 4 , 454-463
Berdelmann, Kathrin:
Aufmerksam oder unaufmerksam?
In: Sabine Reh, Kathrin Berdelmann, Jörg Dinkelaker (Hrsg.): Aufmerksamkeit Wiesbaden : Springer VS (2015) , 287-305
Scholz, Joachim:
Aufmerksamkeit im Schulmännerdiskurs der Sattelzeit
In: Sabine Reh, Kathrin Berdelmann, Jörg Dinkelaker (Hrsg.): Aufmerksamkeit Wiesbaden : Springer VS (2015) , 35-54
Reh, Sabine:
Der ""Kinderfehler"" Unaufmerksamkeit
In: Sabine Reh, Kathrin Berdelmann, Jörg Dinkelaker (Hrsg.): Aufmerksamkeit Wiesbaden : Springer VS (2015) , 71-93
Reh, Sabine; Berdelmann, Kathrin; Dinkelaker, Jörg:
Varianten der Aufmerksamkeit für Aufmerksamkeit
In: Sabine Reh, Kathrin Berdelmann, Jörg Dinkelaker (Hrsg.): Aufmerksamkeit Wiesbaden : Springer VS (2015) , 9-18
Reh, Sabine (Hrsg.); Berdelmann, Kathrin (Hrsg.); Dinkelaker, Jörg (Hrsg.):
Aufmerksamkeit
Wiesbaden : Springer VS (2015) , 425
Hasselhorn, Marcus; Ehm, Jan-Henning; Wagner, Hanna; Schneider, Wolfgang; Schöler, Hermann:
Zusatzförderung von Risikokindern
Göttingen : Hogrefe (2015) , 85
Schmid, Johanna; Hasselhorn, Marcus:
'Children at Risk' of poor educational outcomes
In: Child Indicators Research, 7 (2014) 4 , 735-749
Gawrilow, Caterina; Kühnhausen, Jan; Schmid, Johanna; Stadler, Gertraud:
Hyperactivity and motoric activity in ADHD
In: Frontiers in Psychiatry, (2014) 5 , 1-10
Hasselhorn, Marcus (Hrsg.); Heuer, Herbert (Hrsg.); Schneider, Silvia (Hrsg.):
Experimentelle Handlungsforschung
Stuttgart : Kohlhammer (2014) , 232
Roden, Ingo; Könen, Tanja; Bongard, Stephan; Frankenberg, Emily; Friedrich, Esther Kamala; Kreutz, Gunter:
Effects of music training on attention, processing speed and cognitive music abilities - Findings from a longitudinal study
In: Applied Cognitive Psychology, 28 (2014) 4 , 545-557
Suchodoletz, Antje von; Gawrilow, Caterina; Gunzenhauser, Catherine; Merkt, Julia; Hasselhorn, Marcus; Wanless, Shannon; McClelland, Megan:
Erfassung der Selbstregulation vor dem Schuleintritt
In: Psychologie in Erziehung und Unterricht, 61 (2014) 3 , 165-174
Ihrke, Matthias; Behrendt, Jörg; Menge, Uwe; Titz, Cora; Hasselhorn, Marcus:
Response-retrieval in identity negative priming is modulated by temporal discriminability
In: Frontiers in Psychology, 5 (2014) , 1-13
Voelkle, Manuel C.; Brose, Annette; Schmiedek, Florian; Lindenberger, Ulman:
Toward a unified framework for the study of between-person and within-person structures
In: Multivariate Behavioral Research, 49 (2014) 3 , 193-213
Ellermeier, Wolfgang; Zimmer, Karin:
The psychoacoustics of the irrelevant sound effect
In: Acoustical Science and Technology, 35 (2014) 1 , 10-16
Merkt, Julia; Singmann, Henrik; Bodenburg, Sebastian; Goossens-Merkt, Heinrich; Kappes, Andreas; Wendt, Mike; Gawrilow, Caterina:
Flanker performance in female college students with ADHD
In: ADHD Attention Deficit and Hyperactivity Disorders, 5 (2013) 4 , 321-341
Heim, Sabine; Ihssen, Niklas; Hasselhorn, Marcus; Keil, Andreas:
Early adolescents show sustained susceptibility to cognitive interference by emotional distractors
In: Cognition and Emotion, 27 (2013) 4 , 696-706
Rabenstein, Kerstin; Reh, Sabine:
Von "Kreativen", "Langsamen" und "Hilfsbedürftigen"
In: Dietrich, Fabian;Heinrich, Martin;Thieme, Nina (Hrsg.): Bildungsgerechtigkeit jenseits von Chancengleichheit Wiesbaden : Springer VS (2013) , 239-257
Reh, Sabine:
Beobachtungen aufschreiben
In: Boer, Heike de; Reh, Sabine (Hrsg.): Beobachtung in der Schule - Beobachten lernen Wiesbaden : Springer VS (2012) , 115-129
Schrobsdorf, Hecke; Ihrke, Matthias; Behrendt, Jörg; Hasselhorn, Marcus; Herrmann, J. Michael:
Inhibition in the dynamics of selective attention: an integrative model for negative priming
In: Frontiers in Psychology, 2012 (2012) 3 , 1-21
Brose, Annette; Schmiedek, Florian; Lövdén, Martin; Lindenberger, Ulman:
Daily variability in working memory is coupled with negative affect
In: Emotion, 12 (2012) 3 , 605-617
Schrobsdorff, Hecke; Ihrke, Matthias; Behrendt, Jörg; Herrmann, J. Michael; Hasselhorn, Marcus:
Identity negative priming
In: PLoSOne, 7 (2012) 3 , 1-11
Ren, Xuezhu; Goldhammer, Frank; Moosbrugger, Helfried; Schweizer, Karl:
How does attention relate to the ability-specific and position-specific components of reasoning measured by APM?
In: Learning and Individual Differences, 22 (2012) 1 , 1-7
Ihrke, Matthias; Behrendt, Jörg; Schrobsdorff, Hecke; Herrmann, Michael; Hasselhorn, Marcus:
Response retrieval and negative priming: Encoding and retrieval specific effects
In: Experimental Psychology, 58 (2011) 2 , 154-161
Heim, Sabine; Wirth, Nadine; Keil, Andreas:
Competition for cognitive resources during rapid serial processing
In: Frontiers in Psychology, 2 (2011) 9
Dorbath, Lara; Titz, Cora:
Dissociable age effects in focus-switching
In: The Journal of Gerontopsychology and Geriatric Psychiatry, 24 (2011) 2 , 103-109
Goldhammer, Frank; Klein Entink, Rinke H.:
Speed of reasoning and its relation to reasoning ability
In: Intelligence, 39 (2011) 2-3 , 108-119
Neubauer, Anna; Gawrilow, Caterina; Hasselhorn, Marcus:
Belohnungsaufschub: Ein Ansatz zur Frühprognose volitionaler Kompetenzen
In: Hasselhorn, Marcus; Schneider, Wolfgang (Hrsg.): Frühprognose schulischer Kompetenzen Göttingen : Verl. für Psychologie Hogrefe (2011) , 203-220
Gawrilow, Caterina; Schmitt, Kathrin; Rauch, Wolfgang:
Kognitive Kontrolle und Selbstregulation bei Kindern mit Aufmerksamkeitsdefizit-/ Hyperaktivitätsstörungen.
In: Kindheit und Entwicklung, 20 (2011) 1 , S. 41-48
Neubauer, Anna; Gawrilow, Caterina; Hasselhorn, Marcus:
Belohnungsaufschub: Ein Ansatz zur Frühprognose volitionaler Kompetenzen.
In: Hasselhorn, Marcus; Schneider, Wolfgang & Trautwein, Ulrich (Hrsg.): Frühprognose schulischer Kompetenzen Göttingen [u.a.] : Hogrefe (2011) , S. 203-220
Schuchardt, Kirsten; Mähler, Claudia; Hasselhorn, Marcus:
Arbeitsgedächtnisfunktionen bei rechenschwachen Kindern mit und ohne Dyskalkuliediagnose
In: Psychologie in Erziehung und Unterricht, 57 (2010) 4 , 290-298
Paul-Jordanov, Isabella; Bechtold, Marieke; Gawrilow, Caterina:
Methylphenidate and if-then plans are comparable in modulating the P300 and increasing response inhibition in children with ADHD
In: Attention Deficit and Hyperactivity Disorders, 2 (2010) 3 , 115-126
Titz, Cora; Behrendt, Jörg; Hasselhorn, Marcus:
Tomatoes and apples or red and green lines
In: Experimental Aging Research, 36 (2010) 3 , 346-358
Albrecht, Björn R.; Brandeis, Daniel; Übel, Henrik; Heinrich, Hartmut; Heise, Alexander; Hasselhorn, Marcus; Rothenberger, Aribert; Banaschewski, Tobias:
Action monitoring in children with or without a family history of ADHD
In: Neuropsychologia, 48 (2010) 4 , 1171-1177
Keith, Nina; Richter, Tobias; Naumann, Johannes:
Active/exploratory training promotes transfer even in learners with low motivation and cognitive ability
In: Applied Psychology, 59 (2010) 1 , 97-123
Goldhammer, Frank; Rauch, Wolfgang; Schweizer, Karl; Moosbrugger, Helfried:
Differential effects of intelligence, perceptual speed and age on growth in attentional speed and accuracy
In: Intelligence, 38 (2010) 1 , 83-92
Lonnemann, Jan:
[Testbesprechung]Schuhfried, Gernot: Daueraufmerksamkeit (DAUF) aus dem Wiener Testsystem (WTS).
In: Schellig, Dieter; Drechsler, Renate; Heinemann, Dörthe & Sturm, Walter (Hrsg.): Handbuch neuropsychologischer Testverfahren. 1. Aufmerksamkeit, Gedächtnis und exekutive Funktionen Göttingen [u.a.] : Hogrefe (2009) , S. 67-72
Goldhammer, Frank; Moosbrugger, Helfried; Krawietz, Sabine:
FACT-2 - The Frankfurt Adaptive Concentration Test.
In: European Journal of Psychological Assessment, 25 (2009) 2 , S. 73-82
Hasselhorn, Marcus; Gold, Andreas:
Pädagogische Psychologie.
Stuttgart : Kohlhammer (2009) , 485 S.
Albrecht, Björn R.; Brandeis, Daniel; Übel, Henrik; Heinrich, Hartmut; Müller, Üli C.; Hasselhorn, Marcus; Steinhausen, Hans-Christoph; Rothenberger, Aribert; Banaschewski, Tobias:
Action monitoring in boys with Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder, their nonaffected siblings, and normal control subjects.
In: Biological Psychiatry, 64 (2008) 7 , S. 615-625
Titz, Cora; Behrendt, Jörg; Menge, U.; Hasselhorn, Marcus:
A reassessment of negative priming within the inhibition framework of cognitive aging:
In: Experimental Aging Research, 34 (2008) 4 , S. 340-366
Hasselhorn, Marcus:
Competencies for successful learning:
In: Hartig, Johannes et al. (Eds): Assessment of competencies in educational contexts. Göttingen : Hogrefe (2008) , S. 23-44
Mähler, Claudia; Hasselhorn, Marcus; Grube, Dietmar:
Schulversagen.
In: Petermann, Franz u.a. (Hrsg.): Angewandte Entwicklungspsychologie Göttingen : Hogrefe (2008) , S. 413 - 447
Tiffin-Richards, M.C.; Hasselhorn, Marcus; Woerner, W.; Rothenberger, Aribert; Banaschewski, Tobias:
Phonological short-term memory and central executive processing in attention-deficit/hyperactivity disorder with/without dyslexia.
In: Journal of Neural Transmission, 115 (2008) 2 , S. 227-234
Schrobsdorff, Hecke; Ihrke, Matthias; Kabisch, Björn; Behrendt, Jörg; Hasselhorn, Marcus; Herrmann, J. Michael:
A computational approach to negativ priming.
In: Connection Science, 19 (2007) 3 , S. 203-221
Mähler, Claudia; Hasselhorn, Marcus; Schreblowski, Stephanie; Hager, Willi:
Trainings zur allgemeinen kognitiven Entwicklungsförderung.
In: Schöler, Hermann u.a. (Hrsg.): Sonderpädagogik der Sprache Göttingen : Hogrefe (2007) , S. 891-905
Titz, Cora:
Ablenkbarkeit durch Störreize - Aufmerksamkeit und Gedächtnis bei jungen und älteren Erwachsenen.
Saarbrücken : VDM-Verlag Dr. Müller (2007) , 150 S.
Goldhammer, Frank; Moosbrugger, Helfried; Schweizer, Karl:
On the seperability of cognitive abilities related to Posner's attention components and their contributions to conceptually distinct attention abilities related to working memory, action theory, and psychometric assessment.
In: European Psychologist, 12 (2007) 2 , S. 103-118
 

Please note:
Only the marked records of a given site will be displayed or transferred.

Export the marked results of the current page

Fields:
 
Format:
 

alphabetical order by author/title

 
last modified Nov 11, 2016