Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Publications

Search results in the DIPF database of publications


your request:

(Schlagwörter: COMPUTERUNTERSTUETZTES_LERNEN )


results per page

 

1-23 of 23
 
Romano, Gianluca; Schneider, Jan; Drachsler, Hendrik:
Dancing salsa with machines- filling the gap of dancing learning solutions
In: Sensors, 19 (2019) 17 , 3661
Zehner, Fabian:
Künstliche Intelligenz in der Bildung
In: Schulmanagement, 50 (2019) 2 , 8-12
Di Mitri, Daniele; Schneider, Jan; Klemke, Roland; Specht, Marcus; Drachsler, Hendrik:
Read between the lines
In: Association for Computing Machinery (Hrsg.): Proceedings of the 9th International Conference on Learning Analytics & Knowledge (LAK19), Tempe, AZ, USA, March 04-08, 2019 New York, NY : Association for Computing Machinery (2019) , 51-60
Pammer-Schindler, Viktoria (Hrsg.); Pérez-Sanagustín, Mar (Hrsg.); Drachsler, Hendrik (Hrsg.); Elferink, Raymond (Hrsg.); Scheffel, Maren (Hrsg.):
Lifelong technology-enhanced learning
Cham : Springer (2018) , 667
Peterson, Amelia; Dumont, Hanna; Lafuente, Marc; Law, Nancy:
Understanding innovative pedagogies
Paris : OECD Publishing (2018)
Schneider, Jan; di Mitri, Daniele; Limbu, Bibeg; Drachsler, Hendrik:
Multimodal learning hub
In: Pammer-Schindler, Viktoria; Pérez-Sanagustín, Mer; Drachsler, Hendrik; Elferink, Raymond; Scheffel, Marion (Hrsg.): Lifelong technology-enhanced learning Cham : Springer (2018) , 45-58
Schneider, Jan; Boerner, Dirk; van Rosmalen, Peter; Specht, Marcus:
Do you want to be a superhero? Boosting emotional states with the booth
In: Journal of Universal Computer Science, 24 (2018) 2 , 85-107
Di Mitri, Daniele; Schneider, Jan; Specht, Marcus; Drachsler, Hendrik:
From signals to knowledge
In: Journal of Computer Assisted Learning, 34 (2018) 4 , 338-349
Di Mitri, Daniele; Schneider, Jan; Drachsler, Hendrik:
Multimodal challenge
Amsterdam : LAK Hackathon (2018)
Schneider, Oliver:
Thoughts on presenting learning recommendations in the context of the project SensoMot
In: Bleimann, Udo; Humm, Bernhard; Loew, Robert; Regier, Stefanie; Stengel, Ingo; Walsh, Paul (Hrsg.): CERC 2017 Karlsruhe : Hochschule Karlsruhe (2017) , 284-286
Hartmann, Ulrike (Hrsg.); Hasselhorn, Marcus (Hrsg.); Gold, Andreas (Hrsg.):
Entwicklungsverläufe verstehen - Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern
Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 513
Nagler, Telse; Lindberg, Sven:
Computerbasierte individuelle Leseförderung
In: Hartmann, Ulrike; Hasselhorn, Marcus; Gold, Andreas (Hrsg.): Entwicklungsverläufe verstehen - Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 354-366
Goldhammer, Frank; Gniewosz, Gabriela; Zylka, Johannes:
ICT engagement in learning environments
In: Kuger,Susanne;Klieme,Eckhard;Jude,Nina;Kaplan,David (Hrsg.): Assessing contexts of learning Cham : Springer (2016) , 331-351
Kuger, Susanne (Hrsg.); Klieme, Eckhard (Hrsg.); Jude, Nina (Hrsg.); Kaplan, David (Hrsg.):
Assessing contexts of learning
Cham : Springer (2016) , 490
Hasselhorn, Marcus (Hrsg.); Schneider, Wolfgang (Hrsg.):
Förderprogramme für Vor- und Grundschule
Göttingen : Hogrefe (2016) , 251
Dumont, Hanna (Hrsg.); Istance, David (Hrsg.); Benavides, Francisco (Hrsg.):
The nature of learning - Die Natur des Lernens
Weinheim : Beltz (2015) , 317
Bos, Wilfried (Hrsg.); Eickelmann, Birgit (Hrsg.); Gerick, Julia (Hrsg.); Goldhammer, Frank (Hrsg.); Schaumburg, Heike (Hrsg.); Schwippert, Knut (Hrsg.); Senkbeil, Martin (Hrsg.); Schulz-Zander, Renate (Hrsg.); Wendt, Heike (Hrsg.):
ICILS 2013
Münster : Waxmann (2014) , 336
Beinborn, Lisa; Zesch, Torsten; Gurevych, Iryna:
Towards fine-grained readability measures for self-directed language learning
In: Borin, Lars; Volodina, Elena (Hrsg.): Proceedings of the SLTC 2012 workshop on NLP for CALL Linköping : Linköping University Electronic Press, Linköpings universitet (2012) , 11-19
Molnar, Pal; Toth, Edit; Toth, Krisztina R.; Karpati, Andrea:
Networked laptops in Hungarian classrooms
In: European Distance and E-Learning Network (Hrsg.): Book of abstracts Athens : EDEN (2011) , 53-58
Richter, Tobias; Naumann, Johannes; Horz, Holger:
Eine revidierte Fassung des Inventars zur Computerbildung (INCOBI-R)
In: Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 24 (2010) 1 , 23-37
Schmidt, Yvonne:
Web 2.0 und Bildung
Frankfurt a.M. : DIPF (2010)
Naumann, Johannes:
Log file analysis in hypertext research:
In: Cañas, J.J. (Ed.): Workshop on Cognition and the Web: Information Processing, Comprehension and Learning Granada : Univ. of Granada (2008) , S. 53-57
Cseh, Gertrude:
Pedagogia speciala si noile technologii
Frankfurt a.M. : DIPF (2005) , 14 S.
 

Please note:
Only the marked records of a given site will be displayed or transferred.

Export the marked results of the current page

Fields:
 
Format:
 

alphabetical order by author/title

 
last modified Nov 11, 2016