Search results in the DIPF database of publications

your request:

(Schlagwörter: DIGITALISIERUNG )


results per page

 

1-46 of 46
 
Mavrikis, Manolis; Cukurova, Mutlu; Di Mitri, Daniele; Schneider, Jan; Drachsler, Hendrik:
A short history, emerging challenges and co-operation structures for Artificial Intelligence in education
In: Bildung und Erziehung, (2021) 74:3 , 249-263
Hartong, Sigrid; Allert, Heidrun; Amos, Karin; Bleckmann, Paula; Czarnorjan, Izabela; Förschler, Annina; Jornitz, Sieglinde; Reinhard, Manuel; Sander, Ina:
Unblack the Box
In: Lankau, Ralf (Hrsg.): Autonom und mündig am Touchscreen Weinheim : Beltz (2021) , 201-212
Mank, Svenja; Schulz, Stefan M.; Ordemann, Jessica; Kühne, Stefan; Maaz, Kai:
Kein grenzenloser Trend zu höherer Bildung
In: SchulVerwaltung. Ausgabe Bayern, 44 (2021) 1 , 4-8
Maaz, Kai; Feldhoff, Tobias; Rettinger, Tanja; Radisch, Falk; Arndt, Mona; Habeck, Larissa; Jude, Nina; Kriegbaum, Katharina; Kielblock, Stephan; Maag Merki, Katharina; Wüst, Olivia; Suter, Francesca; Wullschleger, Andrea; Brauckmann-Sajkiewcz, Stefan:
S-CLEVER - Schulentwicklung vor neuen Herausforderungen
Mainz : S-CLEVER-Konsortium (2021)
Maaz, Kai; Feldhoff, Tobias; Rettinger, Tanja; Radisch, Falk; Arndt, Mona; Habeck, Larissa; Jude, Nina; Kriegbaum, Katharina; Kielblock, Stephan; Maag Merki, Katharina; Wüst, Olivia; Suter, Francesca; Wullschleger, Andrea; Brauckmann-Sajkiewcz, Stefan:
S-CLEVER - Schulentwicklung vor neuen Herausforderungen: Erste Ergebnisse der Schulleiter*innen-Befragung September und Oktober 2020 für die Schweiz
Mainz : S-CLEVER-Konsortium (2021)
Feldhoff, Tobias; Rettinger, Tanja; Radisch, Falk; Arndt, Mona; Habeck, Larissa; Jude, Nina; Kriegbaum, Katharina; Maaz, Kai; Kielblock, Stephan; Maag Merki, Katharina; Wüst, Olivia; Suter, Francesca; Wullschleger, Andrea; Brauckmann-Sajkiewicz, Stefan:
S-CLEVER - Schulentwicklung vor neuen Herausforderungen: Erste Ergebnisse der Schulleiter*innen-Befragung September und Oktober 2020 für Österreich
Mainz : S-CLEVER-Konsortium (2021)
Kminek, Helge; Meier, Michael; Schindler, Christoph; Hocker, Julian; Veja, Cornelia:
Interpretieren im Kontext virtueller Forschungsumgebungen - zu den Potentialen und Grenzen einer virtuellen Forschungsumgebung und ihres Einsatzes in der akademischen Lehre
In: Zeitschrift für qualitative Forschung, 21 (2020) 2 , 185-198
Leibniz-Forschungsnetzwerk Bildungspotenziale:
Bildung in der digitalen Welt
Frankfurt am Main : Leibniz-Forschungsnetzwerk Bildungspotenziale (LERN) (2020)
Mank, Svenja; Schulz, Stefan M.; Ordemann, Jessica; Kühne, Stefan; Maaz, Kai:
Höhere Durchlässigkeit bei steigenden Bildungsbedarfen
In: Recht der Jugend und des Bildungswesens, 68 (2020) 3 , 272-278
Mank, Svenja; Schulz, Stefan M.; Ordemann, Jessica; Kühne, Stefan; Maaz, Kai:
Kein grenzenloser Trend zur höheren Bildung
In: SchulVerwaltung. Ausgabe Nordrhein-Westfalen, 31 (2020) 10 , 260-264
Fichtner, Mark; Gradl, Tobias; Hastik, Canan:
Tafelmalerei digital und FAIR
In: Hastik, Canan; Hegel, Philipp (Hrsg.): Bilddaten in den digitalen Geisteswissenschaften Wiesbaden : Harrassowitz (2020) , 35-52
Hastik, Canan (Hrsg.); Hegel, Philipp (Hrsg.):
Bilddaten in den Digitalen Geisteswissenschaften
Wiesbaden : Harrassowitz (2020) , 280
Wilmers, Annika; Anda, Carolin; Keller, Carolin; Kerres, Michael; Getto, Barbara:
Reviews zur Bildung im digitalen Wandel
In: Wilmers, Annika; Anda, Carolin; Keller, Carolin; Rittberger, Marc (Hrsg.): Bildung im digitalen Wandel. Die Bedeutung für das pädagogische Personal und für die Aus- und Fortbildung Münster : Waxmann (2020) , 8-29
Wilmers, Annika (Hrsg.); Anda, Carolin (Hrsg.); Keller, Carolin (Hrsg.); Rittberger, Marc (Hrsg.):
Bildung im digitalen Wandel
Münster : Waxmann (2020)
Gräsel, Cornelia; Schledjewski, Janine; Hartmann, Ulrike:
Implementation digitaler Medien als Schulentwicklungsaufgabe
In: Zeitschrift für Pädagogik, 66 (2020) 2 , 208-224
Maaz, Kai; Artelt, Cordula; Brugger, Pia; Buchholz, Sandra; Kühne, Stefan; Leerhoff, Holger; Rauschenbach, Thomas; Rockmann, Ulrike; Roßbach, Hans Günther; Schrader, Josef; Seeber, Susan; Ordemann, Jessica; Baas, Meike; Baethge-Kinsky, Volker; Hoßmann-Büttner, Iris; Kerst, Christian; Kopp, Katharina; Lochner, Susanne; Mank, Svenja; Mudiappa, Michael; Richter, Maria; Rüber, Ina E; Schulz, Stefan:
Bildung in Deutschland kompakt 2020
Bielefeld : wbv Media (2020) , 25
Hocker, Julian; Schindler, Christoph; Rittberger, Marc:
Participatory design for ontologies
In: Aslib Journal of Information Management, 72 (2020) 4 , 671-685
Jude, Nina; Ziehm, Jeanette; Goldhammer, Frank; Drachsler, Hendrik; Hasselhorn, Marcus:
Digitalisierung an Schulen - eine Bestandsaufnahme
Frankfurt am Main : DIPF | LeibnizInstitut für Bildungsforschung und Bildungsinformation (2020)
Maaz, Kai; Artelt, Cordula; Brugger, Pia; Buchholz, Sandra; Kühne, Stefan; Leerhoff, Holger; Rauschenbach, Thomas; Rockmann, Ulrike; Roßbach, Hans Günther; Schrader, Josef; Seeber, Susan; Ordemann, Jessica; Baas, Meike; Baethge-Kinsky, Volker; Hoßmann-Büttner, Iris; Kerst, Christian; Kopp, Katharina; Lochner, Susanne; Mank, Svenja; Mudiappa, Michael; Richter, Maria; Rüber, Ina E.; Schulz, Stefan:
Bildung in Deutschland 2020
Bielefeld : wbv Media (2020) , 338
Schindler, Christoph; Veja, Cornelia; Hocker, Julian; Kminek, Helge; Meier, Michael:
Collaborative open analysis in a qualitative research environment
In: Education for Information, 36 (2020) 3 , 247-261
Heck, Tamara; Blümel, Ina; Fahrer, Sigrid; Lohner, David; Schneider, Jürgen; Visser, Linda:
Open practice in science and education - a discussion with researchers and educators who tested to be open
Kiel : Leibniz Research Alliance Open Science (2020)
Löwe, Denise:
Abituraufsätze des 19. und 20. Jahrhunderts als bildungshistorische Quellen
Berlin : DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation (2020)
Eickelmann, Birgit (Hrsg.); Bos, Wilfried (Hrsg.); Gerick, Julia (Hrsg.); Goldhammer, Frank (Hrsg.); Schaumburg, Heike (Hrsg.); Schwippert, Knut (Hrsg.); Senkbeil, Martin (Hrsg.); Vahrenhold, Jan (Hrsg.):
ICILS 2018 #Deutschland
Münster : Waxmann (2019)
Biedermann, Daniel; Kalbfell, Lea; Schneider, Jan; Drachsler, Hendrik:
Stakeholder attitudes towards digitalization in higher education institutions
In: Pinkwart, Niels; Konert, Johannes (Hrsg.): DELFI 2019 - die 17. Fachtagung Bildungstechnologien Bonn : Gesellschaft für Informatik (2019) , 57-66
Müller, Lars:
Kooperatives Management geisteswissenschaftlicher Forschungsdaten
In: ABI Technik, 39 (2019) 3 , 194-201
Heck, Tamara:
Will education become more open?
Hannover : Technische Informationsbibliothek (2019)
Heck, Tamara; Weisel, Luzian; Kullmann, Sylvia:
Information literacy and its interplay with AI
In: DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation (Hrsg.): Proceedings of Conference on Learning Information Literacy across the Globe, Frankfurt am Main, Germany, 10th of May 2019 Frankfurt am Main : DIPF | LeibnizInstitut für Bildungsforschung und Bildungsinformation (2019) , 2
Kollmann, Stefanie; Müller, Lars:
Imagining the world
In: Kollmann, Stefanie; Müller, Lars; Reh, Sabine; Dane, Jacques; Ruiten, Tijs van (Hrsg.): Picture archives and the emergence of visual history of education Berlin : BBF | Bibliothek für Bildungsgeschichtliche Forschung, Abteilung des DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsi (2018) , 71-76
Kollmann, Stefanie (Hrsg.); Müller, Lars (Hrsg.); Reh, Sabine (Hrsg.); Dane, Jacques (Hrsg.); Ruiten, Tijs van (Hrsg.):
Picture archives and the emergence of visual history of education
Berlin : BBF | Bibliothek für Bildungsgeschichtliche Forschung, Abteilung des DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsi (2018) , 92
Oerder, Thomas; Schindler, Christoph; Rittberger, Marc:
Vom Fachinformationssystem Bildung zum Fachportal Pädagogik
In: Bibliotheksdienst, 52 (2018) 3/4 , 196-207
Müller, Lars:
Towards information science service
In: Universität Regensburg, Lehrstuhl für Medieninformatik (Hrsg.): Information Science and the Digital Humanities Regensburg : Universität Regensburg (2017) , 12-13
Reinhold, Anke:
A call for empirical user-centered knowledge modeling in the digital humanities
In: Burghardt, Manuel; Kattenbeck, Markus; Petras, Vivien (Hrsg.): Information science and the digital humanities Regensburg : Universität Regensburg (2017) , 10-11
Hocker, Julian; Schindler, Christoph; Vorndran, Angela:
Facing epistemological diversity in digital humanities
In: Universität Regenburg (Hrsg.): Information science and the digital humanities Regensburg : Universität Regensburg (2017) , 8-9
Hocker, Julian:
Visualization for text mining in the digital humanities
In: Gäda, Maria;Trkulja, Violeta;Petras, Vivien (Hrsg.): Everything changes, everything stays the same? Understanding information spaces Glückstadt : Hülsbusch (2017) , 308-314
Hocker, Julian; Schindler, Christoph; Müller, Lars; Mealeshkova, Maria; Weller, Tobias:
Grasping the materializations of practices in Digital Humanities
In: Gäde, Maria;Trkulja, Violeta;Petras, Vivien (Hrsg.): Everything changes, everything stays the same? Understanding information spaces Glückstadt : Hülsbusch (2017) , 365-367
Goldhammer, Frank; Gniewosz, Gabriela; Zylka, Johannes:
ICT engagement in learning environments
In: Kuger,Susanne;Klieme,Eckhard;Jude,Nina;Kaplan,David (Hrsg.): Assessing contexts of learning Cham : Springer (2016) , 331-351
Tilgner, Renate:
Digitalisierung der Arbeitswelt: Arbeit, Berufsbildung und Industrie 4.0
Frankfurt am Main : Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung (2016)
Rittberger, Marc:
Open Science und Digitalisierung
München : Gerda Henkel Stiftung (2015)
Reinhold, Anke:
Das Experteninterview als zentrale Methode der Wissensmodellierung in den Digital Humanities
In: Information - Wissenschaft & Praxis, 66 (2015) 5/6 , 327-333
Reh, Sabine; Cramme, Stefan:
We need to talk? We need to take a stand (and forget something)!
In: Bildungsgeschichte. International Journal for the Historiography of Education, 5 (2015) 1 , 90 - 93
Massar, Tamara:
Das Wissenschaftsjahr 2014 - Die digitale Gesellschaft
Frankfurt am Main : Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung (2014)
Stisser, Anna; Hild, Anne; Ell, Basil; Schindler, Christoph:
Neue Forschungswerkzeuge in der Historischen Bildungsforschung
In: Jahrbuch für Historische Bildungsforschung, 19 (2014) , 305-325
Schindler, Christoph; Basil, Ell:
Kollaborative Analyse von historischen Netzwerken
In: Grunder, Hans-Ulrich; Hoffmann-Ocon, Andreas; Metz, Peter (Hrsg.): Netzwerke in bildungshistorischer Perspektive Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt (2013) , 142-148
Neß, Harry:
Work in Progress
In: Computer + Unterricht, 2012 (2012) 86 , 43
Neß, Harry:
Das "Professionalisierungs-Portfolio"
In: Computer + Unterricht, (2012) 86 , 36-38
Cramme, Stefan:
Editionen in einer bildungshistorischen Forschungsbibliothek
In: Bibliothek und Wissenschaft, 44 (2011) , 81-89
 

Please note:
Only the marked records of a given site will be displayed or transferred.

Export the marked results of the current page

Fields:
 
Format: