Search results in the DIPF database of publications

your request:

(Schlagwörter: ERFAHRUNG )


results per page

 

1-19 of 19
 
Maaz, Kai; Feldhoff, Tobias; Rettinger, Tanja; Radisch, Falk; Arndt, Mona; Habeck, Larissa; Jude, Nina; Kriegbaum, Katharina; Kielblock, Stephan; Maag Merki, Katharina; Wüst, Olivia; Suter, Francesca; Wullschleger, Andrea; Brauckmann-Sajkiewcz, Stefan:
S-CLEVER - Schulentwicklung vor neuen Herausforderungen
Mainz : S-CLEVER-Konsortium (2021)
Maaz, Kai; Feldhoff, Tobias; Rettinger, Tanja; Radisch, Falk; Arndt, Mona; Habeck, Larissa; Jude, Nina; Kriegbaum, Katharina; Kielblock, Stephan; Maag Merki, Katharina; Wüst, Olivia; Suter, Francesca; Wullschleger, Andrea; Brauckmann-Sajkiewcz, Stefan:
S-CLEVER - Schulentwicklung vor neuen Herausforderungen: Erste Ergebnisse der Schulleiter*innen-Befragung September und Oktober 2020 für die Schweiz
Mainz : S-CLEVER-Konsortium (2021)
Feldhoff, Tobias; Rettinger, Tanja; Radisch, Falk; Arndt, Mona; Habeck, Larissa; Jude, Nina; Kriegbaum, Katharina; Maaz, Kai; Kielblock, Stephan; Maag Merki, Katharina; Wüst, Olivia; Suter, Francesca; Wullschleger, Andrea; Brauckmann-Sajkiewicz, Stefan:
S-CLEVER - Schulentwicklung vor neuen Herausforderungen: Erste Ergebnisse der Schulleiter*innen-Befragung September und Oktober 2020 für Österreich
Mainz : S-CLEVER-Konsortium (2021)
Brose, Annette; Blanke, Elisabeth S.; Schmiedek, Florian; Kramer, Andrea C.; Schmidt, Andrea; Neubauer, Andreas B.:
Change in mental health symptoms during the COVID-19 pandemic
In: Journal of Personality, 89 (2021) 3 , 468-482
Peters, Svenja; Wolstein, Katrin; Mischo, Christoph; Ehm, Jan-Henning:
Wissen, Wissensorientierung und die Qualität von Fachkraft-Kind-Interaktionen
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 23 (2020) 6 , 1227-1250
Brisson, Brigitte Maria; Theis, Désirée:
Traditionelle Hausaufgaben oder integrierte Lernzeiten? Ein Vergleich der Erfahrungen und Leistungsentwicklungen von Schülerinnen und Schülern mit unterschiedlichen Übungsformaten
In: Psychologie in Erziehung und Unterricht, 67 (2020) 4 , 294-312
Heck, Tamara; Brimioulle, Patrick:
Experiencing open practices - a qualitative long-term study among early career educational researchers
In: Havemann, Johanna; Heck, Tamara; Schmalz, Xenia; Schwarzkopf, Christopher; Steinhardt, Isabel (Hrsg.): Proceedings of Open Practices in Education (OPINE) - Research Symposium, Frankfurt am Main, Germany, 14-15 November 2019 Meyrin : CERN (2019) , 1-6
Achmetli, Kay; Schukajlow, Stanislaw; Rakoczy, Katrin:
Multiple solutions for real-world problems and students' procedural and conceptual knowledge
In: International Journal of Science and Mathematics Education, 17 (2019) 8 , 1605-1625
Knoppick, Henrike; Dumont, Hanna; Becker, Michael; Neumann, Marko; Maaz, Kai:
Der Übergang als kritisches Lebensereignis
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 21 (2018) 3 , 487-510
Tilgner, Renate:
Linkempfehlungen zur Rubrik Online: Intergeneratives Lernen: Hintergründe und Konzepte
In: Weiterbildung - Zeitschrift für Grundlagen, Praxis und Trends, 26 (2015) 4 , 45-46
Theis, Désirée; Sauerwein, Markus:
""Lesen macht stark""
In: Lernende Schule, 18 (2015) 69 , 39-41
Christoph, Gabriela; Gniewosz, Burkhard; Reinders, Heinz:
How does community service promote prosocial behavior?
In: International Journal of Behavioral Development, 38 (2014) 6 , 499-508
Steiner, Christine; Fischer, Natalie:
Wer nutzt Ganztagsangebote und warum?
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. Sonderh., 14 (2011) Suppl. 3 , 185-203
Lövdén, Martin; Bodammer, Nils Christian; Kühn, Simone; Kaufmann, Jörn; Schütze, Hartmut; Tempelmann, Claus; Heinze, Hans-Jochen; Düzel, Emrah; Schmiedek, Florian; Lindenberger, Ulman:
Experience-dependent plasticity of white-matter microstructure extends into old age
In: Neuropsychologia, 48 (2010) 13 , 3878-3883
Gawrilow, Caterina; Sevincer, A. Timur; Oettingen, Gabriele:
Psychologie des Zukunftsdenkens.
In: Brandstätter, Veronika & Otto, Jürgen H. (Hrsg.): Handbuch der Allgemeinen Psychologie - Motivation und Emotion Göttingen [u.a.] : Hogrefe (2009) , S. 178-184
Bridges, Margaret; Brauckmann, Stefan; Medina, Oscar; Mireles, Laurie; Spain, Angeline; Fuller, Bruce:
Giving a student voice to California's dropout crisis. This project is part of The California Dropout Research Project, which is funded by the Bill and Melinda Gates Foundation, the William and Flora Hewlett Foundation, the James Irvine Foundation and the Walter S. Johnson Foundation.]
Santa Barbara : University of California, Linguistic Minority Research Institute (2008)
Fischer, Natalie; Radisch, Falk; Stecher, Ludwig:
Wer nutzt Ganztagsangebote?
In: Holtappels, Heinz G. u.a. (Hrsg.): Ganztagsschule in Deutschland. Weinheim : Juventa Verl. (2007) , S. 261-282
Sroka, Wendelin:
Weiterbildung für ältere Erwerbstätige:
Berlin : Arbeitsgemeinschaft berufliche Weiterbildungsforschung (2006) , 23 S.
Maschke, Sabine; Stecher, Ludwig:
Strategie und Struktur, oder: Wie kommen SchülerInnen gut durch die Schule?
In: Diskurs Kindheits- und Jugendforschung, 1 (2006) 4 , S. 245-265
 

Please note:
Only the marked records of a given site will be displayed or transferred.

Export the marked results of the current page

Fields:
 
Format: