Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Publications

Search results in the DIPF database of publications


your request:

(Schlagwörter: EMOTIONALE_ENTWICKLUNG )


results per page

 

1-19 of 19
 
Sauerwein, Markus N.; Thieme, Nina; Chiapparini, Emanuela:
Wie steht es mit der Ganztagsschule?
In: Soziale Passagen, 15 (2019) 1 , 81-97
Schmid, Christine:
Lernen von älteren oder durch jüngere Geschwister
In: Sozialpädagogische Impulse, (2017) 3 , 22-25
Höltge, Lea; Hartmann, Ulrike; Ehm, Jan-Henning; Hasselhorn, Marcus:
Zusätzliche individuelle Förderung in Kindertagesstätten
In: Frühe Bildung, 6 (2017) 4 , 217-224
Kuger, Susanne; Marcus, Jan; Spieß, Katharina:
Does quality of early childhood education and care affect the home learning environment of children?
Berlin : Deutsches Institut für Wirtschaftsforschung (2017)
Beißert, Hanna M.; Hasselhorn, Marcus:
Individual differences in moral development
In: Frontiers in Psychology, section Developmental Psychology, (2016) 7:1961
Kunter, Mareike; Hasselhorn, Marcus:
Children at risk of poor educational outcomes.
In: Journal for Educational Research Online, 8 (2016) 1 , 3-6
Hasselhorn, Marcus (Hrsg.); Kunde, Wilfried (Hrsg.); Schneider, Silvia (Hrsg.):
Entwicklungspsychologie der Kindheit
Stuttgart : Kohlhammer (2015) , 340
Kuger, Susanne; Roßbach, Hans-Günther:
Was Erzieherinnen und Erzieher für begabte Kinder tun können
In: Bundesministerium für Bildung und Forschung (BMBF) (Hrsg.): Begabte Kinder finden und fördern Berlin : Bundesministerium für Bildung und Forschung (2015) , 70-87
Kuger, Susanne; Roßbach, Hans-Günther:
Was Eltern für ihre begabten Kinder tun können
In: Bundesministerium für Bildung und Forschung (BMBF) (Hrsg.): Begabte Kinder finden und fördern Berlin : Bundesministerium für Bildung und Forschung (2015) , 54-69
Tetzner, Julia; Becker, Michael:
How being an optimist makes a difference
In: Social Psychological and Personality Science, 6 (2015) 3 , 325-333
Fischer, Natalie (Hrsg.); Radisch, Falk (Hrsg.); Schüpbach, Marianne (Hrsg.):
International perspectives on extracurricular activities
Münster : Waxmann (2014) , 155
Völkerling, Andrea:
Die Entwicklung sozial-emotionaler Kompetenz im Spiegel des Deutschen Bildungsservers
In: Frühe Bildung, 2 (2013) 4 , 224-225
Brose, Annette; Scheibe, Susanne; Schmiedek, Florian:
Life contexts make a difference
In: Psychology and Aging, 28 (2013) 1 , 148-159
Labuhn, Andju Sara; Schmid, Johanna Maria:
Lernfähigkeit sehr gut - Rechtschreiben mangelhaft
In: Forschung Frankfurt, 29 (2011) 1 , 37-40
Buff, Alex; Reusser, Kurt; Rakoczy, Katrin; Pauli, Christine:
Activating positive affective experiences in the classroom
In: Learning and Instruction, 21 (2011) 3 , 452-466
Fischbach, Anne; Schuchardt, Kirsten; Mähler, Claudia; Hasselhorn, Marcus:
Zeigen Kinder mit schulischen Minderleistungen sozio-emotionale Auffälligkeiten?
In: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 42 (2010) 4 , 201-210
Hasselhorn, Marcus:
Lernen aus pädagogisch-psychologischer Perspektive.
In: Lernende Schule, 12 (2009) 46/47 , S. 4-8
Hasselhorn, Marcus (Hrsg.); Schneider, Wolfgang (Hrsg.):
Handbuch der Entwicklungspsychologie
Göttingen [u.a.] : Hogrefe (2007) , 711 S.
Hager, Willi; Hasselhorn, Marcus:
Über Variablen, die eingeschätzt werden sollen, und über Variablen, die eingeschätzt werden:
In: Hager, Willi & Marcus Hasselhorn (Hrsg.): Handbuch deutschsprachiger Wortnormen Göttingen [u.a.] : Hogrefe (1994) , S. 226-247
 

Please note:
Only the marked records of a given site will be displayed or transferred.

Export the marked results of the current page

Fields:
 
Format:
 

alphabetical order by author/title

 
last modified Nov 11, 2016