Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Publications

Search results in the DIPF database of publications


your request:

(Schlagwörter: FEEDBACK )


results per page

 

1-51 of 51
 
Schütze, Birgit; Rakoczy, Katrin:
Das Co2CA-Projekt
In: Friedrich Jahresheft, 37 (2019) , 32-33
Rakoczy, Katrin; Pinger, Petra; Hochweber, Jan; Schütze, Birgit; Besser, Michael:
(Wie) Wirkt formatives Assessment in Mathematik auf Leistung und Interesse von Lernenden?
In: Kompetenzzentrum Schulpsychologie BW (Hrsg.): Psychosoziale Faktoren von Unterrichtsqualität Stuttgart : Kompetenzzentrum Schulpsychologie Baden-Württemberg (2018) , 1-7
Brauckmann, Stefan; Böse, Susanne:
Datengestütztes Schulleitungshandeln zwischen Anspruch und Wirklichkeit - Einsichten und Aussichten
In: Posch, Peter; Rauch, Franz; Zehetmeier, Stefan (Hrsg.): Das Lernen von Lehrerinnen und Lehrern, Organisationen und Systemen Münster : Waxmann (2018) , 165-178
Hondrich, Anna Lena; Decristan, Jasmin; Hertel, Silke; Klieme, Eckhard:
Formative assessment and intrinsic motivation
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 21 (2018) 4 , 717-734
Schütze, Birgit; Souvignier, Elmar; Hasselhorn, Marcus:
Stichwort - formatives Assessment
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 21 (2018) 4 , 697-715
Souvignier, Elmar; Hasselhorn, Marcus:
Formatives Assessment
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 21 (2018) 4 , 693-696
Brod, Garvin; Hasselhorn, Marcus; Bunge, Silvia:
When generating a prediction boosts learning
In: Learning and Instruction, 55 (2018) , 22-31
Pinger, Petra; Rakoczy, Katrin; Besser, Michael; Klieme, Eckhard:
The interplay of formative assessment and instructional quality
In: Learning Environments Research, 21 (2018) 1 , 61-79
Lerche, Veronika; Neubauer, Andreas B.; Voss, Andreas:
Effects of implicit fear of failure on cognitive processing
In: Motivation and emotion, 42 (2018) 3 , 396-402
Feldhoff, Tobias:
Was wissen wir über die Lernfähigkeit von Schulen?
In: Steffens, Ulrich; Maag Merki, Katharina; Fend, Helmut (Hrsg.): Schulgestaltung Münster : Waxmann (2017) , 185-207
Pinger, Petra; Rakoczy, Katrin; Besser, Michael; Klieme, Eckhard:
Interplay of formative assessment and instructional quality - interactive effects on students' mathematics achievement
In: Learning Environments Research, (2017) , online first
Schütze, Birgit; Rakoczy, Katrin; Klieme, Eckhard; Besser, Michael; Leiss, Dominik:
Training effects on teachers' feedback practice
In: ZDM Mathematics Education, 49 (2017) 3 , 475-489
Rakoczy, Katrin; Klieme, Eckhard; Leiss, Dominik; Blum, Werner:
Formative assessment in mathematics instruction
In: Leutner, Detlev;Fleischer, Jens;Grünkorn, Juliane;Klieme, Eckhard (Hrsg.): Competence assessment in education Cham : Springer (2017) , 447-467
Leutner, Detlev (Hrsg.); Fleischer, Jens (Hrsg.); Grünkorn, Juliane (Hrsg.); Klieme, Eckhard (Hrsg.):
Competence assessment in education
Cham : Springer (2017) , 503
Müller-Kalthoff, Hanno; Jansen, Malte; Schiefer, Irene; Helm, Friederike; Nagy, Nicole; Möller, Jens:
A double-edged sword? On the benefit, detriment, and net effect of dimensional comparison on self-concept
In: Journal of Educational Psychology, 109 (2017) 7 , 1029-1047
Klimczak, Malte; Kampa, Miriam; Bürgermeister, Anika; Harks, Birgit; Rakoczy, Katrin; Besser, Michael; Klieme, Eckhard; Blum, Werner; Leiss, Dominik:
Dokumentation der Befragungsinstrumente der Interventionsstudie im Projekt "Conditions and Consequences of Classroom Assessment" (Co²CA)
Frankfurt am Main : DIPF (2016)
Dumont, Hanna (Hrsg.); Istance, David (Hrsg.); Benavides, Francisco (Hrsg.):
The nature of learning - Die Natur des Lernens
Weinheim : Beltz (2015) , 317
Sousa, Tahir; Flekova, Lucie; Mieskes, Margot; Gurevych, Iryna:
Constructive feedback, thinking process and cooperation
In: Möller, Sebastian (Hrsg.): Proceedings of the Interspeech 2015 Conference Dresden Berlin : Technische Universität (2015) , 2739-2743
Feldhoff, Tobias; Gromala, Lisa; Brüsemeister, Thomas:
Organisationales Lernen von Schulen im Kontext datenbasierter Steuerung
In: Holtappels, Heinz Günter (Hrsg.): Schulentwicklung und Schulwirksamkeit als Forschungsfeld Münster : Waxmann (2014) , 241-257
Tillack, Carina (Hrsg.); Fetzer, Janina (Hrsg.); Fischer, Natalie (Hrsg.):
Beziehungen in Schule und Unterricht. Teil 2
Immenhausen : Prolog (2014) , 272
Rabenstein, Kerstin; Reh, Sabine; Steinwand, Julia; Breuer, Anne:
Jahrgang und Entwicklung
In: Kleiner, Bettina; Rose, Nadine (Hrsg.): (Re-)Produktion von Ungleichheiten im Schulalltag Opladen : Budrich (2014) , 135-154
Flekova, Lucie; Ferschke, Oliver; Gurevych, Iryna:
What makes a good biography?
In: IW3C2 (Hrsg.): Proceedings of the 23rd International World Wide Web Conference (WWW 2014) Geneva : International World Wide Web Conferences Steering Committee (2014) , 855-866
Benner, Dietrich; Reh, Sabine:
Ordnungen des Unterrichts
In: Fischer, Christian (Hrsg.): Damit Unterricht gelingt Münster : Waxmann (2014) , 265-274
Hasselhorn, Marcus (Hrsg.); Schneider, Wolfgang (Hrsg.); Trautwein, Ulrich (Hrsg.):
Lernverlaufsdiagnostik
Göttingen : Hogrefe (2014) , 312
Bürgermeister, Anika; Klieme, Eckhard; Rakoczy, Katrin; Harks, Birgit; Blum, Werner:
Formative Leistungsbeurteilung im Unterricht
In: Hasselhorn, Marcus;Schneider, Wolfgang;Trautwein, Ulrich (Hrsg.): Lernverlaufsdiagnostik Göttingen : Hogrefe (2014) , 41-60
Pashiardis, Petros; Brauckmann, Stefan:
Leadership styles and school climate variables of the Pashiardis-Brauckmann Holistic Leadership Framework
In: Pashiardis, Petros (Hrsg.): Modeling school leadership across Europe Dordrecht : Springer (2014) , 89-106
Harks, Birgit; Rakoczy, Katrin; Hattie, John; Besser, Michael; Klieme, Eckhard:
The effects of feedback on achievement, interest and self-evaluation
In: Educational Psychology, 34 (2014) 4 , 269-290
Harks, Birgit; Rakoczy, Katrin; Klieme, Eckhard; Hattie, John; Besser, Michael:
Indirekte und moderierte Effekte von schriftlicher Rückmeldung auf Leistung und Motivation
In: Müller, Andreas; Ditton, Hartmut (Hrsg.): Feedback und Rückmeldungen Münster : Waxmann (2014) , 163-194
Leutner, Detlev (Hrsg.); Klieme, Eckhard (Hrsg.); Fleischner, Jens (Hrsg.); Kuper, Harm (Hrsg.):
Kompetenzmodelle zur Erfassung individueller Lernergebnisse und zur Bilanzierung von Bildungsprozessen
Wiesbaden : Springer VS (2013) , 88
Rieser, Svenja; Fauth, Benjamin; Decristan, Jasmin; Klieme, Eckhard; Büttner, Gerhard:
The connection between primary school students' self-regulation in learning and perceived teaching quality
In: Journal of Cognitive Education and Psychology, 12 (2013) 2 , 138-156
Rakoczy, Katrin; Harks, Birgit; Klieme, Eckhard; Blum, Werner; Hochweber, Jan:
Written feedback in mathematics
In: Learning and Instruction, 27 (2013) , 63-73
Hellrung, Katrin; Hartig, Johannes:
Understanding and using feedback
In: Educational Research Review, 9 (2013) , 174-190
Neß, Harry:
Portfolio in der Lehrerausbildung
In: HLZ Zeitschrift der GEW Hessen für Erziehung, Bildung, Forschung, 65 (2012) 6 , 30-31
Rakoczy, Katrin:
Formatives Assessment - theoretische Erkenntnisse und praktische Umsetzung im Mathematikunterricht
In: Fischer, Christian (Hrsg.): Diagnose und Förderung statt Notengebung? Münster : Waxmann (2012) , 73-91
Besser, Michael; Klimczak, Malte; Blum, Werner; Leiss, Dominik; Klieme, Eckhard; Rakoczy, Katrin:
Lernprozessbegleitendes Feedback als Diagnose- und Förderinstrument:
In: Haug, Reinhold; Holzäpfel, Lars (Hrsg.): Beiträge zum Mathematikunterricht 2011. Bd 1 Münster : WTM (2011) , 103-106
Bürgermeister, Anika; Kampa, Miriam; Rakoczy, Katrin; Harks, Birgit; Klieme, Eckhard; Besser, Michael; Blum, Werner; Leiss, Dominik:
Dokumentation der Befragungsinstrumente des Laborexperimentes im Projekt Conditions and Consequences of Classroom Assessment (Co²CA)
Frankfurt : DIPF (2011)
Bürgermeister, Anika; Klimczak, Malte; Klieme, Eckhard; Rakoczy, Katrin; Blum, Werner; Leiß, Dominik; Harks, Birgit; Besser, Michael:
Leistungsbeurteilung im Mathematikunterricht
In: Schulpädagogik - heute, 2 (2011) 3 , 1-18
Besser, Michael; Leiss, Dominik; Harks, Birgit; Rakoczy, Katrin; Klieme, Eckhard; Blum, Werner:
Kompetenzorientiertes Feedback im Mathematikunterricht: Entwicklung und empirische Erprobung prozessbezogener, aufgabenbasierter Rückmeldesituationen
In: Empirische Pädagogik, 24 (2010) 4 , 404-432
Klieme, Eckhard; Bürgermeister, Anika; Harks, Birgit; Blum, Werner; Leiss, Dominik; Rakoczy, Katrin:
Leistungsbeurteilung und Kompetenzmodellierung im Mathematikunterricht
In: Zeitschrift für Pädagogik, (2010) 56 , 64-74
Neß, Harry:
Professionalisierung der LehrerInnen durch Portfolios
In: Schlögl, Peter; Dér, Krisztina (Hrsg.): Berufsbildungsforschung - Alte und neue Fragen eines Forschungsfeldes Bielefeld : transcript Verl. (2010) , 208-222
Labuhn, Andju S.; Zimmermann, Barry J.; Hasselhorn, Marcus:
Enhancing students' self-regulation and mathematics performance
In: Metacognition and Learning, 5 (2010) 2 , 173-194
Krammer, Kathrin; Schnetzler, Claudia Lena; Pauli, Christine; Reusser, Kurt; Ratzka, Nadja; Lipowsky, Frank; Klieme, Eckhard:
Unterrichtsvideos in der Lehrerfortbildung
In: Müller, Florian H.; Eichenberger, Astrid; Lüders, Manfred; Mayr, Johannes (Hrsg.): Lehrerinnen und Lehrer lernen Münster : Waxmann (2010) , 227-243
Hertel, Silke; Bruder, Simone; Schmitz, Bernhard:
Beratungs- und Gesprächsführungskompetenz von Lehrkräften.
In: Zlatkin-Troitschanskaia, Olga; Beck, Klaus; Sembill, Detlef; Nickolaus, Reinhold & Mulder, Regina (Hrsg.): Lehrprofessionalität Weinheim [u.a.] : Beltz (2009) , S. 117-128
Klieme, Eckhard; Pauli, Christine; Reusser, Kurt:
The Pythagoras Study.
In: Janik, Tomás & Seidel, Tina (Hrsg.): The power of video studies in investigating teaching and learning in the classroom Münster [u.a.] : Waxmann (2009) , S. 137-160
Klieme, Eckhard:
Leitideen der Bildungsreform und der Bildungsforschung.
In: Pädagogik, 61 (2009) 5 , S. 44-47
Hartig, Johannes (Hrsg.); Klieme, Eckhard (Hrsg.); Leutner, Detlev (Hrsg.):
Assessment of competencies in educational contexts
Göttingen [u.a.] : Hogrefe (2008) , XII, 356 S.
Abs, Hermann Josef:
Nutzung von Evaluation in der Schulentwicklung.
In: Zeitschrift für Evaluation, 7 (2008) 2 , S. 213-241
Rakoczy, Katrin; Klieme, Eckhard; Bürgermeister, Anika; Harks, Birgit:
The interplay between student evaluation and instruction.
In: Zeitschrift für Psychologie, 216 (2008) 2 , S. 111-124
Quellenberg, Holger; Carstens, Ralph; Stecher, Ludwig:
Hintergrund, Design und Stichprobe.
In: Holtappels, Heinz G. u.a. (Hrsg.): Ganztagsschule in Deutschland. Weinheim : Juventa Verl. (2007) , S. 51-68
Beck, Bärbel; Kühnbach, Olga; Radisch, Falk; Stecher, Ludwig:
Rückmeldungen an Schulen.
In: DIPF informiert, (2006) 9 , S. 11-15
Brauckmann, Stefan; Döbert, Hans:
Wie viel externe Evaluation brauchen Deutschlands Schulen?
In: Döbert, Hans; Fuchs, Hans-Werner (Hrsg.): Leistungsmessungen und Innovationsstrategien in Schulsystemen. Münster i.W. : Waxmann (2005) , S. 95-101
 

Please note:
Only the marked records of a given site will be displayed or transferred.

Export the marked results of the current page

Fields:
 
Format:
 

alphabetical order by author/title

 
last modified Nov 11, 2016