Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Publications

Search results in the DIPF database of publications


your request:

(Schlagwörter: DEUTSCH )


results per page

 

1-38 of 38
 
Arens, A. Katrin; Helm, Friederike; Wolff, Fabian; Möller, Jens:
Social and dimensional comparisons in the formation of German students' language self-concepts
In: Journal of Experimental Education, (2019) , online first
Arens, A. Katrin; Preckel, Franzis:
Testing the internal/external frame of reference model with elementary school children
In: Contemporary Educational Psychology, 54 (2018) , 199-211
Schastak, Martin; Reitenbach, Valentina; Rauch, Dominique; Decristan, Jasmin:
Türkisch-deutsch bilinguale Interaktion beim Peer-Learning in der Grundschule
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 20 (2017) 2 , 213-235
Knoepke, Julia; Richter, Tobias; Isberner, May-Britt; Naumann, Johannes; Neeb, Yvonne; Weinert, Sabine:
Processing of positive-causal and negative-causal coherence relations in primary school children and adults
In: Journal of Child Language, 44 (2017) 2 , 297-328
Hirschmann, Fabian; Nam, Jinseok; Fürnkranz, Johannes:
What makes word-level neural machine translation hard
In: The COLING 2016 Organizing Committee (Hrsg.): Proceedings of the 26th International Conference on Computational Linguistics (COLING) Osaka : The COLING 2016 Organizing Committee (2016) , 3199-3208
Beinborn, Lisa; Zesch, Torsten; Gurevych, Iryna:
Predicting the spelling difficulty of words for language learners
In: Association for Computational Linguistic (Hrsg.): Proceedings of the 11th workshop on innovative use of NLP for building educational applications held in conjunction with NAACL 2016 Stroudsburg, PA : Association for Computational Linguistics (2016) , 73-83
Brandenburg, Janin; Fischbach, Anne; Labuhn, Andju Sara; Rietz, Chantal Sabrina; Schmid, Johanna; Hasselhorn, Marcus:
Overidentification of learning disorders among language-minority students
In: Journal for Educational Research Online, 8 (2016) 1 , 42-65
Arens, A. Katrin; Jansen, Malte:
Self-concepts in reading, writing, listening and speaking
In: Journal of Educational Psychology, 108 (2016) 5 , 646-664
Dumont, Hanna; Stäbler, Franziska; Henke, Tobias; Maaz, Kai:
Kompetenzentwicklung in den Fächern Deutsch und Mathematik in Abhängigkeit des sonderpädagogischen Förderbedarfs
Ludwigsfelde-Struveshof : Landesinstitut für Schule und Medien Berlin-Brandenburg (LISUM), Universität Potsdam) (2015) , 87-108
Redder, Angelika (Hrsg.); Naumann, Johannes (Hrsg.); Tracy, Rosemarie (Hrsg.):
Forschungsinitiative Sprachdiagnostik und Sprachförderung - Ergebnisse
Münster : Waxmann (2015) , 240
Lonnemann, Jan; Yan, Song:
Does number word inversion affect arithmetic processes in adults?
In: Trends in Neuroscience and Education, 4 (2015) 1/2 , 1-5
Brandenburg, Janin; Klesczewski, Julia; Fischbach, Anne; Schuchardt, Kirsten; Büttner, Gerhard; Hasselhorn, Marcus:
Working memory in children with learning disabilities in reading versus spelling
In: Journal of Learning Disabilities, 48 (2015) 6 , 622-634
Rauch, Dominique:
Effects of biliteracy on third language reading proficiency, the example of Turkish-German bilinguals
In: Grommes, Patrik;Hu, Adelheid (Hrsg.): Plurilingual education Amsterdam : Benjamins (2014) , 199-217
Cholakov, Kostadin; Biemann, Chris; Eckle-Kohler, Judith; Gurevych, Iryna:
Lexical substitution dataset for German
In: Calzolari, Nicoletta;Choukri,Khalid;Declerck,Thierry;Loftsson,Hrafn;Maegaard,Bente;Mariani,Joseph;Moreno,Asuncion;Odijk,Jan;Piperidis,Stelios (Hrsg.): Proceedings of the 9th International Conference on Language Resources and Evaluations (LREC 2014) Reykjavik : European Language Resources Association (2014) , 1406-1411
Sándor, Ágnes; Vorndran, Angela:
Highlighting salient sentences for reading assistance
In: Gogolin, Ingrid; Åström, Fredrik; Hansen, Antje (Hrsg.): Assessing quality in European Educational Research Wiesbaden : Springer VS (2014) , 43-55
Arens, A. Katrin; Yeung, Alexander Seeshing; Hasselhorn, Marcus:
Native language self-concept and reading self-concept
In: Journal of Experimental Education, 82 (2014) 2 , 229-252
Geißler, Gert; Sroka, Wendelin:
Drei deutsch-polnische Fibeln aus drei Jahrhunderten
In: Augschöll Blasbichler, Annemarie; Wiater, Werner (Hrsg.): Mehrsprachigkeit und Schulbuch Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt (2013) , 199-232
Gurevych, Iryna; Eckle-Kohler, Judith; Hartmann, Silvana; Matuschek, Michael; Meyer, Christian M.; Nghiem, Tri-Duc:
UBY - A large-scale lexical-semantic resource [Abstract]
In: Theune, M.; Nijholt, A. (Hrsg.): Book of abstracts of the 23rd Meeting of Computational Linguistics in the Netherlands (CLIN 2013) Enschede : Universiteit Twente (2013) , 81
Eckle-Kohler, Judith; Gurevych, Iryna:
Subcat-LMF: Fleshing out a standardized format for subcategorization frame interoperability
In: The Association for Computational Linguistics (Hrsg.): Proceedings of the 13th Conference of the European Chapter of the Association for Computational Linguistics (EACL 2012) Avignon : The Association for Computational Linguistics (ACL) (2012) , 550--560
Gurevych, Iryna; Eckle-Kohler, Judith; Hartmann, Silvana; Matuschek, Michael; Meyer, Christian M.; Wirth, Christian:
Uby - a large-scale unified lexical-semantic resource based on LMF
In: The Association for Computer Linguistics (ACL) (Hrsg.): Proceedings of the 13th Conference of the European Chapter of the Association for Computational Linguistics (EACL 2012) Avignon : The Association for Computer Linguistics (ACL) (2012) , 580-590
Eckle-Kohler, Judith; Gurevych, Iryna; Hartmann, Silvana; Matuschek, Michael; Meyer, Christian M.:
UBY-LMF - A uniform model for standardizing heterogeneous lexical-semantic resources in ISO-LMF
In: Calzolar, Nicoletta (Hrsg.): Proceedings of the 8th International Conference on Language Resources and Evaluation (LREC Istanbul : European Language Resources Association (ELRA) (2012) , 275--282
Karst, Karina; Mösko, Emely; Lipowsky, Frank; Faust, Gabriele:
Dokumentation der Erhebungsinstrumente des Projekts "Persönlichkeits- und Lernentwicklung von Grundschülern" (PERLE)
Frankfurt am Main : DIPF (2011) , 160
Greb, Karina; Poloczek, Sebastian; Lipowsky, Frank; Faust, Gabriele:
Dokumentation der Erhebungsinstrumente des Projekts "Persönlichkeits- und Lernentwicklung von Grundschülern" (PERLE)
Frankfurt am Main : DIPF (2011) , 177
Rauch, Dominique:
Beiträge zur Lesekompetenz von Personen mit unterschiedlicher Sprachbiographie
Frankfurt : Universitätspublikation (2011) , 101
Göbel, Kerstin; Rauch, Dominique; Vieluf, Svenja:
Leistungsbedingungen und Leistungsergebnisse von Schülerinnen und Schülern türkischer, russischer und polnischer Herkunftssprachen
In: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht, 16 (2011) 2 , 50-65
Lindberg, Sven; Lonnemann, Jan; Linkersdörfer, Janosch; Biermeyer, Eva; Mähler, Claudia; Hasselhorn, Marcus; Lehmann, Martin:
Early strategies of elementary school children's single word reading
In: Journal of Neurolinguistics, 24 (2011) 5 , 556-570
Lenhard, Wolfgang; Hasselhorn, Marcus; Schneider, Wolfgang:
KLASSE 4
Göttingen : Verl. für Psychologie Hogrefe (2011)
Rauch, Dominique; Jurecka, Astrid; Hesse, Hermann-Günter:
Für den Drittspracherwerb zählt auch die Lesekompetenz in der Herkunftssprache
In: Zeitschrift für Pädagogik. Beih., (2010) 55 , 78-100
Greb, Karina; Poloczek, Sebastian; Lipowsky, Frank; Faust, Gabriele:
PERLE-Instrumente.
Frankfurt a.M. u.a. : DIPF u.a. (2009) , 182 S.
Jude, Nina:
Zur Struktur von Sprachkompetenz.
Frankfurt a.M. : Univ. (2008) , 220 S.
Klieme, Eckhard (Hrsg.); Helmke, Andreas (Hrsg.); Lehmann, Rainer H. (Hrsg.); Nold, Günter (Hrsg.); Rolff, Hans-Günter (Hrsg.); Schröder, Konrad (Hrsg.); Thomé, Günther (Hrsg.); Willenberg, Heiner (Hrsg.):
Unterricht und Kompetenzerwerb in Deutsch und Englisch.
Weinheim : Beltz (2008) , 459 S.
Jude, Nina; Hartig, Johannes:
Zur Erfassung von Sprachkompetenz im Rahmen der DESI-Studie (Deutsch Englisch Schülerleistung International).
In: DIPF informiert, (2007) , S. 5-7
Hartig, Johannes:
Skalierung und Definition von Kompetenzniveaus.
In: Beck, Bärbel; Klieme, Eckhard (Hrsg.): Sprachliche Kompetenzen. Konzepte und Messung. DESI-Ergebnisse Band 1 Weinheim : Beltz (2007) , 83-99
Klieme, Eckhard (Hrsg.); Beck, Bärbel (Mitarb.):
Unterricht und Kompetenzerwerb in Deutsch und Englisch.
Frankfurt a.M. : DIPF (2006) , 62 S.
Hollenweger, J.; Maag Merki, Katharina; Stebler, R.; Prusse, M.; Roos, M.:
Evaluation "Zweisprachiger Ausbildungsgang an Gymnasien".
Zürich : ARGE Bilingual Universität Zürich (2005) , 93 S.
Rittberger, Marc:
Mehrsprachigkeit und Informationskompetenz.
Bern : Univ.-Bibl. In: Libernensis, (2004) 1 , S. 26-27
Rittberger, Marc:
Zweisprachiger Studiengang Information und Dokumentation an der HEG Genève.
Wiesbaden : Dinges & Frick In: Information - Wissenschaft & Praxis, 55 (2004) 1 , S. 23-24
Rittberger, Marc:
Bilingualer Studiengang Information documentaire an der HEG Genève.
Bern : Stämpfli In: Arbido, 18 (2003) 4 , S. 28
 

Please note:
Only the marked records of a given site will be displayed or transferred.

Export the marked results of the current page

Fields:
 
Format:
 

alphabetical order by author/title

 
last modified Nov 11, 2016