Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Publications

Search results in the DIPF database of publications


your request:

(Schlagwörter: KOGNITIONSPSYCHOLOGIE )


results per page

 

1-17 of 17
 
Dirk, Judith; Kratzsch, Gesa Katharina; Prindle, John P.; Kröhne, Ulf; Goldhammer, Frank; Schmiedek, Florian:
Paper-based assessment of the effects of aging on response time in processing speed
In: Journal of Intelligence, 5 (2017) 2 , 1-16
Benitez, Isabel; He, Jia; van de Vijver, Fons J. R.; Padilla, José-Luis:
Linking extreme response style to response processes
In: International Journal of Psychology, 51 (2016) 6 , 464-473
Dirk, Judith; Schmiedek, Florian:
Fluctuations in elementary school children's working memory performance in the school context
In: Journal of Educational Psychology, 108 (2016) 5 , 722-739
Lehmann, Martin:
Rehearsal development as development of iterative recall processes
In: Frontiers in Psychology, (2015) 6:308
Loesche, Patrick; Wiley, Jennifer; Hasselhorn, Marcus:
How knowing the rules affects solving the Raven Advanced Progressive Matrices Test
In: Intelligence, 48 (2015) , 58-75
Schmid, Johanna; Hasselhorn, Marcus:
'Children at Risk' of poor educational outcomes
In: Child Indicators Research, 7 (2014) 4 , 735-749
Hasselhorn, Marcus (Hrsg.); Heuer, Herbert (Hrsg.); Schneider, Silvia (Hrsg.):
Experimentelle Handlungsforschung
Stuttgart : Kohlhammer (2014) , 232
Haberstroh, Julia; Müller, Tanja; Knebel, Maren; Kaspar, Roman; Oswald, Frank; Pantel, Johannes:
Can the mini-mental state examination predict capacity to consent to treatment?
In: The Journal of Gerontopsychology and Geriatric Psychiatry, 27 (2014) 4 , 151-159
Richter, Tobias; Isberner, Maj-Britt; Naumann, Johannes; Kutzner, Yvonne:
Prozessbezogene Diagnostik von Lesefähigkeiten bei Grundschulkindern
In: Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 26 (2012) 4 , 313-331
Fleischer, Jens (Hrsg.); Leutner, Detlef (Hrsg.); Klieme, Eckhard (Hrsg.):
Modellierung von Kompetenzen im Bereich der Bildung
Göttingen : Verl. für Psychologie Hogrefe (2012)
Ren, Xuezhu; Goldhammer, Frank; Moosbrugger, Helfried; Schweizer, Karl:
How does attention relate to the ability-specific and position-specific components of reasoning measured by APM?
In: Learning and Individual Differences, 22 (2012) 1 , 1-7
Ennemoser, Marco; Krajewski, Kristin; Schmidt, Sabrina:
Entwicklung und Bedeutung von Mengen-Zahlen-Kompetenzen und eines basalen Konventions- und Regelwissens in den Klassen 5 bis 9
In: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 43 (2011) 4 , 228-242
Hasselhorn, Marcus; Breznitz, Zvia:
Editorial: Neurocognitive precursors of difficulties in reading and arithmetic
In: Journal of Neurolinguistics, 24 (2011) 5 , 521-523
Hasselhorn, Marcus; Titz, Cora:
Entwicklung individueller Kompetenzen erfolgreichen lebenslangen Lernens
In: Wolter, Andrä; Wiesner, Gisela; Koepernik, Claudia (Hrsg.): Der lernende Mensch in der Wissensgesellschaft Weinheim : Juventa Verl. (2010) , 21-34
Hasselhorn, Marcus:
Was ist Lernen?
In: Katechetische Blätter, 134 (2009) 2 , S. 122-129
Seeber, Susan:
Ansätze zur Modellierung beruflicher Fachkompetenz in kaufmännischen Ausbildungsberufen.
In: Zeitschrift für Berufs- und Wirtschaftspädagogik, 104 (2008) 1 , S. 74-97
Eckensberger, Lutz H.; Plath, Ingrid:
Soziale Kognition.
In: Schneider, Wolfgang u.a. (Hrsg.): Kognitive Entwicklung Göttingen : Verl. für Psychologie Hogrefe (2006) , S. 409-493
 

Please note:
Only the marked records of a given site will be displayed or transferred.

Export the marked results of the current page

Fields:
 
Format:
 

alphabetical order by author/title

 
last modified Nov 11, 2016