Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Publications

Search results in the DIPF database of publications


your request:

(Schlagwörter: GRUNDSCHULALTER )


results per page

 

1-46 of 46
 
Lonnemann, Jan; Muller, Christian; Buttner, Gerhard; Hasselhorn, Marcus:
The influence of visual-spatial skills on the association between processing of nonsymbolic numerical magnitude and number word sequence skills
In: Journal of Experimental Child Psychology, 178 (2019) , 184-197
Brandt, Naemi; Becker, Michael; Tetzner, Julia; Brunner, Martin; Kuhl, Poldi; Maaz, Kai:
Personality across the lifespan
In: European Journal of Psychological Assessment., (2018) , online first
Hasselhorn, Marcus; Artelt, Cordula:
Metakognition
In: Rost, Detlef H.; Sparfeldt, Jörn R.; Buch, Susanne R. (Hrsg.): Handwörterbuch Pädagogische Psychologie Weinheim : Beltz (2018) , 520-526
Ehm, Jan-Henning:
Simpel, aber doch komplex
In: Schulmanagement, 49 (2018) 1 , 28-30
Nagler, Telse; Lindberg, Sven; Hasselhorn, Marcus:
Leseentwicklung im Grundschulalter
In: Lernen und Lernstörungen, 7 (2017) , online first
Gawrilow, Caterina; Rauch, Wolfgang:
Selbstregulationsfähigkeiten und exekutive Funktionen im Entwicklungsverlauf bei Vorschul- und Schulkindern
In: Hartmann, Ulrike;Hasselhorn, Marcus;Gold, Andreas (Hrsg.): Entwicklungsverläufe verstehen - Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 158-174
Ehm, Jan-Henning; Lonnemann, Jan; Hasselhorn, Marcus:
Wie Kinder zwischen vier und acht Jahren lernen
Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 180
Golle, Jessika; Herbein, Evelin; Hasselhorn, Marcus; Trautwein, Ulrich:
Begabungs- und Talentförderung in der Grundschule durch Enrichment
In: Trautwein,Ulrich; Hasselhorn, Marcus (Hrsg.): Begabungen und Talente Göttingen : Hogrefe (2017) , 177-195
Trautwein, Ulrich (Hrsg.); Hasselhorn, Marcus (Hrsg.):
Begabungen und Talente
Göttingen : Hogrefe (2017) , 271
Dirk, Judith; Schmiedek, Florian:
Tägliche Schwankungen kognitiver Leistungsfähigkeit
In: Hartmann, Ulrike;Hasselhorn, Marcus;Gold, Andreas (Hrsg.): Entwicklungsverläufe verstehen - Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 175-189
Hartmann, Ulrike (Hrsg.); Hasselhorn, Marcus (Hrsg.); Gold, Andreas (Hrsg.):
Entwicklungsverläufe verstehen - Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern
Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 513
Lonnemann, Jan; Linkersdörfer, Janosch; Lindberg, Sven:
Lesen und Rechnen lernen
In: Hartmann, Ulrike; Hasselhorn, Marcus; Gold, Andreas (Hrsg.): Entwicklungsverläufe verstehen - Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 227-239
Büttner, Gerhard; Brandenburg, Janin; Fischbach, Anne; Klesczewski, Julia; Poloczek, Sebastian; Hasselhorn, Marcus:
Arbeitsgedächtnis
In: Hartmann, Ulrike; Hasselhorn, Marcus;Gold, Andreas (Hrsg.): Entwicklungsverläufe verstehen - Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 141-157
Beißert, Hanna M.; Hasselhorn, Marcus:
Individual differences in moral development
In: Frontiers in Psychology, section Developmental Psychology, (2016) 7:1961
Könen, Tanja; Dirk, Judith; Leonhardt, Anja; Schmiedek, Florian:
The interplay between sleep behavior and affect in elementary school children's daily life
In: Journal of Experimental Child Psychology, 150 (2016) , 1-15
Praetorius, Anna-Katharina; Kastens, Claudia; Hartig, Johannes; Lipowsky, Frank:
Haben Schüler mit optimistischen Selbsteinschätzungen die Nase vorn?
In: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 48 (2016) 1 , 14-26
Leonhardt, Anja; Könen, Tanja; Dirk, Judith; Schmiedek, Florian:
How differentiated do children experience affect? An investigation of the within- and between-person structure of children's affect
In: Psychological Assessment, 28 (2016) 5 , 575-585
Hasselhorn, Marcus (Hrsg.); Kunde, Wilfried (Hrsg.); Schneider, Silvia (Hrsg.):
Entwicklungspsychologie der Kindheit
Stuttgart : Kohlhammer (2015) , 340
Klesczewski, Julia; Brandenburg, Janin; Fischbach, Anne; Grube, Dietmar; Hasselhorn, Marcus; Büttner, Gerhard:
Working memory functioning in children with poor mathematical skills
In: Zeitschrift für Psychologie, 223 (2015) 2 , 83-92
Schuchardt, Kirsten; Fischbach, Anne; Balke-Melcher, Christina; Mähler, Claudia:
Die Komorbidität von Lernschwierigkeiten mit ADHS-Symptomen im Grundschulalter
In: Zeitschrift für Kinder- und Jugendpsychiatrie und Psychotherapie, 43 (2015) 3 , 185-193
Esser, Günter (Hrsg.); Hasselhorn, Marcus (Hrsg.); Schneider, Wolfgang (Hrsg.):
Diagnostik im Vorschulalter
Göttingen : Hogrefe (2015) , 182
Könen, Tanja; Dirk, Judith; Schmiedek, Florian:
Cognitive benefits of last night's sleep
In: Journal of Child Psychology and Psychiatry, 56 (2015) 2 , 171-182
Ehm, Jan-Henning:
Akademisches Selbstkonzept im Grundschulalter. Entwicklungsanalyse dimensionaler Vergleiche und Exploration differenzieller Unterschiede
Frankfurt am Main : Dissertation, Goethe-Universität (2014)
Roden, Ingo; Könen, Tanja; Bongard, Stephan; Frankenberg, Emily; Friedrich, Esther Kamala; Kreutz, Gunter:
Effects of music training on attention, processing speed and cognitive music abilities - Findings from a longitudinal study
In: Applied Cognitive Psychology, 28 (2014) 4 , 545-557
Rauch, Wolfgang A.; Gawrilow, Caterina; Schermelleh-Engel, Karin; Schmitt, Kathrin:
Dispositionelle Selbstkontrollkapazität bei Kindern
In: Diagnostica, 60 (2014) 2 , 61-72
Völkerling, Andrea:
Frühe mathematische Bildung im Spiegel des Deutschen Bildungsservers
In: Frühe Bildung, 3 (2014) 3 , 178-180
Titz, Cora; Karbach, Julia:
Working memory and executive functions
In: Psychological Research, 78 (2014) 6 , 852-868
Hasselhorn, Marcus (Hrsg.); Heinze, Aiso (Hrsg.); Schneider, Wolfgang (Hrsg.); Trautwein, Ulrich (Hrsg.):
Diagnostik mathematischer Kompetenzen
Göttingen : Verl. für Psychologie Hogrefe (2013) , 290
Kemper, Thomas; Weishaupt, Horst:
Der Anteil ausländischer Schüler im Grundschulalter in der Bevölkerungs- und Schulstatistik
In: SchulVerwaltung. Ausgabe Nordrhein-Westfalen, 24 (2013) 1 , 27-30
Michalczyk, Kurt; Malstädt, Nadine; Worgt, Maria; Könen, Tanja; Hasselhorn, Marcus:
Age differences and measurement
In: European Journal of Psychological Assessment, 29 (2013) 3 , 220-229
Oliveira Ferreira, Fernanda de; Wood, Guilherme; Pinheiro-Chagas, Pedro; Lonnemann, Jan; Krinzinger, Helga; Willmes, Klaus; Haase, Vitor Geraldi:
Explaining school mathematics performance from symbolic and nonsymbolic magnitude processing: similarities and differences between typical and low-achieving children
In: Psychology & Neuroscience, 5 (2012) 1 , 37-46
Gawrilow, Caterina:
Lehrbuch ADHS
München : ERV (2012)
Lehmann, Martin; Hasselhorn, Marcus:
Rehearsal dynamics in elementary school children
In: Journal of Experimental Child Psychology, 111 (2012) 3 , 552-560
Richter, Tobias; Naumann, Johannes; Isberner, Maj-Britt; Kutzner, Yvonne:
Diagnostik von Lesefähigkeiten bei Grundschulkindern: Eine prozessorientierte Alternative zu produktorientierten Tests
In: Diskurs Kindheits- und Jugendforschung, 6 (2011) 4 , 479-486
Hasselhorn, Marcus:
Lernen im Vorschul- und frühen Schulalter
In: Vogt, Franziska; Leuchter, Miriam; Tettenborn, Annette; Hottinger, Ursula; Jäger, Marianna; Wannack, Evelyne (Hrsg.): Entwicklung und Lernen junger Kinder Münster : Waxmann (2011) , 11-21
Grube, Dietmar; Weberschock, Ulrike; Blum, Maureen; Hasselhorn, Marcus:
DIRG - Diagnostisches Inventar zu Rechenfertigkeiten im Grundschulalter
Göttingen : Verl. für Psychologie Hogrefe (2010)
Hertel, Silke; Jude, Nina; Naumann, Johannes:
Leseförderung im Elternhaus
In: Klieme, Eckhard; Artelt, Cordula; Hartig, Johannes; Jude, Nina; Köller, Olaf; Prenzel, Manfred; Schneider, Wolfgang; Stanat, Petra (Hrsg.): PISA 2009. Bilanz nach einem Jahrzehnt Münster : Waxmann (2010) , 255-276
Klieme, Eckhard (Hrsg.); Leutner, Detlev (Hrsg.); Kenk, Martina (Hrsg.):
Kompetenzmodellierung.
Weinheim [u.a.] : Beltz (2010) , 312 S.
Völkerling, Andrea:
25. April: Tag des Baumes
Frankfurt a.M. : DIPF (2010)
Lehmann, Martin; Hasselhorn, Marcus:
The dynamics of free recall and their relation to rehearsal between 8 and 10 years of age
In: Child Development, 81 (2010) 3 , 1006-1020
Goldammer, Ariane von; Mähler, Claudia; Bockmann, Ann-Katrin; Hasselhorn, Marcus:
Vorhersage früher Schriftsprachleistungen aus vorschulischen Kompetenzen der Sprache und der phonologischen Informationsverarbeitung
In: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 42 (2010) 1 , 48-56
Lehmann, Martin; Hasselhorn, Marcus:
Entwicklung von Lernstrategien im Grundschulalter.
In: Hellmich, Frank & Wernke, Stephan (Hrsg.): Lernstrategien im Grundschulalter Stuttgart : Kohlhammer (2009) , S. 25-41
Elloumi-Link, Brigitte:
Praxis: Zeitung in der Kita.
Frankfurt a.M. : DIPF (2008)
Dees, Werner:
Das Freizeitverhalten von Grundschulkindern.
Nürnberg : Univ., Lehrstuhl für Soziologie u. Empir. Sozialforschung (2008)
Hasselhorn, Marcus:
Alles eine Frage des Gedächtnisses
In: Grundschule, 39 (2007) 5 , S. 10-13
Ratzka, Nadja:
Mathematische Fähigkeiten und Fertigkeiten am Ende der Grundschulzeit.
Hildesheim : Franzbecker (2003) , 268 S.
 

Please note:
Only the marked records of a given site will be displayed or transferred.

Export the marked results of the current page

Fields:
 
Format:
 

alphabetical order by author/title

 
last modified Nov 11, 2016