Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Publications

Search results in the DIPF database of publications


your request:

(Schlagwörter: BEWERTUNG )


results per page

 

1-111 of 111
 
Praetorius, Anna-Katharina; Südkamp, Anna:
Diagnostische Kompetenz von Lehrpersonen hinsichtlich motivationaler Merkmale von Schülerinnen und Schülern
In: Gaspard, Hanna; Trautwein, Ulrich; Hasselhorn, Marcus (Hrsg.): Diagnostik und Förderung von Motivation und Volition Göttingen : Hogrefe (2019) , 35-49
Sauerwein, Markus N.; Thieme, Nina; Chiapparini, Emanuela:
Wie steht es mit der Ganztagsschule?
In: Soziale Passagen, 15 (2019) 1 , 81-97
Neumann, Marko; Maaz, Kai:
Anwahlverhalten und Akzeptanz im zweigliedrigen Bremer Sekundarschulsystem
In: Maaz, Kai; Hasselhorn, Marcus; Idel, Till-Sebastian; Klieme, Eckhard; Lütje-Klose, Birgit; Stanat, Petra; Neumann, Marko; Bachsleitner, Anna; Lühe, Josefine; Schipolowski, Stefan (Hrsg.): Zweigliedrigkeit und Inklusion im empirischen Fokus Münster : Waxmann (2019) , 25-60
Feldhoff, Tobias; Wurster, Sebastian; Rettinger, Tanja; Hausen, Joshua; Neumann, Marko:
Steuerung und Qualitätsentwicklung im Bremer Schulsystem
In: Maaz, Kai; Hasselhorn, Marcus; Idel, Till-Sebastian; Klieme, Eckhard; Lütje-Klose, Birgit; Stanat, Petra; Neumann, Marko; Bachsleitner, Anna; Lühe, Josefine; Schipolowski, Stefan (Hrsg.): Zweigliedrigkeit und Inklusion im empirischen Fokus Münster : Waxmann (2019) , 177-216
Böse, Susanne; Neumann, Marko; Becker, Michael; Maaz, Kai; Baumert, Jürgen:
Bereit für Veränderungen?
In: Psychologie in Erziehung und Unterricht, 66 (2019) 1 , 51-68
Geyer, Sabrina; Voet Cornelli, Barbara; Lemmer, Rabea; Müller, Anja; Schulz, Petra:
Sprachförderung für Schülerinnen und Schüler mit Deutsch als Zweitsprache
In: Ziehm, Jeanette; Voet Cornelli, Barbara; Menzel, Birgit; Goßmann, Martina (Hrsg.): Schule migrationssensibel gestalten Weinheim : Beltz (2019) , 11-30
Frey, Andreas; Hartig, Johannes:
Kompetenzdiagnostik
In: Harring, Marius; Rohlfs, Carsten; Gläser-Zikuda, Michaela (Hrsg.): Handbuch Schulpädagogik Münster : Waxmann (2019) , 849-858
Böse, Susanne; Neumann, Marko; Maaz, Kai:
BONUS-Studie
Berlin : Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung (2018)
Schütz, Anna; Reh, Sabine; Breuer, Anne:
Erhebung vielfältiger Daten in einem ethnographischen Design
In: Ecarius, Jutta; Miethe, Ingrid (Hrsg.): Methodentriangulation in der qualitativen Bildungsforschung Opladen : Budrich (2018) , 151-170
Jornitz, Sieglinde; Leser, Christoph:
Mit Antolin punkten oder: Wie sich mit dem Leseförderprogramm der Bock zum Gärtner macht
In: Pädagogische Korrespondenz, (2018) 57 , 55-73
Daniel, Annabel; Watermann, Rainer; Maaz, Kai:
Sind studienbezogene Kosten-Nutzen-Abwägungen veränderbar?
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 21 (2018) 3 , 535-563
Hahnel, Carolin:
Althergebrachte Kulturtechnik in neuer Umgebung
In: Schulmanagement, 49 (2018) 2 , 19-22
Geyer, Sabrina; Titz, Cora; Ropeter, Anna; Weber, Susanne; Hasselhorn, Marcus:
Werkzeuge zur Umsetzung von Konzepten
In: Titz, Cora; Weber, Susanne; Ropeter, Anna; Geyer, Sabrina; Hasselhorn, Marcus (Hrsg.): Konzepte zur Sprach- und Schriftsprachförderung umsetzen und überprüfen Stuttgart : Kohlhammer (2018) , 28-45
Hahnel, Carolin; Goldhammer, Frank; Kröhne, Ulf; Naumann, Johannes:
The role of reading skills in the evaluation of online information gathered from search engine environments
In: Computers in Human Behavior, 78 (2018) , 223-234
Nowinska, Edyta; Praetorius, Anna-Katharina:
Evaluation of a rating system for the assessment of metacognitive-discursive instructional quality
In: Dooley, Thèrése; Gueudet, Ghislaine (Hrsg.): Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education Dublin : DCU Institute of Education and ERME (2017) , 3121-3128
Wachsmuth, Henning; Naderi, Nona; Habernal, Ivan; Hou, Yufang; Hirst, Graeme; Gurevych, Iryna; Stein, Benno:
Argumentation quality assessment
In: Association for Computational Linguistics (Hrsg.): The 55th Annual Meeting of the Association for Computational Linguistics (ACL 2017) Stroudsburg, PA : Association for Computational Linguistics (2017) , 250-255
Begrich, Lukas; Fauth, Benjamin; Kunter, Mareike; Klieme, Eckhard:
Wie informativ ist der erste Eindruck?
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. Sonderheft, 32 (2017) , 23-47
Pinger, Petra; Rakoczy, Katrin; Besser, Michael; Klieme, Eckhard:
Interplay of formative assessment and instructional quality - interactive effects on students' mathematics achievement
In: Learning Environments Research, (2017) , online first
Naumann, Alexander; Hartig, Johannes; Hochweber, Jan:
Absolute and relative measures of instructional sensitivity
In: Journal of Educational and Behavioral Statistics, 42 (2017) 6 , 678-705
Huber, Jakob; Neß, Harry; Seitz, Cornelia:
KMU.Kompetenzbuch (KMU.Kom)
In: Erpenbeck, John; Rosenstiel, Lutz von; Grote, Sven; Sauter, Werner (Hrsg.): Handbuch Kompetenzmessung Stuttgart : Schäffer-Poeschel (2017) , 300-317
He, Jia; Buchholz, Janine; Klieme, Eckhard:
Effects of anchoring vignettes on comparability and predictive validity of student self-reports in 64 cultures
In: Journal of Cross-Cultural Psychology, 48 (2017) 3 , 319-334
Morin, Alexandre J. S.; Arens, A. Katrin; Maïano, Christophe; Ciarrochi, Joseph; Tracey, Danielle; Parker, Philip D.; Craven, Rhonda G.:
Reciprocal relationships between teacher ratings of internalizing and externalizing behaviors in adolescents with different levels of cognitive abilities
In: Journal of Youth and Adolescence, 46 (2017) 4 , 801-825
Leutner, Detlev (Hrsg.); Fleischer, Jens (Hrsg.); Grünkorn, Juliane (Hrsg.); Klieme, Eckhard (Hrsg.):
Competence assessment in education
Cham : Springer (2017) , 503
Leutner, Detlev; Fleischer, Jens; Grünkorn, Juliane; Klieme, Eckhard:
Competence assessment in education
In: Leutner, Detlev; Fleischer, Jens; Grünkorn, Juliane; Klieme, Eckhard (Hrsg.): Competence assessment in education Cham : Springer (2017) , 1-6
Böse, Susanne; Neumann, Marko; Gesswein, Theresè; Maaz, Kai:
Das Berliner Bonus-Programm zur Förderung von Schulen in schwieriger Lage - Eckpunkte des Programms und erste Ergebnisse der BONUS-Studie
In: Manitius, Veronika;Dobbelstein, Peter (Hrsg.): Schulentwicklungsarbeit in herausfordernden Lagen Münster : Waxmann (2017) , 179-203
Praetorius, Anna-Katharina; McIntyre, Nora; Klassen, Robert M.:
Reactivity effects in video-based classroom research
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. Sonderheft, 32 (2017) , 49-74
Fauth, Benjamin; Decristan, Jasmin; Rieser, Svenja; Klieme, Eckhard; Büttner, Gerhard:
Urteile zur Unterrichtsqualität von Grundschüler/innen
In: Liebers, Katrin;Landwehr, Brunhild;Reinhold, Simone;Riegler, Susanne;Schmidt, Romina (Hrsg.): Facetten grundschulpädagogischer und -didaktischer Forschung Wiesbaden : Springer VS (2016) , 157-162
Habernal, Ivan; Gurevych, Iryna:
What makes a convincing argument?
In: Association for Computational Linguistics (Hrsg.): Proceedings of the 2016 conference on Empirical Methods in Natural Language Processing (EMNLP) Stroudsburg, PA : Association for Computational Linguistics (2016) , 1214-1223
Schmid, Johanna; Stadler, Gertraud; Dirk, Judith; Fiege, Christiane; Gawrilow, Caterina:
ADHD symptoms in adolescents' everyday life
In: Journal of Attention Disorders, (2016) , online first
Klingebiel, Franz; Klieme, Eckhard:
Teacher qualifications and professional knowledge
In: Kuger, Susanne;Klieme, Eckhard;Jude, Nina;Kaplan, David (Hrsg.): Assessing contexts of learning Cham : Springer (2016) , 447-468
Berdelmann, Kathrin:
"Sein Inneres kennen wir nicht, denn es ist uns verschlossen" - Schulische Beobachtung und Beurteilung von Kindern im 18. Jahrhundert
In: Zeitschrift für Grundschulforschung, 9 (2016) 2 , 9-23
Hertel, Silke; Jude, Nina:
Parental support and involvement in school
In: Kuger, Susanne; Klieme, Eckhard; Jude, Nina; Kaplan, David (Hrsg.): Assessing contexts of learning Cham : Springer (2016) , 209-225
Jude, Nina:
The assessment of learning contexts in PISA
In: Kuger, Susanne; Klieme, Eckhard; Jude, Nina; Kaplan, David (Hrsg.): Assessing contexts of learning Cham : Springer (2016) , 39-51
Knoppick, Henrike; Becker, Michael; Neumann, Marko; Maaz, Kai; Baumert, Jürgen:
Das subjektive Erleben des Übergangs in die weiterführende Schule
In: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 48 (2016) 3 , 129-143
Bayer, Sonja; Klieme, Eckhard; Jude, Nina:
Assessment and evaluation in educational contexts
In: Kuger, Susanne;Klieme, Eckhard;Jude, Nina;Kaplan, David (Hrsg.): Assessing contexts of learning Cham : Springer (2016) , 469-488
Göllner, Richard; Wagner, Wolfgang; Klieme, Eckhard; Lüdtke, Oliver; Nagengast, Benjamin; Trautwein, Ulrich:
Erfassung der Unterrichtsqualität mithilfe von Schülerurteilen
In: Bundesministerium für Bildung und Forschung (Hrsg.): Forschungsvorhaben in Ankopplung an Large-Scale-Assessments Berlin : Bundesministerium für Bildung und Forschung (2016) , 63-82
Westphal, Andrea; Becker, Michael; Vock, Miriam; Maaz, Kai; Neumann, Marko; McElvany, Nele:
The link between teacher-assigned grades and classroom socioeconomic composition
In: Contemporary Educational Psychology, 46 (2016) , 218-227
Maaz, Kai; Böse, Susanne; Neumann, Marko:
BONUS-Studie
Berlin : Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung (2016)
Kuger, Susanne (Hrsg.); Klieme, Eckhard (Hrsg.); Jude, Nina (Hrsg.); Kaplan, David (Hrsg.):
Assessing contexts of learning
Cham : Springer (2016) , 490
Hachfeld, Axinja; Anders, Yvonne; Kuger, Susanne; Smidt, Wilfried:
Triggering parental involvement for parents of different language backgrounds
In: Early Child Development and Care, 186 (2016) 1 , 190-211
Holzberger, Doris; Kunter, Mareike; Seidel, Tina; Praetorius, Anna-Katharina:
Individuelle Schwerpunkte im Unterricht? Eine latente Profilanalyse zu unterschiedlichen Mustern der Unterrichtsqualität
In: McElvany, Nele; Bos, Wilfried; Holzappels, Heinz Günter; Gebauer, Miriam M.; Schwabe, Franziska (Hrsg.): Bedingungen und Effekte guten Unterrichts Münster : Waxmann (2016) , 135-146
Kaspar, Roman; Hartig, Johannes:
Emotional competencies in geriatric nursing
In: Advances in Health Sciences Education, 21 (2016) 1 , 105-109
Decristan, Jasmin; Klieme, Eckhard; Kunter, Mareike; Hochweber, Jan; Büttner, Gerhard; Fauth, Benjamin; Hondrich, Anna Lena; Rieser, Svenja; Hertel, Silke; Hardy, Ilonca:
Embedded formative assessment and classroom process quality
In: American Educational Research Journal, 52 (2015) 6 , 1-27
Schuchardt, Kirsten; Fischbach, Anne; Balke-Melcher, Christina; Mähler, Claudia:
Die Komorbidität von Lernschwierigkeiten mit ADHS-Symptomen im Grundschulalter
In: Zeitschrift für Kinder- und Jugendpsychiatrie und Psychotherapie, 43 (2015) 3 , 185-193
Gawrilow, Caterina; Kühnhausen, Jan; Schmid, Johanna; Stadler, Gertraud:
Hyperactivity and motoric activity in ADHD
In: Frontiers in Psychiatry, (2014) 5 , 1-10
Haberstroh, Julia; Müller, Tanja; Knebel, Maren; Kaspar, Roman; Oswald, Frank; Pantel, Johannes:
Can the mini-mental state examination predict capacity to consent to treatment?
In: The Journal of Gerontopsychology and Geriatric Psychiatry, 27 (2014) 4 , 151-159
Haddou ou Moussa, Karima; Sondergeld, Ute; Mayr, Philipp; Mutschke, Peter; Rittberger, Marc:
Assessing educational research
In: LIDA (Hrsg.): Libraries in the Digital Age (LIDA) Proceedings Zadar : LIDA (2014) , 1-8
Flekova, Lucie; Ferschke, Oliver; Gurevych, Iryna:
What makes a good biography?
In: IW3C2 (Hrsg.): Proceedings of the 23rd International World Wide Web Conference (WWW 2014) Geneva : International World Wide Web Conferences Steering Committee (2014) , 855-866
Botte, Alexander:
The relevance of the EERQI framework in the light of future perspectives
In: Gogolin, Ingrid;Aström, Fredrik;Hansen, Antje (Hrsg.): Assessing quality in European Educational Research Wiesbaden : Springer VS (2014) , 184-196
Fauth, Benjamin; Decristan, Jasmin; Rieser, Svenja; Klieme, Eckhard; Büttner, Gerhard:
Grundschulunterricht aus Schüler-, Lehrer- und Beobachterperspektive
In: Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 28 (2014) 3 , 127-137
Maaz, Kai (Hrsg.); Baumert, Jürgen (Hrsg.); Neumann, Marko (Hrsg.); Becker, Michael (Hrsg.); Dumont, Hanna (Hrsg.):
Die Berliner Schulstrukturreform
Münster : Waxmann (2013)
Dees, Werner:
Publication power approach
In: Ohly, Heinz Peter (Hrsg.): Wissen - Wissenschaft - Organisation Würzburg : Ergon-Verlag (2013) , 392-401
Reh, Sabine; Rabenstein, Kerstin:
Die soziale Konstitution des Unterrichts in pädagogischen Praktiken und die Potentiale qualitativer Unterrichtsforschung
In: Zeitschrift für Pädagogik, 59 (2013) 3 , 291-307
Greiff, Samuel; Wüstenberg, Sascha; Holt, Daniel; Goldhammer, Frank; Funke, Joachim:
Computer-based assessment of Complex Problem Solving
In: Educational Technology Research and Development, 61 (2013) 3 , 407-421
Reinhold, Anke; Rittberger, Marc; Keil, Stefan:
A thematic analysis to facilitate data curation relevance decisions
In: Hobohm, Hans-Christoph (Hrsg.): Informationswissenschaft zwischen virtueller Infrastruktur und materiellen Lebenswelten Glückstadt : Hülsbusch (2013) , 198-209
Metzger, Christiane; Schulmeister, Rolf; Martens, Thomas:
Motivation und Lehrorganisation als Elemente von Lernkultur
In: Zeitschrift für Hochschulentwicklung, 7 (2012) 3
Boer, Heike de (Hrsg.); Reh, Sabine (Hrsg.):
Beobachtung in der Schule - Beobachten lernen
Wiesbaden : Springer VS (2012) , 311
Daxenberger, Johannes; Gurevych, Iryna:
A corpus-based study of edit categories in featured and non-featured Wikipedia articles
In: Kay, Martin; Boitet, Christian (Hrsg.): Proceedings of the 24th International Conference on Computational Linguistics (COLING 2012) Mumbai : The COLING 2012 Organizing Committee (2012) , 711-726
Oswald, Frank; Kaspar, Roman:
On the quantitative assessment of perceived housing in later life
In: Journal of Housing For the Elderly, 26 (2012) 1-3 , 72-93
Neß, Harry:
Work in Progress
In: Computer + Unterricht, 2012 (2012) 86 , 43
Stäsche, Uta:
Klassenarbeiten
In: Horn, Klaus-Peter; Kemnitz, Heidemarie; Marotzki, Winfried; Sandfuchs, Uwe (Hrsg.): Klinkhardt Lexikon Erziehungswissenschaft Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt (2012) , 208
Hasselhorn, Marcus; Margraf-Stiksrud, Jutta:
TBS-TK Rezension
In: Psychologische Rundschau, 63 (2012) 2 , 141-143
Hartig, Johannes; Frey, Andreas; Jude, Nina:
Validität
In: Moosbrugger, Helfried; Kelava, Augustin (Hrsg.): Testtheorie und Fragebogenkonstruktion Heidelberg : Springer (2012) , 143-172
Greb, Karina; Poloczek, Sebastian; Lipowsky, Frank; Faust, Gabriele:
Dokumentation der Erhebungsinstrumente des Projekts "Persönlichkeits- und Lernentwicklung von Grundschülern" (PERLE)
Frankfurt am Main : DIPF (2011) , 177
Geißler, Gert:
Es ist selbstverständlich, daß ehrenrührige Zuchtmittel [...] zu unterbleiben haben
In: Sektion Historische Bildungsforschung (Hrsg.): Jahrbuch für Historische Bildungsforschung Bad Heilbrunn : Klinkhardt (2011) , 201-224
Brümmer, Felix; Rollett, Wolfram; Fischer, Natalie:
Prozessqualität der Ganztagsangebote aus Schülersicht
In: Fischer, Natalie; Holtappels, Heinz Günter; Klieme, Echhard; Rauschenbach, Thomas; Stecher, Ludwig; Züchner, Ivo (Hrsg.): Ganztagsschule: Entwicklung, Qualität, Wirkungen Weinheim : Juventa Verl. (2011) , 162-186
Bielow, Manuela; Tekster, Thomas; Orde, Heike vom; Eschenauer, Barbara:
Beurteilung von Internetquellen
Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung (2010)
Gausmann, Ellen; Eggert, Sabina; Hasselhorn, Marcus; Watermann, Rainer; Bögeholz, Susanne:
Wie verarbeiten Schüler/innen Sachinformationen in Problem- und Entscheidungssituationen Nachhaltiger Entwicklung?
In: Zeitschrift für Pädagogik, (2010) 56 , 204-215
Klieme, Eckhard (Hrsg.); Leutner, Detlev (Hrsg.); Kenk, Martina (Hrsg.):
Kompetenzmodellierung.
Weinheim [u.a.] : Beltz (2010) , 312 S.
Gluth, Sebastian; Ebner, Natalie C.; Schmiedek, Florian:
Attitudes toward younger and older adults
In: International Journal of Behavioral Development, 34 (2010) 2 , 147-158
Brümmer, Felix; Rollett, Wolfram; Fischer, Natalie:
Schülerinnen und Schüler als Experten für die Ganztagsschule.
In: Enderlein, Oggi (Hrsg.): Ihr seid gefragt! Qualität von Ganztagsschule aus Sicht der Kinder und Jugendlichen Berlin : DKJS (2009) , S. 141-157
Fischer, Natalie; Radisch, Falk; Stecher, Ludwig:
Halb- und Ganztagsbetrieb.
In: Blömeke, Sigrid u.a. (Hrsg.]) Handbuch Schule. Theorie - Organisation - Entwicklung Bad Heilbrunn : Klinkhardt (2009) , S. 343-350
Buhl, Monika; Lindner, Daniela:
Zeitperspektiven im Jugendalter.
In: Diskurs Kindheits- und Jugendforschung, 4 (2009) 2 , S. 197-216
Schuster, Alexander:
Wissensbilanzen.
Berlin : BibSpider (2009) , 156 S.
Greb, Karina; Poloczek, Sebastian; Lipowsky, Frank; Faust, Gabriele:
PERLE-Instrumente.
Frankfurt a.M. u.a. : DIPF u.a. (2009) , 182 S.
Brümmer, Felix; Fischer, Natalie; Kuhn, Hans-Peter:
"Bei den Ganztagsschulen tut sich was!"
In: GFPF-Nachrichten, (2009) 1 , S. 4-11
Tilgner, Renate; Kühnlenz, Axel (Red.):
Linktipps zum Thema "Elite und Exzellenz".
In: Zeitschrift für Pädagogik, 55 (2009) 2 , S. 274-285
Massar, Tamara:
PISA 2006.
Frankfurt a.M. : DIPF (2008)
Pashiardis, Petros; Brauckmann, Stefan:
Evaluation of school principals.
In: Lumby, Jacky, Gary Crow & Petros Pashiardis (Eds.): International handbook on the preparation and development of school leaders New York, N.Y. : Routledge (2008) , S. 263-279
Bridges, Margaret; Brauckmann, Stefan; Medina, Oscar; Mireles, Laurie; Spain, Angeline; Fuller, Bruce:
Giving a student voice to California's dropout crisis. This project is part of The California Dropout Research Project, which is funded by the Bill and Melinda Gates Foundation, the William and Flora Hewlett Foundation, the James Irvine Foundation and the Walter S. Johnson Foundation.]
Santa Barbara : University of California, Linguistic Minority Research Institute (2008)
Klieme, Eckhard; Tippelt, Rudolf:
Qualitätssicherung im Bildungswesen.
In: Klieme, Eckhard u.a. (Hrsg.): Qualitätssicherung im Bildungswesen Weinheim [u.a.] : Beltz (2008) , S. 7-13
Klieme, Eckhard (Hrsg.); Tippelt, Rudolf (Hrsg.):
Qualitätssicherung im Bildungswesen.
Weinheim [u.a.] : Beltz (2008) , 226 S.
Arnoldt, Bettina; Fischer, Natalie:
Mitsprache und Mitwirkung von Kindern und Jugendlichen an Ganztagsschulen.
In: Forum GanzGut, (2008) 5 , S. 20-23
Ittel, Angela (Hrsg.); Stecher, Ludwig (Hrsg.); Merkens, Hans (Hrsg.); Zinnecker, Jürgen (Hrsg.):
Jahrbuch Jugendforschung. 7. Ausg. 2007.
Wiesbaden : VS Verlag für Sozialwissenschaften (2008) , 436 S.
Schmidt, Bernhard; Weishaupt, Horst:
Forschung und wissenschaftlicher Nachwuchs.
In: Tillmann, Klaus-Jürgen u.a. (Hrsg.): Datenreport Erziehungswissenschaft 2008 Opladen : Budrich (2008) , S. 113-138
Schneider, Wolfgang (Hrsg.); Hasselhorn, Marcus (Hrsg.):
Handbuch der pädagogischen Psychologie.
Göttingen [u.a.] : Hogrefe (2008) , 771 S.
Göbel, Kerstin; Hesse, Hermann-Günter:
Vermittlung interkultureller Kompetenzen im Englischunterricht.
In: Klieme, Eckhard u.a. (Hrsg.): Unterricht und Kompetenzerwerb in Deutsch und Englisch Weinheim : Beltz (2008) , S. 398-410
Döbrich, Peter:
Pädagogische Entwicklungsbilanzen mit hessischen Grundschulen.
Frankfurt a.M. : DIPF (2007) , 27 S.
Döbrich, Peter; Schnell, Herbert:
Förderung der Eigenverantwortung von Schulen - Kernaufgabe der Schulaufsicht.
In: Schulverwaltung. Ausgabe Hessen und Rheinland-Pfalz, 12 (2007) 10 , S. 263-265
Hartig, Johannes; Frey, Andreas; Jude, Nina:
Validität.
In: Moosbrugger, Helfried u.a. (Hrsg.): Testtheorie und Fragebogenkonstruktion Heidelberg : Springer (2007) , 135-163
Plath, Ingrid:
Metaanalysen.
In: Rost, Detlev H. (Hrsg.): Handwörterbuch Pädagogische Psychologie. 3. überarb. u. erw. Aufl. Weinheim : Beltz (2006) , S. 474-480
Sroka, Wendelin:
Europäische Benchmarks für die Bildungssysteme - Instrumente bildungspolitischer Steuerung?
In: Tertium Comparationis, 11 (2005) 2 , S. 191-208
Lipowsky, Frank:
A Model of Differentiated Teacher Effectiveness: Theoretical Framework and Empirical Research.
In: School Effectiveness and School Improvement, 16 (2005) 2 , S. 217-227
Preißer, Rüdiger:
Erfassung, Bewertung und Anerkennung von informellen Kompetenzen als Teil des lebenslangen Lernens in Deutschland
In: Trends in Bildung - international (TiBi), (2005) 10 , 12 S.
Wehner, T.; Sigrist, M.; Fend, H.; Maag Merki, Katharina; Hollenweger, J.:
Bilanz der Evaluation der Zürcher MAB und Empfehlungen.
In: Sigrist, M. u.a. (Hrsg.): Schule als Arbeitsplatz Zürich : Verl. Pestalozzianum (2005) , S. 295-306
Haase, Klaudia; Neß, Harry:
Aufforderung zum dialogischen Prozess - Verfahren zur Anerkennung informellen Lernens.
In: Grundlagen der Weiterbildung, 16 (2005) 2 , S. 15-17
Döbrich, Peter:
Pädagogische EntwicklungsBilanzen mit Lehrkräften an hessischen Sonderschulen.
Frankfurt a.M. : DIPF (2004) , 18 S.
Döbrich, Peter:
Pädagogische EntwicklungsBilanzen mit Lehrkräften an hessischen Beruflichen Schulen.
Frankfurt a.M. : DIPF (2004) , 18 S.
Döbrich, Peter:
Pädagogische EntwicklungsBilanzen mit Lehrkräften an hessischen Gymnasien.
Frankfurt a.M. : DIPF (2004) , 17 S.
Döbrich, Peter:
Pädagogische EntwicklungsBilanzen mit Lehrkräften an hessischen integrierten Gesamtschulen.
Frankfurt a.M. : DIPF (2004) , 18 S.
Rittberger, Marc:
Einführung in das Information Retrieval.
In: Womser-Hacker, C. (ed.): Information Retrieval. Herbstschule 2003. Materialien zur Herbstschule 2003 (CD-ROM). Ges. für Informatik, Fachgruppe Information Retrievall (2003) , Kap. 1
Seeber, Susan; Squarra, Dieter:
Lehren und lernen in beruflichen Schulen.
Frankfurt a.M. u.a. : Lang (2003) , 219 S.
Mitter, Wolfgang:
Ispytyvaju èuvstvo gordosti, èto vchozu v sostav Rossijskoj akademii obrazovanija.
In: Narodnoe obrazovanie, (2003) 7 , S. 25-26
Klieme, Eckhard; Rakoczy, Katrin:
Unterrichtsqualität aus Schülerperspektive:
In: Baumert, Jürgen et al.: Pisa 2000 - Ein differenzierter Blick auf die Länder der Bundesrepublik Deutschland. Opladen : Leske u. Budrich (2003) , S. 334-359
Döbert, Hans:
Außen- und Innensichten von Gesamtschule in Hamburg. Teil II: Standpunkte und Empfehlungen zur Weiterentwicklung der Gesamtschule in Hamburg.
Frankfurt a.M. : DIPF (2002) , 18 S.
Döbert, Hans; Isermann, Katrin; Paetz, Silvia:
Außen- und Innensichten von Gesamtschule in Hamburg. Teil I: Zufriedenheit mit der Gesamtschule und Erwartungen an ihre Weiterentwicklung.
Frankfurt a.M. : DIPF (2002) , 158 S.
Randoll, Dirk:
Waldorfschulen im Urteil ihrer Schüler.
In: Erziehungskunst, 63 (1999) 6 , S. 1007-1033
Graudenz, Ines (Hrsg.; Randoll, Dirk (Hrsg.):
Les représentations que les élèves se font de l'école.-Vers une comparaison avec les résultats allemands. Par Axel Gilbert, Cécile Menard, Olivier Simon.
Rouen : Univ. (1999) , 39 S.
Randoll, Dirk:
Waldorfpädagogik auf dem Prüfstand.
Berlin : VWB - Verl. für Wissenschaft und Bildung (1999) , XI, 367 S.
Graudenz, Ines:
Schülerurteile über "Schule".
In: Das Magazin, Schulen fit für Europa, (1999) 1999 , S. 46-47
Graudenz, Ines (Hrsg.); Randoll, Dirk (Hrsg.):
Internationale Befragung von Oberstufenschülerinnen und - schülern über Schule, Lehrer und Unterricht. Christine O'Hanlon; Neil de Reybekill: The United Kingdom Perception of School: Views from the Sixth Form.
Frankfurt a.M. : DIPF (1999) , IX, 95 S.
 

Please note:
Only the marked records of a given site will be displayed or transferred.

Export the marked results of the current page

Fields:
 
Format:
 

alphabetical order by author/title

 
last modified Nov 11, 2016