Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Publications

Search results in the DIPF database of publications


your request:

(Schlagwörter: DENKEN )


results per page

 

1-24 of 24
 
Engelhardt, Lena; Goldhammer, Frank:
Validating test score interpretations using time information
In: Frontiers in Psychology - Quantitative Psychology and Measurement, (2019) 10:1131 , 1-18
Hasselhorn, Marcus; Drewes, Stefan; Seifried, Klaus:
Wissenschaftliches Selbstverständnis schulpsychologischen Handelns
In: Seifried, Klaus; Drewes, Stefan; Hasselhorn, Marcus (Hrsg.): Handbuch Schulpsychologie Stuttgart : Kohlhammer (2016) , 23-29
Sousa, Tahir; Flekova, Lucie; Mieskes, Margot; Gurevych, Iryna:
Constructive feedback, thinking process and cooperation
In: Möller, Sebastian (Hrsg.): Proceedings of the Interspeech 2015 Conference Dresden Berlin : Technische Universität (2015) , 2739-2743
Goldhammer, Frank; Naumann, Johannes; Greiff, Samuel:
More is not always better
In: Journal of Intelligence, 3 (2015) 41 , 21-40
Hasselhorn, Marcus; Ehm, Jan-Henning; Wagner, Hanna; Schneider, Wolfgang; Schöler, Hermann:
Zusatzförderung von Risikokindern
Göttingen : Hogrefe (2015) , 85
Kühn, Simone; Schmiedek, Florian; Brose, Annette; Schott, Björn H.; Lindenberger, Ulman; Lövden, Martin:
The neural representation of intrusive thoughts
In: Social cognitive and affective neuroscience, 8 (2013) 6 , 688-693
Hasselhorn, Marcus; Schneider, Wolfgang:
Vorschule
In: Schneider, Wolfgang; Lindenberger, Ulman (Hrsg.): Entwicklungspsychologie Basel : BeltzPVU (2012) , 593-604
Benedek, Mathias; Könen, Tanja; Neubauer, Aljoscha C.:
Associative abilities underlying creativity
In: Psychology of Aesthetics, Creativity, and the Arts, 6 (2012) 3 , 273 - 281
Benedek, Mathias; Bergner, Sabine; Könen, Tanja; Fink, Andreas; Neubauer, Aljoscha C.:
EEG alpha synchronization is related to top-down processing in convergent and divergent thinking
In: Neuropsychologia, 49 (2011) 12 , 3505-3511
Goldhammer, Frank; Klein Entink, Rinke H.:
Speed of reasoning and its relation to reasoning ability
In: Intelligence, 39 (2011) 2-3 , 108-119
Gawrilow, Caterina; Schmitt, Kathrin; Rauch, Wolfgang:
Kognitive Kontrolle und Selbstregulation bei Kindern mit Aufmerksamkeitsdefizit-/ Hyperaktivitätsstörungen
In: Kindheit und Entwicklung, 20 (2011) 1 , 41-48
Gawrilow, Caterina:
Selbstregulation durch Wenn-Dann-Pläne
In: Ärztliche Praxis: Pädiatrie, (2010) 3 , 28-30
Gawrilow, Caterina; Sevincer, A. Timur; Oettingen, Gabriele:
Psychologie des Zukunftsdenkens.
In: Brandstätter, Veronika & Otto, Jürgen H. (Hrsg.): Handbuch der Allgemeinen Psychologie - Motivation und Emotion Göttingen [u.a.] : Hogrefe (2009) , S. 178-184
Hartmann, Ulrike; Hasselhorn, Marcus:
Historical perspective taking - a standardized measure for an aspect of students' historical thinking.
In: Learning and Individual Differences, 18 (2008) 2 , S. 264-270
Hasselhorn, Marcus; Hager, Willi:
Transferwirkungen kognitiver Trainings.
In: Schneider, Wolfgang u.a. (Hrsg.): Handbuch der pädagogischen Psychologie Göttingen : Hogrefe (2008) , S. 381-390
Hasselhorn, Marcus; Labuhn, Andju S.:
Metakognition und selbstreguliertes Lernen.
In: Schneider, Wolfgang u.a. (Hrsg.): Handbuch der pädagogischen Psychologie Göttingen : Hogrefe (2008) , S. 28-37
Hager, Willi; Hasselhorn, Marcus:
Pädagogisch-psychologische Interventionsmaßnahmen.
In: Schneider, Wolfgang u.a. (Hrsg.): Handbuch der pädagogischen Psychologie Göttingen [u.a.] : Hogrefe (2008) , S. 339-347
Janke, Bettina; Hasselhorn, Marcus:
Frühes Schulalter.
In: Hasselhorn, Marcus u.a. (Hrsg.): Entwicklungspsychologie des Säuglings- und Kindesalters Göttingen : Verl. für Psychologie Hogrefe (2008) , S. 240-296
Mähler, Claudia; Hasselhorn, Marcus; Schreblowski, Stephanie; Hager, Willi:
Trainings zur allgemeinen kognitiven Entwicklungsförderung.
In: Schöler, Hermann u.a. (Hrsg.): Sonderpädagogik der Sprache Göttingen : Hogrefe (2007) , S. 891-905
Breit, Heiko:
Demokratische Kompetenz und demokratische Institutionen.
In: Horst Biedermann u.a. (Hrsg.): Vom Gelingen und Scheitern Politischer Bildung. Studien und Entwürfe Zürich : Ruegger (2007) , S. 213-223;
Weyers, Stefan; Sujbert, Monika; Eckensberger, Lutz H.:
Recht und Unrecht aus kindlicher Sicht.
Münster [u.a.] : Waxmann (2007) , 233 S.
Plath, Ingrid:
Blakemore, Sarah-Jayne; Frith, Uta: The Learning Brain - Lessons for Education.
In: Report Psychologie, 31 (2006) 1 , S. 17
Cohors-Fresenborg, Elmar; Schwippert, Knut; Klieme, Eckhard:
The Osnabrueck Curriculum: Mathematics as a Tool for the Representation of Knowledge.
In: Weigand, H.-G.: Developments in Mathematics Education in German-speaking Countries. Hildesheim;u.a. : Franzbecker (2002) , S. 44-55
Schweizer, Karl:
Does impulsivity influence performance in reasoning?
In: Personality and Individual Differences, 33 (2002) 7 , S. 1031-1043
 

Please note:
Only the marked records of a given site will be displayed or transferred.

Export the marked results of the current page

Fields:
 
Format:
 

alphabetical order by author/title

 
last modified Nov 11, 2016