Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Publications

Search results in the DIPF database of publications


your request:

(Schlagwörter: INTELLIGENZ )


results per page

 

1-40 of 40
 
Lindberg, Sven; Hasselhorn, Marcus:
Kognitive Entwicklung
In: Lohaus, Arnold (Hrsg.): Entwicklungspsychologie des Jugendalters Berlin : Springer (2018) , 51-73
Schmiedek, Florian:
Development of cognition and intelligence
In: Specht, Jule (Hrsg.): Personality development across the lifespan London : Elsevier (2017) , 309-323
Ehm, Jan-Henning; Lonnemann, Jan; Hasselhorn, Marcus:
Wie Kinder zwischen vier und acht Jahren lernen
Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 180
Hasselhorn, Marcus; Büttner, Gerhard:
Lernstörungen
In: Hartmann, Ulrike; Hasselhorn, Marcus; Gold, Andreas (Hrsg.): Entwicklungsverläufe verstehen - Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 65-79
Beißert, Hanna M.; Hasselhorn, Marcus:
Individual differences in moral development
In: Frontiers in Psychology, section Developmental Psychology, (2016) 7:1961
Gold, Andreas; Gawrilow, Caterina; Hasselhorn, Marcus:
Grundlagen schulpsychologischer Diagnostik
In: Seifried, Klaus;Drewes, Stefan;Hasselhorn, Marcus (Hrsg.): Handbuch Schulpsychologie Stuttgart : Kohlhammer (2016) , 117-127
Thomas, Kathleen; Schulte-Körne, Gerd; Hasselhorn, Marcus:
Stichwort: Entwicklungsstörungen schulischer Fertigkeiten
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 18 (2015) 3 , 431-454
Kuger, Susanne; Roßbach, Hans-Günther:
Was Erzieherinnen und Erzieher für begabte Kinder tun können
In: Bundesministerium für Bildung und Forschung (BMBF) (Hrsg.): Begabte Kinder finden und fördern Berlin : Bundesministerium für Bildung und Forschung (2015) , 70-87
Kriegbaum, Katharina; Jansen, Malte; Spinath, Birgit:
Motivation
In: Learning and Individual Differences, 43 (2015) , 140-148
Holling, Heinz; Preckel, Franzis; Vock, Miriam; Roßbach, Hans-Günther; Baudson, Tanja Gabriele; Gronostaj, Anna; Kuger, Susanne; Schwenk, Christin:
Begabte Kinder finden und fördern
Berlin : Bundesministerium für Bildung und Forschung (2015) , 114
Schuchardt, Kirsten; Fischbach, Anne; Balke-Melcher, Christina; Mähler, Claudia:
Die Komorbidität von Lernschwierigkeiten mit ADHS-Symptomen im Grundschulalter
In: Zeitschrift für Kinder- und Jugendpsychiatrie und Psychotherapie, 43 (2015) 3 , 185-193
Schmiedek, Florian; Li, Shu-Chen:
Intelligence
In: Wright, James D. (Hrsg.): International encyclopedia of the social and behavioral sciences Oxford : Elsevier (2015) , 290-296
Schmid, Johanna; Hasselhorn, Marcus:
'Children at Risk' of poor educational outcomes
In: Child Indicators Research, 7 (2014) 4 , 735-749
Adl-Amini, Katja; Decristan, Jasmin; Hondrich, Annika Lena; Hardy, Ilonca:
Umsetzung von peer-gestütztem Lernen durch Lehrkräfte im naturwissenschaftlichen Sachunterricht der grundschule
In: Zeitschrift für Grundschulforschung, 7 (2014) 2 , 74-87
Roden, Ingo; Könen, Tanja; Bongard, Stephan; Frankenberg, Emily; Friedrich, Esther Kamala; Kreutz, Gunter:
Effects of music training on attention, processing speed and cognitive music abilities - Findings from a longitudinal study
In: Applied Cognitive Psychology, 28 (2014) 4 , 545-557
Ehm, Jan-Henning; Hasselhorn, Marcus:
Intellektuelle Kompetenz
In: Lohaus, Arnold; Glüer, Michael (Hrsg.): Entwicklungsförderung im Kindesalter Göttingen : Hogrefe (2014) , 83-98
Titz, Cora; Karbach, Julia:
Working memory and executive functions
In: Psychological Research, 78 (2014) 6 , 852-868
Beißert, Hanna; Hasselhorn, Marcus; Lösche, Patrick:
Möglichkeiten und Grenzen der Frühprognose von Hochbegabung
In: Stamm, Margrit (Hrsg.): Handbuch Talententwicklung Bern : Huber (2014) , 415-425
Fernandez, Sebastien; Fagot, Delphine; Dirk, Judith; Ribaupierre, Anik de:
Generalization of the worst performance rule across the lifespan
In: Intelligence, 42 (2014) , 31-43
Preßler, Anna-Lena; Könen, Tanja; Hasselhorn, Marcus; Krajewski, Kristin:
Cognitive preconditions of early reading and spelling: A latent-variable approach with longitudinal data
In: Reading and Writing, 27 (2014) 2 , 383-406
Grandy, Thomas H.; Werkle-Bergner, Markus; Chicherio, Christian; Lövdén, Martin; Schmiedek, Florian; Lindenberger, Ulman:
Individual alpha peak frequency is related to latent factors of general cognitive abilities
In: NeuroImage, 79 (2013) , 10-18
Brandenburg, Janin; Klesczewski, Julia; Fischbach, Anne; Büttner, Gerhard; Grube, Dietmar; Mähler, Claudia; Hasselhorn, Marcus:
Arbeitsgedächtnisfunktionen von Kindern mit Minderleistungen in der Schriftsprache
In: Lernen und Lernstörungen, 2 (2013) 3 , 147-159
Fischbach, Anne; Schuchardt, Kirsten; Brandenburg, Janin; Klesczewski, Julia; Balke-Melcher, Christina; Schmidt, Claudia; Büttner, Gerhard; Grube, Dietmar; Mähler, Claudia; Hasselhorn, Marcus:
Prävalenz von Lernschwächen und Lernstörungen: Zur Bedeutung der Diagnosekriterien
In: Lernen und Lernstörungen, 2 (2013) 2 , 65-76
Gurevych, Iryna; Zesch, Torsten:
Collective intelligence and language resources
In: Language Resources and Evaluation Journal, 47 (2013) 1 , 1-7
Poloczek, Sebastian; Büttner, Gerhard; Hasselhorn, Marcus:
Relationships between working memory and academic skills
In: Journal of Cognitive Education and Psychology, 11 (2012) 1 , 20-38
Benedek, Mathias; Könen, Tanja; Neubauer, Aljoscha C.:
Associative abilities underlying creativity
In: Psychology of Aesthetics, Creativity, and the Arts, 6 (2012) 3 , 273 - 281
Karst, Karina; Mösko, Emely; Lipowsky, Frank; Faust, Gabriele:
Dokumentation der Erhebungsinstrumente des Projekts "Persönlichkeits- und Lernentwicklung von Grundschülern" (PERLE)
Frankfurt am Main : DIPF (2011) , 160
Greb, Karina; Poloczek, Sebastian; Lipowsky, Frank; Faust, Gabriele:
Dokumentation der Erhebungsinstrumente des Projekts "Persönlichkeits- und Lernentwicklung von Grundschülern" (PERLE)
Frankfurt am Main : DIPF (2011) , 177
Schuchardt, Kirsten; Mähler, Claudia; Hasselhorn, Marcus:
Arbeitsgedächtnisfunktionen bei rechenschwachen Kindern mit und ohne Dyskalkuliediagnose
In: Psychologie in Erziehung und Unterricht, 57 (2010) 4 , 290-298
Praetorius, Anna-Katharina; Greb, Karina; Lipowsky, Frank; Gollwitzer, Mario:
Lehrkräfte als Diagnostiker
In: Journal for Educational Research Online, 2 (2010) 1 , 121-144
Vock, Miriam; Hasselhorn, Marcus:
Diagnostik der Funktionstüchtigkeit des Arbeitsgedächtnisses bei Hochbegabten
In: Preckel, Francis; Schneider, Wolfgang; Holling, Heinz (Hrsg.): Diagnostik von Hochbegabung Göttingen : Verl. für Psychologie Hogrefe (2010) , 119-139
Goldhammer, Frank; Rauch, Wolfgang; Schweizer, Karl; Moosbrugger, Helfried:
Differential effects of intelligence, perceptual speed and age on growth in attentional speed and accuracy
In: Intelligence, 38 (2010) 1 , 83-92
Greb, Karina; Poloczek, Sebastian; Lipowsky, Frank; Faust, Gabriele:
PERLE-Instrumente.
Frankfurt a.M. u.a. : DIPF u.a. (2009) , 182 S.
Hasselhorn, Marcus:
Was kann die Psychologie zum Verstehen und Optimieren schulischen Lernens beitragen?
In: Jahrbuch der Akademie der Wissenschaften zu Göttingen, 2006 (2007) , S. 65-69
Hasselhorn, Marcus; Mähler, Claudia:
Diagnostik von Lernstörungen.
In: Petermann, Franz & Eid, Michael (Hrsg.): Handbuch der Psychologischen Diagnostik Göttingen : Hogrefe (2006) , S. 618-625
Wirth, Joachim; Leutner, Detlev; Klieme, Eckhard:
Problemlösekompetenz - Ökonomisch und zugleich differenziert erfassbar?
In: Klieme, Eckhard; Leutner, Detlev; Wirth, Joachim (Hrsg.): Problemlösekompetenz von Schülerinnen und Schülern Wiesbaden : VS Verlag für Sozialwissenschaften (2005) , S. 73-82
Klieme, Eckhard (Hrsg.); Leutner, Detlev (Hrsg.); Wirth, Joachim (Hrsg.):
Problemlösekompetenz von Schülerinnen und Schülern.
Wiesbaden : VS Verlag für Sozialwissenschaften (2005) , 198 S.
Schweizer, Karl; Koch, W.:
Fluide Intelligenz und mittelfristig erworbenes Wissen in einer spezifischen Wissensdomäne.
In: Zeitschrift für Psychologie, 210 (2002) 3 , S. 111-121
Schweizer, Karl; Koch, W.:
Der Beitrag perzeptueller und kognitiver Prozesse zur Intelligenz: Eine Reanalyse.
In: Zeitschrift für Differentielle und Diagnostische Psychologie, 23 (2002) 3 , S. 247-260
Schweizer, Karl; Koch, W.:
A revision of Cattell's Investment Theory: Cognitive properties influencing learning.
In: Learning and Individual Differences, 13 (2002) 1 , S. 57-82
 

Please note:
Only the marked records of a given site will be displayed or transferred.

Export the marked results of the current page

Fields:
 
Format:
 

alphabetical order by author/title

 
last modified Nov 11, 2016