Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Publications

Search results in the DIPF database of publications


your request:

(Schlagwörter: DEUTSCHLAND )


results per page

 

| | | | | | | | | |
1-200 of 2146
 
Bachsleitner, Anna:
Soziale Herkunftseffekte in der Wahl der Hochschulform
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 23 (2020) 2 , 394-425
Nikolov, Franziska; Dumont, Hanna:
Das Ganze ist mehr als die Summe seiner Teile
In: Journal for Educational Research Online, 12 (2020) 1 , 26-46
Helm, Friederike; Arens, A. Katrin; Möller, Jens:
Perceived teacher unfairness and student motivation in math and German
In: Learning and Individual Differences, 81 (2020) , 101891
Schmidt, Andrea; Neubauer, Andreas B.; Dirk, Judith; Schmiedek, Florian:
The bright and the dark side of peer relationships
In: Developmental Psychology, 56 (2020) 8 , 1532-1546
Steinhardt, Isabel; Fischer, Caroline; Heimstädt, Maximilian; Hirsbrunner, Simon David; kiz-Aknc, Dilek; Kressin, Lisa; Kretzer, Susanne; Möllenkamp, Andreas; Porzelt, Maike; Rahal, Rima-Maria; Schimmler, Sonja; Wilke, René; Wünsche, Hannes:
Das Öffnen und Teilen von Daten qualitativer Forschung: eine Handreichung
Berlin : Weizenbaum Institute for the Networked Society - The German Internet Institute (2020)
Mattes, Monika:
Digitale Ressourcen für Bildungshistoriker*innen - ein Überblick
Frankfurt am Main : DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation (2020)
Reimers, Bettina Irina:
Historische Porträtaufnahmen
Frankfurt am Main : DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation (2020)
Feldhoff, Tobias; Reh, Sabine; Klieme, Eckhard; Mattes, Monika; Wurster, Sebastian; Steinert, Brigitte; Dohrmann, Julia; Schmid, Christine:
Schulkulturen im Wandel - Potentiale und erste Erkenntnisse zur Untersuchung von Schulkulturen im Wandel
In: Ackeren, Isabell van; Bremer, Helmut; Kessl, Fabian; Koller, Hans Christoph; Pfaff, Nicolle; Rotter, Caroline; Klein, Dominique; Salaschek, Ulrich (Hrsg.): Bewegungen Opladen : Budrich (2020) , 433-445
Schmidt, Claudia; Brandenburg, Janin; Busch, Jenny; Büttner, Gerhard; Grube, Dietmar; Mähler, Claudia; Hasselhorn, Marcus:
Developmental trajectories of phonological information processing in upper elementary students with reading or spelling disabilities
In: Reading Research Quarterly, (2020) , online first
Lengfeld, Holger; Ordemann, Jessica:
Geschrumpft und verängstigt?
München : Roman Herzog Institut (2020) , 3-15
Abs, Hermann Josef (Hrsg.); Kuper, Harm (Hrsg.); Martini, Renate (Hrsg.):
Datenreport Erziehungswissenschaft 2020
Opladen : Budrich (2020) , 216
Kielblock, Stephan; Reinert, Martin; Gaiser, Johanna M.:
Die Entwicklung multiprofessioneller Kooperation an Ganztagsschulen aus der Perspektive von Expertinnen und Experten
In: Journal for Educational Research Online, 12 (2020) 1 , 47-66
Löwe, Denise:
Abituraufsätze des 19. und 20. Jahrhunderts als bildungshistorische Quellen
Berlin : DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation (2020)
Visser, Linda; Kalmar, Julia; Linkersdörfer, Janosch; Görgen, Ruth; Rothe, Josefine; Hasselhorn, Marcus; Schulte-Körne, Gerd:
Comorbidities between specific learning disorders and psychopathology in elementary school children in Germany
In: Frontiers in Psychiatry, (2020) , 11:292
Zari, Jelena; Hasselhorn, Marcus; Nagler, Telse:
Orthographic knowledge predicts reading and spelling skills over and above general intelligence and phonological awareness
In: European Journal of Psychology of Education, (2020) , online first
Tracey, Danielle; Morin, Alexander J. S.; Pekrun, Reinhard; Arens, A. Katrin; Murayama, Kou; Lichtenfeld, Stephanie; Frenzel, Anne C.; Goetz, Thomas; Maïano, Christophe:
Mathematics motivation in students with low cognitive ability
In: American Journal on Intellectual and Developmental Disabilities, 125 (2020) 2 , 125-147
Lehmann-Wermser, Andreas; Weishaupt, Horst; Konrad, Ute:
Musikunterricht in der Grundschule
Gütersloh : Bertelsmann Stiftung (2020) , 133
Zehner, Fabian; Kroehne, Ulf; Hahnel, Carolin; Goldhammer, Frank:
PISA reading
In: Psychological Test and Assessment Modeling, 62 (2020) 1 , 85-105
Weishaupt, Horst:
Sonderpädagogische Förderung im Schuljahr 2016/17 - Teil 3
In: SchulVerwaltung. Ausgabe Hessen und Rheinland-Pfalz, 25 (2020) 2 , 52-54
Weishaupt, Horst:
50 Jahre Grundschule in NRW
In: SchulVerwaltung. Ausgabe Nordrhein-Westfalen, 31 (2020) 2 , 36-40
Lehmann-Wermser, Andreas; Weishaupt, Horst:
Zur Situation des Musikunterrichts an den Grundschulen und zum zukünftigen Musiklehrkräftebedarf und - angebot für die Grundschule in Deutschland
In: Die Deutsche Schule, 112 (2020) 1 , 40-60
Weishaupt, Horst:
Sonderpädagogische Förderung im Schuljahr 2016/17 - (Teil 2)
In: SchulVerwaltung. Ausgabe Hessen und Rheinland-Pfalz, 25 (2020) 1 , 12-15
Heck, Tamara; Peters, Isabella; Mazarakis, Athanasios; Scherp, Ansgar; Blümel, Ina:
Open science practices in higher education
In: Education for Information, (2020) , online first
Hartmann, Ulrike; Ehm, Jan-Henning; Höltge, Lea; Hasselhorn, Marcus:
Unter welchen Bedingungen gelingt die Implementation eines Modellvorhabens zur Forderung der Schulbereitschaft in Kindertagesstatten?
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 23 (2020) 1 , 62-80
Brisson, Brigitte M.; Hulleman, Chris S.; Häfner, Isabelle; Gaspard, Hanna; Flunger, Barbara; Dicke, Anna-Lena; Trautwein, Ulrich; Nagengast, Benjamin:
Who sticks to the instructions-and does it matter?
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. Sonderheft, 23 (2020) 1 , 121-144
Arens, A. Katrin; Visser, Linda:
Personal peer victimization and ethnic peer victimization
In: Child Abuse & Neglect, 99 (2020) , 104250
He, Jia; Fischer, Jessica:
Differential associations of school practices with achievement and sense of belonging of immigrant and non-immigrant students
In: Journal of Applied Developmental Psychology, 67 (2020) , 101089
Pietsch, Marcus; Tulowitzki, Pierre; Hartig, Johannes:
Examining the effect of principal turnover on teaching quality
In: School Effectiveness and School Improvement, 31 (2020) 3 , 333-355
Keyserlingk, Luise von; Becker, Michael; Jansen, Malte; Maaz, Kai:
Leaving the pond - choosing an ocean
In: Journal of Educational Psychology, 112 (2020) 4 , 751-764
Arens, A. Katrin; Helm, Friederike; Wolff, Fabian; Möller, Jens:
Social and dimensional comparisons in the formation of German students' language self-concepts
In: Journal of Experimental Education, 88 (2020) 2 , 245-264
Beißert, Hanna; Gönülta, Seçil; Mulvey, Kelly Lynn:
Social inclusion of refugee and native peers among adolescents
In: Journal of Research on Adolescence, 30 (2020) 1 , 219-233
Engelhardt, Lena; Naumann, Johannes; Goldhammer, Frank; Frey, Andreas; Wenzel, S. Franziska C.; Hartig, Katja; Horz, Holger:
Convergent evidence for validity of a performance-based ICT skills test
In: European Journal of Psychological Assessment., 36 (2020) 2 , 269-279
Schmuck-Soldan, Steffen; Klieme, Eckhard; Reh, Sabine:
DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation
In: Erziehungswissenschaft, 30 (2019) 59 , 9-19
Reiss, Kristina (Hrsg.); Weis, Mirjam (Hrsg.); Klieme, Eckhard (Hrsg.); Köller, Olaf (Hrsg.):
PISA 2018: Grundbildung im internationalen Vergleich
Münster : Waxmann (2019)
Reiss, Kristina (Hrsg.); Weis, Mirjam (Hrsg.); Klieme, Eckhard (Hrsg.); Köller, Olaf (Hrsg.):
PISA 2018
Münster : Waxmann (2019)
Rose, Norman; Nagy, Gabriel; Nagengast, Benjamin; Frey, Andreas; Becker, Michael:
Modeling multiple item context effects with generalized linear mixed models
In: Frontiers in Developmental Psychology, (2019) , 10:248
Hoffmann, Lars; Stanat, Petra; Maaz, Kai; Klemm, Klaus:
Kompetenzen von Schülerinnen und Schülern an Schulen in privater und öffentlicher Trägerschaft
In: Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie, 71 (2019) 3 , 385-408
Becker, Michael; Baumert, Jürgen; Tetzner, Julia; Maaz, Kai; Köller, Olaf:
Childhood intelligence, family background, and gender as drivers of socioeconomic success
In: Developmental Psychology, 55 (2019) 10 , 2231-2248
Rauch, Dominique:
Mehrsprachigkeit - ein Problem?
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. Sonderheft, 34 (2019) , 125-142
Gogolin, Ingrid; Maaz, Kai:
Editorial "Migration und Bildungserfolg"
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. Sonderheft, 34 (2019) , 1-14
Konsortium der Studie zur Entwicklung von Ganztagsschulen (StEG) (Hrsg.):
Individuelle Förderung
Frankfurt am Main : DIPF | LeibnizInstitut für Bildungsforschung und Bildungsinformation (2019)
Kroehne, Ulf; Buerger, Sarah; Hahnel, Carolin; Goldhammer, Frank:
Construct equivalence of PISA reading comprehension measured with paperbased and computerbased assessments
In: Educational Measurement, 38 (2019) 3 , 97-111
Goldhammer, Frank; Harrison, Scott; Bürger, Sarah; Kroehne, Ulf; Lüdtke, Oliver; Robitzsch, Alexander; Köller, Olaf; Heine, Jörg-Henrik; Mang, Julia:
Vertiefende Analysen zur Umstellung des Modus von Papier auf Computer
In: Reiss, Kristina; Weis, Mirjam; Klieme, Eckhard; Köller, Olaf (Hrsg.): PISA 2018 Münster : Waxmann (2019) , 163-186
Eickelmann, Birgit; Bos, Wilfried; Gerick, Julia; Goldhammer, Frank; Schaumburg, Heike; Schwippert, Knut; Senkbeil, Martin; Vahrenhold, Jan:
Anlage, Forschungsdesign und Durchführung der Studie ICILS 2018
In: Eickelmann, Birgit; Bos, Wilfried; Gerick, Julia; Goldhammer, Frank; Schaumburg, Heike; Schwippert, Knut; Senkbeil, Martin; Vahrenhold, Jan (Hrsg.): ICILS 2018 #Deutschland Münster : Waxmann (2019) , 33-77
Eickelmann, Birgit (Hrsg.); Bos, Wilfried (Hrsg.); Gerick, Julia (Hrsg.); Goldhammer, Frank (Hrsg.); Schaumburg, Heike (Hrsg.); Schwippert, Knut (Hrsg.); Senkbeil, Martin (Hrsg.); Vahrenhold, Jan (Hrsg.):
ICILS 2018 #Deutschland
Münster : Waxmann (2019)
Ehm, Jan-Henning; Hasselhorn, Marcus; Schmiedek, Florian:
Analyzing the developmental relation of academic self-concept and achievement in elementary school children
In: Developmental Psychology, 55 (2019) 11 , 2336-2351
Gogolin, Ingrid (Hrsg.); Maaz, Kai (Hrsg.):
Migration und Bildungserfolg
Wiesbaden : Springer VS (2019)
Brod, Garvin; Breitwieser, Jasmin:
Lighting the wick in the candle of learning
In: npj Science of Learning, (2019) , 4:17
Diel, Verena; Hasselhorn, Marcus:
Leibniz-Forschungsverbund Bildungspotenziale (Leibniz Education Research Network - LERN)
In: Erziehungswissenschaft, 30 (2019) 59 , 45-53
Rauschenbach, Thomas; Klieme, Eckhard:
"Der Rechtsanspruch muss zur Klärung der Profile von Ganztagsschulen beitragen"
In: DJI Impulse, (2019) 122 , 4-11
Ehm, Jan Henning; Brandenburg, Janin; Geyer, Sabrina; Huschka, Sina Simone; Lausecker, Alina; Lemmer, Rabea; Schierbaum, Kristina; Kucharz, Diemut; Schulz, Petra; Hasselhorn, Marcus:
Kooperation zwischen Grundschule und Kindertagesstätte
In: BiSS-Trägerkonsortium (Hrsg.): Projektatlas BiSS-Entwicklungsprojekte Köln : Mercator-Institut für Sprachförderung und Deutsch als Zweitsprache. (2019) , 19-25
Maaz, Kai; Dumont, Hanna:
Bildungserwerb nach sozialer Herkunft, Migrationshintergrund und Geschlecht
In: Köller, Olaf; Hasselhorn, Marcus; Hesse, Friedrich W.; Maaz, Kai; Schrader, Josef; Solga, Heike; Spieß, C. Katharina; Zimmer, Karin (Hrsg.): Das Bildungswesen in Deutschland Bad Heilbrunn : Klinkhardt (2019) , 299-332
Füssel, Hans-Peter:
Der institutionelle Rahmen des Bildungswesens
In: Köller, Olaf; Hasselhorn, Marcus; Hesse, Friedrich W.; Maaz, Kai; Schrader, Josef; Solga, Heike; Spieß, C. Katharina; Zimmer, Karin (Hrsg.): Das Bildungswesen in Deutschland Bad Heilbrunn : Klinkhardt (2019) , 85-130
Weis, Mirjam; Doroganova, Anastasia; Hahnel, Carolin; Becker-Mrotzek, Michael; Lindauer, Thomas; Artelt, Cordula; Reiss, Kristina:
Lesekompetenz in PISA 2018 - Ergebnisse in einer digitalen Welt
In: Reiss, Kristina; Weis, Mirjam; Klieme, Eckhard; Köller, Olaf (Hrsg.): PISA 2018 Münster : Waxmann (2019) , 47-80
Brücher-Albers, Carola; Hasselhorn, Marcus:
60 Jahre Föderation Deutscher Psychologenvereinigungen
In: Report Psychologie, 44 (2019) 11/12 , 30-32
Lemmer, Rabea; Huschka, Sina; Geyer, Sabrina; Brandenburg, Janin; Ehm, Jan Henning; Lausecker, Alina; Schulz, Petra; Hasselhorn, Marcus:
Sind Fortbildungsmaßnahmen zu linguistisch fundierter Sprachförderung wirksam?
In: Frühe Bildung, 8 (2019) 4 , 181-186
Ludwig, Anja:
Nachlass Heinrich Deiters
Berlin : BBF | Bibliothek für Bildungsgeschichtliche Forschung / Archiv (2019)
Martini, Renate:
Promotionen und Habilitationen in den Fachdidaktiken seit 2014
Münster : Gesellschaft für Fachdidaktik (2019)
Mattes, Monika:
"Gastarbeiterinnen" in der Bundesrepublik Deutschland
Bonn : Bundeszentrale für politische Bildung (2019)
Drope, Tilman:
Die schulwahlbezogene Wettbewerbssituation
Berlin : Humboldt-Universität (2019)
Kenk, Martina:
Wissenschaftliche Vernetzung, Betreuung und Unterstützung in der Promotionsphase
Frankfurt am Main : Goethe-Universität (2019) , 325
Theis, Désirée; Sauerwein, Markus; Fischer, Natalie:
Perceived quality of instruction
In: British Journal of Educational Psychology, (2019) , online first
Hausen, Joshua; Schmid, Christine; Wurster, Sebastian; Dohrmann, Julia; Feldhoff, Tobias; Steinert, Brigitte; Klieme, Eckhard; Lenski, Anna:
Skalenhandbuch Schule im Wandel (SchiWa) - Vorstudie
Frankfurt am Main : Pedocs (2019) , 130
Pandarova, Irina; Schmidt, Torben; Hartig, Johannes; Boubekki, Ahcène; Jones, Roger Dale; Brefeld, Ulf:
Predicting the difficulty of exercise items for dynamic difficulty adaptation in adaptive language tutoring
In: International Journal of Artificial Intelligence in Education, 29 (2019) 3 , 342-367
Avenarius, Hermann; Hanschmann, Felix:
Schulrecht
Köln : Link (2019)
Idel, Till-Sebastian; Lütje-Klose, Birgit; Grüter, Sandra; Mettin, Carlotta; Meyer, Andrea; Neumann, Phillip; Büttner, Gerhard; Hasselhorn, Marcus; Schneider, Wolfgang:
Inklusion im Bremer Schulsystem
In: Maaz, Kai; Hasselhorn, Marcus; Idel, Till-Sebastian; Klieme, Eckhard; Lütje-Klose, Birgit; Stanat, Petra; Neumann, Marko; Bachsleitner, Anna; Lühe, Josefine; Schipolowski, Stefan (Hrsg.): Zweigliedrigkeit und Inklusion im empirischen Fokus Münster : Waxmann (2019) , 121-161
Schräpler, Jörg-Peter; Weishaupt, Horst:
Grundschule und sozialräumliche Ungleichheit
In: Zeitschrift für Grundschulforschung, 12 (2019) 2 , 415-437
Rettinger, Tanja; Feldhoff, Tobias; Wurster, Sebastian:
Innerschulische Verarbeitung und Verwendung von Inspektionsergebnissen
In: SchulVerwaltung. Ausgabe Hessen und Rheinland-Pfalz, 24 (2019) 4 , 114-116
Weishaupt, Horst:
Zur Situation sonderpädagogischer Förderung in Hessen im Schuljahr 2016/17
In: Die Deutsche Schule. Beiheft, 14 (2019) , 251-267
Fickermann, Detlef (Hrsg.); Weishaupt, Horst (Hrsg.):
Bildungsforschung mit Daten der amtlichen Statistik
Münster : Waxmann (2019) , 267
Neumann, Marko; Maaz, Kai:
Nachfrageunterschiede zwischen weiterführenden Schulen und Zusammenhänge mit der Zusammensetzung der Schülerschaft
In: Die Deutsche Schule. Beiheft, 14 (2019) , 197-214
Artelt, Cordula; Bug, Mathias; Kleinert, Corinna; Maaz, Kai; Runge, Thomas:
Nutzungspotenziale amtlicher Statistik in der Bildungsforschung
In: Die Deutsche Schule. Beiheft, 14 (2019) , 21-37
Tetzner, Julia; Becker, Michael:
Why are you so optimistic? Effects of sociodemographic factors, individual experiences and peer characteristics on optimism in early adolescents
In: Journal of Personality, 87 (2019) 3 , 661-675
Hopf, Andrea; Kielblock, Stephan; Stecher, Ludwig:
Die veränderte Lehrerrolle in Ganztagsschulen
In: Steinhäuser, Henry; Zierer, Klaus; Zöller, Arnulf (Hrsg.): Portfolio Ganztagsschule Baltmannsweiler : Schneider-Verlag Hohengehren (2019) , 191-196
Konsortium der Studie zur Entwicklung von Ganztagsschulen (StEG):
Ganztagsschule 2017/2018
Frankfurt am Main : DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation (2019)
Kroehne, Ulf; Hahnel, Carolin; Goldhammer, Frank:
Invariance of the response processes between gender and modes in an assessment of reading
In: Frontiers in Applied Mathematics and Statistics, (2019) , 5:2
Koehler, Friederike; Neubauer, Andreas B.:
From music making to affective well-being in everyday life
In: Psychology of Aesthetics, Creativity, and the Arts, (2019) , online first
Becker, Michael (Hrsg.); Brose, Anette (Hrsg.); Camehl, Georg (Hrsg.); Graeber, Daniel (Hrsg.); Huebener, Mathias (Hrsg.); von Keyserlingk, Luise (Hrsg.); Krekel, Christian (Hrsg.); Maaz, Kai (Hrsg.); Marcus, Jan (Hrsg.); Margaryan, Shushanik (Hrsg.); Möwisch, Dave (Hrsg.); Paul, Annemarie (Hrsg.); Peter, Frauke (Hrsg.); Schmiedek, Florian (Hrsg.); Schnitzlein, Daniel (Hrsg.); Schupp, Jürgen (Hrsg.); Siedler, Thomas (Hrsg.); Spieß, C. Katharina (Hrsg.):
Nicht-monetäre Erträge von Bildung in den Bereichen Gesundheit, nicht-kognitive Fähigkeiten sowie gesellschaftliche und politische Partizipation
Berlin : Deutsches Institut für Wirtschaftsforschung (2019) , 75
Neumann, Marko; Böse, Susanne; Maaz, Kai:
Förderung von Schulen in herausfordernder Lage
In: Schulmanagement, 50 (2019) 3 , 27-29
Schmidt, Andrea; Dirk, Judith; Schmiedek, Florian:
The importance of peer relatedness at school for affective wellbeing in children
In: Social Development, 28 (2019) 4 , 873-892
Reh, Sabine; Scholz, Joachim:
Seminare um 1800
In: Degeling, Maria; Franken, Nadine; Freund, Stefan; Greiten, Silvia; Neuhaus, Daniela; Schellenbach-Zell, Judith (Hrsg.): Herausforderung Kohärenz Bad Heilbrunn : Klinkhardt (2019) , 65-80
Engelhardt, Lena; Goldhammer, Frank:
Validating test score interpretations using time information
In: Frontiers in Psychology - Quantitative Psychology and Measurement, (2019) , 10:1131
Zehner, Fabian; Weis, Mirjam; Vogel, Freydis; Leutner, Detlev; Reiss, Kristina:
Kollaboratives Problemlösen in PISA 2015
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 22 (2019) 3 , 617-646
Fischer, Jessica; Praetorius, Anna-Katharina; Klieme, Eckhard:
The impact of linguistic similarity on cross-cultural comparability of students' perceptions of teaching quality
In: Educational Assessment, Evaluation and Accountability, 31 (2019) 2 , 201-220
Hahnel, Carolin; Kroehne, Ulf; Goldhammer, Frank; Schoor, Cornelia; Mahlow, Nina; Artelt, Cordula:
Validating process variables of sourcing in an assessment of multiple document comprehension
In: British Journal of Educational Psychology, 89 (2019) 3 , 524-537
Grützmacher, Luisa; Raufelder, Diana:
Das reziproke Zusammenspiel von Stresserleben, sozialen Beziehungen mit Peers und Lehrkräften und schulischer Leistung im Verlauf von früher zu mittlerer Adoleszenz
In: Psychologie in Erziehung und Unterricht, 66 (2019) 2 , 118-130
Weishaupt, Horst:
Praxisnahe Schulforschung
In: SchulVerwaltung. Ausgabe Hessen und Rheinland-Pfalz, 24 (2019) 3 , 81-82
Neumann, Marko; Maaz, Kai:
Anwahlverhalten und Akzeptanz im zweigliedrigen Bremer Sekundarschulsystem
In: Maaz, Kai; Hasselhorn, Marcus; Idel, Till-Sebastian; Klieme, Eckhard; Lütje-Klose, Birgit; Stanat, Petra; Neumann, Marko; Bachsleitner, Anna; Lühe, Josefine; Schipolowski, Stefan (Hrsg.): Zweigliedrigkeit und Inklusion im empirischen Fokus Münster : Waxmann (2019) , 25-60
Feldhoff, Tobias; Wurster, Sebastian; Rettinger, Tanja; Hausen, Joshua; Neumann, Marko:
Steuerung und Qualitätsentwicklung im Bremer Schulsystem
In: Maaz, Kai; Hasselhorn, Marcus; Idel, Till-Sebastian; Klieme, Eckhard; Lütje-Klose, Birgit; Stanat, Petra; Neumann, Marko; Bachsleitner, Anna; Lühe, Josefine; Schipolowski, Stefan (Hrsg.): Zweigliedrigkeit und Inklusion im empirischen Fokus Münster : Waxmann (2019) , 177-216
Dumont, Hanna; Klinge, Denise; Maaz, Kai:
The many (subtle) ways parents game the system
In: Sociology of Education, 92 (2019) 2 , 199-228
Möwisch, Dave; Schmiedek, Florian; Richter, David; Brose, Annette:
Capturing affective wellbeing in daily life with the day reconstruction method
In: Journal of Happiness Studies, 20 (2019) 2 , 641-663
Sauerwein, Markus; Lossen, Karin; Klieme, Eckhard:
Ganztagsschulausbau in Bremen im Kontext der Schulreform
In: Maaz, Kai; Hasselhorn, Marcus; Idel, Till-Sebsatian; Klieme, Eckhard; Lütje-Klose, Birgit; Stanat, Petra; Neumann, Marco; Bachsleitner, Anna; Lühe, Josefine; Schipolowsky, Stephan (Hrsg.): Zweigliedrigkeit und Inklusion im Empirischen Fokus Münster : Waxmann (2019) , 163-176
Böse, Susanne; Neumann, Marko; Becker, Michael; Maaz, Kai; Baumert, Jürgen:
Bereit für Veränderungen?
In: Psychologie in Erziehung und Unterricht, 66 (2019) 1 , 51-68
Maaz, Kai; Hasselhorn, Marcus; Idel, Till-Sebastian; Klieme, Eckhard; Lütje-Klose, Birgit; Stanat, Petra; Neumann, Marko; Bachsleitner, Anna; Lühe, Josefine; Schipolowski, Stefan:
Zentrale Befunde und Empfehlungen
In: Maaz, Kai; Hasselhorn, Marcus; Idel, Till-Sebastian; Klieme, Eckhard; Lütje-Klose, Birgit; Stanat, Petra; Neumann, Marko; Bachsleitner, Anna; Lühe, Josefine; Schipolowski, Stefan (Hrsg.): Zweigliedrigkeit und Inklusion im empirischen Fokus Münster : Waxmann (2019) , 217-228
Maaz, Kai; Hasselhorn, Marcus; Idel, Till-Sebastian; Klieme, Eckhard; Lütje-Klose, Birgit; Stanat, Petra:
Schwerpunkte und Fragestellungen der Expertise im Kontext der Bremer Schulreform
In: Maaz, Kai; Hasselhorn, Marcus; Idel, Till-Sebastian; Klieme, Eckhard; Lütje-Klose, Birgit; Stanat, Petra; Neumann, Marko; Bachsleitner, Anna; Lühe, Josefine; Schipolowski, Stefan (Hrsg.): Zweigliedrigkeit und Inklusion im empirischen Fokus Münster : Waxmann (2019) , 15-23
Maaz, Kai; Hasselhorn, Marcus; Idel, Till-Sebastian; Klieme, Eckhard; Lütje-Klose, Birgit; Stanat, Petra:
Auftrag und Arbeitsweise der Expertengruppe
In: Maaz, Kai; Hasselhorn, Marcus; Idel, Till-Sebastian; Klieme, Eckhard; Lütje-Klose, Birgit; Stanat, Petra; Neumann, Marko; Bachsleitner, Anna; Lühe, Josefine; Schipolowski, Stefan (Hrsg.): Zweigliedrigkeit und Inklusion im empirischen Fokus Münster : Waxmann (2019) , 11-13
Maaz, Kai (Hrsg.); Hasselhorn, Marcus (Hrsg.); Idel, Till-Sebastian (Hrsg.); Klieme, Eckhard (Hrsg.); Lütje-Klose, Birgit (Hrsg.); Stanat, Petra (Hrsg.); Neumann, Marko (Hrsg.); Bachsleitner, Anna (Hrsg.); Lühe, Josefine (Hrsg.); Schipolowski, Stefan (Hrsg.):
Zweigliedrigkeit und Inklusion im empirischen Fokus
Münster : Waxmann (2019) , 240
Schneider, Kerstin; Makles, Anna M.; Bachsleitner, Anna; Lühe, Josefine; Schipolowski, Stefan; Weirich, Sebastian; Becker, Benjamin; Stanat, Petra; Neumann, Marko; Maaz, Kai:
Die Entwicklung soziokultureller Disparitäten im Kontext der Bremer Schulreform
In: Maaz, Kai; Hasselhorn, Marcus; Idel, Till-Sebastian; Klieme, Eckhard; Lütje-Klose, Birgit; Stanat, Petra; Neumann, Marko; Bachsleitner, Anna; Lühe, Josefine; Schipolowski, Stefan (Hrsg.): Zweigliedrigkeit und Inklusion im empirischen Fokus Münster : Waxmann (2019) , 97-119
Makles, Anna M.; Schneider, Kerstin; Lühe, Josefine; Bachsleitner, Anna; Neumann, Marko:
Bildungsbeteiligung, -verläufe und -abschlüsse vor und nach der Bremer Schulreform
In: Maaz, Kai; Hasselhorn, Marcus; Idel, Till-Sebastian; Klieme, Eckhard; Lütje-Klose, Birgit; Stanat, Petra; Neumann, Marko; Bachsleitner, Anna; Lühe, Josefine; Schipolowski, Stefan (Hrsg.): Zweigliedrigkeit und Inklusion im empirischen Fokus Münster : Waxmann (2019) , 61-81
von Keyserlingk, Luise; Becker, Michael; Jansen, Malte:
Academic self-concept during the transition to upper secondary school
In: Contemporary Educational Psychology, 56 (2019) , 152-160
Gaiser, Johanna M.; Kielblock, Stephan:
Von Hausaufgaben zu rhythmisierten Lernzeiten
In: Zeitschrift für Bildungsforschung, 9 (2019) 2 , 159-175
Kühne, Stefan; Maaz, Kai; Mank, Svenja; Ordemann, Jessica; Schulz, Stefan M.:
Bildung in Sachsen im Spiegel der Nationalen Bildungsberichterstattung 2018
Frankfurt am Main : DIPF | LeibnizInstitut für Bildungsforschung und Bildungsinformation (2019) , 43
Naumann, Alexander; Rieser, Svenja; Musow, Stephanie; Hochweber, Jan; Hartig, Johannes:
Sensitivity of test items to teaching quality
In: Learning and Instruction, 60 (2019) , 41-53
Ziehm, Jeanette (Hrsg.); Voet Cornelli, Barbara (Hrsg.); Menzel, Birgit (Hrsg.); Goßmann, Martina (Hrsg.):
Schule migrationssensibel gestalten
Weinheim : Beltz (2019)
Sauerwein, Markus N.:
Qualität in Unterricht und von Angeboten an Ganztagsschulen
In: sozialmagazin, 44 (2019) 1 , 67-75
Lonnemann, Jan; Li, Su; Zhao, Pei; Linkersdörfer, Janosch; Lindberg, Sven; Hasselhorn, Marcus; Yan, Song:
Differences in counting skills between Chinese and German children are accompanied by differences in processing of approximate numerical magnitude information
In: Frontiers in Psychology, 9 (2019) , 2656
Weishaupt, Horst; Kratz, Gerrit; Kissel, Esther:
2. Bildungsbericht der Stadt Rodgau
Rodgau : Stadt Rodgau (2019) , 95
Basikow, Ursula:
Autographensammlung der Deutschen Lehrerbücherei
Berlin : Archiv der BBF | Bibliothek für Bildungsgeschichtliche Forschung (2019)
Titz, Cora (Hrsg.); Geyer, Sabrina (Hrsg.); Ropeter, Anna (Hrsg.); Wagner, Hanna (Hrsg.); Weber, Susanne (Hrsg.); Hasselhorn, Marcus (Hrsg.):
Konzepte zur Sprach- und Schriftsprachförderung: Praxiserfahrungen
Stuttgart : Kohlhammer (2019) , 174
Marsh, Herbert W.; Pekrun, Reinhard; Parker, Philip D.; Murayama, Kou; Guo, Jiesi; Dicke, Theresa; Arens, A. Katrin:
The murky distinction between self-concept and self-efficacy
In: Journal of Educational Psychology, 111 (2019) 2 , 331-353
Zunker, Nicky; Neumann, Marko; Maaz, Kai:
Schulwahl in Berlin
In: Schulmanagement, 50 (2019) 1 , 23-25
Steinert, Brigitte; Dohrmann, Julia; Schmid, Christine:
Lehrerkooperation, Unterrichtsqualität und fachliche und überfachliche Ergebnisse von Schüler*innen in Englisch und Mathematik
In: Zeitschrift für Pädagogik, 65 (2019) 1 , 40-55
Achmetli, Kay; Schukajlow, Stanislaw; Rakoczy, Katrin:
Multiple solutions for real-world problems and students' procedural and conceptual knowledge
In: International Journal of Science and Mathematics Education, 17 (2019) 8 , 1605-1625
Käfer, Julia; Kuger, Susanne; Klieme, Eckhard; Kunter, Mareike:
The significance of dealing with mistakes for student achievement and motivation
In: European Journal of Psychology of Education, 34 (2019) 4 , 731-753
Bucher, Alica; Neubauer, Andreas B.; Voss, Andreas; Oetzbach, Carolin:
Together is better
In: Journal of Happiness Studies, 20 (2019) 8 , 2445-2469
Schmidt, Laura I.; Scheiter, Fabian; Neubauer, Andreas B.; Sieverding, Monika:
Anforderungen, Entscheidungsfreiräume und Stress im Studium
In: Diagnostica, 65 (2019) 2 , 63-74
Lonnemann, Jan; Muller, Christian; Buttner, Gerhard; Hasselhorn, Marcus:
The influence of visual-spatial skills on the association between processing of nonsymbolic numerical magnitude and number word sequence skills
In: Journal of Experimental Child Psychology, 178 (2019) , 184-197
Schukajlow, Stanislaw; Achmetli, Kay; Rakoczy, Katrin:
Does constructing multiple solutions for real-world problems affect self-efficacy
In: Educational Studies in Mathematics, 100 (2019) 1 , 43-60
Arens, A. Katrin; Niepel, Christoph:
School attitude and perceived teacher acceptance
In: British Journal of Educational Psychology, 89 (2019) 4 , 689-706
Schmitterer, Alexandra M. A.; Schroeder, Sascha:
Effects of reading and spelling predictors before and after school entry
In: Learning and Instruction, 59 (2019) , 46-53
Arens, A. Katrin; Schmidt, Isabelle; Preckel, Franzis:
Longitudinal relations among self-concept, intrinsic value, and attainment value across secondary school years in three academic domains
In: Journal of Educational Psychology, 111 (2019) 4 , 663-684
Zehner, Fabian; Goldhammer, Frank; Lubaway, Emily; Sälzer, Christine:
Unattended consequences
In: Education Inquiry, 10 (2019) 1 , 34-55
Sauerwein, Markus:
Partizipation in der Ganztagsschule - vertiefende Analysen
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 22 (2019) 2 , 435-459
Rakoczy, Katrin; Pinger, Petra; Hochweber, Jan; Klieme, Eckhard; Schütze, Birgit; Besser, Michael:
Formative assessment in mathematics
In: Learning and Instruction, 60 (2019) , 154-165
Höltge, Lea; Ehm, Jan-Henning; Hartmann, Ulrike; Hasselhorn, Marcus:
Teachers' self-efficacy beliefs regarding assessment and promotion of school-relevant skills of preschool children
In: Early Child Development and Care, 189 (2019) 2 , 339-351
Köller, Olaf (Hrsg.); Hasselhorn, Marcus (Hrsg.); Hesse, Friedrich W. (Hrsg.); Maaz, Kai (Hrsg.); Schrader, Josef (Hrsg.); Solga, Heike (Hrsg.); Spieß, C. Katharina (Hrsg.); Zimmer, Karin (Hrsg.):
Das Bildungswesen in Deutschland
Bad Heilbrunn : Klinkhardt (2019) , 943
Hasselhorn, Marcus; Decristan, Jasmin; Klieme, Eckhard:
Individuelle Förderung
In: Köller, Olaf; Hasselhorn, Marcus; Hesse, Friedrich W.; Maaz, Kai; Schrader, Josef; Solga, Heike; Spieß, C. Katharina; Zimmer, Karin (Hrsg.): Das Bildungswesen in Deutschland Bad Heilbrunn : UTB/Klinkhardt (2019) , 375-401
Grünkorn, Juliane; Klieme, Eckhard; Stanat, Petra:
Bildungsmonitoring und Qualitätssicherung
In: Köller, Olaf; Hasselhorn, Marcus; Hesse, Friedrich W.; Maaz, Kai; Schrader, Josef; Solga, Heike; Spieß, C. Katharina; Zimmer, Karin (Hrsg.): Das Bildungswesen in Deutschland Bad Heilbrunn : Klinkhardt (2019) , 263-298
Neumann, Marko; Trautwein, Ulrich:
Sekundarbereich II und der Erwerb der Hochschulzugangsberechtigung
In: Köller, Olaf; Hasselhorn, Marcus; Hesse, Friedrich W.;Maaz, Kai; Schrader, Josef; Solga, Heike; Spieß, C. Katharina; Zimmer, Karin (Hrsg.): Das Bildungswesen in Deutschland Bad Heilbrunn : UTB/Klinkhardt (2019) , 533-564
Berendes, Karin; Becker, Michael; Jacoby, Johann; Flunger, Barbara; Nagengast, Benjamin; Trautwein, Ulrich:
Individuelle Entwicklungsverläufe beim Lesen
In: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 50 (2018) 4 , 192-208
Sauerwein, Markus:
Veränderungen der Jugendarbeit in Zeiten von Ganztagsschulen
In: Sozial Extra, 42 (2018) 6 , 52-54
Fauth, Benjamin; Decristan, Jasmin; Rieser, Svenja; Klieme, Eckhard; Büttner, Gerhard:
Exploring teacher popularity
In: Social Psychology of Education, 21 (2018) 5 , 1225-1249
Maaz, Kai:
Aktuelle Trends im Bildungssystem - Herausforderungen und Perspektiven
In: Rauschenbach, Thomas; Gathen-Huy, Julia von der; Gosse, Katharina; Sass, Erich (Hrsg.): Kinder- und Jugendarbeit Dortmund : Forschungsverbund DJI/TU Dortmund (2018) , 183-194
Baumert, Jürgen; Dumont, Hanna; Becker, Michael; Neumann, Marko; Bachsleitner, Anna; Köller, Olaf; Maaz, Kai:
Soziokulturelle und geschlechtsspezifische Selektivität von Übergangsberechtigungen für die gymnasiale Oberstufe in mehr- und zweigliedrigen Schulsystemen
In: Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie, 70 (2018) 4 , 593-628
Rakoczy, Katrin; Pinger, Petra; Hochweber, Jan; Schütze, Birgit; Besser, Michael:
(Wie) Wirkt formatives Assessment in Mathematik auf Leistung und Interesse von Lernenden?
In: Kompetenzzentrum Schulpsychologie BW (Hrsg.): Psychosoziale Faktoren von Unterrichtsqualität Stuttgart : Kompetenzzentrum Schulpsychologie Baden-Württemberg (2018) , 1-7
Schindler, Christoph; Rummler, Klaus:
Open Access in der Publikationslandschaft der Erziehungswissenschaft
In: Erziehungswissenschaft, 29 (2018) 57 , 9-18
Kollmann, Stefanie (Hrsg.); Müller, Lars (Hrsg.); Reh, Sabine (Hrsg.); Dane, Jacques (Hrsg.); Ruiten, Tijs van (Hrsg.):
Picture archives and the emergence of visual history of education
Berlin : BBF | Bibliothek für Bildungsgeschichtliche Forschung, Abteilung des DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsi (2018) , 92
Lühe, Josefine; Becker, Michael; Maaz, Kai:
Elterliche Geschlechterrollenvorstellungen, familiärer Hintergrund und Schulleistungen
In: Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 32 (2018) 3 , 155-169
Gerecht, Marius; Kminek, Helge:
Wie offen können und dürfen Forschungsdaten sein?
In: Erziehungswissenschaft, (2018) 57 , 29-36
Maaz, Kai; Ordemann, Jessica:
Bildung in Deutschland 2018
In: SchulVerwaltung. Ausgabe Bayern, 41 (2018) 12 , 324-329
Weishaupt, Horst:
Sonderpädagogische Förderung im Schuljahr 2016/17
In: SchulVerwaltung. Ausgabe Hessen und Rheinland-Pfalz, 23 (2018) 12 , 341-346
Weishaupt, Horst:
Regionale Unterschiede der Bildungsausstattung als Ursache für Bildungsbenachteiligung - das Beispiel Rheinland-Pfalz
In: Sixt, Michaela; Bayer, Michael; Müller, Doreen (Hrsg.): Bildungsentscheidungen und lokales Angebot Münster : Waxmann (2018) , 247-273
Cortina, Kai S.; Martini, Renate:
Erziehungswissenschaftliche Habilitationen und Promotionen 2017
In: Zeitschrift für Pädagogik, 64 (2018) 4 , 533-580
Maaz, Kai; Ordemann, Jessica:
Bildung in Deutschland 2018
In: SchulVerwaltung. Ausgabe Nordrhein-Westfalen, 29 (2018) 11 , 300-304
Maaz, Kai; Ordemann, Jessica:
Bildung in Deutschland 2018
In: SchulVerwaltung. Ausgabe Hessen und Rheinland-Pfalz, 23 (2018) 11 , 292-297
Beißert, Hanna; Mulvey, Kelly Lynn; Killen, Melanie:
Children's act evaluation and emotion attribution reasoning regarding different moral transgressions
In: Merrill Palmer Quarterly, 64 (2018) 2 , 195-219
Petersen, Juliana J.; Hartig, Johannes; Paulitsch, Michael A.; Pagitz, Manuel; Mergenthal, Karola; Rauck, Sandra; Reif, Andreas; Gerlach, Ferdinand M.; Gensichen, Jochen:
Classes of depression symptom trajectories in patients with major depression receiving a collaborative care intervention
In: PLoS ONE, 13 (2018) 9 , e0202245
Schröder, Hanna; Thaeter, Laura; Henze, Lina; Drachsler, Hendrik; Rossaint, Rolf; Sopka, Saša:
Patientenübergaben in der Ausbildung? Eine systematische Analyse des Trainingsbedarfs unter Medizinstudierenden
In: Zeitschrift für Evidenz, Fortbildung und Qualität im Gesundheitswesen, 135/136 (2018) , 89-97
Bachsleitner, Anna; Becker, Michael; Neumann, Marko; Maaz, Kai:
Social background effects in the transition to a doctoral degree
In: Research in Social Stratification and Mobility, 57 (2018) , 24-34
Sieverding, Monika; Eib, Constanze; Neubauer, Andreas B.; Stahl, Thomas:
Can lifestyle preferences help explain the persistent gender gap in academia? The "mothers work less" hypothesis supported for German but not for U.S. early career researchers
In: PLoS ONE, 13 (2018) 8 , e0202728
Klemm, Klaus; Hoffmann, Lars; Maaz, Kai; Stanat, Petra:
Privatschulen in Deutschland
Berlin : Friedrich-Ebert-Stiftung (2018) , 1-85
Hondrich, Anna Lena; Decristan, Jasmin; Hertel, Silke; Klieme, Eckhard:
Formative assessment and intrinsic motivation
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 21 (2018) 4 , 717-734
Schütz, Anna; Reh, Sabine; Breuer, Anne:
Erhebung vielfältiger Daten in einem ethnographischen Design
In: Ecarius, Jutta; Miethe, Ingrid (Hrsg.): Methodentriangulation in der qualitativen Bildungsforschung Opladen : Budrich (2018) , 151-170
Becker, Michael; Neumann, Marko:
Longitudinal big-fish-little-pond effects on academic self-concept development during the transition from elementary to secondary schooling
In: Journal of Educational Psychology, 110 (2018) 6 , 882-897
Maaz, Kai; Ordemann, Jessica:
Über den Sinn und Unsinn der Abi-Reformen
Stuttgart : Robert Bosch Stiftung; Deutsche Schulakademie; Heidehof Stiftung; Zeit-Verlagsgruppe (2018)
Klemm, Klaus; Hoffmann, Lars; Maaz, Kai; Stanat, Petra:
Privatschulen in Deutschland
Berlin : Friedrich-Ebert-Stiftung (2018) , 84
Arens, A. Katrin; Preckel, Franzis:
Testing the internal/external frame of reference model with elementary school children
In: Contemporary Educational Psychology, 54 (2018) , 199-211
Albrecht, Ricarda; Neumann, Marko; Jansen, Malte; Becker, Michael; Maaz, Kai; Baumert, Jürgen:
Schulformwechsel im zweigliedrigen Schulsystem
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 21 (2018) 4 , 839-865
Zehner, Fabian; Goldhammer, Frank; Sälzer, Christine:
Automatically analyzing text responses for exploring genderspecific cognitions in PISA reading
In: Large-scale Assessments in Education, 6 (2018) 6:7
Daniel, Annabel; Watermann, Rainer; Maaz, Kai:
Sind studienbezogene Kosten-Nutzen-Abwägungen veränderbar?
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 21 (2018) 3 , 535-563
Autorengruppe Bildungsberichterstattung, B; Baethge, Martin; Füssel, Hans Peter; Maaz, Kai; Brugger, Pia; Rauschenbach, Thomas; Rockmann, Ulrike; Seeber, Susan; Wolter, Andrä; Kühne, Stefan; Pfeiffer, Friedhelm; Spieß, Katharina; Zambre, Vaishali; Baisch, Benjamin; Baethge-Kinsky, Volker; Geiser, Patrick; Kerst, Christian; Leerhoff, Holger; Lehmann, Thomas; Meiner-Teuber, Christiane; Michaelis, Christian; Mudiappa, Michael; Ordemann, Jessica; Schulz, Stefan M; Weigelt, Nora; Wiek, Markus:
Bildung in Deutschland 2018
Bielefeld : wbv Media (2018) , 374
Autorengruppe Bildungsberichterstattung, B; Baethge, Martin; Füssel, Hans-Peter; Maaz, Kai; Brugger, Pia; Rauschenbach, Thomas; Rockmann, Ulrike; Seeber, Susan; Wolter, Andrä; Kühne, Stefan; Pfeiffer, Friedhelm; Spieß, Katharina; Zambre, Vaishali; Baisch, Benjamin; Baethge-Kinsky, Volker; Geiser, Patrick; Kerst, Christian; Leerhoff, Holger; Lehmann, Thomas; Meiner-Teuber, Christiane; Michaelis, Christian; Mudiappa, Michael; Ordemann, Jessica; Schulz, Stefan M.; Weigelt, Nora; Wiek, Markus:
Bildung in Deutschland kompakt 2018
Bielefeld : wbv Media (2018) , 25
Adl-Amini, Katja:
Tutorielles Lernen im naturwissenschaftlichen Sachunterricht in der Grundschule
Münster : Waxmann (2018) , 243
Klieme, Eckhard; Stecher, Ludwig:
Ganztagsschule im Realitätscheck
In: Erziehung und Wissenschaft, (2018) 1 , 10-12
Hartmann, Ulrike; Decristan, Jasmin:
Brokering activities and learning mechanisms at the boundary of educational research and school practice
In: Teaching and Teacher Education, 74 (2018) , 114-124
Ordemann, Jessica:
Soziale Herkunft, Statusreproduktion und Studium ohne Abitur
In: Sozialer Fortschritt, 67 (2018) , 269-282
Reh, Sabine; Rabenstein, Kerstin; Idel, Till-Sebastian; Ricken, Norbert:
Funktion und Bedeutung der Schulklasse im individualisierten Unterricht
In: Zeitschrift für Pädagogik, 64 (2018) 2 , 179-197
Huebener, Mathias; Kuger, Susanne; Marcus, Jan:
G8-Schulreform verbessert PISA-Testergebnisse - insbesondere leistungsstarke SchülerInnen profitieren
In: DIW Wochenbericht, 85 (2018) 13/14 , 265-275
Schneider, Wolfgang (Hrsg.); Hasselhorn, Marcus (Hrsg.):
Schuleingangsdiagnostik
Göttingen : Hogrefe (2018)
Titz, Cora (Hrsg.); Weber, Susanne (Hrsg.); Ropeter, Anna (Hrsg.); Geyer, Sabrina (Hrsg.); Hasselhorn, Marcus (Hrsg.):
Konzepte zur Sprach- und Schriftsprachförderung umsetzen und überprüfen
Stuttgart : Kohlhammer (2018) , 169
Lerche, Veronika; Neubauer, Andreas B.; Voss, Andreas:
Effects of implicit fear of failure on cognitive processing
In: Motivation and emotion, 42 (2018) 3 , 396-402
Bittner, Martin; Wittfeld, Meike:
Sichere Räume
In: Glaser, Edith; Koller, Hans-Christoph; Thole, Werner; Krumme, Salome (Hrsg.): Räume für Bildung - Räume der Bildung Opladen : Budrich (2018) , 377-385
Fischer, Natalie:
Ganztagsschule als Bildungsraum (für alle?!)
In: Glaser, Edith; Koller, Hans-Christoph; Thole, Werner; Krumme, Salome (Hrsg.): Räume für Bildung - Räume der Bildung Opladen : Budrich (2018) , 214-225
Tetzner, Julia; Becker, Michael:
Think positive? Examining the impact of optimism on academic achievement in early adolescents
In: Journal of Personality, 86 (2018) 2 , 283-295
Weishaupt, Horst:
Kinderarmut und Migration
In: HLZ. Ausgabe Hessen, 71 (2018) 3 , 24-25
Maaz, Kai; Neumann, Marko; Becker, Michael; Baumert, Jürgen; Köller, Olaf:
Was leisten Schulstrukturreformen?
In: McElvany, Nele; Bos, Wilfried; Holtappels, Heinz Günter; Hasselhorn, Johannes; Ohle-Peters, Annika (Hrsg.): Bedingungen erfolgreicher Bildungsverläufe in gesellschaftlicher Heterogenität Münster : Waxmann (2018) , 51-82
Reh, Sabine; Kessl, Fabian:
Familialisierung pädagogischer Kontexte als Risikopotenzial für Gewalt?
In: Zeitschrift für Pädagogik. Beiheft, 64 (2018) , 149-161
Raffington, Laurel; Schmiedek, Florian; Heim, Christine; Shing, Yee Lee:
Cognitive control moderates parenting stress effects on children's diurnal cortisol
In: PLoS ONE, 13 (2018) 1 , e0191215
Oerder, Thomas; Schindler, Christoph; Rittberger, Marc:
Vom Fachinformationssystem Bildung zum Fachportal Pädagogik
In: Bibliotheksdienst, 52 (2018) 3/4 , 196-207
Martini, Renate; Cohen, Nadia; Völkerling, Andrea:
Ausgewählte Internetquellen zur Bildungsforschung
In: Tippelt, Rudolf; Schmidt-Hertha, Bernhard (Hrsg.): Handbuch Bildungsforschung Wiesbaden : Springer VS (2018) , 1437-1456
Botte, Alexander; Rittberger, Marc:
Informationsversorgung der Bildungsforschung
In: Tippelt, Rudolf; Schmidt-Hertha, Bernhard (Hrsg.): Handbuch Bildungsforschung Wiesbaden : Springer VS (2018) , 1419-1435
Maaz, Kai; Kühne, Stefan:
Indikatorengestützte Bildungsberichterstattung
In: Tippelt, Rudolf; Schmidt-Hertha, Bernhard (Hrsg.): Handbuch Bildungsforschung Wiesbaden : Springer VS (2018) , 375-396
Birgitte, Nielsen; Andersen, Réol; Laursen Hilmar, Dyrborg; Kozina, Ana; Perše Tina, Vršnik; Sälzer, Christine; Aleš, Ojsteršek; Lana, Jurko; Oskarsson, Magnus; Roczen, Nina; Marusic, Iris:
Hand in hand
Ljubljana : Pedagoški Inštitut / Educational Research Institute (2018)
Hertel, Silke; Jude, Nina:
Was können wir aus der Elternperspektive lernen?
In: Klasse leiten, (2018) 2 , 34-36
Weishaupt, Horst:
Bildung und Region
In: Tippelt, Rudolf; Schmidt-Hertha, Bernhard (Hrsg.): Handbuch Bildungsforschung Wiesbaden : Springer VS (2018) , 271-286
Ehm, Jan-Henning:
Simpel, aber doch komplex
In: Schulmanagement, 49 (2018) 1 , 28-30
Klesczewski, Julia; Brandenburg, Janin; Fischbach, Anne; Schuchardt, Kirsten; Grube, Dietmar; Hasselhorn, Marcus; Büttner, Gerhard:
Development of working memory from grade 3 to 5
In: International Journal of Disability, Development and Education, 65 (2018) 5 , 509-525
Golle, Jessika; Zettler, Ingo; Rose, Norman; Trautwein, Ulrich; Hasselhorn, Marcus; Nagengast, Benjamin:
Effectiveness of a "grass roots" statewide enrichment program for gifted elementary school children
In: Journal of Research on Educational Effectiveness, 11 (2018) 3 , 375-408
Fischer, Natalie; Richey, Petra:
Förderung von Vertrauen und Wertschätzung in pädagogischen Beziehungen
In: Maschke, Sabine; Schulz-Gade, Gunild; Stecher, Ludwig (Hrsg.): Lehren und Lernen in der Ganztagsschule Frankfurt am Main : Debus Pädagogik (2018) , 59-66
Theis, Désirée; Arnoldt, Bettina; Gaiser, Johanna M.; Lossen, Karin:
Die Studie zur Entwicklung von Ganztagsschulen (StEG)
In: Maschke, Sabine; Schulz-Gade, Gunild; Stecher, Ludwig (Hrsg.): Lehren und Lernen in der Ganztagsschule Frankfurt am Main : Debus Pädagogik (2018) , 150-162
Häfner, Isabelle; Flunger, Barbara; Dicke, Anna-Lena; Gaspard, Hanna; Brisson, Brigitte M.; Nagengast, Benjamin; Trautwein, Ulrich:
The role of family characteristics for students' academic outcomes: A person-centered approach
In: Child Development, 89 (2018) 4 , 1405-1422
Hahnel, Carolin; Goldhammer, Frank; Kröhne, Ulf; Naumann, Johannes:
The role of reading skills in the evaluation of online information gathered from search engine environments
In: Computers in Human Behavior, 78 (2018) , 223-234
Hochweber, Jan; Vieluf, Svenja:
Gender differences in reading achievement and enjoyment of reading
In: Journal of Educational Research, 111 (2018) 3 , 268-283
Schmid, Christine; Watermann, Rainer:
Demokratische Bildung
In: Tippelt, Rudolf; Schmidt-Hertha, Bernhard (Hrsg.): Handbuch Bildungsforschung Wiesbaden : Springer VS (2018) , 1133-1153
Pinger, Petra; Rakoczy, Katrin; Besser, Michael; Klieme, Eckhard:
Implementation of formative assessment - effects of quality of programme delivery on students' mathematics achievement and interest
In: Assessment in Education, 25 (2018) 2 , 160-182
Rauch, Dominique; Decristan, Jasmin; Schastak, Martin; Reitenbach, Valentina:
Familiäre Sprachnutzung und Leseverständnis von Grundschulkindern mit türkischem Migrationshintergrund
In: Empirische Pädagogik, 31 (2017) 4 , 374-389
Göbel, Kerstin; Vieluf, Svenja:
Specific effects of language transfer promoting teaching and insights into the implementation in EFL-teaching
In: Orbis scholae, 11 (2017) 3 , 103-122
Weishaupt, Horst:
Bildungsmonitoring konkret am Beispiel des Fachkräftemangels in Hessen
In: Transferagentur kommunales Bildungsmanagement Hessen (Hrsg.): Datenbasiertes Arbeiten in kommunalen Bildungslandschaften Offenbach am Main : Institut für berufliche Bildung, Arbeitsmarkt- und Sozialpolitik (2017) , 42-60
Maaz, Kai:
Bildung und Migration - zentrale Entwicklungen und Herausforderungen im Bildungssystem
In: Jungkamp, Burkhard; John-Ohnesorg, Marei (Hrsg.): Integration durch Bildung Berlin : Friedrich-Ebert-Stiftung (2017) , 23-28
Maaz, Kai:
Chancengerechtigkeit
In: news & science, (2017) 44 , 41-44
 

Please note:
Only the marked records of a given site will be displayed or transferred.

Export the marked results of the current page

Fields:
 
Format:
 

alphabetical order by author/title

 
last modified Nov 11, 2016