Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Publications

Search results in the DIPF database of publications


your request:

(Schlagwörter: EXPERIMENT )


results per page

 

1-28 of 28
 
Brisson, Brigitte M.; Dicke, Anna-Lena; Gaspard, Hanna; Häfner, Isabelle; Flunger, Barbara; Nagengast, Benjamin; Trautwein, Ulrich:
Short intervention, sustained effects
In: American Educational Research Journal, 54 (2017) 6 , 1048-1078
Adl-Amini, Katja; Hardy, Ilonca:
Zum Umgang mit Heterogenität im naturwissenschaftlichen Sachunterricht
In: Blumberg, Eva; Hellmich, Frank (Hrsg.): Inklusiver Unterricht in der Grundschule Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 248-267
Nitsche, Sebastian; Praetorius, Anna-Katharina; Janke, Stefan; Drexler, Katharina; Fasching, Michaela; Dresel, Markus; Dickhäuser, Oliver:
Berufliche Zielorientierungen von Lehrkräften
In: Gräsel, Cornelia;Trempler, Kati (Hrsg.): Entwicklung von Professionalität pädagogischen Personals Wiesbaden : Springer VS (2017) , 17-35
Beigman Klebanov, Beata; Stab, Christian; Song, Yi; Gyawali, Binod; Gurevych, Iryna:
Argumentation
In: Association for Computational Linguistics (Hrsg.): Proceedings of the 3rd Workshop on Argument Mining held in conjunction with the 2016 Annual Meeting of the Association for Computational Linguistics (ACL 2016) Stroudsburg, PA : Association for Computational Linguistics (2016) , 70-75
Bürger, Sarah; Kröhne, Ulf; Goldhammer, Frank:
The transition to computer-based testing in large-scale assessments
In: Psychological Test and Assessment Modeling, 4 (2016) 58 , 597-616
Kuger, Susanne; Jude, Nina; Klieme, Eckhard; Kaplan, David:
An introduction to the PISA 2015 questionnaire field trial
In: Kuger, Susanne; Klieme, Eckhard, Jude, Nina; Kaplan, David (Hrsg.): Assessing contexts of learning Cham : Springer (2016) , 75-113
Goldhammer, Frank:
Measuring ability, speed, or both? Challenges, psychometric solutions, and what can be gained from experimental control
In: Measurement: Interdisciplinary Research and Perspectives, 13 (2015) 3/4 , 133-164
Bar-Kochva, Irit; Hasselhorn, Marcus:
In search of methods enhancing fluency in reading
In: Journal of Experimental Child Psychology, 140 (2015) , 140-157
Reinhold, Anke:
Forschungsdaten in der videobasierten Unterrichtsforschung
Glückstadt : Hülsbusch (2015) , 275
Loesche, Patrick; Wiley, Jennifer; Hasselhorn, Marcus:
How knowing the rules affects solving the Raven Advanced Progressive Matrices Test
In: Intelligence, 48 (2015) , 58-75
Boubekki, Ahcène; Bengs, Daniel:
Mining implications from data
In: Seidl, Thomas;Hassani, Marwan;Beecks, Christian (Hrsg.): Proceedings of the 16th LWA Workshops: KDML, IR and FGWM Aachen : CEUR Workshop Proceedings (2014) , 205-216
Ihrke, Matthias; Behrendt, Jörg; Menge, Uwe; Titz, Cora; Hasselhorn, Marcus:
Response-retrieval in identity negative priming is modulated by temporal discriminability
In: Frontiers in Psychology, 5 (2014) , 1-13
Sándor, Ágnes; Vorndran, Angela:
Highlighting salient sentences for reading assistance
In: Gogolin, Ingrid; Åström, Fredrik; Hansen, Antje (Hrsg.): Assessing quality in European Educational Research Wiesbaden : Springer VS (2014) , 43-55
Sándor, Ágnes; Vorndran, Angela:
Enhancing relevance ranking of the EERQI search engine
In: Gogolin, Ingrid; Åström, Fredrik; Hansen, Antje (Hrsg.): Assessing quality in European Educational Research Wiesbaden : Springer VS (2014) , 56-69
Harks, Birgit; Rakoczy, Katrin; Klieme, Eckhard; Hattie, John; Besser, Michael:
Indirekte und moderierte Effekte von schriftlicher Rückmeldung auf Leistung und Motivation
In: Müller, Andreas; Ditton, Hartmut (Hrsg.): Feedback und Rückmeldungen Münster : Waxmann (2014) , 163-194
Beinborn, Lisa; Zesch, Torsten; Gurevych, Iryna:
Cognate production using character-based machine translation
In: Mitkov, Ruslan; Park, Jong C. (Hrsg.): Proceedings of the Sixth International Joint Conference on Natural Language Processing Nagoya, Japan : Asian Federation of Natural Language Processing (2013) , 883-891
Schrobsdorf, Hecke; Ihrke, Matthias; Behrendt, Jörg; Hasselhorn, Marcus; Herrmann, J. Michael:
Inhibition in the dynamics of selective attention: an integrative model for negative priming
In: Frontiers in Psychology, 2012 (2012) 3 , 1-21
Schmiedek, Florian; Lindenberger, Ulman:
Methodologische Grundlagen
In: Schneider, Wolfgang; Lindenberger, Ulman (Hrsg.): Entwicklungspsychologie Weinheim : BeltzPVU (2012) , 97-115
Rakoczy, Katrin:
Formatives Assessment - theoretische Erkenntnisse und praktische Umsetzung im Mathematikunterricht
In: Fischer, Christian (Hrsg.): Diagnose und Förderung statt Notengebung? Münster : Waxmann (2012) , 73-91
Paul-Jordanov, Isabella; Bechtold, Marieke; Gawrilow, Caterina:
Methylphenidate and if-then plans are comparable in modulating the P300 and increasing response inhibition in children with ADHD
In: Attention Deficit and Hyperactivity Disorders, 2 (2010) 3 , 115-126
Titz, Cora:
Adult age differences in working memory: Two complex memory span experiments
In: Gariépy, Quentin; Ménard, Raphael (Hrsg.): Handbook of cognitive aging: Causes, processes and effects New York, N.Y. : Nova Science (2010) , 83-108
Titz, Cora; Behrendt, Jörg; Menge, U.; Hasselhorn, Marcus:
A reassessment of negative priming within the inhibition framework of cognitive aging:
In: Experimental Aging Research, 34 (2008) 4 , S. 340-366
Elloumi-Link, Brigitte:
Linktipps für Erzieherinnen zum Thema: "Aus der Luft gegriffen - Ein Naturelement in der KiTa".
In: Welt des Kindes, 86 (2008) 5 , S. 44
Naumann, Johannes; Richter, Tobias; Christmann, Ursula; Groeben, Norbert:
Working memory capacity and reading skill moderate the effectiveness of strategy training in learning from hypertext.
In: Learning and Individual Differences, 18 (2008) 2 , S. 197-213
Schrobsdorff, Hecke; Ihrke, Matthias; Kabisch, Björn; Behrendt, Jörg; Hasselhorn, Marcus; Herrmann, J. Michael:
A computational approach to negativ priming.
In: Connection Science, 19 (2007) 3 , S. 203-221
Hasselhorn, Marcus; Grube, Dietmar; Mähler, Claudia; Roick, Thorsten:
Experimentelle Forschung: Was leistet sie für die Sonderpädagogik?
In: Walter, Jürgen & Wember, Franz B.(Hrsg.): Sonderpädagogik des Lernens Göttingen [u.a.] : Hogrefe (2007) , S. 897-919
Frey, Andreas; Hartig, Johannes; Ketzel, André; Zinkernagel, Axel; Moosbrugger, Helfried:
The use of virtual environments based on a modification of the computer game Quake III Arena in psychological experimenting.
In: Computers in Human Behavior, (2007) 23 , 2026-2039
Brauckmann, Stefan; Döbert, Hans:
Chancen und Grenzen.
In: Schulmanagement, (2004) 6 , S. 28-31
 

Please note:
Only the marked records of a given site will be displayed or transferred.

Export the marked results of the current page

Fields:
 
Format:
 

alphabetical order by author/title

 
last modified Nov 11, 2016