Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Publications

Search results in the DIPF database of publications


your request:

(Schlagwörter: ENGLISCH )


results per page

 

1-30 of 30
 
Arens, A. Katrin; Helm, Friederike; Wolff, Fabian; Möller, Jens:
Social and dimensional comparisons in the formation of German students' language self-concepts
In: Journal of Experimental Education, (2019) , online first
Köller, Olaf; Maaz, Kai:
Soziale Disparitäten bei Abiturleistungen
In: Eckert, Thomas;Gniewosz, Burkhard (Hrsg.): Bildungsgerechtigkeit Wiesbaden : Springer VS (2017) , 153-166
Panchenko, Alexander; Faralli, Stefano; Ruppert, Eugen; Remus, Steffen; Naets, Hubert; Fairon, Cédrick; Ponzetto, Simone Paolo; Biemann, Chris:
TAXI
In: Association for Computational Linguistics (Hrsg.): Proceedings of the 10th International Workshop on Semantic Evaluation co-located with NAACL 2016 Stroudsburg, PA : Association for Computational Linguistics (2016) , 1320-1327
Hirschmann, Fabian; Nam, Jinseok; Fürnkranz, Johannes:
What makes word-level neural machine translation hard
In: The COLING 2016 Organizing Committee (Hrsg.): Proceedings of the 26th International Conference on Computational Linguistics (COLING) Osaka : The COLING 2016 Organizing Committee (2016) , 3199-3208
Beinborn, Lisa; Zesch, Torsten; Gurevych, Iryna:
Predicting the spelling difficulty of words for language learners
In: Association for Computational Linguistic (Hrsg.): Proceedings of the 11th workshop on innovative use of NLP for building educational applications held in conjunction with NAACL 2016 Stroudsburg, PA : Association for Computational Linguistics (2016) , 73-83
Yang, Lan; Arens, A. Katrin; Watkins, David A.:
Testing the twofold multidimensionality of academic self-concept
In: Educational Psychology, 36 (2016) 9 , 1651-1669
Arens, A. Katrin; Jansen, Malte:
Self-concepts in reading, writing, listening and speaking
In: Journal of Educational Psychology, 108 (2016) 5 , 646-664
Rauch, Dominique:
Effects of biliteracy on third language reading proficiency, the example of Turkish-German bilinguals
In: Grommes, Patrik;Hu, Adelheid (Hrsg.): Plurilingual education Amsterdam : Benjamins (2014) , 199-217
Sándor, Ágnes; Vorndran, Angela:
Highlighting salient sentences for reading assistance
In: Gogolin, Ingrid; Åström, Fredrik; Hansen, Antje (Hrsg.): Assessing quality in European Educational Research Wiesbaden : Springer VS (2014) , 43-55
Beinborn, Lisa; Zesch, Torsten; Gurevych, Iryna:
Cognate production using character-based machine translation
In: Mitkov, Ruslan; Park, Jong C. (Hrsg.): Proceedings of the Sixth International Joint Conference on Natural Language Processing Nagoya, Japan : Asian Federation of Natural Language Processing (2013) , 883-891
Gurevych, Iryna; Eckle-Kohler, Judith; Hartmann, Silvana; Matuschek, Michael; Meyer, Christian M.; Nghiem, Tri-Duc:
UBY - A large-scale lexical-semantic resource [Abstract]
In: Theune, M.; Nijholt, A. (Hrsg.): Book of abstracts of the 23rd Meeting of Computational Linguistics in the Netherlands (CLIN 2013) Enschede : Universiteit Twente (2013) , 81
Eckle-Kohler, Judith; Gurevych, Iryna:
Subcat-LMF: Fleshing out a standardized format for subcategorization frame interoperability
In: The Association for Computational Linguistics (Hrsg.): Proceedings of the 13th Conference of the European Chapter of the Association for Computational Linguistics (EACL 2012) Avignon : The Association for Computational Linguistics (ACL) (2012) , 550--560
Gurevych, Iryna; Eckle-Kohler, Judith; Hartmann, Silvana; Matuschek, Michael; Meyer, Christian M.; Wirth, Christian:
Uby - a large-scale unified lexical-semantic resource based on LMF
In: The Association for Computer Linguistics (ACL) (Hrsg.): Proceedings of the 13th Conference of the European Chapter of the Association for Computational Linguistics (EACL 2012) Avignon : The Association for Computer Linguistics (ACL) (2012) , 580-590
Eckle-Kohler, Judith; Gurevych, Iryna; Hartmann, Silvana; Matuschek, Michael; Meyer, Christian M.:
UBY-LMF - A uniform model for standardizing heterogeneous lexical-semantic resources in ISO-LMF
In: Calzolar, Nicoletta (Hrsg.): Proceedings of the 8th International Conference on Language Resources and Evaluation (LREC Istanbul : European Language Resources Association (ELRA) (2012) , 275--282
Rauch, Dominique; Naumann, Johannes; Jude, Nina:
Metalinguistic awareness mediates effects of full biliteracy on third-language reading proficiency in Turkish-German bilinguals
In: International Journal of Bilingualism, 16 (2012) 4 , 402-418
Hartig, Johannes; Frey, Andreas:
Konstruktvalidierung und Skalenbeschreibung in der Kompetenzdiagnostik durch die Vorhersage von Aufgabenschwierigkeiten
In: Psychologische Rundschau, 63 (2012) 1 , 43-49
Rauch, Dominique:
Beiträge zur Lesekompetenz von Personen mit unterschiedlicher Sprachbiographie
Frankfurt : Universitätspublikation (2011) , 101
Göbel, Kerstin; Rauch, Dominique; Vieluf, Svenja:
Leistungsbedingungen und Leistungsergebnisse von Schülerinnen und Schülern türkischer, russischer und polnischer Herkunftssprachen
In: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht, 16 (2011) 2 , 50-65
Hartig, Johannes; Höhler, Jana:
Modellierung von Kompetenzen mit mehrdimensionalen IRT-Modellen
In: Zeitschrift für Pädagogik, (2010) 56 , 189-198
Rauch, Dominique; Jurecka, Astrid; Hesse, Hermann-Günter:
Für den Drittspracherwerb zählt auch die Lesekompetenz in der Herkunftssprache
In: Zeitschrift für Pädagogik. Beih., (2010) 55 , 78-100
Jude, Nina:
Zur Struktur von Sprachkompetenz.
Frankfurt a.M. : Univ. (2008) , 220 S.
Nold, Günter; Hartig, Johannes; Hinz, Silke; Rossa, Henning:
Klassen mit bilingualem Sachfachunterricht: Englisch als Arbeitssprache.
In: Klieme, Eckhard u.a. (Hrsg.): Unterricht und Kompetenzerwerb in Deutsch und Englisch Weinheim : Beltz (2008) , S. 451-457
Klieme, Eckhard (Hrsg.); Helmke, Andreas (Hrsg.); Lehmann, Rainer H. (Hrsg.); Nold, Günter (Hrsg.); Rolff, Hans-Günter (Hrsg.); Schröder, Konrad (Hrsg.); Thomé, Günther (Hrsg.); Willenberg, Heiner (Hrsg.):
Unterricht und Kompetenzerwerb in Deutsch und Englisch.
Weinheim : Beltz (2008) , 459 S.
Jude, Nina; Hartig, Johannes:
Zur Erfassung von Sprachkompetenz im Rahmen der DESI-Studie (Deutsch Englisch Schülerleistung International).
In: DIPF informiert, (2007) , S. 5-7
Bender-Szymanski, Dorothea:
Zunehmende sprachlich-kulturelle Heterogenität in unseren Schulen und mögliche Antworten des Bildungssystems.
In: Deutsche Unesco-Kommission (Hrsg.): Migration als Herausforderung. Praxisbeispiele aus den UNESCO-Projektschulen. Bonn : Deutsche UNESCO-Kommission (2007) , S. 161-194
Lehmann, Rainer H. (Hrsg.); Seeber, Susan (Hrsg.):
ULME III - Untersuchungen von Leistungen, Motivation und Einstellungen der Schülerinnen und Schüler in den ABschlussklassen der Berufsschulen
Hamburg : HIBB (2007) , 267 S.
Hesse, Hermann-Günter; Göbel, Kerstin:
Interkulturelle Kompetenz.
In: Beck, Bärbel; Klieme, Eckhard (Hrsg.): Sprachliche Kompetenzen. Konzepte und Messung. DESI-Ergebnisse Band 1 Weinheim : Beltz (2007) , S. 256-272
Hartig, Johannes:
Skalierung und Definition von Kompetenzniveaus.
In: Beck, Bärbel; Klieme, Eckhard (Hrsg.): Sprachliche Kompetenzen. Konzepte und Messung. DESI-Ergebnisse Band 1 Weinheim : Beltz (2007) , 83-99
Klieme, Eckhard (Hrsg.); Beck, Bärbel (Mitarb.):
Unterricht und Kompetenzerwerb in Deutsch und Englisch.
Frankfurt a.M. : DIPF (2006) , 62 S.
Hollenweger, J.; Maag Merki, Katharina; Stebler, R.; Prusse, M.; Roos, M.:
Evaluation "Zweisprachiger Ausbildungsgang an Gymnasien".
Zürich : ARGE Bilingual Universität Zürich (2005) , 93 S.
 

Please note:
Only the marked records of a given site will be displayed or transferred.

Export the marked results of the current page

Fields:
 
Format:
 

alphabetical order by author/title

 
last modified Nov 11, 2016