Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Publications

Search results in the DIPF database of publications


your request:

(Schlagwörter: FERTIGKEIT )


results per page

 

1-27 of 27
 
Keck, Helena; Heck, Tamara:
Improving tagging literacy to enhance metadata and retrieval for open educational resources
In: DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation (Hrsg.): Proceedings of Conference on Learning Information Literacy across the Globe, Frankfurt am Main, Germany, 10th of May 2019 Frankfurt am Main : DIPF | LeibnizInstitut für Bildungsforschung und Bildungsinformation (2019) , 10
Engelhardt, Lena; Goldhammer, Frank:
Validating test score interpretations using time information
In: Frontiers in Psychology - Quantitative Psychology and Measurement, (2019) 10:1131 , 1-18
Lonnemann, Jan; Li, Su; Zhao, Pei; Linkersdörfer, Janosch; Lindberg, Sven; Hasselhorn, Marcus; Yan, Song:
Differences in counting skills between Chinese and German children are accompanied by differences in processing of approximate numerical magnitude information
In: Frontiers in Psychology, 9 (2019) , 2656
Schneider, Jan; Boerner, Dirk; van Rosmalen, Peter; Specht, Marcus:
Do you want to be a superhero? Boosting emotional states with the booth
In: Journal of Universal Computer Science, 24 (2018) 2 , 85-107
Roebers, Claudia; Hasselhorn, Marcus:
Schulbereitschaft - zur theoretischen und empirischen Fundierung des Konzepts
In: Schneider, Wolfgang; Hasselhorn, Marcus (Hrsg.): Schuleingangsdiagnostik Göttingen : Hogrefe (2018) , 1-18
Wenzel, S. Franziska C.; Engelhardt, Lena; Hartig, Katja; Kuchta, Kathrin; Frey, Andreas; Goldhammer, Frank; Naumann, Johannes; Forz, Holger:
Computergestützte, adaptive und verhaltensnahe Erfassung informations- und kommunikations-technologiebezogener Fertigkeiten (ICT-Skills) (CavE-ICT)
In: Bundesministerium für Bildung und Forschung (Hrsg.): Forschungsvorhaben in Ankopplung an Large-Scale-Assessments Berlin : Bundesministerium für Bildung und Forschung (2016) , 161-180
Hasselhorn, Marcus (Hrsg.); Schneider, Wolfgang (Hrsg.):
Förderprogramme für Vor- und Grundschule
Göttingen : Hogrefe (2016) , 251
Hasselhorn, Marcus; Schneider, Wolfgang:
Förderung schulrelevanter Kompetenzen in Vorschule und Schule
In: Hasselhorn, Marcus;Schneider, Wolfgang (Hrsg.): Förderprogramme für Vor- und Grundschule Göttingen : Hogrefe (2016) , 1-12
Beck, Luna; Dewitz, Nora von; Titz, Cora:
Durchgängige Leseförderung
In: BiSS-Journal, (2015) 3 , 4-11
Feldhoff, Tobias; Gromala, Lisa; Brüsemeister, Thomas:
Organisationales Lernen von Schulen im Kontext datenbasierter Steuerung
In: Holtappels, Heinz Günter (Hrsg.): Schulentwicklung und Schulwirksamkeit als Forschungsfeld Münster : Waxmann (2014) , 241-257
Suchodoletz, Antje von; Gawrilow, Caterina; Gunzenhauser, Catherine; Merkt, Julia; Hasselhorn, Marcus; Wanless, Shannon; McClelland, Megan:
Erfassung der Selbstregulation vor dem Schuleintritt
In: Psychologie in Erziehung und Unterricht, 61 (2014) 3 , 165-174
Hasselhorn, Marcus; Kuger, Susanne:
Wirksamkeit schulrelevanter Förderung in Kindertagesstätten
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 17 (2014) 2 , 299-314
Lonnemann, Jan; Linkersdörfer, Janosch; Hasselhorn, Marcus; Lindberg, Sven:
Gender differences in both tails of the distribution of numerical competencies in preschool children
In: Educational Studies in Mathematics, 84 (2013) 2 , 201-208
Greiff, Samuel; Wüstenberg, Sascha; Holt, Daniel; Goldhammer, Frank; Funke, Joachim:
Computer-based assessment of Complex Problem Solving
In: Educational Technology Research and Development, 61 (2013) 3 , 407-421
Preßler, Anna-Lena; Krajewski, Kristin; Hasselhorn, Marcus:
Working memory capacity in preschool children contributes to the acquisition of school relevant precursor skills
In: Learning and Individual Differences, 23 (2013) 1 , 138-144
Poloczek, Sebastian; Büttner, Gerhard; Hasselhorn, Marcus:
Relationships between working memory and academic skills
In: Journal of Cognitive Education and Psychology, 11 (2012) 1 , 20-38
Hasselhorn, Marcus; Schöler, Hermann:
Bereit für die Schule?
In: Grundschule, 1 (2011) 10 , 6-8
Costa, Annelise Ju lio; Lopes Silva, Ju lia Beatriz; Pinheiro Chagas, Pedro; Krinzinger, Helga; Lonnemann, Jan; Willmes, Klaus; Wood, Guilherme; Haase, Vitor Geraldi:
A hand full of numbers: a role for offloading in arithmetics learning?
In: Frontiers in Psychology, 2 (2011) , 368
Pauly, Hanno; Linkersdörfer, Janosch; Lindberg, Sven; Woerner, Wolfgang; Hasselhorn, Marcus; Lonnemann, Jan:
Domain-specific rapid automatized naming deficits in children at risk for learning disabilities
In: Journal of Neurolinguistics, 24 (2011) 5 , 602-610
Hertel, Silke:
Transfereffekte von Interventionen
In: Hascher, Tina; Schmitz, Bernhard (Hrsg.): Pädagogische Interventionsforschung. Weinheim : Juventa Verl. (2010) , 260-268
Krajewski, Kristin; Schneider, Wolfgang:
Exploring the impact of phonological awareness, visual-spatial working memory, and preschool quantity-number competencies on mathematics achievement in elementary school:
In: Journal of Experimental Child Psychology, 103 (2009) 4 , S. 516-531
Hartig, Johannes; Höhler, Jana:
Multidimensional IRT models for the assessment of competences.
In: Studies in Educational Evaluation, 35 (2009) 2-3 , S. 57-63
Hartig, Johannes; Höhler, Jana:
Representation of competencies in multidimensional IRT models with within-item and between-item multidimensionality.
In: Zeitschrift für Psychologie, 216 (2008) 2 , S. 89-101
Hasselhorn, Marcus; Goldammer, Ariane von; Weber, Anne:
Belohnungsaufschub als volitionale Kompetenz:
In: Psychologie in Erziehung und Unterricht, 55 (2008) 2 , S. 123-131
Goldhammer, Frank; Moosbrugger, Helfried; Schweizer, Karl:
On the seperability of cognitive abilities related to Posner's attention components and their contributions to conceptually distinct attention abilities related to working memory, action theory, and psychometric assessment.
In: European Psychologist, 12 (2007) 2 , S. 103-118
Ratzka, Nadja:
Mathematische Fähigkeiten und Fertigkeiten am Ende der Grundschulzeit.
Hildesheim : Franzbecker (2003) , 268 S.
Klieme, Eckhard; Neubrand, Michael; Lüdtke, Oliver:
Mathematische Grundbildung: Testkonzeption und Ergebnisse.
In: Baumert, Jürgen (Hrsg.) et al.: PISA 2000. Opladen : Leske u. Budrich (2001) , S. 139-190
 

Please note:
Only the marked records of a given site will be displayed or transferred.

Export the marked results of the current page

Fields:
 
Format:
 

alphabetical order by author/title

 
last modified Nov 11, 2016